Diskuse

Hyundai Ioniq (2022)

9.2.2022

Můj první pohled po probdělé noci směřoval na sloupy elektrického vedení, které se táhly do dálky a jako vojáci v dlouhé řadě mi připomněly prostý fakt,…

 

Hyundai (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 25 Reagovat !

    foto polestarek

    polestarek 11.02.2022  11:09

    Future now :-)

    Dik za hezku recenzi.

    Tiež som mal možnosti si to auto vyskusať a zajazdit si s nim - je to ako z buducnosti :-)

    odvažny dezajn, jizda, rozmery, komfort, prostor - pecka nema to prakticky zrovaní :yes:

    Bežne auta bez ohladu na značku a objem motoru - su oproti tomu pocitove tak trochu "ojetiny" z minulosti :-) , (a to spiš fandim hybridum :-) )

    At dobre služi a dela radost.
    • 14 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 11.02.2022  17:20

      « Re: Future now :-)

      Cítím to podobně, už se mi moc nechce sedat do běžného spalovacího auta... Díky...
  • 35 Reagovat !

    foto Tielman

    Tielman 11.02.2022  11:59

    Jako vždy

    ... prima čtení. Oceňuji tvou nekonečnou sebereflexi... Proto tvé místní recenze považuji za etalon a beru je vážně. A už jsem se v tom svezl a byl to zážitek na celý zbytek toho dne.
    Fajn auto, fajn psaní
    • 13 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 11.02.2022  17:20

      « Re: Jako vždy

      Já bych to vážně nebral, spíše jen sdílení pocitů... Moc díky...
  • 33 Reagovat !

    foto RDMBR

    RDMBR 11.02.2022  12:59

    ...

    Radkova epopej
    • 13 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 11.02.2022  17:19

      « Re: ...

      Děkuji za příspěvek, trochu jsem to zase přehnal. Na klávesnici mi zmizl potisk písmena N (což něco může znamenat, třeba chystanou verzi Ioniqu).
  • 14 Reagovat !

    foto saabik

    saabik 11.02.2022  17:07

    Spotřeba a CO2

    Pokud to v Čechách jezdí v tomto hnusným zimním počasí za 28 kWh, pak to má stejné emise CO2 jako náš yaris při dlouhodobé spotřebě. Je ten výpočet správný?
    Výroba elektřiny v ČR aktuálně produkuje emise 420 g CO2/kWh. A to se nebavím o emisích při výrobě. Jen čistě ve spotřebě.
    [odkaz]
    • 14 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 11.02.2022  17:18

      « Re: Spotřeba a CO2

      Ono to je těžké. Dneska jsem si dělal takovou lehkou konfiguraci Porsche 911. Nemám pocit, že bych někde řešil emise CO2. Přiznám se, že emise moc u svých aut neřeším. Jinými slovy, když jsem třeba přebíral M3, tak jsem se prodejce na emise a znečištění neptal. Proč bych to měl dělat u elektromobilu? Díky za komentář...
      • 34 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 11.02.2022  18:53

        « Re: Re: Spotřeba a CO2

        Lide si casto mysli, ze majitele elektromobilu je maji kvuli ekologii apod. Zatim malokoho napadne, ze sis koupil elektromobil pro pohodli pri jizde, kvalitu a nebo dokonce kvuli pomeru cena/vykon.

        Opakuje se to, co s hybridy pred 15 lety. Taky jsem odpovidal na spoustu otazek ohledne ekologie a nikoho nenapadlo, ze jsem si koupil hybrid proste proto, ze to bylo nejlepsi auto vyhovujici mym potrebam.

        Dej tomu par let a tyhle dotazy prestanou :-)
        • 06 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 12.02.2022  18:53

          « Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

          :-) :-) :-) :-)

          kdo to nemá kvůli ekologii, tak už to vůbec nedává smysl.

          Pohodlí? Mno asi takhle, prohodlí je o prostoru a to je o tom, že když mam 193 cm, při vstupu do vozu sem dveře otevřel nadoraz, posadil se, sedím krásně opřený , ruce na volantu a jak sem krásně opřený, natáhnu se po madlu a nedosáhnu na něj. musím se krásně a hodně nahnout.

          Umí tohle Ioniq? Asi těžko že.

          Poměr cena výkon, ano.

          Takže 220 HP za 1,3 až 1,5 mega.

          Nechci Vám do toho kecat, ale u těch aut z prehistorie je za 1,5 mega 490 Hp.
          Takový lehký rozdíl no....

          A o spolehlivosti si řeknem až na tom budeš mít 450 tis km a bude to 15 let starý.
          To 6,4 HEMI to dá totiž v pohodě, tady o tom dost pochybuju.

