Recenze

rokba79 (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C5 Tourer 2.0 HDI 160 Exclusive

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 8
Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 16 Citroën C5, foto 17 Citroën C5, foto 18 Citroën C5, foto 19 Citroën C5, foto 20 Citroën C5, foto 21 Citroën C5, foto 22 Citroën C5, foto 23 Citroën C5, foto 24 Citroën C5, foto 25 Citroën C5, foto 26 Citroën C5, foto 27 Citroën C5, foto 28 Citroën C5, foto 29 Citroën C5, foto 30 Citroën C5, foto 31 Citroën C5, foto 32 Citroën C5, foto 33 Citroën C5, foto 34 Citroën C5, foto 35 Citroën C5, foto 36 Citroën C5, foto 37 Citroën C5, foto 38 Citroën C5, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Citroën C5 Tourer je rodinný kombík, polykač dlouhých dálníčních kilometrů. Proto nečekejte opusy o zrychlení, příčném g a podobně. C5 není sporťák, a to je na něm sympatické. V dnešní době totiž každé auto musí být "sportovní", i kdyby to měl být stěhovák. Bohužel výsledkem je většinou jen dvojitý výfuk, prkenný podvozek a následně koktající rodina. C5 jde proti proudu - jasně deklaruje "já nesportuji, já vozím pohodlně a s noblesou".

Oheň a voda aneb Jak jsem se stal z Fiatisty/Alfisty Citroënistou...

Moje bílé Grande Punto je krásná stylovka. Ale jak dítě upnuté v masivním Römeru rostlo, sedadlo spolujezdce se nezadržitelně přibližovalo k palubní desce... až nakonec narazilo na doraz. A bylo jasno - musím koupit větší auto. A protože občas vozím objemné krabice se zbožím a na cestě je další potomek, musí to být kombík. Jenomže to byl problém - mně se kombíky moc nelíbí. Tedy až na jeden, říkal jsem si - Alfa 159 SW. Bohužel ten zase nevyniká praktičností.

Jednou z jara jsem jel kolem autosalonu Citroën a tam stál za výlohou perleťově bílý C5 Tourer. "C5 se ti přece taky líbila, když před třemi lety vyjela, bež se na ni podívat...," řekl jsem si a šel... A bylo téměř rozhodnuto. Hlavně když jsem si vzpomněl, jak jsem jako dítě obdivoval ta fantastická UFO v podobě CX a XM, která ležela na břiše a pak se jako zázrakem zvedla a odjela. A bylo úplně jasno...když nebudu mít Alfu, nebudu si kupovat rádobysportovní náhražku, která by mě po pár kilometrech nudila. Koupím auto, které si na sporťák falešně nehraje, ale v tom co dělá, je excelentní.

Formálně jsem si ještě nechal udělat nabídku na Insignii (tam umí hodně dobře zahýbat s cenou:), Mondeo a Superba - ten mě rozesmál - úzký dlouhý jezevčík s umělohmotným dřevem za bezmála milion a to jsem ještě nedošel ke stejné výbavě...

Takže moje nová C5 je s motorem 2.0 HDI 120 kW (160-163-165 koní, tabulkové přepočty se liší), nejvyšší výbava Exclusive, navíc paket Parkování (bixenony, parkovací asistent), paket Bezpečnost (9 airbagů, alarm), paket Hi-Fi, kola 18"+pneu 245/45 a vrstvená boční skla. Ve výbavě je vše od tempomatu a omezovače rychlosti až po vyhřívané sedačky, jednodušší je říci, co ve výbavě není. A není tam snad pouze navigace - zcela záměrně, protože proč platit za vestavěnou 20 - 70 tisíc, když za 3000 ji můžu strčit do kapsy, že?

Pokud jde o motor, je to nejsilnější motorizace, kterou je možné kombinovat s manuálem, jelikož automat jsem nechtěl.

Silné stránky

Design
Po dlouhých letech stagnace a nudy (Xsara, ZX, stará C5...) se Citroën vrátil do první ligy designu a navázal na legendy jako CX nebo Xm. Nová C5 je kombi klasických proporcí, které si nehraje na sporťák za každou cenu. Naopak dává na odiv francouzskou eleganci a rafinovanost. Nečekal jsem, že se lidé budou na ulici otáčet za rodinný kombíkem, ale je to tak.

Odpružení Hydractive III+
Hydropneumatické odpružení (zde shodné s větší C6) dokáže fantasticky vyžehlit většinu nerovností. Při jízdě vzniká dojem, že auto ani tak nejde po zemi, ale spíš na polštáři jako vznášedlo... Pohodlí je excelentní. Pravdou ale je, že české silnice svým zoufalým stavem dokáží někdy přelstít i jinak neomylný Hydractiv. Navíc systém dovoluje měnit světlou výšku ve čtyřech krocích (dolní servisní poloha do 10 km/h, normální poloha, středně vysoká do 40 km/h, horní servisní do 10 km/h) a knoflíkem v kufru snižovat a nebo zvyšovat nakládací hranu.

V případě úniku kapaliny ze systému auto na rozdíl od starších Citroënů nespadne na břicho, ale pérování se zaaretuje a umožní dojet do servisu. Systém je projektovaný na životnost 5 let nebo 200 tisíc km, výměna všech koulí vyjde údajně na cca 20 tisíc, takže se není čeho bát.

