Recenze
Škoda Octavia Tour 1.5TSI 110 kW
Technické info
Přezdívka auta Škodověnka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:14 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1494 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Naší rodinnou Škodověnku jsme zakoupili v měsíci lednu 2020. Byl to náš první nový vůz- „funglovka“. Přemýšlel jsem, jestli koupit slušnou ojetinu (Superb III 2.0 TDI), ale vzhledem k tomu, že předchozí vůz jsme měli 13 let a do rodiny potřebujeme spolehlivé vozidlo na obdobnou dobu, vyhrála výhodná nabídka, kterou jsme dostali od prodejce na zakoupení nové Octavie Tour třetí generace v benzinovém provedení. Poslední sériové kusy před IV generací.
Vozidlo je již s filtrem pevných částic a vypínání dvou válců (popsáno dostatečně na různých webech). Vzhledem k tomu, že se jednalo o skladový vůz, výbava byla daná. Dnes bych hledal kus, který má přední parkovací senzory. Mně to tolik nevadí, ale manželka by to ocenila. Dovybavení je poměrně dražší. Vyhřívaná sedadla jsou fajn.
Absenci navigace jsem donedávna nahrazoval zrcadlením telefonu pomocí spojení Mirolink. Vzhledem k tomu, že Samsung ukončil podporu Mirolink, telefon v současné době spojuji s vozidlem (zrcadlím) za pomoci AutoAndroid (AA). V AA zatím pouze navigace od Google a Waze. V AA nelze zatím použít (nezobrazí se) navigaci Sygic, ale údajně došlo k dohodě a Sygic by se měl postupně v AA objevit. (sygic doplněn, možno zrcadlit)
S výbavou jsem celkově spokojen. Při dané ceně a skladovému vozu, si člověk nemůže výbavu diktovat :-), základní požadavek byl - automatická klimatizace, tempomat, vše navíc je dobrý bonus. (např. deštník v přihrádce pod sedačkou se už občas hodil ,-)
Naší rodinnou Octavii Tour 1.5 TSI jsem na web vložil, abych se podělil s dalšími vlastníky této motorizace o zkušenosti. Budu se postupně snažit vkládat své postřehy, které s vozem získám. Kdy se například ozvou poruchy spojené s novými technologiemi u tohoto motoru tzv. „kurvítka“ vypínání válců (vizualizace vypínání válců a posouvání na vačkové hřídeli zde: "https://www.youtube.com/watch?v=C9kgTxEJBvs"), filtr pevných částic, apod.
Zatím jsem zde žádnou recenzi u této motorizace po ujetí např. 100.000km (ani méně) nenašel. Vzhledem k našemu rodinnému nájezdu (cca 15000km rok), to bude u naší O. chvíli trvat. :-).
Silné stránky
- prostor,
- spokojenost se vzhledem nfotainmentu - ty nové tablety, které jsou v současné době totožné snad ve všech vozech, se mi moc nelíbí,
- spotřeba,
Slabé stránky
- trochu horší odhlučnění od zadní nápravy a od pneumatik (popsáno na jiných webech), nejsem asi náročný, takže za mě pohoda, klídeček,
- sedadla - mohly by být pohodlnější, jezdím občas v Superbu II. a III. a zde po delší trase je poznat rozdíl,
- případné další slabé stránky (pokud nějaké zjistím) a jiné informace budu doplňovat níže.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- závada zatím pouze jedna - opravdu velmi nepatrné ťukání pod plastem u opěradla zadního sedadla vpravo - slyšitelné pouze občas při soustředění se na daný zvuk. Odstraněno v záruce - jednalo se o klepání bowdenu, který je uložen pod plastem v molitanu.
- první výměna oleje za dva roky, nebo 40.000,-km mě trochu zarazila - možná budu měnit dříve budu sledovat stav (kvalitu) oleje a uvidím. (oprava, nastavený limit v autě je 30.000km nebo dva roky).
- po 14.000 km dolito 0,5 litru oleje,
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- zatím kladné,
- uvidím až si při první garanční prohlídce donesu vlastní originální olej do motoru. (neuvěřitelná cena oleje u autorizovaného prodejce), ale údajně za to prodejce nemůže.