          Takže asi takhle. Něco potřebuje Charger aby to jelo a něco už Charger je :-)
          • 63 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 12.02.2022  20:47

            « Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

            Prečo byť taký ultras? Radek to chcel tak kúpil.
            Tiež som kúpil na prácu nejaký elektro vehikeľ a na krátke jazdy je to fajn a nemusím štartovať dízlové dodávky. Nejde len o eko, aspoň u mňa to tak nebolo.
            Pritom mám doma plnotučnú V8 ale toto fakt hejtiť nebudem.
            • 04 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 13.02.2022  08:58

              « Re: Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

              Já mu to nehejtím, jen dávám do roviny to nekritické nadšení, jak je to za to cenu úžasný auto.
              Bohužel ta cena je taková, že za tu cenu jde mít řadu úžasných fosilních aut nových, který tohle strčí poměrem cena výkon suverénně do kapsy, to samý co se týče pohodlí a prostornosti a pokud bysme zabředli i do éry ojetin a veteránů, což teda nechci, ale vkrádá se aspon na vteřinu tato myšlenku, tak za 1,5 mega je těch úžasných aut asi tak 1000.

              • 54 Reagovat !

                foto stealth01

                stealth01 13.02.2022  10:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

                Zaprvé jsem vybíral jen mezi elektromobily. Když si chci koupit náhradu za plug-in hybrid do města atd, tak nemám moc důvodů koukat do světa spalovacích aut.
                Zadruhé, mě to auto prostě baví 306 koní je už dost slušná porce výkonu, ty pocity mi zatím žádné spalovací auto nedalo. Ano je to prostě jiné, někdo má rád maso, jiný zákusky.
                Americká auta mají své kouzlo, ale mezi nimi bych nehledal něco do své garáže. A najít 4x4 s vnitřním prostorem na úrovni Audi A8, kůží a vyspělými funkcemi za 1,5 milionu jde dost těžko, aby to bylo levnější.
                Ty máš svůj svět velkých motorů, prostoru a luxusu, ale kolem toho tvého světa se netočí celý vesmír. Není to tak, že tvůj výběr je to nejlepší a tvé uvažování o autech nejvhodnější. Opravdu bych se necítil lépe ve velkém Cadillacu, věř mi… :-)
              • 00 Reagovat !

                foto -Peter-

                _Peter_ 16.03.2022  18:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

                Úplnú pravdu nemáš, za tie peniaze si veľa kvalitných áut nekupiš, a asi si prehliadol výkon, nie 160kw ale 225kw. Mám tak isto sq7 a na deň som mal kiu ev6. Kua, je to super , vďaka môjmu to viem porovnať. Ak sa podarí predať sq7, beriem ionika, hoci Kia vyzerá lepšie:( . Eko je až druhé, na rychlonabijackach je to drahé. Auto je veľké vo vnútri, výkonné, a hlavne okamžite ready. Nie ako nafta, človek to startne a zopár km ho šetrí. Atď
      • 13 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 11.02.2022  19:59

        « Re: Re: Spotřeba a CO2

        Gratulujem a ďakujem za zaujímavú recenziu?
        Len pre info.O Tesle si neuvažoval?
        • 33 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 13.02.2022  10:33

          « Re: Re: Re: Spotřeba a CO2

          Moc ne, žena něchtěla sedan a model Y se mi opravdu nelíbí… Díky moc
  • 23 Reagovat !

    foto Makovnik

    Makovnik 13.02.2022  01:54

    Km

    2090km , 9 nabijani, a vyskocil som sviezi...to mi nejak nevychadza, lebo 2090km je Praha - Sicilia a aj podla Gugla je to 22hodin /co sa da stiahnut na cca 20 bez dlhych pauz/.
    S cca polhodinami na nabijanie a dlzkou jazdy, by bolo nutne byt za cca 25hodin na drogach, aby bol clovek sviezi.
    ALebo je to cele len zle rozpisane?
    • 03 Reagovat !

      foto adamzprahy

      adamzprahy 13.02.2022  02:12

      « Km

      Je to myšleno dohromady, máš to tady [odkaz]

      Jenom nevím kolik času ta jedna cesta trvala? To mi nějak uniklo. Viděl jsem 1. část a pak jsem to spíš přeskakoval.
    • 33 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 13.02.2022  09:07

      « Re: Km

      Lidi sou různý, znam borce co dává údajně 800 km na pohodu s jednou pauzou na kafe, zatímco další včetně porfi řidičů tvrdí že i s 3 pauzama á 45 minut sou na konci trasy zralí akorát zalehnout a spát.....a pak znam lidi co se vyčůraj za 3 minuty, nekouří a nepijou kafe a to se sakra nuda, čumět někde 2-5 hodin na nabíječkách za trasu. Ještě že sou ty mobily, že, takže jde čas pročumět zíráním do placky na FB, Insta nebo youtube apod.

      Znam pána co jel s BMW I3 do Lucemburska, v Německu jedna nabíječka zavřeno, nefunkční a na druhý obsazeno, takže než to dobil, strávil tam krásné 3 hodiny.

