Recenze

pietrs (muž 49 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Tour 1.5TSI 110 kW

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Škodověnka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:14 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1494 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Naší rodinnou Škodověnku jsme zakoupili v měsíci lednu 2020. Byl to náš první nový vůz- „funglovka“. Přemýšlel jsem, jestli koupit slušnou ojetinu (Superb III 2.0 TDI), ale vzhledem k tomu, že předchozí vůz jsme měli 13 let a do rodiny potřebujeme spolehlivé vozidlo na obdobnou dobu, vyhrála výhodná nabídka, kterou jsme dostali od prodejce G.H. na zakoupení nové Octavie Tour třetí generace v benzinovém provedení. Poslední sériové kusy před IV generací.

Vozidlo je již s filtrem pevných částic a vypínání dvou válců (popsáno dostatečně na různých webech). Vzhledem k tomu, že se jednalo o skladový vůz, výbava byla daná. Dnes bych hledal kus, který má přední parkovací senzory. Mně to tolik nevadí, ale manželka by to ocenila. Dovybavení je poměrně dražší. Vyhřívaná sedadla jsou fajn.

Absenci navigace jsem donedávna nahrazoval zrcadlením telefonu pomocí spojení Mirolink. Vzhledem k tomu, že Samsung ukončil podporu Mirolink, telefon v současné době spojuji s vozidlem (zrcadlím) za pomoci AutoAndroid (AA). V AA zatím pouze navigace od Google a Waze. V AA nelze zatím použít (nezobrazí se) navigaci Sygic, ale údajně došlo k dohodě a Sygic by se měl postupně v AA objevit.

S výbavou jsem celkově spokojen. Při dané ceně a skladovému vozu, si člověk nemůže výbavu diktovat :-), základní požadavek byl - automatická klimatizace, tempomat, vše navíc je dobrý bonus. (např. deštník v přihrádce pod sedačkou se už občas hodil ,-)

Naší rodinnou Octavii Tour 1.5 TSI jsem na web vložil, abych se podělil s dalšími vlastníky této motorizace o zkušenosti. Budu se postupně snažit vkládat své postřehy, které s vozem získám. Kdy se například ozvou poruchy spojené s novými technologiemi u tohoto motoru tzv. „kurvítka“ vypínání válců (vizualizace vypínání válců a posouvání na vačkové hřídeli zde: "https://www.youtube.com/watch?v=C9kgTxEJBvs"), filtr pevných částic, apod.

Zatím jsem zde žádnou recenzi u této motorizace po ujetí např. 100.000km (ani méně) nenašel. Vzhledem k našemu rodinnému nájezdu (cca 15000km rok), to bude u naší O. chvíli trvat. :-).

Silné stránky

- prostor,
- spokojenost se vzhledem nfotainmentu - ty nové tablety, které jsou v současné době totožné snad ve všech vozech, se mi moc nelíbí,
- spotřeba,

Slabé stránky

- trochu horší odhlučnění od zadní nápravy a od pneumatik (popsáno na jiných webech), nejsem asi náročný, takže za mě pohoda, klídeček,
- sedadla - mohly by být pohodlnější, jezdím občas v Superbu II. a III. a zde po delší trase je poznat rozdíl,
- případné další slabé stránky (pokud nějaké zjistím) a jiné informace budu doplňovat níže.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- závada zatím pouze jedna - opravdu velmi nepatrné ťukání pod plastem u opěradla zadního sedadla vpravo - slyšitelné pouze občas při soustředění se na daný zvuk. Odstraněno v záruce - jednalo se o klepání bowdenu, který je uložen pod plastem v molitanu.
- první výměna oleje za dva roky, nebo 40.000,-km mě trochu zarazila - možná budu měnit dříve budu sledovat stav (kvalitu) oleje a uvidím
- po 14.000 km dolito 0,5 litru oleje,

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- zatím kladné,
- uvidím až si při první garanční prohlídce donesu vlastní originální olej do motoru. (neuvěřitelná cena oleje u autorizovaného prodejce), ale údajně za to prodejce nemůže.

