Honda Civic (2007)
16.2.2007Technologicky propracovaný a elegantní vzhled tvořený dynamickou linií střechy, hladkým, nápadně skloněným čelním sklem a krátkými převisy, které…
Honda Civic (pepavasa)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 15.04.08 12:27
« Čerstvý majitel
Je to můj jubilejní 10.vůz a lepší jsem zatím neměl (aby to vydrželo). Předtím jsem měl jedno auto s klasickým automatem (P,D,R,1,2,3). Perfektní na tom bylo, že i v dosti strmém stoupání auto na zařazném D nikdy necouvlo, stejně tak při zařazeném R nikdy nepopojelo dopředu i při parkování v klesání.Za tuto pohodu jsem však krutě platil spotřebou.
Civic mne v tomto ohledu zklamal (jediné zklamání) protože i v mírném stoupání auto se zařazeným D couvalo, což jsem nečekal a málem to dopadlo špatně. Takže i zde je nutná spolupráce s ruční brzdou jako např. u Easytronicu a jiných robotizovaných převodovek.
-
pepavasa 05.04.08 20:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů.
Jenže Hybrid má navíc automatické odstavování a spouštění motoru, jehož logika se odvíjí od práce s brzdou. Systém musí vědět, že chcete stát, nebo se rozjet. Pokud při jízdě jen sundáte nohu s plynu, přestaví se vačky na 3 stupeň i-VTEC a motorgenerátor ukládá energii do baterií. Pokud zastavíte, třeba na křižovatce, motor se automaticky zastaví a v momentě odlehčení brzdového pedálu se zase roztočí, aniž byste něco dalšího musel udělat, takže než přendáte nohu na plynový pedál máte vše připraveno k další jízdě. Micra se sice zastavi sama, ale s běžícím motorem. U hybridu je to trochu sofistikovanější. Pokud byste jezdil jen s elmotorem, tak prakticky nepotřebujete spojku, protože elmotor má max. kroutící moment už od 1 ot/min, takže tam stačí motor spustit pod plnou zátěží a pak jen regulovat otáčky. -
"-- skrytý --" 05.04.08 09:09
« Re: Re: Re: Re: Pár dotazů.
Jsem odporně zhýčkán svojí Microu ;-) - fakt je ten, že mne náramně pobavilo, když jsem srovnal reklamní prospekt mého provedení Micry, v němž bylo za největší přednost vydáváno "a stačí prostě sundat nohu z plynu a Micra stojí jako přibitá", a pozdějšího renaultem "vylepšeného" provedení s pouhým hydrodynamickým měničem, u něhož bylo za největší přednost vydáváno "a stačí prostě sundat nohu z plynu a Micra se pomalu sune vpřed". A včíl mudruj ... Stejně jako u trolejbusu, tramvaje a elektromobilu - pokud nešlapu na plyn, tak auto se nemá nikam sunout. A pokud se chci poposunout, stačí lehce stlačit plynový pedál, takže manévrování mám taky skvělé. Fakt je, že o té elektromagnetické spojce (i když vlastně nejde o elmag. spojku, nýbrž o řešení využívající tuhnutí kapaliny vlivem elektrického pole) u Micry se mluvilo jako o výrobně příliš náročné, ale projevuje se naprosto ideálně - bez plynu auto stojí a rozjezdy jsou měkké jako u hydrodyn. měniče. Pouze od nového výrobku chci vlastnosti lepší a ne horší ... -
pepavasa 04.04.08 20:45
« Re: Re: Re: Pár dotazů.
Já v tom nevidím problém. Když chci stát a nechar motor v chodu, tak zařadím neutrál, když musím zastavit, třeba na světelné křižovatce, sešlápnu brzdu a systém si sám odstaví motor, pak jen stačí sundat nohu z brzdy a dát nohu na plyn a jedu. Nezapomeňte, že je to Hybrid, takže žádné klasické startování nečekejte. Motor se prostě roztočí a jedete. Plazivé rychlosti využívám hlavně při manévrování a couvání, protože pedál plynu je velmi citlivý a auto umí ďábelsky zrychlovat. Nemám problém. Proč je pro vás tak důležité, pokud jsem vás dobře pochopil, aby auto vždy na volnoběh stálo, když nastavit volič na N je tak snadné? -
"-- skrytý --" 04.04.08 20:02
« Re: Re: Pár dotazů.
Díky za odpověď. Tu spojku jsem ale nečekal. Ještě mám schovaný popis řešení CVT převodovky Multimatic u Hondy Insight, kde právě byla klasická třecí spojka (samozřejmě automaticky ovládaná), takže auto nemělo plazivé tendence, a tak jsem očekával, že i zde se používá právě toto řešení. Tohle je pro mne důvod k dalšímu většímu rozmýšlení. -
pepavasa 04.04.08 16:43
« Re: Pár dotazů.
Já mám denní svícení, jen díky tomu, že mám skandinávskou verzi, ale dá se dokoupit asi za 1900 Kč i s montáží. U mně po zapnutí zapalování svítí obrysová a potkávací světla, nejde tedy o specializovaná světla.
Pokud máte volič v poloze N a motor v chodu, tak auto nejede, při režimech R,D,S a L jede plazivou rychlostí a pokud chcete stát, musíte stát na brzdě.
Pokud chcete další informace, zamajlujte mi, dám vám odkazy na dva další čerstvé majitele Hybridu, přičemž jeden z nich dojíždí do práce, asi jakéo vy. Mimochodem v USA byl Hybrid vyhodnocen, jako nejvhodnější auto k dojíždění do práce. -
"-- skrytý --" 04.04.08 13:36
« Pár dotazů.
Pořád se chystám, že si skočím do prodejny na Jarově optat se na pár věcí, a pořád ne a ne se tam dostat, takže se nakonec zeptám tady: "Denní svícení" znamená pouze automatické rozsvícení obrysových a potkávacích světel, nebo jde o specializovaná světla pro denní svícení? A ještě bych rád věděl, jak je řešena spojka a zda tedy při zařazené rychlosti auto stojí bez nutnosti šlapat na brzdu (jako moje Micra s elmag. spojkou) nebo zda se plazí (jako se projevují hydrodynamické měniče)? Svoji skoro dvanáctiletou Micru s CVT ošoupanou 120 000 kilometry budu taky muset někdy (dost nerad) nahradit a pořád se snažím mít "připravenou" rozumnou náhradu s CVT, abych mohl absolvovat každodenních 35 km po R10 cestou do práce a zpět, a Civic Hybrid se mi pořád dostává na přední místa výběru - hned za Audi A4/A5 3.2 s Multitronicem a Mercedes B200 Turbo s Autotronicem ;-) ... -
"-- skrytý --" 16.03.08 20:33
« ahoj, pepovaso
auto pěkný, hybridy jsou zajímavá kategorie, já bych volil buď GS nebo LS 600, ale co proti gustu žádný dišputát, a navíc je to jiná cenová kategorie..ale CIVIC není špatné vozítko, vzhled zajímavý, barva úchvatná ale ty disky se mi moc nelíbí.. ;-\ -
Přemek 11.02.08 14:11
« Re: Re: Re: Re: Změna hodnocení
Ale zde se opravdu jedná jen o mé rozhohodnutí kolega z práce z tím opravdu nemá co dělat zde na MojeAuto vystupujeme každý za sebe a každý hodnotí podle sebe a já jsem se svoje hodnocení zde snažil vysvětlit jak hodnotil kolega ani nevím to je zase jeho rozhodnutí ;-)