      To je na otravu kafem a tak na 2 krabky cigaret :-) :-) :-)

      Spalovák natankuju za 10-15 minut a mam na dvě nádrže dojezd 1300-1800 km dle auta :-) :-)

      Takový lehký nepoměr, ale když někoho baví ty nové technologie a místo auta si kupuje tablet křížený s elektrárnou na kolech, tak proč ne.

      Slovy klasika - dobro došli :-)

      • 13 Reagovat !

        foto Salzmann

        Salzmann 13.02.2022  09:44

        « Re: Km

        Na tom videoblogu je, že cesta tam + výlety byla 1183 km. Cesta zpět 907 km. Tedy dohromady 2090 km.
        No a šel po příjezdu na večeři, takže to srovnání o odpočinkové jízdě v porovnání s tím známým co jel přes noc do HR a byl úplně hotový má trochu trhlinu. Nezáleží totiž na druhu pohonu, ale o tom kdy se jede.
      • 14 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 13.02.2022  10:38

        « Re: Re: Km

        Jako zastavit na 15-18 minut po 250 kilometrech mi přijde docela OK.
        Ještě jedna věc, opravdu nemusíš mít ruku na konektoru po celou dobu nabíjení.
        Můžeš vzít děti na chvíli na houpačky, zajít si na záchod, protáhnout se nebo si na chvíli jen tak zavřít oči a odtržen od reality dlouhých dálničních kilometrů jen relaxovat.
        Ono to prakticky bylo tak, že já jsem měl nabito a honil jsem holky, aby už nastoupily.
        Bylo to moc příjemné a když jsem to jezdil s V8, tak jsem jak blbec polykal další a další kilometry, až mě z toho už bolela hlava a záda.
        Takže dálky už jedině s elektromobilem.
        • 33 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 13.02.2022  12:30

          « Re: Re: Re: Km

          "...když jsem to jezdil s V8, tak jsem jak blbec polykal další a další kilometry..." a s tou V8 ti někdo bránil zvolit si ten režim zastávek po 250 km, který ti tedy vyhovuje? Nebo proč jsi s tím jezdil tak, že jsi nebyl ve své pohodě?

          Nechápu tento detail. Přijde mi to jako otřepané - "hřích nedat si výbornou kávičku u Humpolce".

          Tvé ostré pero má jistě na víc - jak ti soužití s EV změnilo radikálně celý život, automobilové i běžné návyky, změnilo i pohled na okolní svět, seřadilo konečně do správného pořadí měřítka hodnot, zlepšilo zdraví, rodinné a i mezilidské vztahy a tak.

          Věřím ti.
          • 16 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 13.02.2022  14:39

            « Re: Re: Re: Re: Km

            Kdyby EV nebylo tak vyhrocené téma a kdyby si lidi místo třídních nepřátel budovali vztahy a vzájemnou spolupráci, tak by nic z toho nebylo pro tebe důležité. Proste lidi nenávidí cokoliv, co souvisí s elektromobily, přitom je nenávist kvůli takové pitomosti, jako je druh pohonu.
            Jediné, co se změnilo je, ze už do světa spalovacích aut nechci jít a v březnu přijde druhé EV do mé garáže.
            To je ta změna, nic víc není třeba psát.
            Btw, tvoje poznámka o dálnici, člověka to nenutí zastavit, netušil jsem, ze 250 km cca a přestávka je pro me lepší.
            • 22 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 13.02.2022  15:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Km

              Téma EV je zbytečně polarizováno. Osobně elektrickou trakci zatím ve svém hledáčku nemám, ale uznávám její výhody, ale i nevýhody i s tím, že každý může mít - a jistě i má - vlastní preference. Můj, ovšem poněkud naivní, postoj je ponechat volbu. Více svobodnější volbu, tj. méně nátlaků.

              Víc než výkřiků jak to stojí celé za .....nic nebo naopak jak je to celé zalité sluncem si vážím objektivity. Tvá recenze je, podle mě, poměrně objektivní, pokud by nebylo toho tvého příspěvku v diskuzi "o V8", ani bych asi nereagoval.

              Přeji ti spokojené kilometry.
            • 22 Reagovat !

              foto adamzprahy

              adamzprahy 13.02.2022  18:45

              « Re: Re: Re: Re: Km

              Mně přijde, že to trochu přeháníš. Tu nenávist vytahuješ v každém videu a já vím na co narážíš. Ale bojuješ s tím zbytečně přehnaně až si myslím že neobjektivně. Respektive mě překvapuje, že ti můžou nějací hlupáci otrávit pohled na spalovací motory. Nejlepší je podle mě to ignorovat a řešit svoje potřeby. Nejsem úplně ztotožněný s tvojí rétorikou když říkáš, že tys měl ta nejlepší spalovací auta, ale už je mít nebudeš, takže je to OK i pro všechny ostatní a není důvod nepřejít na EV.

