Recenze
Ford F-150 2010 4x2 SUPERCREW LARIANT 145
Technické info
Přezdívka auta Ford F-150 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 5400 výkon [kW]: 231 kroutící moment [Nm]: 365 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Sedim za svym laptopem, popijim Plzenskou dvanactku a premyslim, co vlastne o mem novem voze napsat. Cesta k nemu byla totiz neuveritelne komplikovana.
V pocetne rodine, jako je ta moje, musite stale delat nejake kompromisy. Bylo tedy velmi tezke zjistit, co vlastne chci a co bude vyhovovat me rodine jako druhy vuz.
Jako hlavni vuz uzivame Hondu Oddysey 2008, kde je mista dostatek pro kazdeho. Proto si mohu dovolit myslet, ze kupuji auto prakticky jen pro sebe.:)
Hledal jsem vuz, na ktery se budu kazdy den tesit a zaroven me bude dobre reprezentovat pred zakazniky. Auto, ktere bude mit libivy design, prakticke uzitne vlastnosti a vybornou nebo alespon prijatelnou spotrebu (Gasmilage USA).
Rad bych utratil 30000 dolaru za plne vybavene auto - nejaky midsize sedan.
Velice silne jsem uvazoval o hybridu. Kazdy vi, ze ropa bude zase draha, proto na zacatku byla Toyota jasnou volbou.
Zacal jsem Priusem. Velice hezky interier, prijemne materialy na dotek, kvalitni dilenske zpracovani. Vyborna spotreba, avsak cena $32000 za plne vybavenou verzi mi prisla neumerna. Navic se svymi 193 cm a 115 kg jsem se v ni citil velice stisnene.
Dalsi Hybrid od Toyoty? Toyota Camry. Jeden z nejpopularnejsich vozu v USA, spoustu kladu, nadprumerne dobra spotreba, horsi nez u Priuse, vynahrazuje vetsim vnitrim prostorem. Vyborna volba? Ne, nevim proc, ale proste mi nesedi, navic stavajici design je na trhu nejaky patek. Camry ceka na kompletne novy model. Ceny jsou stale vysoke.
Toyota take nabizi hybridni model Higlander, stredne velke SUV. Velice pritazlivy vuz, palubni deska, hlavne pouzite plasty mi nepadly do oka.
Od Toyoty jsem nakonec opustil, navstivil jsem showroom Fordu, jmenovite jsem se zajimal o Ford Fusion Hybrid. Pekne auto, zajimave, ale nic co bych si chtel koupit.
Po prepocitani nakladu a nemoznosti tahnout treba i nejmensi vozik(ztratil bych zaruku na pohone ustroji), jsem od myslenky byt moderni a setrit prirodu, nakonec ustoupil.
Na radu prisli znama Japonska a Nemecka jmena jako BMW 3, Audi A4, A6, Mercedes C, Volkswagen Passat CC (predem zatrhnuto manzelkou), Volkswagen Golf, Honda Accord, Mazda 3, 6, CX-7, CX-9, Acura TL, TSX (v CR Accord).
Stale jsem badal, premyslel jsem o kladech a zaporech jednotlivych vozu. Zadny mne vsak nezaujal, laska na prvni pohled se nekonala.
Opet jsem si prepocital mesicni naklady na provoz a vyhral Volkswagen Jetta Wagon TDI. $29000 tisic dolaru za tak male auto? Wow, to je spousta penez! U Volkswagenu mi rikali, ze je se Volkswagen velice blizi Audi, at se zkusim projet a presvedcim se sam. Stalo se tak, byl jsem Jettou nadseny. Interier s dotykovou navigaci vypadal velice honosne. Najednou se mi rysovala jasna volba.
Bohuzel, z niceho nic se mi do hledani vozu vlozila manzelka. Zacala "knafat", ze nevim co chci. "Jednou je to BMW, podruhe Honda a najednou Volkswagen":-) Vubec pry nemyslim na nase zahradu, les, psi a hlavne deti.
Vrtalo mi hlavou, co tim vlastne myslela, co bych si asi tak mel koupit?
