Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift 1.6 VVT Sport

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Fičák (blbost, ale momentálně mě nic jiného nenapadlo) Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 211 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Tak, v prvé řadě chci říct, že tohle není recenze. A ani být nemůže bo jsem si s tímhle autem tak sedl, že by nebyla objektivní. Takže tohle jsou spíše takové postřehy z užívání vozu. A rád by jsem taky, aby pokud možno následující řádky dokázaly jakkoli pomoci někomu, kdo by třeba přemýšlel nad možným nákupem či pořízením SSS. Ale od začátku, před SSS jsem měl pouze jedn auto a to byla stařičká Mitsubishi Carisma 1.6 16V r.v. 1998. Super auto a docela držák, na to co vše jsem s ním vyváděl. A když jsem jí prodával, sice vzhledově nevypadala nejlíp (pár lehkých bouraček se na ní podepsalo), ale motorově byla ve skvělém stavu. Takže jsem začal hledat jejího nástupce, po několikatýdením sondování internetu a objíždění různých autobazarů jsem výběr kandidátů zúžil na poslední dva. Mladší generaci mé oblíbené Carismy (opět s benzínovým motorem 1.6) a Mazdu 6 první generace (s dieslovým motorem). Pořád jsem se tak nějak nemohl rozhodnout, až jsem jednoho dne na internetu uviděl reklamu na nové Suzuki Swift Sport. Musím přiznat, že dravější a sportovní vzhled takového prcka mě uchvátil. Začal jsem se o něj zajímat, víceméně původně jen ze zvědavosti, ale po přečtení několika recenzí, zjištění ceny a hlavně výbavy, jsem čím dál více byl přesvědčen, že tohle by mohlo být přesně to auto, které potřebuju. Byl jsem sice zvyklý na velká auta, ale nepočítám-li dovolené, byl pro mě ten velký prostor celkem nevyužitelný, takže proč to nezkusit s malým autem. Zajel jsem si tedy do Fryštáku do autosalonu Suzuki ( Simcar) prohlédnout si SSS takzvaně “živě“ a pozjišťovat co nejvýce informací od prodejce. Musím přiznat, že vstřícnost zaměstnanců Simcaru mě překvapila a vlastně neustále překvapuje. Hned mi byla nabídnuta spousta možností úprav, financování atp. A samozřejmě také zkušební jízda. Přiznám se, že i když se mi to auto velice líbilo, tak jsem víceméně byl rozhodnutý jej nekupovat bo jsem to považoval za zbytečné vyhazovaní peněz, jenže právě zkušební jízda mě přesvědčila o paku. Hned mi připadalo, jako by mi někdo to auto udělal přímo na míru. S pár auty jsem měl již tu možnost jezdit, jak před koupí, tak i po, ale v žádném jsem nezažil co ve SSS. Takže bylo rozhodnuto. Pak už se jen dolaďovalo pár detailů, bo když už jsem měl dávat tolik peněz za auto, tak jsem chtěl, aby bylo alespoň trochu výjiměčné. Udělat si nějakou představu mi hodně pomohli obrázky z netu, kde jsem viděl klasického Swifta v bílé metalíze, s černýma kolama a černou lištou na dveřích. A to byla přesně ta kombinace, jež jsem u auta hleda. S bílou metalízou nebyl problém, je u SSS asi nejrozšířenějsí, lišta je drobnost, ale narazil jsem na problém u kol. Vzhledem k tomu, že Suzuki si pro Sporta nechává lité 17-ti palcové kola dělat na zakázku (kvůli rozteči), tak byl docela problém nějaká, která by vyhovovala vůbec sehnat. Samozřejmě jsem chtěl originál Suzuki, když už mám Suzuki auto. Třeba-že se to zdálo hodně komplikované, nakonec se podařilo. A troufám si říct, že nejspíš moc SSS s originál Suzuki černýma kolama ( viz. foto) v ČR není..:) Takže jsem měl vysněné auto. Nevěděl jsem přesně co očekávat, takže jsem s napětím čekal, jaké to auto bude po nějakém čase při každodením používání. Musím potvrdit, že co jsem četl na netu ohledně zvuku od kol, je pravda. Každá nerovnost je hodně slyšet. Ne jen cítit, což vzhledem k tuhosti sportovního podvozku je poněkud normální, ale opravdu slyšet v interiéru. A s tím taky souvisí přenos zvuku do kabiny od brzd, to tření destiček o kotouče je v kabině slyšet opravdu hodně. Nicméně to jsou asi drobnosti. Ale co mě překvapilo, a teď nevím, jestli je to jen u mého SSS nebo jestli je to obecně u všech, bylo takové jakoby kovové cvaknutí při spojce v záběru a přidání plynu. V servise mi řekli, že to je vlastnost vozu, nicméně musím říct, že mi to docela vadí. Dále jsem byl skoro až vyděšený, neznaje to auto, když po každém nastartování při cca 20 km/h proběhne test brzdového okruhu (tak mi to řekli v servise), což vydává opravdu velice divný zvuk. Jinak jsem nezaregistroval asi nic, co by mi hned při začátku používání nějak vadilo. Zhruba po 4 000 ujetých km jsem v asi 70 km/h nabral zajíce, naštěstí to šlo trochu z boku z leva a chudák byl asi zrovna ve výskoku, tak jsem ho trefil nárazníkem. Když jsem viděl, jak chudák letí asi 15 m do škarpy, měl jsem nahnáno, že nárazník bude prasklý a bude potřeba oprava. Nicméně k mému velkému překvapení na nárazníku nebyla ani stopa po nárazu, jen jsem si po čase všimnul, že nad levým kolem nedoléhá, stačilo ale zatlačit, ozvalo se cvaknutí, jak asi