BMW řada 5 (2019)
6.9.2019Vždycky jsem chtěl BMW, byl to můj sen. Vždycky jsem si byl jistý, že to bude benzín, aneb jak jsem se dostal od M3 k 530D Touring. Tuto recenzi…
BMW řada 5 (reno01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 18.09.19 07:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i
Máš pravdu, neuvedomil som si, že bežné BMW je holobyt bez ohľadu na motorizáciu, ostatne sám som si to prešiel. Tá M Performance výbava má už toho dosť a nie je treba (moc) priplácať. Teraz som porovnával svoju 340i s novou M340i a na prvý pohľad ma šokovalo, že novinka je o cca. 10t drahšia. Ale potom si človek uvedomí, že je tam už automat, xdrive a ten M Performance paket, čo všetko bolo treba pri predchodcovi priplácať, takže nakoniec mi vyšlo, že novinka je o cca. 1000 eur drahšia, ako predchodca, čo za prídavok 32 kW určite stojí. Na druhej strane už nemôžeš mať puristickú verziu (RWD manuál a bez výbavy), ktorá bola za super cenu, teraz si nútený tú výbavu zaplatiť, či chceš, či nie. A to je škoda. Ja osobne som išiel po najdostupnejšom šesťvalci a to mi ponúklo práve iba BMW; Audi aj Mercedes človeku nútili automat aj štvorkolku (plus výbavu), čo ich cenovo vzdialilo od BMW. -
reno01 17.09.19 22:55
« Re: 540i v.s. 530d
Ahoj,
jo jsem spokojený. Vybíral jsem pro rodinu a cestování. Motor 30d je super a k těžkému autu se náramě hodí. 540i je bezesporu pecka auto. Psal jsem, že je výborné a člověk, který nemá zkušenost s bmw a jede poprvé bude unešený. Já jsem bohužel srovnával (vnitřně) s M3kama se kterýma jsem jezdil. Nedokázal jsem si ospravedlnit menší emoce (opět osobní příliš vysoká očekávání), použitelnost a cenu. Další auto bude určitě benzín a tak trochu doufám, že nová M3. No uvidíme co soudruzi v Mnichově vyrobí.
Užívej auto i kilometry v bezpečí. Jsem moc rád, že až na jednoho * (trola) tu diskutujeme poměrně věcně a jako fandové. To je bezva! -
LORASI 17.09.19 18:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i
... ani nie, parametre boli nastavene inak ... do X3 musi ist 6valec / moj osobny nazor / a benzinovy 6v je len M40i ... keby existovala napriklad 335i v cca 310 hp prevedeni, tak by som porovnaval 30d s nou ... M40i bola v tomto pripade "z nudze cnost", pretoze iny 6v benzin v ponuke nie je ... -
LORASI 17.09.19 18:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i
cenovy rozdiel je v skutocnosti minimalny / pretoze su oba 6v /, pokial das 30d do vysokej vybavy. zakladna cena 40i je vyssia z vacsej casti preto, lebo ma vyssiu zakladnu vybavu. u mna bol rozdiel medzi rovnako nakonfigurovanou 40i a 30d necele 2k EUR. X3 M40i je uzasna bestia, ale pri vybere je tiez dolezite polozit si otazku, ci je vodic schopny pravidelne vyuzivat potencial, ktory motor ponuka ... ja som konfiguroval rodinne auto, preto som dal nakoniec prednost 30d. top speed nie je relevantny, dolezite je zrychlenie a celkova dynamika ... 0-100 M40i ma tusim 4,8s a 30d 5,8s ... v oboch pripadoch su to skvele hodnoty... a v nicom vodica pocas jazdy neobmedzuju ... -
LORASI 17.09.19 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d
jj ... zial problemy udajne pretrvavali aj pre motory z roku 2012. v 2016 urobili nejake vyraznejsie upravy, ale stale plati, ze nie su prilis spolahlive a su dost narocne na servis. celkovo to proste nie je podareny motor na rozdiel napriklad od 30d a 40i ... -
iudex 17.09.19 16:40
« Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d
Mal som možnosť bezprostredne za sebou vyskúšať ako 40i, tak i 50i (žiaľ nie v rovnakých autách, jedno Z4 druhé 8er cabrio). No a zvukovo a celkovo svojím prejavom a charakterom mi bol sympatickejší ten R6. V8 má taký hutný hlboký zvuk, ale mne viac sedí o niečo ostrejší zvukový prejav R6ky. Samozrejme ako píšem vyššie vo väčšom a ťažšom aute sa môže ten jeho prejav otupiť (na nejakú X5ku môže byť ten motor... nechcem povedať že slabý, to nie, ale už nie tak suverénny), ale pri povedzme 8er by som asi uprednostnil ten R6 pred V8. Dať tam M performance výfuk a je vymaľované. :-) -
spaleny6 17.09.19 16:22
« Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d
Já měl motor 50i dvakrát, v x6 a v modelu 6. Problematická byla verze kolem roku 2009, protože se nestíhalo uchladit turbo. To by mělo být vyřešeno, někdy kolem roku 2011 se motor předělával (těmi léty si nejsem zcela jist, tak mě nechytejte za slovo). Já osobně neměl žádný problém, člověk co jezdil s x6 po mě už ano.