"Sportovní" režim odpružení
Jeden malý knoflík u ruční brzdy klame názvem - z C5 sporťák opravdu neudělá. Podvozek ale citelně ztuhne, zmizí citroënovské houpání a náklony karoserie a auto získá pocit větší jistoty v zatáčkách ve vyšších rychlostech. Dalo by se to přirovnat k běžnému pružinovému odpružení, byť stále velmi komfortnímu.

Přední sedadla
To nejsou sedadla, ale křesla z první třídy. Stydět by se za ně myslím nemuselo ani auto s trojnásobnou cenou. Obě jsou seřiditelná elektricky, řidičovo s pamětí na dvě polohy a funkcí poodjetí při vystupování, obě vyhřívaná, řidičovo navíc s masáží. Opěradla umožňují nezávislé seřízení horní a dolní poloviny. Čalounění je v kombinaci látka-kůže.

Odhlučnění
C5 je tichá už v základu, ale díky příplatkovým vrstveným bočním sklům je akustický komfort ještě výš. Zatím mám empiricky ověřeno, že ve 200 km/h je v autě skoro ticho a lze konverzovat téměř šeptem. Každopádně není možné pouhým sluchem určit rychlost jízdy.

Motor
Rád bych uvedl na pravou míru časté recenze, které tvrdí, že pro rozumné svezení je nutné do C5 dát nejmíň 2.2 HDI 200 koní. Není to pravda. Silnější 2.0 je také velmi dobře fungující motorizace, ten dojem, že 2.2 je minimum zřejmě pramení z toho, že je možné jej kombinovat jen s automatem a navíc to auto s ním váží o 150 kilo víc, a tak rozdíl v dynamice neodpovídá rozdílu ve výkonu...

Další drobnosti
- senzor stmívání, senzor deště
- adaptivní bixenony + přisvětlení zatáčky samostatným reflektorem
- elektrické ovládání víka kufru
- parkovací asistent s měřením místa

Slabé stránky

Kormidlování
Řízení je citroënovské, takže řadit ho do slabých stránek není objektivní - je to prostě vlastnost, se kterou se musí počítat. Tedy jakákoli vazba mezi volantem a koly je před řidičem dokonale ukryta. Toto auto nechce sportovat. Při výjezdu z některých pomalých zatáček se volant nerad sám rovná, musí se mu občas pomáhat.

Hi-Fi
Od příplatkového hi-fi s 8 repro a subwooferem jsem čekal vyšší kvalitu zvuku. Toto bych označil za automobilový standard, ne za hi-fi.

Odkládací prostory
Příhrádka před spolujezdcem je klimatizovaná, další použitelný prostor je v přední a zadní loketní opěrce. Ostatních přihrádek je sice na první pohled hodně - tři na středním tunelu, jedna pod rádiem, jedna nahoře uprostřed pod displejem počítače a jedna u levého kolena řidiče - ale všechny jsou spíš na okrasu, protože jsou miniaturní a mělké. Pozitivum: alespoň se v autě nebude hromadit bordel :)

Složitý volant
Knoflíků je na volantu nepočítaně, navíc ještě dvě rolovací kolečka. V tomto směru Citroën opravdu nefunguje stylem sednu-prohlédnu-jedu. Po několika dnech už sice teoreticky vím, co který knoflík dělá, ale zase za jízdy je problém ho najít :) Ale to se poddá. V totmto světle není pevný volant nevýhodou, protože alespoň umožňuje najít příslušný knoflík i za jízdy poměrně rychle.

Turbodíra
Pod cca 1800 otáček má motor velmi málo síly, a vzhledem k vysoké hmotnosti se tam auto sbírá velmi, velmi neochotně. Problém nastane, když třeba do křižovatky přijedete na dvojku, hodně zpomalíte a výjezd z křižovatky je do kopce (v Liberci často:)

Chybí mi hlasové ovládání telefonu
Z dva a půl roku starého Fiatu Grande Punto za 450 tisíc jsem na to zvyklý, a je škoda, že Citroën za tři čtvrtě mega to nemá...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je kupované v AutoKPplus Liberec. Z ceníkové ceny byla sleva 21 %, od objednání do předání auta uběhl měsíc, přestože běžná dodací lhůta jsou 3 měsíce. Takže v tomto směru bez výhrad.

 


Přidat názorDiskuse: Citroën C5 Tourer 2.0 HDI 160 Exclusive

Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nové auto

praktičnost
10

Nikdy jsem kombi neměl, takže jsem ohromen :)

prostornost
10

-dtto-

jízdní vlastnosti
10

Citroën s hydraulikou - takže nesportuje, ale v pohodlí, plavnosti a filtrování děr je excelentní.

jízdní komfort
10
provozní náklady
9

Zatím je syrový a žere, ale to se časem poddá. Také gumy 245 k úspornosti nepříspějí.

náhradní díly
10

-

výkon motoru
10

Na dálníční přesuny více než dostačující, zrychlení za 9,6 je pro rodinný kombík údaj nepodstatný ale rozhodně není zahanbující.

spotřeba
9

Auto je syrové, zatím je průměr kolem 9 litrů

hlučnost motoru
10

Cože? Nevím, motor skoro není slyšet :)

kvalita sedadel
10

Lepší jsem zatím neviděl

brzdy
10

Nástup rychlý, účinnost výborná.

zavazadlový prostor
10

Velké kombi s možností regulace výšky nakládací hrany...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…