Hyundai Ioniq (2022)
9.2.2022Můj první pohled po probdělé noci směřoval na sloupy elektrického vedení, které se táhly do dálky a jako vojáci v dlouhé řadě mi připomněly prostý fakt,…
Hyundai (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
adamzprahy 15.02.22 18:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Koukám, že bydlíš lepším směrem, takže ta trasa je o 52km kratší než jsem jel já. Pak už to teda sedí. Díky :yes: Asi to bude chtít počkat ještě jednu modelovou generaci, kdy bude i více nabíječek, a pak už by to příležitostně asi šlo i s jízdním stylem spalovacího motoru (tím myslím primárně neomezování se dobíjením). -
adamzprahy 15.02.22 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km
Jsi si jistý že je to včetně dobíjení? Mám screenshot z palubního počítače do Parmy: 950km, 7h 32min zapnutého motoru, průměrná rychlost 130.4 km/h, spotřeba 11.8l / 100km - vše komplet včetně přejezdu přes Prahu, pomalého Rakouska atd. V Itálii jsem neměl jedinou zastávku a jel jsem tam jako v Německu (tj 160+), byla to už poměrně extrémní cesta (viz ta celková průměrná rychlost). Mi neříkej, že by to EV jelo za 20kwh a stačilo by jen hodinu dobíjet - teď se opírám i o tvé video, nějak mi to nevychází, ale fakt se ptám, já nevím... -
adamzprahy 15.02.22 13:05
« Re: Re: Re: Cena El
Asi jsi nečetl pořádně. Těch 5 Kč píšu o domácím nabíjení. Zbytek píšu že má velký rozptyl a levné to není. I když u PRE mám stále velmi levný tarif, který se vyrovná domácímu nabíjení.
O tom, že dálnice zdarma je v kontextu ceny auta úplně nic taky souhlasím.
Nebudu elektromobilitu kritizovat za každou cenu, ale těch trhlin na cestě k širší adopci vidím fakt hodně a proto nesouhlasím s aktuálním politicko-regulačním prosazováním této cesty.
-
Salzmann 15.02.22 09:37
« Re: Re: Cena El
Budu oponovat, ceny už na hodně odběrových místech dávno nejsou ani těch 5,- Kč za kWh. To teď ponechám stranou. Argumentovat parkováním a jízdou po dálnicích je hodně úsměvné vzhledem k tomu o kolik je EV dražší v porovnání s obdobným automobilem, který pohání spalovací motor. Kolik desítek tisíc km je potřeba najet s EV aby byly výsledné náklady na stejné úrovni s jiným druhém pohonu? -
adamzprahy 14.02.22 13:05
« Re: Re: Cena El
Zásadní změna je to pro nízkopříjmové lidi žijící v nehospodárných rodinných domech. Někdo elektřinou i topí. U mě došlo teď ke změně ceny o 65%. V realu to pro mě znamená, že doteď jsem měl pár stovek zálohu, z které se mi většinou ještě něco vrátilo, teď se to asi o pár stovek zvedne (bez dobíjení EV). Nic co bych nepřežil, ale procentuálně je to docela brutální. -
adamzprahy 13.02.22 18:34
« Re: Re: Re: Km
A jak dlouho jsi tedy jel těch 250km? Já do Itálie jezdím několikrát ročně (pracovně, potřebuji se pohybovat na místech kam se nelítá) a nedokážu si představit takhle cestovat. Pokud jsi zvyklý jezdit pomalu, výletně s rodinou, tak to chápu. Ale pokud jedeš protože musíš a business nepočká, tak to prostě nejde. Já vím, že na to dnešní EV nejsou určená…a tys v tom videu sice uznal negativa, ale obhajuješ že je to úplně v pohodě. To já si nemyslím.
Nejrychlejší cestu co jsem za poslední rok absolvoval byla Praha - Parma 950km za 8h včetně přestávek. Uznávám, jel jsem hodně rychle a je to trochu extrém. Reálnější průměr který už není tak na krev je +1h. Ale s EV i tak bez šance. Jsem zvyklý dávat delší (15 min) přestávky na tankování, tj. každých cca 600km a mezitím jen rychle na WC tj. do 5 min. Tak já jenom abych si to dokázal nějak přepočítat :-) -
-
stealth01 15.02.22 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Cena El
Mas pocit, ze chci přesvědčovat sám sebe? Mas dojem, ze chci přesvědčit ostatní?
Já spíše dávám do souvislostí důvody, protože hodně lidí se ptá, proč je EV tak návykové, když nejde o náklady a rádoby ekologii, tak o co jde. Vysvětluji své pocity, to je vše. Je to fascinující a návyková droga. Takové věty chápeš jako přesvědčování? -
Barrichello 15.02.22 11:58
« Re: Re: Cena El
Dynamiku i ticho lze zažít i v autě se spalovacím motorem.
Jen na to dynamiku to musí mít motor a na to ticho to musí být něco z TOP Class.