              Já proti EV mám pouze to jak se vynucují a zvýhodňují...s čím souvisí určitá slepost vůči negativům. Sám mám PHEV do města a je to celkem OK, i když klasický HEV od Toyoty mi stále přijde lepší řešení pro aktuální dekádu. Až EV naplní moje požadavky tak nebudu mít problém plně přejít. Ale to znamená, že bych potřeboval na německé dálnici dojet rychlostí 180 km/h aspoň 400 km a dobít to bez plánování do 10 minut. Pak to pro mě třeba smysl má.
              • 03 Reagovat !

                foto stealth01

                stealth01 14.02.2022  09:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Km

                Pokud někdo nemá rad EV, tak s tím rozhodne nebojuju. Každý má rad něco jiného. Když mi nějaký člověk řekne: “jezdil jsem tři týdny v Taycanu a přesto se vracím rad zpět do Cayenne” tak to naprosto respektuji.
                Já elektromobilitu nepropaguji. Já jen ukazuju realitu elektromobility (i ta je však pokřivená díky tomu, ze jezdím v moderním EV s nulovou degradací a rychlým nabíjením).
                Když někdo vydá prohlášení, ze na EV musíš 3x do roka měnit pneumatiky a já po 20000 km mám stále 8 mm vzorku, tak to naštve.
          • 32 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 15.02.2022  11:49

            « Re: Re: Re: Re: Km

            Asi tak nějak. Kdo ti brání si dělat zastávky třeba po 100 km. Nikdo. Ale můžeš si udělat jak chceš ty, a kdekoliv kde se dá zastavit, ne to plánovat jak potřebuje auto a kde sou nabíječky.

        • 12 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 13.02.2022  15:11

          « Re: Re: Re: Km

          Mam souseda, ktery parkrat za mesic objizdi zakazniky po CR a na Slovensku. Od minuleho jara ma firemni elektromobil (Enyaq). Bavil jsem se s nim v hospode, nemuze si to vynachvalit. Rikal, ze sice nestihne za den objet tolik zakazniku, ale ze se vraci mnohem odpocatejsi a vic v pohode a ze by zpet ke spalovaku sel nerad.

          Nesoudim, prodavam jak jsem nakoupil.
          • 22 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 13.02.2022  15:37

            « Re: Re: Re: Re: Km

            Ano i hospoda je jistý zdroj informací. Je otázka, co si z této informace máme odnést.

            - že stihne méně práce?
            - že nevíme, je-li placen za odvedenou práci nebo hodinově?
            - že nevíme, jestli to není třeba jeho firma?
            - že nevíme, jestli není nakonec rád, že nestihne to co dřív?
            - že nevíme, jakým spalovákem dosud jezdil?
            - že je možná i líný?
            - že má možná i větší výplatu, protože firma ušetří na nákladech?
            - že nevíme kolik měl piv?

            Příliš mnoho neznámých na to, aby bylo třeba detailně řešit.
            • 02 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 14.02.2022  07:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Km

              Nevim, jaky mel pocet vypitych piv (mel druhe, mimochodem) vliv na jeko pocity z prechozich jizd autem :). Pokud se pamatuju spravne, tak mel predtim naftove Mondeo. a neni to jeho firma. Na ostatni otazky odpoved neznam.
              • 32 Reagovat !

                foto vondry87

                vondry87 14.02.2022  09:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                Tak tomu říkám super zaměstnavatel, když klade větší důraz na pohodu zaměstnance než na výsledky :-). Upřímně říkám, že kdyby mi v práci nabídli EV za tolerance nižší výkonnosti, asi bych taky souhlasil :-).

                Já znám taky kluka, co má Enyaq. Žije na západě u hranic a jezdí do práce přes hranice do Německa. Takže denně tak 100 km. A koupil ho v Německu na firmu tzn. za německé ceny s německou dotací. Pak mi takové auto dává dokonalý smysl. Na delší cesty má potom samozřejmě ještě druhé auto se spalovacím motorem..
          • 12 Reagovat !

            foto white-label

            white label 14.02.2022  16:19

            « Re: Re: Re: Re: Km

            Pokud je to zaměstnanec, tak pro zaměstnavatele nic moc...
        • 02 Reagovat !

          foto adamzprahy

          adamzprahy 13.02.2022  18:34

          « Re: Re: Re: Km

          A jak dlouho jsi tedy jel těch 250km? Já do Itálie jezdím několikrát ročně (pracovně, potřebuji se pohybovat na místech kam se nelítá) a nedokážu si představit takhle cestovat. Pokud jsi zvyklý jezdit pomalu, výletně s rodinou, tak to chápu. Ale pokud jedeš protože musíš a business nepočká, tak to prostě nejde. Já vím, že na to dnešní EV nejsou určená…a tys v tom videu sice uznal negativa, ale obhajuješ že je to úplně v pohodě. To já si nemyslím.

