Ford Focus (2017)
6.3.2018Nevím nakolik je to obecná zkušenost zdejší komunity, ale já jsem si už mnohokrát v různých situacích ověřil, že často nejlepší rozhodnutí, akce nebo…
Ford Focus (tesnav)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
michalpneu 25.12.18 13:33
« Re: pneumatiky
Ono ani tak to auto neničí pneumatiky, ale spíš to, že se přenáší na kola velký kroutící moment. To auto má velkou sílu, která je přenášená na kola a to samozřejmě více opotřebovává pneumatiky, protože se pneu více odírají a opotřebovávají. Další věc je ta, že tyto auta se sportovnějším charakterem mají geometrii nastavenou do mezních hodnot tak, aby auto co nejlépe sedělo. Tedy odklony jsou nastaveny více do tzv. "A" a kola jsou tak více klopená a namáhané jsou více vnitřní kraje pneumatiky. Paradoxně tvrději nastavené tlumiče pneumatiky spíš pošetří. Pokud je tlumič tvrději nastavený, tak paradoxně pneumatiku neničí tolik, jako když je komfortně nastavený. Komfortní tlumič víc opotřebuje pneumatiku v zatáčce, protože na ní je v takovém případě více práce, aby auto udržela ve stopě. Tvrdší tlumič tlačí karoserii do ideálního náklonu a na gumu tak není takový tlak.
Takže spíš než auto jako takové dává zabrat pneumatikám jeho nastavení. Ale na druhou stranu nelze počítat, že u těchto nadupaných aut by pneu vydrželi. Samozřejmě auta typu Focus RS, ale i ST, nebo VW Golf GTI či RS octavie ty pneu žerou více než standartní seriové modely. -
Market 25.12.18 08:47
« pneumatiky
Ahoj,
V nejakej diskuzii pod testom FOCUS RS som cital, ze tieto auta prilis nicia pneumatiky. Vraj ten AWD system ma problem udrzat rovnaku rychlost tocenia na prednej a zadnej naprave. Samozrejme nemam na mysli DRIFT mode, kde je to normalne.
Aka je tvoja skusenost? -
tesnav 28.11.18 18:20
« Re: Re: Souhlasím
No asi jsem to tam měl natvrdo nastavené přes SW, protože to skutečně fungovalo, jak jsem popsal, protože jinak je statisticky nemožné, aby mi start/stop za cca. 4 měsíce nezafungoval. Poté, co jsem se začal hrabat v menu, resp. kdy auto bylo na svolávačku v autorizáku, jsem se s tím potkal poprvé.
Když výjimečně jezdím skutečně ostře, tak to nechávám v Track i s přitvrzenými tlumiči, protože jednou se mi měkčí Sport na mírné vlně a následném brždění naplno málem vymstil ... Standardně i v "pouhém" Sportu je to tam, kde se to dá prohnat, nadmíru zábavné a pekelně rychlé >:D -
Nagano 07.11.18 09:29
« Re: Re: Souhlasím
To není pravda...Pokud zaškrtneš Automatické vypnutí motoru, tak se ti nevypne motor po několika minutách stání na místě bez pohybu, aby nedošlo k jeho přehřátí. Start stop není možné v palubním počítači vypnout, to prostě není možné ze zákona.
Jinak pokud chceš občas jet někde okresku trochu zábavněji, zkus si nastavit režim Track a vypni si sportovní tlumiče, aby tě to nevytřáslo z auta. ESP dovolí ještě o chlup víc a auto pak funguje naprosto skvěle! -
MajkyRS 16.04.18 06:32
« Re: Re: Souhlasím
Cili kdyz zaskrtnes Automatické vypnutí motoru v menu palubniho PC, tak se sytem start/stop do budoucna natrvalo deaktivuje?
OK, nebudu se hadat (enmam jak vyzkouset, mam vypnuto pres diagnostiku)...