Do hledani vozidla se take vlozil nas soused, to kdyz pri grilovani vypil treti Plzenskou dvanacku, rozvazal se mu jazyk a povedel mi i co nechtel.:)
Zjistil jsem, ze si znamy v nasem neighborhood ze me utahuji, jak taham petimetrovy vozik za Mamma Soccer car (Honda Oddysey). Na lidi vetsinou nedam, ale nejakym zpusobem me to ovlivnilo. Jako Evropan jsem si vubec neuvedomil, ze jsem nikdy na silnici nepotkal Hondu Oddysey s vozikem, natoz s tak dlouhym (cca 5 metru). A prisli i jine otazky: Proc bych si mel koupit auto, ktere si muzu koupit v Evrope? Co takhle zkusit velke auto, posledni, nez si opravdu koupim hybrid, nebo nez prijde vysoke zdaneni pro tato vozidla?
Tato udalost mne ovlivnila natolik, ze jsem zacal premyslet uplne jinak. Najednou jsem si uvedomil, kolik veci jsem s Hondou odvozil a jak moc bych potreboval vuz, ktery me bude dobre reprezentovat v zamestnani, ale take zastane spoustu cinnosti pri praci na zahrade a v lese.
Zamiloval jsem se do Ford F-150 Lariant v cervene barve. Je to nejhezci truck na trhu. Nejprodavanejsi vuz v roce 2009 (cca 450 000 kusu).
Ford dealer nam vyhovel snad ve vsem a ja jsem tak prisel o vsechny iluze o nizke spotrebe a lehce ovladatelnem voze.
Smlouva podepsana a ja jsem se stal majitelem Fordu F-150 Lariant 5.4 l.
Proc pick up truck?
1) Mame ctyri psi, velky pozemek kolem domu a les. Casto tak nalozim psi a jedu do lesa.
2) Potrebuji tahnout petimetrovi vozik s nakladem, planujeme koupit cca 10 metru dlouhy camper.
Proc F-150?
1) Nadherny design
2) Supercrew cab ma absolutne nejvice prostoru pro pasazery vzadu
3) The best towing capacity (11000 pounds).
4) Jedina americka znacka, ktera prezila bez vladni pomoci.
Cena:
$45000 s dani a vsemi poplatkami, dealership LONG-LEWIS nam dal $9000 slevu.
Vybava:
Standard pro Lariant - Automaticka svetla, Mlhovky, Elektricke ovladani pateho okenka (viz. video), tempomat, zrcatka a okna v elektrice, kozene sedacky, kozeny volant, satelitni radio, dvouzonova klimatizace, tire presure monitoring, trailer towing package, elektricki nastavitelna sededla a pedaly s moznosti ulozeni do pameti, seciricode keyless keypad atd.
Optional Equipment - Metalicka barva, chrome step bar, power moonroof, sony 6disc CD changer, tailgate step, dvacetiplacova kola, vyhrivana a klimatizovana predni sedadla atd.
Interier je vcerne barve, nespini se. Spousta lidi rika, ze je to velice neprakticke z duvodu vysokych teplot. Mne osobne se cerny interier libil daleko vice nez svetly.
Volant padne do ruky, velikost a tloustka vence nema chybu. Uvital bych lepsi rozmisteni tlacitek pro tempomat a radio. Kdyz chci nastavit tempomat nebo volume up or down, musim se podivat na volant a ujistit se, kde ze vlastne jsou. Nastavitelnost je jen v jedne ose – nahoru a dolu. Tlacitka na stredu palubni desky bych nejak nekritizoval. Je je jich tam spoustu, ja uzivam stezi pulku. Mam rad moznost satelitniho radia, je to hudba bez reklam. Zhruba 120 stanic, nevim presne. Platime zhruba 150 dolaru za rok. Sedadla jsou velka, ve velkem rozsahu nastavitelna – velika spokojenost. Pedaly lze nastavit elektricky nahoru a dolu, me nevyhovuje ani jedna poloha, uz jsem si na ne zvykl, ale uvital bych je o kapenek niz.
Ve vozidle najdete prijatelne mnozstvi odkladacich prostor a osm drzaku na napoje. Velka schranka pod stredovou operkou je velice prakticka, uvnitr najdete zasuvku na nabijecku, drazak na mobil, mp3 player, propisky atd..
Zboznuju elektricky ovladane pate okenko, kdyz vezu psi, je snazsi je okriknout. To same plati pro deti.:) Spousta ridicu okenko vyuziva k odvetrani vozu a to hlavne pri jizde – neslysite prakticky zadny svist vetru.