do sebe zapadli příslušné části a vše opět pevně drželo. Což mě přesvědčilo, že v v továrně v Maďarsku asi nic neodflákli a konstrukčně je auto dobře řešené. Další příhoda byla v asi 9 000 km ujetých kilometrů, když jsem na poměrně nepřehledném úseku najel pravým kolem do hodně velké díry v cca 50 km/h. Jak je motor lehký, tak docela působivě celá pravá přední část vozu nadskočila. Do dneška nechápu, co přimělo kolo, aby zůstalo a pneumatku, aby se neprorazila. Dokonce si troufám říct, že ani řízení se nezdálo nijak poškozené, auto pořád drželo svůj směr a volant, když jsem jej pustil setrvával ve výchozí pozici. Ale to je jen taková laická zkouška. Horší už to bylo v létě při návratu z dovolené. Navigace mě navedla na nějakou ne zrovna pěknou cestu v nějaké vesnici a z ničeho nic jsem narazil a přední náprava poskočila nahoru a zůstala v této poloze. Naštěstí se kola stále dostatečně dotýkala povrchu cesty. Když jsem se byl podívat co to bylo, zjistli jsem, že jsem najel na nějakou trubku(???), co trčela uprostřed cesty ze země. Naštěstí se mi podařilo s ní sjet, ale bylo zjevné, že tohle už opravu vyžadovat bude. Doma jsem najel v garáži nad jamu, abych zjistil rozsah poškození. Na první pohled to vypadalo, že to odnesl jen plastový kryt pod motorem a gumová lišta, táhnoucí se od levého k pravému kolu (bůhví proč tomu v servisu říkali “lízátko“). Nicméně auto jezdilo, jen bylo zřetelně pohlé s řízením, bo volant zůstával vychýlený na levou stranu a při jízdě na rovince se auto stáčelo k pravé krajnici. Každopádně mi chybělo jen pár km do 15 000 ujetých km a tudíž k první garanční prohlídce. Ta proběhla nedávno a již při akci uvedení a testovacích jízd s novým SX4 S-cross jsem byl domluvený s mechaniky na objednání náhradních (plastových) dílů a upozornil je na tuto mou malou nehodu. Takže když jsem si přebíral auto po garančce, tak mě ani moc nepřekvapilo, když mi řekli, že to odnesla nápravnice a že řízení bylo vychýleno o 15 mm od osy. Nicméně při geometrii se to servismanům podařilo seřídit aniž by byla nutná výměna nápravnice. Opět k mému velkému překvapení, bo když mi auto zvedli a ukazovali promáčklinu v nápravnici, nějak jsem neměl slov. Nicméně bylo mi doporučeno to zatím nechat tak, jen dávat pozor, pokud by se začalo auto chovat nějak nestardantně při jízdě a hlavně při zatáčení. Samozřejmě sem hned při jízdě ze servisu vše důkladně prozkoušel na silnicích a vše se opět zdá, jako když auto bylo nové. Tolik k poruchám, za něž si ale beztak mohu sám. Co se týče samotné jízdy, kdokoli si by si takový typ auta kupoval, tak ho bude kupovat s vědomím, že to je auto hlavně pro zábavu a přesně toho se mu i dostane. V žádném autě jsem se tolik nebavil jako práve v SSS. Za nelý rok používání a zkoušení se mi ještě nepodařilo dostat auto na limit (v zatáčkách). Tedy vlastně jednou, ale to bylo mokro a mám už poněkud sjeté pneu. To se v ostřejší zatáčce začalo celé auto sunout k okraji silnice, ale stačíla menší práce s plynem a jakmile se kola chytli, vše se zvládlo. Nicméně i tak to ve mně na chvíli hrklo, že skončím v příkopě:) Co se týče řízení, myslím, že je dostatečně přesné a že od předních kol jde řidiči do volantu dostatek informací, což činí SSS značně čitelným a užijí si i méně zkušení řidiči (k nimž se řadím i já:) Motorově se jedná o supr auto. Nejsem zastáncem foukaných benzínů. Líbí se mi točivé atmosféry (zvláště ty Japonské, tohle oni umějí:), které mají celkem plynulou výkonostní křivku a největší zábavu s nimi člověk zažije až při maximu otáček. S tím souvisí i další věc, jež se probírá na netu. Taky si myslím, že omezovač otáček mohl být opravdu posunut klidně až na 7 500 až 8 000 ot./min, ten motor by to, dle mě, s přehledem zvládl a požitek z jízdy by byl o to intenzivnější. Pokud se ještě vrátím k použití atmosferickéh motoru, jsem si víceméně jistý, že u foukaného by jsem spotřeby (reálně naměřené) pod 6 litrů nedosáhl (na plnou nádrž cca 40 litrů, jsem na dovolené ujel necelých 750 km a to jsem nijak auto nešetřil:). Je tedy pravda, že palubní počítač ukazuje průměrnou rovných 5 litrů, ale na netu je plno článků, kde právě tohle v souvislosti se Suzuki zmiňují, že palubní počítač ukazuje o plus mínus necelý litr míň než je skutečná spotřeba. Další praktické zkušenosti, zrychlení z nuly na sto je míň než udávají prospekty, kde je uvedeno 8,7 s. V průměru mám změreno cca 7,5 s. Také maximálka mohla být klidně větší, zkoušel jsem a měl jsem zařazenou pětku, necelých 6 000 ot./min a auto by ještě rádo dál zrychlovalo, jenže zasáhne elektronika, takže víc jak 195 km/h nepojedete. Ale tohle nemá praktické využití, to jen pro zajímavost. Tolik asi k mým postřehům z užívání Suzuki Swift Sport. Určitě si časem budu vzpomínat na více věcí nebo ještě při jízdě spoustu dalších věcí a postřehů zjistím, budu se tedy snažit tady texty nějak průběžně aktualizovat.

