Diskuse

BMW řada 5 (2019)

6.9.2019

Vždycky jsem chtěl BMW, byl to můj sen. Vždycky jsem si byl jistý, že to bude benzín, aneb jak jsem se dostal od M3 k 530D Touring. Tuto recenzi…

 

BMW řada 5 (reno01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.09.19  07:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    Máš pravdu, neuvedomil som si, že bežné BMW je holobyt bez ohľadu na motorizáciu, ostatne sám som si to prešiel. Tá M Performance výbava má už toho dosť a nie je treba (moc) priplácať. Teraz som porovnával svoju 340i s novou M340i a na prvý pohľad ma šokovalo, že novinka je o cca. 10t drahšia. Ale potom si človek uvedomí, že je tam už automat, xdrive a ten M Performance paket, čo všetko bolo treba pri predchodcovi priplácať, takže nakoniec mi vyšlo, že novinka je o cca. 1000 eur drahšia, ako predchodca, čo za prídavok 32 kW určite stojí. Na druhej strane už nemôžeš mať puristickú verziu (RWD manuál a bez výbavy), ktorá bola za super cenu, teraz si nútený tú výbavu zaplatiť, či chceš, či nie. A to je škoda. Ja osobne som išiel po najdostupnejšom šesťvalci a to mi ponúklo práve iba BMW; Audi aj Mercedes človeku nútili automat aj štvorkolku (plus výbavu), čo ich cenovo vzdialilo od BMW.
  • « 00 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 17.09.19  22:55

    « Re: 540i v.s. 530d

    Ahoj,

    jo jsem spokojený. Vybíral jsem pro rodinu a cestování. Motor 30d je super a k těžkému autu se náramě hodí. 540i je bezesporu pecka auto. Psal jsem, že je výborné a člověk, který nemá zkušenost s bmw a jede poprvé bude unešený. Já jsem bohužel srovnával (vnitřně) s M3kama se kterýma jsem jezdil. Nedokázal jsem si ospravedlnit menší emoce (opět osobní příliš vysoká očekávání), použitelnost a cenu. Další auto bude určitě benzín a tak trochu doufám, že nová M3. No uvidíme co soudruzi v Mnichově vyrobí.

    Užívej auto i kilometry v bezpečí. Jsem moc rád, že až na jednoho * (trola) tu diskutujeme poměrně věcně a jako fandové. To je bezva!
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  18:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    pre doplnenie ... M40i ma krutak 500 Nm ... 30d 620 Nm ... pri aute velkosti X3 su tieto hodnoty v podstate dolezitejsie ako celkovy vykon ...
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  18:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    ... ani nie, parametre boli nastavene inak ... do X3 musi ist 6valec / moj osobny nazor / a benzinovy 6v je len M40i ... keby existovala napriklad 335i v cca 310 hp prevedeni, tak by som porovnaval 30d s nou ... M40i bola v tomto pripade "z nudze cnost", pretoze iny 6v benzin v ponuke nie je ...
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  18:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    cenovy rozdiel je v skutocnosti minimalny / pretoze su oba 6v /, pokial das 30d do vysokej vybavy. zakladna cena 40i je vyssia z vacsej casti preto, lebo ma vyssiu zakladnu vybavu. u mna bol rozdiel medzi rovnako nakonfigurovanou 40i a 30d necele 2k EUR. X3 M40i je uzasna bestia, ale pri vybere je tiez dolezite polozit si otazku, ci je vodic schopny pravidelne vyuzivat potencial, ktory motor ponuka ... ja som konfiguroval rodinne auto, preto som dal nakoniec prednost 30d. top speed nie je relevantny, dolezite je zrychlenie a celkova dynamika ... 0-100 M40i ma tusim 4,8s a 30d 5,8s ... v oboch pripadoch su to skvele hodnoty... a v nicom vodica pocas jazdy neobmedzuju ...
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  16:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

    jj ... zial problemy udajne pretrvavali aj pre motory z roku 2012. v 2016 urobili nejake vyraznejsie upravy, ale stale plati, ze nie su prilis spolahlive a su dost narocne na servis. celkovo to proste nie je podareny motor na rozdiel napriklad od 30d a 40i ...
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.09.19  16:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

    Mal som možnosť bezprostredne za sebou vyskúšať ako 40i, tak i 50i (žiaľ nie v rovnakých autách, jedno Z4 druhé 8er cabrio). No a zvukovo a celkovo svojím prejavom a charakterom mi bol sympatickejší ten R6. V8 má taký hutný hlboký zvuk, ale mne viac sedí o niečo ostrejší zvukový prejav R6ky. Samozrejme ako píšem vyššie vo väčšom a ťažšom aute sa môže ten jeho prejav otupiť (na nejakú X5ku môže byť ten motor... nechcem povedať že slabý, to nie, ale už nie tak suverénny), ale pri povedzme 8er by som asi uprednostnil ten R6 pred V8. Dať tam M performance výfuk a je vymaľované. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.19  16:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    Mě by teda spíš přišel logičtější výběr mezi 40d a 40i. Přece jenom 30d má asi o 75 méně než 40i.
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.19  16:22

    « Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

    Já měl motor 50i dvakrát, v x6 a v modelu 6. Problematická byla verze kolem roku 2009, protože se nestíhalo uchladit turbo. To by mělo být vyřešeno, někdy kolem roku 2011 se motor předělával (těmi léty si nejsem zcela jist, tak mě nechytejte za slovo). Já osobně neměl žádný problém, člověk co jezdil s x6 po mě už ano.