Postřehy:

- zaujal mně proces regenerace filtru pevných částic pro TSI - čištění (regenerace filtru) vyvolá údajně jízda bez plynu, při zařazeném rychlostním stupni - viz článek T. Dusil na webu auto.cz "všechno co potřebujete vědět vědět o částicových filtrech pro zážehové motory" https://www.auto.cz/vsechno-co-potrebujete-vedet-o-casticovych-filtrech-pro-zazehove-motory-cim-se-lisi-od-filtru-pro-diesely-124295

- motorový olej LongLife SAE 0W-20, VW 508.00, VW 509.00, pro motory s filtrem pevných částic, jedná se o opravdu velmi řídký olej (s extrémně nízkou viskozitou), na internetu jsem dohledal informace, že se jedná o olej s prodlouženým intervalem výměny 30.000km nebo dva roky. Za sebe musím říci, že zatím je olej po 14000km opravdu čistý a s výměnou zatím počkám. Budu sledovat na měrce znečištění a uvidím. Jsem i zvědavý na spotřebu oleje po 20.000km.
- vložky válců v hliníkovém bloku motoru mají u varianty s výkonem 110 kW povrchovou úpravu stěn APS (vzdušné plasmatické naprašování). "Nanesením vrstvy jemnozrnných částic, v kombinaci s optimalizovaným honováním, vzniknou na povrchu malé mazací dutiny, které zajišťují klouzání pístních kroužků s minimálním třením a opotřebením"
- Další rozsáhlá opatření v konstrukci motorů TSI evo snižují tření. Patří mezi ně mimo jiné elektronicky řízené, zcela variabilní olejové čerpadlo, polymerová povrchová úprava prvního hlavního ložiska klikového hřídele a přechod na motorový olej s nízkou viskozitou třídy 0W-20.(Od Tisková zpráva - 30. 4. 2016)
- vzhledem k výše uvedenému se zamýšlím nad tím, že by prodloužený interval výměny oleje dával možná smysl. Nicméně do 40000km čekat dle informace prodejce nebudu :-).

 

Novinky v recenzi

23.1.2021 15:54

AutoAndroid

Navigace Sygic přidána do AA, zatím pouze v Beta verzi viz foto v galerii.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

- po 14000km zatím na 100% - budu hodnotit průběžně po dalších ujetých km.

praktičnost
10

- hodnotím v dané cenové kategorii a třídě vozu

prostornost
9

- 9 proto, že to není combi ani Superb :-), jinak dostatek prostoru na lyže i k moři,

jízdní vlastnosti
10

- věc názoru. Za mě O.K. Jsou samozřejmě vozy s lepšími jízdními vlastnostmi, hodnotím v dané cenové kategorii a třídě vozu,

jízdní komfort
10

- v recenzích je dost zmiňováno odhlučnění od podvozku - mohlo být možná lepší, ale není to nic hrozného. Motor není téměř slyšet, tak se člověk možná soustředí na jiné zvuky :-). Za mě O.K.

provozní náklady
9

- na zážehový motor je to slušné

náhradní díly
10

Zatím nebyly potřeba. Ale dnešní dostupnost náhradních dílů u koncernových vozů a nejen u nich je myslím v pohodě.

výkon motoru
9

Pro mě dostačující, tak akorát. I naložený viz. foto v galerii, jede velmi slušně. Sice se o cca 1 litr (surf na střeše a kola na zadním nosiči) zvedne spotřeba, ale pořád to pěkně frčí. - o jeden bod méně, protože nejede jako Superb 2.0 TDI 110kW :-)

spotřeba
9

průměrná 6,5 l na 100 km.

hlučnost motoru
9

Při režimu dvou válců, když se vypne rádio, je možno něco slabě zaslechnout.

kvalita sedadel
8

- tady bych si klidně připlatil, pokud by to šlo, na kratší trasy v pohodě, ale po ujetí 1400km, je to znát.

brzdy
10

brzdí super, uvidím jak dlouho přežijí destičky a kotouče,

zavazadlový prostor
9

Dávám devět, ale dostačující. Udělal jsem i lůžkovou úpravu pro případné přespání (viz. galerie) surfera u vody a pohoda.






Blesk.cz

Slavný astrolog Tycho Brahe zemřel před 420 lety: Rozčilovalo ho dunění zvonů, kde v Praze bydlel?

Slavný astrolog Tycho Brahe zemřel před 420 lety:…

Zkazky o jeho smrti jsou téměř stejně legendární, ne-li známější, než jeho celoživotní dílo. Přitom věhlasného…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

Životospráva i morálka. Cicilia už ve Slovácku skoro nebyl, přiznal Svědík

Životospráva i morálka. Cicilia už ve Slovácku skoro…

Pátá výhra v řadě, průběžné druhé místo v tabulce. Úžasná slovácká jízda nekončí, ovšem proti defenzivním…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Zrůdy v sukních: Irina umlátila sekerou a kladivem 17 žen kvůli vodce

Zrůdy v sukních: Irina umlátila sekerou a kladivem…

Pouhých osm let stačilo Rusce Irině Gaidamačuk, aby zabila 17 starších žen obzvláště brutálním způsobem s pomocí…

Preferenční soutěž krásy: Kdo opravdu vyhrál kroužkovací závody

Preferenční soutěž krásy: Kdo opravdu vyhrál…

Řada politiků ráda hodnotí svou politickou sílu skrz počty preferenčních „kroužků“, i když to o volebním…