Vím že to někteří "noví majitelé EV" ve videiích pořád dokola zminují, jak sou fascinováaní výkonem a tichem.
U toho kdo přesedl z Golfu TDI (či nečeho podobného) bych to jaksi chápal, protože fosilních aut co umí ticho a zrychlení lépe než TDI golf je asi tak Bambilion, ale u toho kdo přesedl do EV z osmiválcové Sklasse nebo RR Ghost tomu nějak nevřím a tršoku mi to smrdí pokrytectvím.
Ale nebudu jim šahat do svědomí :-) :-) -
Xylo 14.02.22 12:57
« Re: Cena El
Trochu mi připadá, že ceny elektřiny jsou předmětem jakési hysterie. Asi to je/bylo poznat pro zákazníky Bohemia a ostatních dodavatelů, kteří ukončili dodávky a poslali zákazníky k dodavatelům poslední instance. Dle stávajícího ceníku EON je cena pro nové zákazníky 4,30 Kč včetně DPH pro nízký tarif. Můj loňský účet byl za 3,50 Kč. Jsou tam samozřejmě ještě poplatky, takže mi kWh vycházela na cca 4,50, teď by to tedy bylo za cca 5,30 při spotřebě cca 5 MWh. U Smarta mám průměrnou spotřebu 12,8 kWh/100km, takže jezdím za 58 halířů na km a pokud bych počítal tu novou sazbu, tak by to bylo necelých 68 halířů. -
stealth01 14.02.22 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Km
Pokud někdo nemá rad EV, tak s tím rozhodne nebojuju. Každý má rad něco jiného. Když mi nějaký člověk řekne: “jezdil jsem tři týdny v Taycanu a přesto se vracím rad zpět do Cayenne” tak to naprosto respektuji.
Já elektromobilitu nepropaguji. Já jen ukazuju realitu elektromobility (i ta je však pokřivená díky tomu, ze jezdím v moderním EV s nulovou degradací a rychlým nabíjením).
Když někdo vydá prohlášení, ze na EV musíš 3x do roka měnit pneumatiky a já po 20000 km mám stále 8 mm vzorku, tak to naštve. -
Barrichello 13.02.22 08:58
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba a CO2
Já mu to nehejtím, jen dávám do roviny to nekritické nadšení, jak je to za to cenu úžasný auto.
Bohužel ta cena je taková, že za tu cenu jde mít řadu úžasných fosilních aut nových, který tohle strčí poměrem cena výkon suverénně do kapsy, to samý co se týče pohodlí a prostornosti a pokud bysme zabředli i do éry ojetin a veteránů, což teda nechci, ale vkrádá se aspon na vteřinu tato myšlenku, tak za 1,5 mega je těch úžasných aut asi tak 1000.
-
stealth01 14.02.22 09:55
« Re: Re: Re: Re: Km
Já to mám úplně jinak, než 99% řidičů. Nehledě na silný osmiválec jsem třeba z Chorvatska do Prahy jel po dálnicích 105 na tempomatu (nebo dle provozu, abych nikoho nezdražoval). Naposledy jsem spěchal někam před 15 lety a moje cesty jsou v podstatě jen Evropa.
Pokud vezmu 1000 km trasu, tak mnoho z nás jsou rozumní lidi a tu hodinu si daji někde pauzu. Já to mám rozděleno na 4 zastávky.
Teď jsem jel Aalborg a byl jsem tam rychleji, než v 2019 s SQ7. Protože u jízdy s Audi si dam oběd, pak něco počtu, vyridim par mailu a dvě hodiny jsou pryč.
950 km se dá s EV udělat za 9,5h v létě i s nabíjením. Ostatně Bjorn Nyland ukazuje většinou 1000 km za 10 hodin, ale oni v Norsku mají trochu jiné rychlostní limity. -
Barrichello 12.02.22 18:53
« Re: Re: Re: Spotřeba a CO2
:-) :-) :-) :-)
kdo to nemá kvůli ekologii, tak už to vůbec nedává smysl.
Pohodlí? Mno asi takhle, prohodlí je o prostoru a to je o tom, že když mam 193 cm, při vstupu do vozu sem dveře otevřel nadoraz, posadil se, sedím krásně opřený , ruce na volantu a jak sem krásně opřený, natáhnu se po madlu a nedosáhnu na něj. musím se krásně a hodně nahnout.
Umí tohle Ioniq? Asi těžko že.
Poměr cena výkon, ano.
Takže 220 HP za 1,3 až 1,5 mega.
Nechci Vám do toho kecat, ale u těch aut z prehistorie je za 1,5 mega 490 Hp.
Takový lehký rozdíl no....
A o spolehlivosti si řeknem až na tom budeš mít 450 tis km a bude to 15 let starý.
To 6,4 HEMI to dá totiž v pohodě, tady o tom dost pochybuju.
Takže asi takhle. Něco potřebuje Charger aby to jelo a něco už Charger je :-)