Ale uz jak to ctu, tak zaskrtnutim polozky by si mel SS zapnout (ale mozna jen preklep):
Automatické vypnutí motoru (cili zaskrtnuti tuto funkci aktivuje). Az budu mit prilezitost sednout do nejaky focusu, zkusim topres menu prubnout (na obyc motorizaci to bude asi stejne). -
tesnav 13.04.18 17:00
« Re: Souhlasím
Je to tak, jak píšu. V menu PC (Nastavení - Nastavení vozu) je zaškrtávací pole Automatické vypnutí motoru. Pokud je zaškrtnuto, je SS systém trvale vypnutý. Schválně jsem si to dnes zkusil. Pouze když SS aktivuješ a pak přes menu opět trvale vypneš, tak pak je potřeba nový start, aby se deaktivace SS projevila. -
tesnav 26.03.18 21:46
« Re: Re: Re: Re: Dobrý kup
Tento víkend jsem několikrát přesedal z STčka do RSa a zpět a je to nebe a dudy. STčko je pohodlné cestovní GTčko, nenápadné, pohodové, klidné, ale přitom rychlé a vhodné na každý den, krátké nebo dlouhé tratě, do města i na dálnici. Naopak RSo už při nastartování a rozjezdu dá vědět, že je to bestie, která čeká, kdy může vystrčit drápy. Tomu odpovídá zvuk, brzdy i podvozek. Ten není vyloženě prkenný, ale je tak tvrdý, jak člověk čeká od ostrého auta.
Posuzuji to zatím z pohledu řidiče a pro mne to není problém, ale věřím, že pro 90% lidí ano. Já v tom totiž jezdím v drtivé většině sám. Ale vozit v tom rodinu, to upřímně asi nebude to pravé. Takže na normálních cestách nic moc.
Jenže pak člověk najede na nějakou cestu třetí třídy a ocení, o kolik je podvozek i v režimu normal proti STčku dále. Auto je čitelné, stabilní a ovladatelné ... a hlavně skutečně hravé a zábavné. -
praděda7 24.03.18 16:23
« Re: Re: Re: Dobrý kup
Taky jsem v r 2016 zvažoval. Ale kritika tvrdého podvozku v mnoha recenzích mě odradila. Měl jsem sjednanou předváděčku, ale musel bych tenkrát do Prahy a to se mě nechtělo. No a zdá se, že ten podvozek, soudě podle toho co mr. Tesnav píše, bude opravdu na hraně. Samozřejmě člověk by se nejdřív musel svézt, aby zjistil, jestli to plotýnky vydrží, nebo rupnou...;-) Teď jsou k máni i v Brně. Ale předváděčku nemají. -
palix 13.03.18 21:26
« Re: Re: Super auto
Palubná doska na Focuse bola pre mňa hrozná. Focus sa mi veľmi páčil, ale tá palubná doska to zabila. A ešte som radšej zvolil 2,0 l atmo Mazdu, ako 1,0 turbo Ford. Síce sú Ecoboosty skvelé motory (=bez škandálov) a Ford v pohode značka... Možno nový Focus, ktorý príde onedlho by situáciu obrátil. Ale ten vtedy nebol. Každopádne Ford jazdí perfektne.
Ono človek niekedy chce istú vec a potom zistí až keď to má, že to nie je práve to, po čom reálne túžil :). Ten Focus mohol ako byť hovoríte pritvrdý, neekonomický, prisilný... Alebo ako píšete - situácia sa zmenila a došli peniaze.
Držím palce, aby to s tesnením dopadlo dobre.
Čisto teoreticky, ak by bola pravda s tesneniami Focus / Mustang, tak radšej malli tesnenia zjednotiť (nemožná zámena) a dávať do Mustangu tesnenie s otvormi navyše. Nie ideálne, ale Mustangu by to neublížilo a Focusu nepoškodilo meno. Keby sa to aspoň nestalo v špičkovej verzii. -
CHerokee 12.03.18 21:13
« Re: Re: Zkušenost
Dík, uvidím. Mám na Fiestě ST závadu od výroby na klimě, s kterou si neví rady. Pražáci to rok neřešili. Dealer to teď hasí, bo o VIP zákazníka nechce přijít, tak uvidím, co nabídne. Mimo ST a RS (+Stang, kterého mám v garáži) bych ale nešel..mám vyzkoušené ty jejich tříválce a to je opravdu smutný směr, kudy se Ford vydal a to říkám po zkušenosti bez předsudků).
Focuse RS jsem měl tu čest jen pár km..a to bylo, jak jsi psal nevýrazné. Ale líbí se mi moc. Jako daily car. Budu dál sledovat tvůj blog, to jsou nej zkušenosti. Našim testerům novinářským moc nevěřím, viz auto.cz, kdy psai o špatné převodovce u focusu ST...přitom ST maj jedny z nejlepších manuálů, co jsem kdy řídil.
Ale k věci, týká se tě problém s podfouklým těsněním pod hlavou ? Neměl si při koupi obavu o následné problémy s motorem, kterými je tenhle Focus zatím celkem známý ?