Postřehy:
- zaujal mně proces regenerace filtru pevných částic pro TSI - čištění (regenerace filtru) vyvolá údajně jízda bez plynu, při zařazeném rychlostním stupni - viz článek T. Dusil na webu auto.cz "všechno co potřebujete vědět vědět o částicových filtrech pro zážehové motory" https://www.auto.cz/vsechno-co-potrebujete-vedet-o-casticovych-filtrech-pro-zazehove-motory-cim-se-lisi-od-filtru-pro-diesely-124295
- motorový olej LongLife SAE 0W-20, VW 508.00, VW 509.00, pro motory s filtrem pevných částic, jedná se o opravdu velmi řídký olej (s extrémně nízkou viskozitou), na internetu jsem dohledal informace, že se jedná o olej s prodlouženým intervalem výměny 30.000km nebo dva roky. Za sebe musím říci, že zatím je olej po 14000km opravdu čistý a s výměnou zatím počkám. Budu sledovat na měrce znečištění a uvidím. Jsem i zvědavý na spotřebu oleje po 20.000km.
- vložky válců v hliníkovém bloku motoru mají u varianty s výkonem 110 kW povrchovou úpravu stěn APS (vzdušné plasmatické naprašování). "Nanesením vrstvy jemnozrnných částic, v kombinaci s optimalizovaným honováním, vzniknou na povrchu malé mazací dutiny, které zajišťují klouzání pístních kroužků s minimálním třením a opotřebením"
- Další rozsáhlá opatření v konstrukci motorů TSI evo snižují tření. Patří mezi ně mimo jiné elektronicky řízené, zcela variabilní olejové čerpadlo, polymerová povrchová úprava prvního hlavního ložiska klikového hřídele a přechod na motorový olej s nízkou viskozitou třídy 0W-20.(Od Tisková zpráva - 30. 4. 2016)
- vzhledem k výše uvedenému se zamýšlím nad tím, že by prodloužený interval výměny oleje dával možná smysl. Nicméně do 40000km čekat dle informace prodejce nebudu :-).
Novinky v recenzi
postřehy - 28000km
1. Výměna oleje v 22000km. Olej jsem již nedoléval, nebylo potřeba. Před výměnou byl olej dle mého názoru (pohledu) celkem světlej. Olej jsem si koupil orig. vlastní. Vzhledem k tomu, že jsem si vlastní olejovou náplň při koupi vozu předjednal, nakonec mi autorizovaný servis vl. olej povolil. Ale, je s tím opravdu problém.
2. Klepání zadní části vozu, které jsem popisoval výše. Nakonec zjištěno, že se jedná o dorazy pátých dveří. Jedná se o závadu, která se zřejmě projeví dříve či později u tohoto vozu (liftback). V autorizovaném servisu měli naštěstí s tímto zkušenost, protože stejný vůz si zakoupil i jejich zaměstnanec, a i po výměně nových dorazů se problém opakoval. Problém vyřešen výrobcem, kdy doporučil doraz rozebrat a provést výměnu maziva. Jaké mazivo bylo použito nevím, ale problém to vyřešilo.
3. Jinak doposud žádný problém, auto jezdí parádně, vše funguje jak má. Průměrná spotřeba léto cca 6,5 litrů.
AutoAndroid
Navigace Sygic přidána do AA, zatím pouze v Beta verzi viz foto v galerii.
- verze sygic v AA, již v plné verzi
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Tour 1.5TSI 110 kW
- Re: Příčníky 08.11.2021 10:52 pietrs
- Příčníky 20.07.2021 12:54 Peeety
- Výborná recenze, ale 10.03.2021 15:30 BruceWayne
- Re: Re: Měl jsem ji půjčenou 28.01.2021 18:26 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Gratulujem 28.01.2021 15:10 zetr007
- Vybral si asi dobre 23.01.2021 21:42 Priateľský ľudožrút
- recenze 23.01.2021 16:08 pietrs
- Link 23.01.2021 13:32 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Gratulujem 22.01.2021 22:33 pietrs
- Re: Měl jsem ji půjčenou 22.01.2021 22:28 pietrs
- Měl jsem ji půjčenou 22.01.2021 17:32 Verny_2013
- Re: Re: Re: Gratulujem 22.01.2021 09:34 zetr007
- Re: Re: Gratulujem 21.01.2021 17:02 Rasto
- Re: Gratulujem 21.01.2021 16:48 zetr007
- Gratulujem 21.01.2021 15:52 idam.i
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé