Recenze

9 Majitel

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 120 kW Exclusive

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 8
Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Citrónek Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:70000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Koupeno v dealerství Carling (Brno-Slatina), nové, nejvyšší výbava Exclusive, důraz na bezpečnost a komfort uvnitř vozu

Už předtím jsme byli nadšení ze staré C5, kterou jsme brázdili nejen silnice Moravy. Sloužila mi výborně jako služební auto (tzn. jezdil jsem s ní i do dalekého zahraničí)a děti byly uplně unesené taky, ale to není samozřejmě možné brát jako objektivní hdnocení. Když byl čas ji vyměnit, nebylo tak těžké najít jasného favorita na nového nástupce. Prémiová absence hluku od motoru, poprávu legendární podvozek a všechno zabalené do roztomilého, krásného, elegantního francouzského kabátu si nás získaly natolik, že když jsme navíc chytli nesmírně atraktivní slevu, která ještě zmenšila i tak už v podstatě levné auto střední třídy, nebylo co řešit.

pozn.: během následujícího popisu budu postupovat ve stejném pořadí kapitol jako redakce Auto.cz

DESIGN/INTERIÉR

EXTERIÉR: Oproti předchůdci se toho francouzsky změnilo opravdu hodně. Je sice při pohledu na exteriér jasně vidět návaznost obou vozů, nová C5 je ale po všech stránkách designově vyváženější, elegantnější a dotaženější, jediná slabina nového designu je ale výrazný úbytek místa v zavazadlovém prostoru. Ale pěkně popořadě. V našem provedení ještě před faceliftem se nenabízel LED podpis předních světel, ale zato máme skvěle fungující natáčecí xenonové světlomety (jednou nabo dvakrát přestala svítit jedna lampa). Kapota je poměrně dlouhá a taktéž boční profil je střižen do sportovna, co ale nikoho nepřekvapí je, že tím asi tak sportovní choutky C5 končí. Zadní svítilny jsou ještě téměř jednobarevné, později se přidalo bílé sklo doprostřed komplexu. Vezměme v potaz, že design auta pochází z roku 2008, kdy se představila 2. generace tehdejší vlajkové lodi francouzských šípů.

KABINA: V interiéru jsou léta znát hlavně kvůli knoflíkové válce na palubní desce. Co se samotného vzhledu týká, je zcela v pořádku, naopak působí mnohem poctivějším estetickým dojmem než současný český manažerský bestseller Škoda Superb. Jedna z prvních věci, nad kterými se člověk pozastaví, je patrně pevný střed volantu, díky kterému otáčíte vlastně jenom věncem okolo. S tímto pevným středem se pojí také negativum v podobě velikého množství tlačítek, se kterými se však dá naučit pracovat bez větších problémů. Někdo se z počátku cítí zmatený z budíků, které jsou sice velmi estetické a přehledné, jenže ručička otáčkoměru se podobně jako u Peugeotu 308 otáčí v opačném směru a navíc ji tvoří jenom malý podsvícený proužek přebíhající přímo po číslech. Stejný proužek běhá i po rychloměru. Nyní se dostáváme k pozici za volantem, a výhledu z vozu. Ten je celkem bezproblémový a interiér je dobře prosklený i bez nepraktického střešního okna. Posaz řidiče je přirozený, je možné sedět i celkem nízko a k uvolněné atmosféře velmi přispívají také úžasná elektricky nastavitelná přední sedadla (pro řidiče i masážní) s pamětí, která jsou spíše rozměrná křesla, vzhledově velice atraktivní, neboť připomínají sportovní skořepiny. Čalounění je částečně látkové, částečně kožené, obojí velmi kvalitní. Praktická jsou rozlehlá plastová záda předních křesel, díky kterým se dobře umývají kdyby náhodou... Kabina jako taková je velmi vzdušná, prostorná a z fajn materiálů. Obzvláště horní část palubní desky je z tak důkladně měkčeného plastu, že když ji zmáčknete, prst se vám zaboří 3-4 mm hluboko. K tomu se přidává krásná neobvyklá textura, spousta chromu (nejkrásnější je speciální broušená hliníková lišta linoucí se podél panelu s výdechy klimatizace) a pogumovaná protiskluzová tlačítka, která radost z usazení před jízdou jen podtrhují. Navigace má dobrou velikost i obraz, potěší funkce měření nadmořské výšky, která není úplně obvyklá. Ukazatele teploty a času jsou samozřejmostí. Asi by bylo možné vhodněji umístit tlačítko varovných světel, které je napravo od obrazovky navigace, tedy hůře dostupná. Po několika desetitisících kilometrů se projeví francouzské zpracování madel dvěří, která jsou za jízdy jak myšky, ale jakmile za ně zaberete, slyšíte vrzání jako kdyby se tam sjednotili všechny staré klouby světa. Způsobeno je to asi i několikerým rozmontováním obložení dveří. Jen s odkládacími prostory je to poněkud horší: dvě podměrečné jsou ve dveřích (na každé straně jedna), jedna malá vedle volantu, před spolujezdcem je spása, protože ta přihrádka je velká, ale potom jsou už jen dvě skutečně miniaturní na středovém panelu (jedna výklopná u řadicí páky, druhá pod ovladači dvouzónové automatické klimatizace). Jinými slovy není kam si dát mobil, klíče, peněženku, všechno povezete po kapsách, protože tyto odkládací prostory buď využijete příhodněji (nabíječky, kapesníky, pití, parkovací lístky), nebo se to tam nevejde, nebo máte strach z klouzání tak veliký, že nechcete riskovat, že vám něco za jízdy spadne pod pedály.

