Recenze
Technické info
Přezdívka auta šedesáttrojka Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:21000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 6208 výkon [kW]: 336 kroutící moment [Nm]: 630 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14.2
Popis vozu
Auto jsem koupil v USA přes kamaráda koncem roku 2008, po dlouhých peripetiích a čekání na zákon o odpočtu DPH, jsem si pro něj jel do přístavu v německu, kde bylo odstaveno 2 měsíce a 22.4.2009 jsem si ho vyzvedl. Nikdy před tím jsem tento vůz s tímto motorem na vlastní oči neviděl. Měl jsem prostudováné spostu fotek a videií, které jsem našel na netu, ale fyzicky se mi, jak jsem již zmínil nepoštěstilo C63MAG vidět. Mé pocity byly smíšené, protože to čekání a představa, když to auto uvidím byly nějaké a realita byla trochu jiná. Auto bylo odstaveno za plotem nějakého jakože celního skladu, který přípomínal byvalé plochy autobazaru, bylo zaprášené a špínavé, mělo rozbitou prostřední plastovou mřížku předního nárazniku a úplně vycuclou nádrž.
Když jsem si sedl a nastartoval s očekávaním co se bude dít, abych mohl najet na vlek, tak to co se ozvalo z výfuku bylo něco neskutečného, tím, že auto bylo odstaveno takovou dlouho dobu a nestarovalo se, tak si ten motor udělal své a poslal přes 4 laufy ven zvuk ze kterého mi běhá mráz po zádech vždy, když si na to vzpomenu.
Takže s tímto vozem jezdím zatím třetí měsíc a tudíž zbírám první poznatky a zkušenosti. Je pravdou, že se odteď těším na každou jízdu a užívám si ji jako nikdy dřív.
Toto auto je samozřejmě verze pro USA, takže celé nastavení všech systému je americké, nefunguje mi navigace, ciferník mám v mílích a stupně ve °F , zadní blinry červené, něco šlo přenastavit, takže km/h mi to ukazuje v digitální podobě a stupně si převádím, na rádiu mi hrají jen stanice, které mají za desetinou čárkou liché číslo. Všechno mám možnost vyměnit na EU verzi, tak se musím rozhodnout, jestli to bude mít ten adekvátní efekt k vynaloženým financím.
Auta v americe už jsou v základu docela solidně vybavené a ten amík nechal navíc za dalších 10.000 dolců dodělat věci které nejsou vidět, jen hudba je za cca 3000 dolarů, dále připojení přes I-POD atd. no krom parkovacích senzoru to má snad všechno.
Tak, bych se rád vrátil k samotným pocitům z auta a jízdy samotné. Pravdou je, že jsem se s tímto strojem seznamoval pomalu a pozvolna, vychutnával si jízdu hezky v klidu a pomalu. Kupodivu mne toto auto sklidnilo, už nepředjíždím nesmyslně tam, kde vím, že si stějně nepomůžu a jedu hezky pokorně v koloně a taky vím, že si s tímto vozem nemusím nic dokazovat. S otevřným oknem si vychutnávám ten nádherný zvuk, při rozjezdu tomu trošku dám, ať je slyšet zvuková kulisa a pak zase klidnou jizdou v před.
Sem tam se objevil někdo známy, který chtěl samozřejmě vyzkoušet co to umí a tak se vyjelo na D47 ( dnes už D1 ) směr Bohumín - tam je to přece jen lepší než na druhou stranu směr Brno, kde se jim to trošku zvlnila ta dálnice :-) no a dali tomu co proto. Opravdu zrychlení a tah motoru od 150 při zašlápnutí plynu až na podlahu, kdy se zlomek sekundy neděje nic, pak převodovka podřadí, když zjistí, že je to málo podřadí znovu, takže podřazení je i o tři stupně a vystřelí auto vpřed neskutečnou silou až...bohužel jsem ještě nezjistil zda-li to má omezovač na 250 nebo né. V mercedesu mi to nebyli schopni říct, prý to mám vyzkoušet. No a tak nadešel ten čas a já měl cestu na Olomouc, kde je nově otevřen dálniční tříproudový úsek a zkusil teda co to umí, takže na tachometru mi to ukázalo 255 pak mi už pud sebezáchovy a také provoz nedovolil pokračovat dál. Byl to docela hustý pocit, než si člověk na tu rychlost zvykne. V domění, že to teda omezovač nemá a auto může jet 300 a kdy jsem si myslel, že řídicí jednotka bere údaje pro omezovač z odečtu tachometru, mi bylo jistými mechaniky řečeno, že se hodnoty pro omezovač berou z několika čidel jako je ESP, převodovka, z otáček motoru a já nevím z čeho ještě, jsem si uvědomil, že údaj 255 co mi ukázal digitál může být zkreslem, takže v reálu jsem mohl třeba jet o 10 km/h méně. To znamená další pokus až bude příležitost to vyzkoušet.