Silné stránky

Poměr hmotnost/výkon, zábava za volantem

Slabé stránky

Slabší zvuk motoru
Chybějící kontrolka kapaliny v ostřikovačích, kdy už několikrát se mi v zimě stalo, že jsem měl zašpiněné čelní sklo a téměř už přes něj nešlo vidět, tak samozřejmě ostříknout a setřít a ono ejhle, pár kapek a nic..to dokáže naštvat..:(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. granční prohlídka, jelikož jsem měl menší nehodu, při níž jsem si poškodil nápravnici, bylo potřeba seřídit řízení a geometrii, nápravnice se naštěstí měnit nemusela, pouze pár plastů pod motorem

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako nové v autosalonu Simcar ve Fryštáku, vstřícnost, ochota a orientace na zákazníka mě až překvapila..:)

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím jsem spokojený, ale na objektivní zhodnocení je ještě brzo

praktičnost
5

Nj, je to auto spíše pro zábavu, ale na to mé každodenní dojíždění do práce naprosto stačí..:)

prostornost
7

V autě jezdím z 99,9% sám, takže subjektivně jsem spokojený

jízdní vlastnosti
9

V ostřejších zatáčkách mi malinko ujíždí, ale to bude spíše problém pneu

jízdní komfort
7

Na sportovní podvozek celkem cajk

provozní náklady
9

Jen voda do ostřikovačů + olej a filtry při garanční prohlídce

náhradní díly
4

Poněkud dražší, ale s tím jsem počítal (3500 kč za kousek plastu??:)

výkon motoru
10

Hlavně vzhledem k hmotnosti

spotřeba
10

Nemůžu jinak, i při ostřejší jízdě mám reálnou průměrnou spotřebu kolem 5,5 l

hlučnost motoru
7

Na můj vkus jde málo slyšet..:)

kvalita sedadel
8

Sedadla jsou super, ale ta nastavitelnost už je horší

brzdy
9

Jednou jsem musel brzdit na smyka a až mě překvapilo, jak krátká brzdná dráha byla..:)

zavazadlový prostor
5

Mě ale stačí...






Blesk.cz

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou: Motivační video pro páteční večer varuje, nebuďte jako ona

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou:…

Alkohol je dobrý sluha, ale zlý pán. Své o tom ví každý zkušenější pijan a také jedna minnesotská veverka. Ta se…

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je žihadlo, tetelí se fanoušci

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je…

Při pohledu na její bujné vnady se místnímu personálu musí doslova vařit krev v žilách. Herečka Bára Mottlová…

 

iSport.cz

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na kraulové čtyřstovce

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na…

Plavkyně Barbora Seemanová překonala v Taškentu další český rekord. Po čtvrteční kraulové dvoustovce posunula…

Profesor Kolář se zastává sportu dětí: COVID dostal červený koberec!

Profesor Kolář se zastává sportu dětí: COVID dostal…

Sebral svoji erudici, společenský respekt, klidnou sílu a pokoru. „Nechci, aby z toho byla senzace,“ řekl…

 

Reflex.cz

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí, protože jsem vtipný, říká streamer CzechCloud

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí,…

Přestože věkově se řadí Petr Žalud alias CzechCloud (32) k těm starším tuzemským streamerům, na platformě Twitch…

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se narodil Bruce Lee

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se…

Nedávno jeho odkaz připomněl režisér Quentin Tarantino, který jej „obsadil“ ve snímku Tenkrát v Hollywoodu.…