Na zadnich sedackach je neuveritelne prostoru pro kolena, ramena. 2/3 sedacky se da sklopit, kdy ve voze vznikne obrovsky zavazadlovy prostor. Kdyz jedu na fotbal, na zadnich sedackach se bez problemu prevleknu a nemusim se nejak krcit (193 cm).
Exterier mi je velice sympaticky, myslim si, ze mam na aute prijatelne mnozstvi chromu a spolu Red Candy metalickou barvou se vuz stava velice reprezentativni. Ne zridka se mi stava, ze mi kolemjdouci vuz chvali. Zboznuju dvacetipalcova kola. Nejenom, ze jsou krasna, jsou take komfortni a maji spravnou velikost. Urizl bych antenu pro radio, ta se snad naposled pouzival v 19. stoleti?:)
Nejvetsi vychytavkou je schudek a tyc pro snadny pristup do cargo prostoru. Schudek byl nekolika magaziny oznacen za vynalez desetileti.
Rad bych, abyste si vsimli, ze na fotkach je cargo prostor cerveny a plechovy. Auto koupite bez bedliner (povrch ktery zabrani poskrabani cargo prostoru) a je na Vas, jestli si koupite Ford Bedliner a nebo jinou znacku. Ja jsem zvolil LINEX, podle recenzi je nejlepsi na trhu ($450).
Na dverich ridice muzete najit securicode keyless keypad. Ford vyvinul tento system pred x-lety jako pomoc americanum, kteri si stale zabouchavaji klicky ve voze. Ja vyuzivam velice casto, a to kdyz jsem doma a potrebuju si dojit pro neco do auta. Nemusim hledat klicky, jen namackam kod a dostanu se do vozu.
Tady bych rad vlozil takovou vsuvku: Kdyz si v Alabame zabouchnete klice v aute, zavolate 911, do peti minut je u Vas policista a vuz Vam otevre sperhakem. Zadny poplatek, zadny stres. Policie opravdu slouzi lidem.
Velice mi chybi rear view camera. Povazuji to za velkou chybu pri koupi vozu. Auto je vysoke a deti velice nizke. Mam sice obrovska zrcatka, ale stejne se pri couvani bojim, ze dite neuvidim a srazim.
Jizdni vlastnosti je tezke hodnotit, mam najeto pet tisic kilometru. Rad bych napsal, ze Ford "nepostrádá přesnost ani dostatek zpětné vazby. I podvozek zaslouží velkou pochvalu – i přes vyšší hmotnost se vůz chová čitelně, systém pohonu všech kol funguje na jedničku a i nedotáčivost kupodivu není to, co by nás v rychlých vracečkách drželo zpátky.":]
Skutecnost je, ze se nepoustim se do zadnych velkych akci. Od auta ocekavam pohodlnou jizdu a dobre jizdni vlastnosti. To muj pick up truck plni bez problemu.
Nejsem motoristicky novinar (ala vetsina CR mot. novinaru), kdy bych hodnotil jizdu na limitu a zpetne vazbu od volantu atd. Proste sednu do auta, zaradim D a jedu. Neni duvod rezat zatacky nebo nekam pospichat, kdyz mam vsude semafory.
Auto je obrovske a tezke, i presto si troufam tvrdit ze se v zatackach naklani minimalne (v ramci vozu nad 2.5 tuny).
Jsem velice prekvapeny, jak Ford uspesne tlumi pricne nerovnosti, retardery a ruzne diry. Jsem opravdu spokojeny. Na dalnici nastavim tempomat a nic vic neresim, jizda je komfortni, plynula a ticha.
Hodnotit motor je stejne tezke jako jizdni vlastnosti. Kdyz budete vlastnikem BMW, ocekavate okamzitou odezvu plynoveho pedalu, vystreleni z krizovatky. Tak to samozrejme nejni. Tady se jedna o obrovske a americke auto.
Po seslapnuti plynu na podlahu cekejte delsi prodlevu, pote otacky vyleti vzhuru a prevodovka nevi co ma delat. Zkratka takovyhle pokus vubec nema cenu delat.
