Recenze

skejpa (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Mazda 6 GY

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta mazdička Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Pofaceliftovaná šestka, 2.0i 108kw 6-stupňový manuál, vínová barva. Auto se snažím držet v originálním looku. Na léto originální 17ky, na zimu originální 16ky z předfaceliftované verze. Jen koncovky výfuku jsou dodělávané.

Jak jsem k ní přišel. Hledali jsme se ženou něco většího (měla starou Corsu), čekali jsme potomka a já, ač mám služební Octavii kombi, nejsem často doma, takže jsme to chtěli vyměnit. Požadavky byly celkem jasné. Žena chtěla kombík, moc jiných požadavků neměla. Já chtěl na to její popojíždění většinou po městě hlavně atmosférickej benzín. Tím se nám značně zůžil manévrovací prostor. Navíc moje srdce vždycky tak nějak tíhlo k Mazdě (asi to je tou filozofií). Měl jsem dost zkušeností s předfaceliftovanou šestkou 2.0i 104kw, což byl držák a oba kousky v mém okolí měli najeto cca 200.000 prakticky bez závad. Accord 2.4i kombi byl o dost dražší, Avensis se nám nelíbil a je to spíš auto na komfort než na řízení, což jsem já nechtěl, atmosférické benzínové koncerny jsou drahé, pomalé a nespolehlivé a tak jsem začal hledat šestku. Nechtěl jsem 1.8i protože je pomalá a nechtěl jsem ani 2.3i protože ta docela bere olej a když to někdo pravidelně nekontroloval, často jí přidřel - to jsem také nechtěl riskovat. Bohužel dvoulitry v ČR moc nejsou a když ano, nejsou v dobrém stavu a nebo jsou drahé jak čert, takže jsem se zaměřil na zahraniční trh. Na mobile.de jsem měl nastavený filtr s upozorněním, jakmile se tam tahle objevila (sobota), ihned jsem volal, že jí berem. Turek, co mi jí prodával se smál, že tolik telefonátů na ojetinu už dlouho za jeden víkend neměl. Inu nedivím se. Měla sice vadnej synchron na dvojce ale byla levnější o 60.000 než se prodávaly u nás, navíc to byl pofacelift s šestistupňovou převodovkou, což jsem moc chtěl. Synchron jsme doma vyřešili nákupem náhradní převodovky z vrakáče za 5000,- i s prací (v Mazdě si řekli 10.000,- jen za synchron a ozubené kolo), vyhodil jsem zbytek plynové zástavby, kterou si udělal v roce 2013 předchozí majitel ale moc s ní nakonec nejezdil (doložil TUV reporty). Suma sumárum, za 15.000,- jsem auto dal dohromady (ještě jsem radši udělal rozvody), přihlásil a začali jsme ho využívat. Od té doby, a už to budou asi 4 roky, lejeme jen bezín, olej a jiné pravidelně doplňované kapaliny. O tom se může mým služebním Octaviím jen zdát. Navíc jízda v šestce je fakt radost. Není to sice sedan, který mi přišel subjektivně jízdně ještě lepší ale i tak je to krása. Okamžité reakce na plyn, vysoké otáčky... Kdo nepoznal nepochopí. Po přechodu z nafty je to jak zjevení. Ty reakce na plyn jsou asi nejlepší, ale je to i těžiště (lehký benzínový motor) nebo práce s otáčkama (nemusí každému vyhovovat, já to mám po přesednutí z nafťáka jako radost). To vše samozřejmě jen do doby, než auto naložíte. Protože pak to zoufale nejede. Jako každá atmosféra do dvou litrů.
Další auto bude pravděpodobně opět Mazda 6 ale tentokrát to bude alespoň 2.5i protože nějaký ten točivý moment navíc by se hodil a výkonu není nikdy dost, že?

Ješě bych rád zmínil pár prvků výbavy, které tehdy rozhodně nebyly u konkurence standardem: automatické stěrače, automatické svícení, automatická klimatizace, tempomat, kožený volant/páka, měnič na 6CD (doplnil jsem rádio o bluetooth modul + USB + AUX + SD protože originál rádio neumělo MP3ky). Mě osobně tam chybí jen zadní parkovací senzory (sice je nepotřebuji ale je fakt, že je to příjemné a ty služební Octavie je mají už od nepaměti i v nižších výbavách).