    Nicméně klidně zapomeň na 50i. Kdo chce benzín a potřebuje zvuk, může za pár peněz přikoupit performance výfuky, případně něco od jiných značek.
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  15:45

    « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

    nemam osobnu skusenost ... tento motor je povazovany za najmenej spolahlivy zo vsetkych motorov, ktore sa do bmw pouzivaju ... problemom je udajne samotna koncepcia - ulozenie do V, umiestnenie vyfukovych zvodov spolu s turbami medzi radami valcov a ich nasledne prehrievanie - zapekanie oleja ... dochadza ku karbonizacii, ktora nici turba, vackove hriadele a systemy variabilneho vstrekovania ... tak hovoria technici, nemam to z vlastnej hlavy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  15:33

    « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

    ... mizerna spolahlivost ... privela turieb :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.19  15:15

    « Re: Re: 540i v.s. 530d

    Proč?
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.09.19  14:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

    Tak ale čistokrvné Mko, naviac Competition je trochu iná liga, tam sa BMW so zvukom pohrá. Je ale fakt, že inštalácia GPF zvuku ublížila, bez dodatočných úprav je auto s týmto "štuplom vo výfuku" tichšie a nevýraznejšie, ako bez. Na youtube je x porovnaní zvuku pôvodnej M2 a M2 s GPF a je jasne počuť, že s GPF je to horšie.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.09.19  14:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    Proste platí, že každé auto je iné a čo platí pre 2er nemusí pre X3. V 1er mi ten šesťvalec už prišiel až príliš silný, v malom aute s relatívne krátkym rázvorom bolo niekedy toho výkonu na jednu nápravu priveľa, každopádne ten motor z jednotky robí športiak, ktorý dynamicky šliape na päty M2ke. V 3er už je to iné, o niečo pokojnejšie a vyváženejšie, nárast hmotnosti je cítiť (notabene v kombinácii s xdrive, ktorý mám), ale stále je toho výkonu dosť na to, aby sa to dalo hodnotiť ako hot-sedan a dalo sa v tom zabaviť. 5er je zase o dosť väčšia a ťažšia, tam by som dlho zvažoval (a musel vyskúšať). Pri SUV, ktoré sa blíži dvom tonám, by som už ale zvažoval tú naftu, lebo tipujem, že hmotnosť a aerodynamika by asi dosť ublížili tomu prejavu 40i a zrejme by to bolo "len" výkonné SUV, ale žiaden hot model. Nakoniec je tu nezanedbateľný cenový rozdiel, X3 40i je za 68t, kdežto 30d je za 57t.
    Btw. možno práve pre podobné dilemy začalo BMW robiť aj M40d modely, teda ostrejšie ladené M performance, ale s naftou (a stojí rovnako ako benzínová M40i). A 240 naftových kilowattov môže byť aj celkom slušná zábava
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 17.09.19  14:12

    « Re: 540i v.s. 530d

    ... 50i by bola velmi nestastna volba ...
  • « 00 Reagovat !

    foto Sysoj-Psojic

    Sysoj Psojič 17.09.19  13:55

    « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

    Reno, neházej všechny BMW do jednoho neozvučeného pytle...
    Mám M5 Competition F90 i M4 Competition Cabrio F83 po FL.
    Zvukově jsou dost v poho a třeba možnost zcela M5 ztišit na delší přesuny je naprosto geniální.
    Jo nová 540i zní fakt nahovno, ale cílovce to asi vyhovuje, není to závodník. Vlastně ani nejede >:D
    Nevím, zda někdo s naftou může vůbec rozvíjet teorie o emocích za volantem :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.19  11:50

    « Re: Re: Re: Pekná recenzia

    Při dodržování limitů se dá pohybovat kolem 8mi litrů, i pod. Tuhle jsem jel na tempomat 140 z Drážďan a auto si vzalo 7.5litru. To jsem čuměl. Průměrnou mám ale 11L, protože podle limitů jezdím spíš když to okolí jinak nedovolí. Kdybych měl jezdit striktně podle limitů, tak asi nebudu kupovat 540i, ale klidně něco slabšího.
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.19  11:43

    « 540i v.s. 530d

    Mám pocit že jsme spolu už jednou někde diskutovali. A můžu napsat to samé co tenkrát. Jezdím 540i ve stejné barvě a jediné pod co se mohu podepsat je, že v nízkých otáčkách je auto zvukově utlumené - dá se to čekat, nejedná se o sportovní model. Kdo chce řev, koupí si 550i. Ale v ostatních parametrech jsme evidentně každý řídili jinou 540i. Ať auto slouží a ať jsi spokojený. Nemůžu si pomoct ale celé to na mě působí jako nutnost si ospravedlnit že sis koupil naftu a né benzín. Není to nutný, vyhovuje ti to, baví tě to, tak užívej a netrap se tím co si měl nebo neměl.
  • « 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 16.09.19  14:31

    « Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

    z dlheho zvazovania som mal fakt "velku hlavu". rozhodnut co je "spravnejsia" volba medzi 30d a 40i nie je uplne jednoduche samozrejme, zase zalezi co je dolezitejsie, ci "emocia", alebo prakticnost. nakoniec rozhodol rozhovor s technikom od BMW ... a prave zvukovy prejav 30d. ekonomika a servis je jednoznacne na strane 30d, ale M40i je proste nadhera.. faktom ale je, ze v autach okolo 1,8 t a viac su dieslove motory vo vacsine pripadov vhodnejsou volbou ... ale kezdy to mame inak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 16.09.19  14:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

    Já to taky nechápu. Mám aktuálně 8.8 po 15tkm s dehtem. Jako mám 75% po městě, ale mně prostě ten sport režim baví :-) Lubo to umí no...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…