Recenze

tholis (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia RS

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Holub Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 / 106 * kroutící moment [Nm]: 310 / 295 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Před 4lety jsem tehdy ještě červenou fabču dotáhl od seriózního pána z Prahy. Auto dostalo od bývalého majitele do vínku, poškrábaný odředný nárazník a tuningové zadní lampy alá bonboniera. Každopádně to hlavní Fabie splňovala a to sériový software a seriový stav.

Po zaplacení a cestě dmů se projevila první závada a to klepání přední nápravy. Odhalení téhle věci mě stálo kompletní výměnu všech čepů a silentbloků na přední nápravě. Vyměnil se olej, všechny filtry a nalakovali se veškeré poškrábané a poškozené díly.. Posléze se celé auto kompletně rozleštilo, pořídily se sériové FL lampy a z auta byla krásná sériovka. Ale semínko úprav v hlavě klíčilo a klíčilo...

Skromné začátky ETAPA I:
Nejdříve jsem sbíral informace, rozkoukával jsem se a pomalu zjišťoval jakým směrem se vydat. Byla to taková první etapa úprav.

-tuning:
Protože podvozek na mé FRS nebyl ten pravý tak se pořídil úplně nový od HP-Sporting, doplnil jsem ho o silentbloky ze seatu ibiza cupra.
Když auto jakž takž sedělo rozhodl jsem se pro instalaci větších brzd a to jednopístkových brzdičů pro 312mm kotouč.

Malinkatej Intercooler v podběhu svou úlohu plní tak tak, tak jsem tedy pořídil FMIC set od Forge motorsport a motoru se v parných dnech ulevilo.

Auto dostalo do vínku i novou spojku s dvouhmotou s obložením HDS. Samozřejmost bylo jak hardwarové tak softwarové odstranění EGR ventilu.
Odešlo řízení a tak se rovnou koupilo celé nové i s posilovačem a přehodilo se na nový typ.

-styling:
Olakování klik, lízátko z cupry, kožené náloketníky do interiéru, olakování ofuků do klavíru, pořízení disků OZ-superturismo, olakování plastových částí do černého lesku, nějaké ty diody.

Pomalu pokračujeme ETAPA II:

Druhá etapa je už takové zbláznění a možná zbytečné investování peněz do kusu plechu, ale cesta je kolikrát cíl

- tuning:
Brzdy ze superba nestačily, nedosáhl jsem kýženého efektu a protože mi kamarád výhodně nabídl 4pístkové brzdiče ze seatu ibiza cupra včetně super desek Ferodo DS 2500 a kotoučů Zimmerman OZ-formula..Neváhal jsem.. Brzdy pásli plug and play a auto brzdí fantasticky.
Na stole v garáži už čekají na montáž zadní chlazené brzdiče z O1RS. Rád bych je osadil deskami ferodo DS 2500 nebo nižší řadou a kotouči zimmerman.
V první etapě jsem měl dojem, že podvozek postačuje a že není důvod změny...jenže kamarád prodával něco co by mne mohlo zase někam posunout..no a nedalo mi to a riskl jsem výměnu obyčejného sportingu za podvozek pro rally sk. N. Značku podvozku jsem udržel a to HP-Sporting. Po osazení se auto začalo chovat mnohem lépe a jízda s ním dosáhla opět nového rozměru.

Tak brzdy a podvozek jsme dostali na další level..Co dál? No po změření výkonu jsem dosáhl 106Kw a 295Nm při sériovém softwaru.. Ale teplota nasávané směsi ukázala hodnoty horší.. Tedy, je čas vyměnit i Intercooler, v tuto fázy je objednaný IC od firmy THS a bude se k němu vystrojovat hliníkové vedení s hadice od silicon hoses. Věřím že se opět někam posuneme.

Nahodila se ramena v komaxitu s novými silentbloky.

-styling:
Tady nezůstal kámen na kameni. Proběhl celolak do šedé barvy, disky se vyměnily za ronaly zleonu cupra, na zimu se pořídily disky z audi TT. Letní sada ronalů šla do křiklavě žluté, dali se nové znaky pokliček a chystají se nové znaky na masku a na kufr. Pořídili se potahy od firmy MAD a interiér je hned praktičtější. Velké pravé vyhřívané zrcátko, střšní lišty v laku, maska v laku. Stříkly se brzdiče a nápis AP-sporting.