Další neskutečný pocit byl, když jsem měnil pneu, takže nastala doba výměny gum a tudíž vyzkoušet co to auto umí při vypnutém ESP, takže ESP ma 3 režimy normal, sport a při přidržení tlačítka cca 3 vteřiny off. Chytl jsem pevně volant, levou nohou zašlápl brzdu a pravou začal šlapat po plynu, z podběhu zadních blatníků se začal valit štiplavý kouř splálené gumy, pustlil jsem brzdu a auto vystřelilo v před s protáčejími se zadnímy koly, které vykreslily do asfaltu zbytek vzorku o celé šíři dezénu. Auto jezdilo jako na sněhu, dalo se s ním nádherně driftovat, když už z kol lítaly cáry gumy a já jel vyměnit pneu, nechal jsem se ještě vyprovokovat pro ty, co to ještě neviděli k dalšímu gumování a driftování, no co se pak stalo jsem nechápal - skalpoval jsem celý dezenén na levém zadním kole, který mi rozbil zadní nárazník a pěkně poškrábal celý bok auta. Zbytek pneu, které vypadalo jako od motorky - naštěstí jsem nedostal defekt a neponičil si disk mi pomohlo se dostat na zvedák a obout nové Pirellky. No nakonec to dopadlo dobře, to co vypadalo jako poškrábané šlo vyleštit byla to jen guma a ten nárazník se dá slepit tak, že to nebude poznat, je to rozbité zevnitř. Jen škoda, že to nemám nahrané.
pokračovaní příště...
Silné stránky
-jizdní vlastnosti
-neskutečný zvuk
-skvělá hudba
-neokoukaný vzhled ( moc jich u nás nejezdí )
Slabé stránky
-tvrdší podvozek, je třeba s tím jezdit s citem tam, kde není cesta optimální
-sedadla v kůži vypadají skvěle a jsou snadno udržbová, ale ja bych raději textil, prostě jsem vždy spocený
-auto má z výroby fólie na oknech a ty jsou hodně tmavé, chvíli mi trvalo než jsem si na to zvykl, protože večer z toho auta není vidět vůbec nic - naštěstí jsou to jen fólie takže se dají vyměnit
-malá nádrž 60l = malý dojezd
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, jen jsem to byl dát na diagnostiku a počítač - jen kontrola a nové obutí.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C
- Dotaz 08.07.2015 13:51 kuba7447
- Dotaz 08.07.2015 13:48 kuba7447
- Re: Re: Re: Výbava 19.09.2011 08:00 rennis
- Re: Re: Výbava 17.09.2011 00:30 RKa
- Re: Výbava 17.09.2011 00:01 rennis
- Výbava 13.09.2011 18:08 RKa
- Re: ULALA!! 10.12.2010 18:45 rennis
- ULALA!! 10.12.2010 10:51 svetobeznik
- Re: US to EU Nav 12.06.2010 23:49 rennis
- Re: Krása 12.06.2010 15:40 white label
- US to EU Nav 12.06.2010 15:35
- US to EU Nav 12.06.2010 15:20
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása 16.02.2010 07:44 rennis
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 22:58 ZonixX
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 21:54 rennis
- Re: Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 21:37 talio2
- Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 21:13 rennis
- Re: Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 21:12 rennis
- Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 13:42 talio2
- Re: Re: Re: Re: Krása 14.02.2010 13:22 ZonixX
- Re: Re: Re: Krása 13.02.2010 07:41 rennis
- Re: Re: Krása 12.02.2010 22:22 ZonixX
- Re: Krása 12.02.2010 20:50 rennis
- Krása 10.02.2010 19:16 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Odrazky 19.12.2009 12:35 Filip .
- Re: Re: SLK 14.12.2009 12:59 rennis
- Re: SLK 14.12.2009 11:36 kikors
- Re: SLK 14.12.2009 11:25 rennis
- SLK 13.12.2009 21:35 kikors
- Re: Re: Re: Ahoj 10.12.2009 20:13 Vampix(Diesel Power)
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (2008) Majitel: rasto111
Přidáno: 23.2.2009 1529 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2008) Majitel: SamyDee
Přidáno: 16.1.2012 179 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2009) Majitel: FirDa
Přidáno: 26.12.2010 3910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2007) Majitel: sk_
Přidáno: 28.1.2013 1110 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.6.2010 357 Majitel 9.42 Uživatelé