DRUHÁ ŘADA: Měřím zhruba 185 cm a sám za sebe si sednu. Ne, že bych měl místa na rozdávání, tyranie to ale taky není. Kdybych ale potřeboval převést 5 lidí velkých jako já, nebylo by to to pravé i kvůli omezené výšce hlavových opěrek. Problémy by však byly hlavně v oblasti ramenou, což je zcela obvyklé u auta střední až nižší střední třídy. Velké plus před konkurencí si C5 získává nepřítomností obvyklého tunelu na podlaze mezi zadními sedadly, který krade nohám chudáka uprostřed téměř všechen prostor, takže musí obtěžovat své sousedy po stranách. Náš kousek navíc zvyšuje komfort zadních cestujících tónovanými skly a protislunečními roletkami. Další praktické, mezi dětmi velmi oblíbené vychytávky patří síťky na opěradlech předních sedadel, které se snaží doplnit velmi malé kapsy ve dveřích a výklopný střed opěradla sedadla uprostřed, kam je možné odložit malé lahve na pití nebo nějakou krabičku díky pravidelné vaničce. Součástí je samozřejmě průvlak na lyže. O příjemné klima se musí postarat pouze dva výdechy klimatizace na B-sloupcích (nepočítám tepelný výměník na zemi). Třízónová klimatizace se nedodává, takže se nedodávají ani dva výdechy mezi předními sedadly. Taková výbava je ale spíše teritorium vyšších tříd, není tedy ostuda, že v této cenové kategorii chybí. Dvouzónová automatická klimaticzace je totiž dostatečně výkonná.

Silné stránky

Kultivovaný a dobře odhlučněný živý motor, který ve vysokých otáčkách navíc vydává charismatický sportovní zvuk
Velmi pohodlná přední sedadla připomínající sportovní skořepiny
Úžasný houpavý hydropneumatický podvozek podvozek Hydractive III+
Cena
Bohatá výbava
Nadčasový a příjemný design exteriéru i interiéru
Neokoukaný vůz (souvisí i s pevným středem volantu, originálním řešením ručiček budíků a dalšími specialitami Citroenu)
Slušné materiály v interiéru
Železná spolehlivost
Absence systému Start-Stop, který kategoricky likviduje srdce všech motoristů s nezelenou duší
Upravování světlé výšky buď pro zadní nebo obě nápravy
Téměř žádný tunel převodovky v druhé řadě

Slabé stránky

Vrzající madla dvěří
Nepřesné řazení
Podprůměrný objem kufru (dlužno dodat, že kufr je pravidelný a dobře využitelný)
Někteří konkurenti nabízí v druhé řadě více místa pro nohy (ale je ho rozhodně dostatek)
Krize odkládacích prostor
Navigace neumí česky (alespoň v roce 2010)
Jen slušně odhlučněný podvozek
Ve vyšších rychlostech aerodynamický hluk
Slabá výdrž brzdových destiček
Samoaktivující se úsporný režim, který brání elektrickému otevírání víka zavazadlového prostoru a znemožňuje elektrické nastavování sedadel s vypnutým motorem
Rychle klesající výkupní cena
Hmotnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Většinu jsem napsal již do kladů a záporu auta jako takového, tady vám povím, že všichni byli vždy velice milí, ochotní a zodpovědní

Jezdili jsme do Carlingu pravidelně (měli jsme prodlouženou 5letou záruku)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Oceňuji zejména všudypřítomnou profesionalitu a ochotu prodejců, kteří pracovali poctivě a se zájmem o dobré vztahy s klienty. Například standardem bylo, že při každé návštěvě servisu automaticky auto umyli zvenku i zevnitř a navíc ošetřili čalounění sedadel.

 


Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Ach ty brzdové destičky... jinak jsme jednou měnili hydropneumatickou kouli (1000-2000 Kč) a asi dvakrát svítilnu

praktičnost
6

No ehm... ve Francii umí hlavně jiné věci (ale např. protisluneční roletky, síťky na plastových opěradlech předních sedadel a průvlak na lyže s držáčky na pití a odkládací přihrádkou jsou fajn :-D)

prostornost
9

Nad hlavou místa dost, před koleny taktéž, i v oblasti ramenou je to snesitelné, ale jako už ve většině osobních aut, tři autosedačky vedle sebe nedám

jízdní vlastnosti
8

Na závodění to není, ale máme tu i přesto ono ,,legrační tlačítko Sport, po jehož zmáčknutí se Citroen no ehm... trošku méně houpe"

jízdní komfort
9

Možná můžeme někde tiše v koutku zašeptat, že to odpružení není dokonalé, ale chybí mu k tomu miniaturní kousek. Uvědomme si navíc, jak je to laciné a že i ve sportovním režimu je auto komfortnější než třeba aktuální Superb v Comfortu

provozní náklady
9
náhradní díly
8

Párkrát si ho tam na chvíli nechali než přijede kamion z Francie, ale nikdy nebyl problém

výkon motoru
10

Šlápnu, jede, nemám problém se semaforovými sprinty

spotřeba
9

Úplně v pohodě. Autíčko jede jako z praku a peněženka se ani nezadýchá

hlučnost motoru
10

Ne, že by mi občas nepřipomněl, že je tam, a že jsem ještě naštěstí nepropadl eko-šílenství, ale jenom náznakem, většinu času ho totiž nenutím točit 4000-5000 ot/min a tak o něm nemám ani páru

kvalita sedadel
10

Kvalitní a velmi odolné čalounění (kůže-látka), zejména v první řadě velmi pohodlná

brzdy
8

Brzdí dobře, ale málo vydrží

zavazadlový prostor
7

I když je konkurence někdy lepší, nám to vždy stačilo






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…