Nicméně klidně zapomeň na 50i. Kdo chce benzín a potřebuje zvuk, může za pár peněz přikoupit performance výfuky, případně něco od jiných značek. -
LORASI 17.09.19 15:45
« Re: Re: Re: 540i v.s. 530d
nemam osobnu skusenost ... tento motor je povazovany za najmenej spolahlivy zo vsetkych motorov, ktore sa do bmw pouzivaju ... problemom je udajne samotna koncepcia - ulozenie do V, umiestnenie vyfukovych zvodov spolu s turbami medzi radami valcov a ich nasledne prehrievanie - zapekanie oleja ... dochadza ku karbonizacii, ktora nici turba, vackove hriadele a systemy variabilneho vstrekovania ... tak hovoria technici, nemam to z vlastnej hlavy ... -
iudex 17.09.19 14:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie
Tak ale čistokrvné Mko, naviac Competition je trochu iná liga, tam sa BMW so zvukom pohrá. Je ale fakt, že inštalácia GPF zvuku ublížila, bez dodatočných úprav je auto s týmto "štuplom vo výfuku" tichšie a nevýraznejšie, ako bez. Na youtube je x porovnaní zvuku pôvodnej M2 a M2 s GPF a je jasne počuť, že s GPF je to horšie. -
iudex 17.09.19 14:28
« Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i
Proste platí, že každé auto je iné a čo platí pre 2er nemusí pre X3. V 1er mi ten šesťvalec už prišiel až príliš silný, v malom aute s relatívne krátkym rázvorom bolo niekedy toho výkonu na jednu nápravu priveľa, každopádne ten motor z jednotky robí športiak, ktorý dynamicky šliape na päty M2ke. V 3er už je to iné, o niečo pokojnejšie a vyváženejšie, nárast hmotnosti je cítiť (notabene v kombinácii s xdrive, ktorý mám), ale stále je toho výkonu dosť na to, aby sa to dalo hodnotiť ako hot-sedan a dalo sa v tom zabaviť. 5er je zase o dosť väčšia a ťažšia, tam by som dlho zvažoval (a musel vyskúšať). Pri SUV, ktoré sa blíži dvom tonám, by som už ale zvažoval tú naftu, lebo tipujem, že hmotnosť a aerodynamika by asi dosť ublížili tomu prejavu 40i a zrejme by to bolo "len" výkonné SUV, ale žiaden hot model. Nakoniec je tu nezanedbateľný cenový rozdiel, X3 40i je za 68t, kdežto 30d je za 57t.
Btw. možno práve pre podobné dilemy začalo BMW robiť aj M40d modely, teda ostrejšie ladené M performance, ale s naftou (a stojí rovnako ako benzínová M40i). A 240 naftových kilowattov môže byť aj celkom slušná zábava -
Sysoj Psojič 17.09.19 13:55
« Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie
Reno, neházej všechny BMW do jednoho neozvučeného pytle...
Mám M5 Competition F90 i M4 Competition Cabrio F83 po FL.
Zvukově jsou dost v poho a třeba možnost zcela M5 ztišit na delší přesuny je naprosto geniální.
Jo nová 540i zní fakt nahovno, ale cílovce to asi vyhovuje, není to závodník. Vlastně ani nejede >:D
Nevím, zda někdo s naftou může vůbec rozvíjet teorie o emocích za volantem :-! -
spaleny6 17.09.19 11:50
« Re: Re: Re: Pekná recenzia
Při dodržování limitů se dá pohybovat kolem 8mi litrů, i pod. Tuhle jsem jel na tempomat 140 z Drážďan a auto si vzalo 7.5litru. To jsem čuměl. Průměrnou mám ale 11L, protože podle limitů jezdím spíš když to okolí jinak nedovolí. Kdybych měl jezdit striktně podle limitů, tak asi nebudu kupovat 540i, ale klidně něco slabšího. -
spaleny6 17.09.19 11:43
« 540i v.s. 530d
Mám pocit že jsme spolu už jednou někde diskutovali. A můžu napsat to samé co tenkrát. Jezdím 540i ve stejné barvě a jediné pod co se mohu podepsat je, že v nízkých otáčkách je auto zvukově utlumené - dá se to čekat, nejedná se o sportovní model. Kdo chce řev, koupí si 550i. Ale v ostatních parametrech jsme evidentně každý řídili jinou 540i. Ať auto slouží a ať jsi spokojený. Nemůžu si pomoct ale celé to na mě působí jako nutnost si ospravedlnit že sis koupil naftu a né benzín. Není to nutný, vyhovuje ti to, baví tě to, tak užívej a netrap se tím co si měl nebo neměl. -
LORASI 16.09.19 14:31
« Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i
z dlheho zvazovania som mal fakt "velku hlavu". rozhodnut co je "spravnejsia" volba medzi 30d a 40i nie je uplne jednoduche samozrejme, zase zalezi co je dolezitejsie, ci "emocia", alebo prakticnost. nakoniec rozhodol rozhovor s technikom od BMW ... a prave zvukovy prejav 30d. ekonomika a servis je jednoznacne na strane 30d, ale M40i je proste nadhera.. faktom ale je, ze v autach okolo 1,8 t a viac su dieslove motory vo vacsine pripadov vhodnejsou volbou ... ale kezdy to mame inak :-)