Etapa III:
Další postup je ve hvězdách, ale něco už je připraveno a na něco asi nikdy nebudou peníze.

- tuning:
turbo 1756VK, nerez výfuk custom nebo miltek, rozpěra nad tlumiče (možná spíš styling), repas 6Q převodovky, stabilizátor zadní nápravy, sání z ibizy cupry...předpoklad 230HP ?

-styling:
doladit detaily, disky na zimu do modré šmoulí..rád bych nějaké funkční a hezké sedačky, olakovat podvozek.

Souhrn úprav:

Motor:
-THS Intercooler + hliníkové vedení (brzy)
-lamela s HDS
-EGR OFF

Podvozek a brzdy:
- HP-sporting tlumiče a pružiny pro rally skupinu N. s úpravou pro dieslový motor.Zadek unibal uložení, předek sériové uložení.
- Brzdy 4pístkové AP racing s kotouči 312mm Zimmerman OZ-formula a deskami Ferodo DS2500 + zadní brzdiče pro 256mm kotouč (brzy)
- plné silentbloky, repasovaná ramena, nové řízení

Vzhled:
- Custom celolak včetně motorvého prostoru a zárubní
- 17" Disky Ronal z Leona cupra s letní pneu 215/40/17 Pirelli P Zero (custom barva)
- 17" Disky Ronal z Audi TT se zimní pneu 205/40/17 Pirelli Sottozero
- lakované černé plasty do lesku
- velké pavé zrcátko
- potahy MAD+kožené náloketníky
- nové xenonové světlomety včetně jejich vystrojení
- Stříknutí brzdičů a loga AP-sporting

Silné stránky

Spotřeba, potenciál úprav, relativná dostupnost dílů, servisu, všeobecná znalost techniky tohoto vozu, praktičnost.

Slabé stránky

Malý prostor, všednost, výbava, tvrdost podvozku, slabší vzhled interiéru, výkon.

 

Novinky v recenzi

13.10.2013 13:33

Nové daily light, příprava na zadní chlazené 280mm brzdy

Tak jsem konečně spářil denní svícení z Fabie RS 2 do mlhovek mé fabie a to včetně instalace a od teď už si nebudu ničit nové xenony. Pořídil jsem i chlazené zadní brzdiče a k nim ještě adaptér pro větší 280mm kotouč co se dává u octavií na předek. Vše od Zimmermanu viz fotogalerie!

22.9.2013 19:57

Fotogalerie

Tak jsem přidal nějakénové fotky do fotogalerie. Pomalu ale jistě plánuju zadní brzdiče a montáž předního Intercooleru. Časem bych rád přidal i fotky auta před nalakováním..

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
6
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
4
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
5





Blesk.cz

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se dohadují o uniformy!

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se…

Až v sobotu započne ve windsorské kapli sv. Jiřího pohřeb prince Philipa (†99), bude to zvláštní pohled. Na…

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který pařížský salát vybrat? Jaké ingredience skutečně obsahuje?

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který…

Dá se jíst jen tak s pečivem nebo se používá jako podklad na obložené chlebíčky. Pařížský salát je oblíbenou…

 

iSport.cz

Beauguel jde za korunou krále střelců. Super, že má motivaci, řekl Guľa

Beauguel jde za korunou krále střelců. Super, že má…

Francouzský mušketýr se utrhl ze řetězu a žene se za svým sezonním předsevzetím: vyhrát trofej…

Holeš, hodinový manžel Slavie. Škoda, že to nevidí děda, říká pyšný otec

Holeš, hodinový manžel Slavie. Škoda, že to nevidí…

Hrdý otec, král, co má tři syny, říká o sobě Edvard Holeš. Ten prostřední, Tomáš, mu zejména poslední dobou dělá…

 

Reflex.cz

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

„Konečně to někdo vezme do ruky… jako firmu!“ Výrok v současnosti hodný, dle mariášníků, trojitého flekování…

Aktivní dovolená v Děčíně: Užijte si cyklo-vodácký výlet do Německa nebo nejdelší ferratu v České republice

Aktivní dovolená v Děčíně: Užijte si cyklo-vodácký…

Tohle město bylo pro nás Jihomoraváky donedávna zcela neznámé. Stačilo v něm ale strávit prodloužený víkend a…