Silné stránky

Sportovnější pocit z jízdy
Skvělé řazení
Spolehlivost

Slabé stránky

Spotřeba
Bez péče reznou

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za 4 roky jen doplňuji benzín olej atp. Jen jedinkrát jí urezl záves dodělávané koncovky výfuku, za což ale nemůže Mazda, nýbrž předchozí majitel.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem v bazaru v Německu. Ochotný moc nebyl ale cena byla skvělá, tak se musely přimhouřit oči.

 


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

To je asi to nejhezčí na benzínových mazdách... Tu zkušenost mám s různýma kouskama. Když to byl dvoulitr benzín, vždy to bylo spolehlivé. Jen je třeba hlídat hladinu oleje.

praktičnost
10

Je to kombík. Rovná nakládací hrana ženě usnadňuje nakládání kočárku, zezadu se dají sklopit sedačky jedním tlačítkem do rovné plochy.

prostornost
8

Není to Superb ale místa je tam až až.

jízdní vlastnosti
9

Dnes již je překonaná ale když to budeme srovnávat se stejně starou konkurencí, tak ve své třídě neměla soka.

jízdní komfort
7

Má svoje mouchy, není nejtišší a existují komfortnější modely od konkurence. Já upřednostnil řízení před komfortem.

provozní náklady
8

Spotřeba je vysoká a auto bez údržby rezne ale jinak auto prakticky nic nevyžaduje. Je to spolehlivost sama. Neexistuje mnoho spolehlivějších aut než benzínové Mazdy s motory MZR. Takže ve výsledku auto stojí relativně málo peněz.

náhradní díly
4

Klasický japonec. Veškeré originální díly jsou bez problémů k dispozici ale jsou drahé. Druhovýroby je málo. Dá se to řešit pomocí Mazda vrakovišť.

výkon motoru
8

108kw atmosféra. Když jedete sami, jede to krásně. Jak to naložíte, nejede to. Pokud chce někdo prohánět naftové Octavie, doporučuji jet na okresku a být v autě sám protože na dálnici Vás dvoulitrovej diesel smaže.

spotřeba
5

Dřív bylo 10l/100km při agresivnější jízdě ok. Ale od té doby, co je na světe rodina motorů SkyActive, přijde mi to moc :-)

hlučnost motoru
8

OK. V nízkých otáčkách tichý, ve vysokých hlasitý. Podle mě je to ideál.

kvalita sedadel
7

Mohly by mít lepší boční vedení.

brzdy
9

Lehký předek nahrává dobrému pocitu i u brždění.

zavazadlový prostor
9

500+ litrů, rovná hrana i po sklopení sedadel... Co víc si může člověk přát ?






Blesk.cz

Zápach z bot? Vyzkoušejte tenhle fígl! Jak o boty správně pečovat?

Zápach z bot? Vyzkoušejte tenhle fígl! Jak o boty…

Je tu podzim a čeká nás počasí plné louží, bahna, nepříjemného větru a ranních mrazíků. Kromě přemýšlení, kolik…

Hříšník v Praze vypekl brněnské policisty! Zamkl je u sebe v bytě a utekl, při vyrážení dveří se zranili

Hříšník v Praze vypekl brněnské policisty! Zamkl je…

Když brněnští policisté vstupovali do bytu na pražském Barrandově, v němž se zdržoval podezřelý, ani ve snu je…

 

iSport.cz

Schön rozebírá Růžičkův nástup: Životní facka mu pomohla. Zlepší nás!

Schön rozebírá Růžičkův nástup: Životní facka mu…

Minimálně týden byly námluvy mezi Mountfieldem HK a Vladimírem Růžičkou intenzivní. Výsledky hradeckého týmu…

SESTŘIH: Slavia  - Barcelona 1:2. Prohra po boji, rozhodl nešťastný vlastenec Olayinky

SESTŘIH: Slavia - Barcelona 1:2. Prohra po boji,…

Fotbalisté Slavie prohráli i druhý domácí zápas ve skupině F Ligy mistrů. Barcelonu hned ve třetí minutě poslal…

 

Reflex.cz

Vládnout Čechům je snadné. Neznají svoji historii a rádi věří fámám

Vládnout Čechům je snadné. Neznají svoji historii a…

Téměř čtvrtina Čechů starších čtyřiceti let neví, kdy v Československu proběhla tzv. sametová revoluce. Více než…

Nostalgie po životě v SSSR: Nejsou sirky, máslo ani škrob, ale vodka je vždycky!

Nostalgie po životě v SSSR: Nejsou sirky, máslo ani…

Téměř všechny země bývalého socialistického bloku zažily v posledních letech boom nostalgického vzpomínání na…