          Nejrychlejší cestu co jsem za poslední rok absolvoval byla Praha - Parma 950km za 8h včetně přestávek. Uznávám, jel jsem hodně rychle a je to trochu extrém. Reálnější průměr který už není tak na krev je +1h. Ale s EV i tak bez šance. Jsem zvyklý dávat delší (15 min) přestávky na tankování, tj. každých cca 600km a mezitím jen rychle na WC tj. do 5 min. Tak já jenom abych si to dokázal nějak přepočítat :-)
          • 05 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 14.02.2022  09:55

            « Re: Re: Re: Re: Km

            Já to mám úplně jinak, než 99% řidičů. Nehledě na silný osmiválec jsem třeba z Chorvatska do Prahy jel po dálnicích 105 na tempomatu (nebo dle provozu, abych nikoho nezdražoval). Naposledy jsem spěchal někam před 15 lety a moje cesty jsou v podstatě jen Evropa.
            Pokud vezmu 1000 km trasu, tak mnoho z nás jsou rozumní lidi a tu hodinu si daji někde pauzu. Já to mám rozděleno na 4 zastávky.
            Teď jsem jel Aalborg a byl jsem tam rychleji, než v 2019 s SQ7. Protože u jízdy s Audi si dam oběd, pak něco počtu, vyridim par mailu a dvě hodiny jsou pryč.
            950 km se dá s EV udělat za 9,5h v létě i s nabíjením. Ostatně Bjorn Nyland ukazuje většinou 1000 km za 10 hodin, ale oni v Norsku mají trochu jiné rychlostní limity.
            • 22 Reagovat !

              foto adamzprahy

              adamzprahy 14.02.2022  12:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Km

              Právě proto bych brzdil s tím přirovnáváním s SQ7 apod. Protože při 105 km/h je většina moderních aut tichých a úsporných. Německá ale i ta italská realita je cca 150 km/h a zajímalo by mě reálné porovnání takových cest, resp. možností dobíjení/dojezdu/rychlosti, s takovým “standardním” tempem.
              • 02 Reagovat !

                foto stealth01

                stealth01 14.02.2022  18:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                Dá se to spočítat v aplikaci. Obvykle nemá cenu jet více než 150 km/h.
                Pokud zadám třeba trasu Praha - Parma v Itálii, tak jsem schopen v zimních podmínkách ujet vše za 8:36 i s nabíjením.
                • 02 Reagovat !

                  foto adamzprahy

                  adamzprahy 15.02.2022  13:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                  Jsi si jistý že je to včetně dobíjení? Mám screenshot z palubního počítače do Parmy: 950km, 7h 32min zapnutého motoru, průměrná rychlost 130.4 km/h, spotřeba 11.8l / 100km - vše komplet včetně přejezdu přes Prahu, pomalého Rakouska atd. V Itálii jsem neměl jedinou zastávku a jel jsem tam jako v Německu (tj 160+), byla to už poměrně extrémní cesta (viz ta celková průměrná rychlost). Mi neříkej, že by to EV jelo za 20kwh a stačilo by jen hodinu dobíjet - teď se opírám i o tvé video, nějak mi to nevychází, ale fakt se ptám, já nevím...
                  • 02 Reagovat !

                    foto Rasto

                    Rasto 15.02.2022  14:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                    Tak keď si dáš Praha-Parma waze ti dá niečo cez 9h a Google mapy cez 10h bez zastavok. @Stealth akú navigaciu používaš?
                  • 03 Reagovat !

                    foto stealth01

                    stealth01 15.02.2022  17:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                    Ano, je to i s dobíjením. Limity jsem zvýšil, abych se dostal na tvou rychlost. Je tam 8:49 já jsem napsal asi trochu jiný čas, omluva.

                    [odkaz]

                    Samozřejmě otázka je, zda by vše proběhlo tak, jak má (hlavně rychlost nabíjení)
                    • 02 Reagovat !

                      foto adamzprahy

                      adamzprahy 15.02.2022  18:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                      Koukám, že bydlíš lepším směrem, takže ta trasa je o 52km kratší než jsem jel já. Pak už to teda sedí. Díky :yes: Asi to bude chtít počkat ještě jednu modelovou generaci, kdy bude i více nabíječek, a pak už by to příležitostně asi šlo i s jízdním stylem spalovacího motoru (tím myslím primárně neomezování se dobíjením).
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 22.02.2022  09:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Km

              Ahoj, já si lehce rýpnu, snad se nenaštveš, protože jinak tvá receneze, jak je u tebe zvykem je na výborné úrovni a i chápu, proč sis takové auto pořídil, ale k té tvé delší trase a zastávkám mám prostě neodbytný pocit, že jako každý majitel EV auta si ty zastávky a že je to vlastně v pohodě, trochu obhajuješ :-) Stejně jako nedávno ten majitel TM3 a další, co tak čtu v diskuzích.