Kdyz chcete jet rychle a treba i vystrelit od semaforu, musite seslapnout plynovy pedal tak do pulky, mozna 65% a pak podle moznosti prevodovky pomalu pridavat. Chce to cit.:]
Motor ma spoustu sily na rozdavani, prakticky pri jakekoliv rychlosti. Jsem vsak omezen moznosti automaticke prevodovky. Dale je tu omezovac na 100 mp/h. Vic to zkratka nejede, myslim ze tu plati nejaky zakon, ale nejsem si jisty.
Pri cestovni rychlosti 80 mp/h (130 km/h) si motor vezme kolem 15 L na 100 km. Dalnicni limit je 70mp/h, spotreba je kolem 13-14 l, a tak se vetsinou drzim speed limitu. Ve meste radeji nepocitat, myslim ze je to tak 20.
Hluk uvnitr vozu je na prijatelne urovni. Az pri 90-100 mp/h je to horsi, ale na to auto ani nejni stavene.
Nezapomente se podivat na video!
Omlouvam se za diakritiku, nemam cestinu ve Windows.
Silné stránky
Spotreba - ve meste 15,16 litru, mimo meste jezdim vetsinou za 13. Pri polovicne cene benzinu oproti CR si rad uziju 5.4 litru motor.
Obrovsky vnitrni prostor - dozadu naskladate tri dospeli a treba i hromadu deti. Manzelka sedi na sedadle pasazera a se svymi 168 cm skoro ani nedosahne nohama na palubni desku.:]
Vyborna sedadla, nastavitelnost ve velkem rozsahu.
Dostatek odkladacich prostor, obrovsky odkladaci prostor ve stredove operce.
8 drzaku napoju.
3 zasuvky na elektrinu.
Obrovska zrcatka.
Elektricky ovladatelne pate okno.
Vynikajici velikost volantu, spravna tloustka vence.
Radici paka padne do ruky.
Satelitni radio se 120 stanicemi bez reklam.
Ve voze se citite bezpecne, absolutni majestatnost na silnici.
Z auta je vcelku dobry vyhled.
Dobre jizdni vlastnosti, vzhledem ke hmotnosti vozidla se auto minimalne naklani.
Ticho v kabine.
Reprezentativni vzhled.
Schudek a tyc pro snadny pristup do nakladniho prostoru.
Ocenuji vyhrivana a hlavni klimatizovana sedadla vpredu.
Slabé stránky
Antena z roku raz dva.
Klicky od vozu (viz. foto), to by se inzenyri od Fordu meli chytnout za hlavu - hruza, ostuda.
Pozdni odpoved motoru a prevodovky na seslapnuti plynu.
Vysoko polozene pedaly.
Nevhodne umistene tlacitek na volantu.
Nemoznost osvetleni palubni desky ve dne - to me absolutne vytaci. Auto ma automaticka svetla. Takze kdyz se setmi, vuz automaticky rozsviti potkavaci svetla a svetla uvnitr vozu. Bohuzel pri bource nebo nizsi viditelnosti behem dne si rozsvitim svetla manualne s tim ze bych rad, aby se mi take rozsvitila svetla na tachometru. To buzel nejde, je to automaticke.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy zadne.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
LONG-LEWIS FORD HOOVER, Alabama. Vrele doporucuji.
Muffler
Minuly tyden jsem zakoupil novy vyfukovy system, respektive muffler a koncovku vyfuku. Auto ma ted skvely zvuk.
Novinky v recenzi
Video s novym Mufflerem
http://www.youtube.com/watch?v=LWVC5Ebh9Tg
Odreni vozu
Minuly tyden jsem se vyhybal kolu na zahrade tak nestastne, ze jsem zavadil o vozik. Oprava me bude stat $930 dolaru, viz foto.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford F-150 2010 4x2 SUPERCREW LARIANT 145
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Ford
-
Ford F-150 (2013) Majitel: velitel mesta bugulmy
Přidáno: 2.8.2015 3810 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford F-150 (2001) Majitel: MiLaNo.1
Přidáno: 16.2.2007 14210 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Ford F-150 (2004) Majitel: kukýs
Přidáno: 4.7.2012 69 Majitel 4.33 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2015) Majitel: Ozzman
Přidáno: 7.8.2019 1519 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Ford F-250 (2010) Majitel: tichucko
Přidáno: 27.10.2016 79 Majitel 9.94 Uživatelé