              Přizpůsobil ses vlastnostem svého auta, na tom není nic špatného. Já také cestuji s rodinou větší porce KM a když jedeme takto, tak také často zastavím na 4 zastávky po 20ti minutách +/- (někdy i více a delších) jsou naprosto v pohodě, tady se shodeneme, jenže rozdíl je v tom, že u konvenčního auta si je naplánuješ jak chceš, nebo je ani neplánuješ, protože míjíš něco, co je zajímavé, tak zastavíš, nebo dokonce sjedeš z cesty a zajedeš si, nebo se ti chce najednou na WC a podobně (takto tedy cestujeme my) a neřešíš, že zastavit musíš, aby si dobil, protože palivo ti vystači na nejméně 3/4 cesty z domova a když je pak potřeba, jedeš v kuse 500 km.

              To je myslím ta věc, kterou tu odpůrci EV napadají - ti rozumější, trolly nepočítám :-)

              Když pak jezdím služebně, tak naopak jedu co nejvíce v kuse, ale to je jiný režim jízdy, než na dovolenou.

              Myslím, že je super, že s takovým autem se dá cestovat už i k moři a kdovíkam po Evropě a díky za to ,že to někdo popíše, ale zarytí odpůrci budou hejtovat stále, nicméně tu zůstává alespoň dneska ten fakt, že s konvenčním autem ta delší cesta je prostě trochu více "svobodná" i když si to v hlavě nastaví majitel EV trochu jinak :-)

              • 00 Reagovat !

                foto Makovnik

                Makovnik 04.03.2022  19:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                Ale samozrejme, ze obhajuje. V tom duchu sa vezie aj akakolvek recenzia EV a je pramalo takych, kde nie.

                Vodic sa viac stava otrokom auta. Pritom tiez si urobim zastavky, ale nie na pumpe, ale dakde pri vode, v lese, alebo kde je daco zaujimave cestou. Ostatne ako spominas.
                • 10 Reagovat !

                  foto stealth01

                  stealth01 14.03.2022  12:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                  Já bych jako nerad, aby to sklouzlo do stavu, že někdo jiný mi bude říkat jestli jsem udělal dobře nebo ne a jestli jsem udělal chybu a že vlastně obhajuju věci podle sebe a podobně. To samotné vyhodnocení života s elektromobilem si musí udělat každý sám a bylo by asi nanejvýš smutné, kdyby někdo jiný vnucoval majiteli elektromobilu pocity, které má správně mít. Tzn. že udělal chybu a nepřipouští si to, že obhajuje neobhajitelné, že se nutí říkat něco jiného než má, apod.
                  Samozřejmě, že elektromobil má spoustu nevýhod. Stejně tak má spoustu nevýhod spalovací auto. Já jsem ve svých videích na tyto nevýhody vždycky upozorňoval.
                  Ale ten vnitřní pocit, ten upřímný pocit je že mi to skutečně vyhovuje a naprosto přesně to splňuje moje požadavky na jízdu. Naopak do běžného spalovacího auta už se doufám nebudu muset posadit. Těch nevýhod tam vnímám tolik, že už nemám tendenci se vrátit zpět
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 15.03.2022  14:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Km

                    Od taktové desinterpretace Makovníka se distancuji, já to vůbec takto nemyslel. Šlo jen o to, že jsi se v určitých věcech přizpusobil autu, to není špatné, jen je to z textu cítit :-)
  • 02 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 14.02.2022  11:05

    Cena El

    Ahoj.
    Terajšie problémy s vyššími cenami elektrickej energie ťa nejako nerozhodili? Aký to má merateľný finančný dopad? Myslím nejakú štatistiku typu platím momentálne o cca ...korún na prejdený kilometer viac a podobne.
    Dík.
    • 03 Reagovat !

      foto Xylo

      Xylo 14.02.2022  12:57

      « Re: Cena El

      Trochu mi připadá, že ceny elektřiny jsou předmětem jakési hysterie. Asi to je/bylo poznat pro zákazníky Bohemia a ostatních dodavatelů, kteří ukončili dodávky a poslali zákazníky k dodavatelům poslední instance. Dle stávajícího ceníku EON je cena pro nové zákazníky 4,30 Kč včetně DPH pro nízký tarif. Můj loňský účet byl za 3,50 Kč. Jsou tam samozřejmě ještě poplatky, takže mi kWh vycházela na cca 4,50, teď by to tedy bylo za cca 5,30 při spotřebě cca 5 MWh. U Smarta mám průměrnou spotřebu 12,8 kWh/100km, takže jezdím za 58 halířů na km a pokud bych počítal tu novou sazbu, tak by to bylo necelých 68 halířů.
      • 02 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 14.02.2022  13:05

        « Re: Re: Cena El

        Zásadní změna je to pro nízkopříjmové lidi žijící v nehospodárných rodinných domech. Někdo elektřinou i topí. U mě došlo teď ke změně ceny o 65%. V realu to pro mě znamená, že doteď jsem měl pár stovek zálohu, z které se mi většinou ještě něco vrátilo, teď se to asi o pár stovek zvedne (bez dobíjení EV). Nic co bych nepřežil, ale procentuálně je to docela brutální.
    • 22 Reagovat !

      foto adamzprahy

      adamzprahy 14.02.2022  13:01

      « Re: Cena El

      Si to spočítej. Jestliže dosud stála domácí elektřina 2-4 Kč / kWh a nově to je 3-5 Kč (vč. DPH), tak při spotřebách EV aut v klidu a dobrém počasí +- 20 kW/h, v zimě nebo dálnici 30 kWh (viz i co máš v článku). Tak jsi byl na 0.4 až 1.2 Kč za km, dnes budeš v takovém rozptylu 0.6 až 1.5 Kč za km.

      Tento rozptyl odpovídá i mé zkušenosti s PHEV po Praze. Záleží jakou máš spotřebu, kde dobíjíš atd. Na veřejných dobíječkách mám aktuálně rozsah 3.6 až 10 Kč bez DPH za kWh, takže když k tomu přidám obrovské výkyvy ve spotřebě (20-30 kWh), tak se bavíme o nákladu 0.6 až 3.0 Kč na km podle spotřeby a toho kde dobíjím. Samozřejmě těm drahým (tj. nemám tam žádný tarif nebo kartu) se vyhýbám nebo jezdím raději na benzín. Je to složité >:D a beru si z toho fakt, že úsporu dnes člověk moc čekat nemůže. Úsporné to je na jiných výhodách typu parkování zdarma, dálnice zdarma apod.
      • 02 Reagovat !

        foto Salzmann

        Salzmann 15.02.2022  09:37

        « Re: Re: Cena El

        Budu oponovat, ceny už na hodně odběrových místech dávno nejsou ani těch 5,- Kč za kWh. To teď ponechám stranou. Argumentovat parkováním a jízdou po dálnicích je hodně úsměvné vzhledem k tomu o kolik je EV dražší v porovnání s obdobným automobilem, který pohání spalovací motor. Kolik desítek tisíc km je potřeba najet s EV aby byly výsledné náklady na stejné úrovni s jiným druhém pohonu?
        • 12 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 15.02.2022  11:07

          « Re: Re: Re: Cena El

          Zatím PRE za 4,13 Kč za kWh, Ionity za 6,30 Kč za kWh.
          Dalnice zdarma a parkování taky neberu, o tom přece jízda v EV není.
          Nemá smysl brát elektromobil jako něco na úsporu nákladů, není smysl brát EV jako něco eko.
          Jeho výhody jsou jinde.
          • 12 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 15.02.2022  13:05

            « Re: Re: Re: Re: Cena El

            Ano, výhody jsou jinde. Zrovna tak, jako jsou jinde i výhody drog nebo špičkových běžeckých bot, které jsi obojí použil jako příměr.
            Nová dimenze pohybu? Uznám teleportaci, ne jízdu s EV.

            V případě, že květnaté výroky potřebuješ k obhajobě vlastního rozhodnutí, ok. Pro ostatní racionální diskutéry velký přínos asi mít nebudou.
            • 03 Reagovat !

              foto stealth01

              stealth01 15.02.2022  15:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cena El

              Mas pocit, ze chci přesvědčovat sám sebe? Mas dojem, ze chci přesvědčit ostatní?
              Já spíše dávám do souvislostí důvody, protože hodně lidí se ptá, proč je EV tak návykové, když nejde o náklady a rádoby ekologii, tak o co jde. Vysvětluji své pocity, to je vše. Je to fascinující a návyková droga. Takové věty chápeš jako přesvědčování?
              • 00 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 16.02.2022  09:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena El

                Obhajoba vlastního rozhodnutí a přesvědčování jsou však rozdílné pojmy.

                Tak nadšený z auta jsem byl ale také. Když tatínek přijel s novým autem a já jsem potom spolužákům, jejichž rodiče na auto nemohli ani pomyslet, vysvětloval při učení Ema má mísu, že máme nejlepší auto na světě.

                Potom jsem byl v podobné euforii ještě jednou, když jsem poprvé dosáhl na pedály a konečně poprvé sám řídil.
          • 11 Reagovat !

            foto -Peter-

            _Peter_ 16.03.2022  18:52

            « Re: Re: Re: Re: Cena El

            Presne tak, nie je to o cene paliva. Nacente si vybavené auto aspoň strednej triedy, napr. Obľúbený Superb, stojí cca 45000 a viac. Ionic sa dá v 4kolke kúpiť cca za 50000. Superb mu výkonom nesiaha ani po členky, sorry. A6 stojí ešte viac :). A navyše, to auto nie je pre hltacov km, to je jasné. Je pre nás, čo jazdíme hlavne mesto a sem tam 200-400km. A to dá v komforte a výkone. A hlavne si ho skúste pred tým, ako o ňom píšete.
        • 02 Reagovat !

          foto adamzprahy

          adamzprahy 15.02.2022  13:05

          « Re: Re: Re: Cena El

          Asi jsi nečetl pořádně. Těch 5 Kč píšu o domácím nabíjení. Zbytek píšu že má velký rozptyl a levné to není. I když u PRE mám stále velmi levný tarif, který se vyrovná domácímu nabíjení.

          O tom, že dálnice zdarma je v kontextu ceny auta úplně nic taky souhlasím.

          Nebudu elektromobilitu kritizovat za každou cenu, ale těch trhlin na cestě k širší adopci vidím fakt hodně a proto nesouhlasím s aktuálním politicko-regulačním prosazováním této cesty.

    • 13 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 15.02.2022  07:31

      « Re: Cena El

      Ahoj, se mnou to je v tomto směru těžké. Nezapadám úplně do skupiny lidí, kteří tyto věci řeší. Aby to nevyznělo arogantně, protože tak to nemyslím, je to součást mých celkových nákladů a tudíž to beru jako jeden střípek do skládačky s názvem "vlastnictví auta".
      Jinými slovy, u R8 nebo M3 jsem taky nevybíral nejlevnější benzin. Bral jsem to jako nezbytnou věc pro provoz těchto aut.
      Nevím kolik lidí si kupuje drahé elektromobily (teď nemyslím tento Hyundai) a řeší ekologii nebo ekonomiku provozu. Pak je jasná otázka, proč pro Boha, si někdo takové auto koupí. A tam už nastupují ty emoce a subjektivní vnímání. Je to prostě nová dimenze pohybu, asi jako špičkové běžecké boty. Je tam nebývalá lehkost, s jakou tvé tělo proráží prostor. Nic podobného světu spalovacích aut. Je to jako droga a ty to chceš pořád víc. Proto i má spotřeba je třeba 30 kWh, je to lákavé se posunout neslyšně o několik set metrů vpřed. To je asi ten hlavní důvod, ta dynamika když chceš, to ticho, když potřebuješ a ten pocit relaxace, když ti to příjde vhod.
      • 03 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 15.02.2022  11:58

        « Re: Re: Cena El

        Dynamiku i ticho lze zažít i v autě se spalovacím motorem.

        Jen na to dynamiku to musí mít motor a na to ticho to musí být něco z TOP Class.

        Vím že to někteří "noví majitelé EV" ve videiích pořád dokola zminují, jak sou fascinováaní výkonem a tichem.

        U toho kdo přesedl z Golfu TDI (či nečeho podobného) bych to jaksi chápal, protože fosilních aut co umí ticho a zrychlení lépe než TDI golf je asi tak Bambilion, ale u toho kdo přesedl do EV z osmiválcové Sklasse nebo RR Ghost tomu nějak nevřím a tršoku mi to smrdí pokrytectvím.

        Ale nebudu jim šahat do svědomí :-) :-)
        • 22 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 15.02.2022  15:48

          « Re: Re: Re: Cena El

          Jasně, ale kdo jezdí v RR nebo S-Classe?
          Dynamiku na úrovni EV za 1,5 mio (myslím spíše tu prvotní reakci) zazijes, ale potřebuješ k tomu V10 atmosféru. Nesrovnávám rychlost, tady V10 rozdrtí téměř cokoliv. Ta primární reakce je fascinující.
          Jinak neznám žádné auto kromě RR Cullinan, se kterým jsem měl tu čest, které by v mixu tras (okresky město dalnice) nabídlo takovou akustickou pohodu, ze by nebyly slyšet rozjezdy. Neumí to ani V12 v BMW 7. Vždycky je v pozadí ten motor slyšet.
          Jinak ta fascinace není jen u majitelů. Lidi proste tuto dimenzi pohybu objeví a většinou se nechtějí do světa spalovacích aut vrátit.
          • 01 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 16.02.2022  13:18

            « Re: Re: Re: Re: Cena El

            Každej kdo na to má a chce tím jezdit může.

            Na skůtru seš taky z 0-35 rychlejíš než 80% spalováků. Jenže pak tě všichni předjedou. UV zas když to budeš ždímat na každým semaforu, venku bude nedejbože -12 a pustíš si topení a vyhřívaný sedačky, tak máš dojezd tak 110-300 km dle konkrétního EV :-)

            Ta akustika je u spalováku o tlumících materiálech, a těch tam má RR prostě nejvíc no. Protože si na tom zakládaj.
  • 00 Reagovat !

    foto PALO-Prius

    PALO-Prius 07.03.2022  10:32

    Paradna farba

    Super kaara v paradnej farbe! Gratulujem a nech sluzi. Mam stary Ioniq a za novy by som ho vymenil hned ;)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…