Recenze

p1234 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C3 C3 1.2 Puretech Biton

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C3, foto 1 Citroën C3, foto 2 Citroën C3, foto 3 Citroën C3, foto 4 Citroën C3, foto 5 Citroën C3, foto 6 Citroën C3, foto 7 Citroën C3, foto 8
Citroën C3, foto 9 Citroën C3, foto 10 Citroën C3, foto 11 Citroën C3, foto 12 Citroën C3, foto 13 Citroën C3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta céčko Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:3 palivo: LPG počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 118 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Na trhu je mnoho "sportovych" aut, ktore su neprijemne tvrde.
Dolamany chrbat po dlhej jazde nemam rad.
Toto je maly hatchback, ktory na rozdiel od konkurencie ide inou cestou-komfort.
To sa im podarilo, sedacky nie su tvrde, naopak. Nemaju pretekarske bocne vedenie, co mne nevadi. Auto je nastavene tak, aby posobilo "antistresovo". To setri vydavky na phm, aj pokuty. :-)
Obute balony 195-65-15 zvacsuju efekt lietajuceho koberca.
(Keby som sa chcel pretekat, kupim ine auto)

Auto bolo kupene ako skladovy model u predajcu, moc priestoru na manevrovanie ohladom vybavy nebolo. Nakoniec som aj rad ze je tam obycajne radio,a hlavne s mechanickym ovladanim vetrania. Je to jednoduche a rychle na uzivanie.
Absencia velkeho displeja s android auto technologiou sprvoti zamrzela; teraz to vnimam ako vyhodu. Kupil som drziak smartfonu do vyduchov klimy - vyhoda je ze pozeram na displej ktory je vyssie a blizsie k celnemu oknu (bezpecnost).

Na tri valce a bez turba to neni zle, okresky absolutne v pohode.
Odpich v mestskom provoze je velmi dobry.
SK/AT dialnicny test dopadol pozitivne (3 dospeli+plny kufr), optimalna rychlost podla tacho vyzera na ~120.
>130 a vyssie uz stupa spotreba a hluk.
Unava po 5-6h za volantom minimalna, sedacky su jeden z dovodov - preco som nevzal swifta /208....Aj ked najprv to boli favoriti vyberu.

Silné stránky

Spotreba, ekonomia, komfort jazdy. Tu je vitaz. Pozor, sportovec to neni...
Svojsky dizajn, nie dalsia kopia nemecko/azijskych deja vu - pritahuje zvedave pohlady, niektori sa pristavia a pytaju sa. Tovarenske LPG prepojene so systemom - PP. Prepinanie paliva nie je citit (ziadne trhnutie motorom); pocitovo je agresivnejsi na benzin. Vyssie oktanove cislo plynu bude lepsie pre vyssi kompresny pomer 11:1.
Na 3 valce ma vykonu dost. Pozor, neporovnaval by som s hatapkou. Mal som ju z pozicanu, htp je dost slabsi motor.

Pri tempomatovej jazde, pneumatiky su hlucnejsie viac (letne michelin energysaver) ako motor; na dobrych okreskach vie byt auto pri ustalenej rychlosti tiche.
Par krat som nahanal 1,9TDI a nebol problem. Na dialnici by asi problem bol :).
Je citit ze 2,5-4500 ot motor taha najviac.
Na rovine neni problem ani >1500 motor neprotestuje, snazim sa pohybovat >2000 aby som nepodtacal motor.
Tempomat a citanie rychlostnych znaciek (do tempomatu) je v seriovke. Uz by som auto bez tempomatu nekupoval. Velmi navykove.
Este ma vyhrievanie prednych sedaciek, clovek si uvedomi ake je to fajn ked to odskusa. Motor sice rychlo sa zohreje, ale mne viac vyhovuje teple sedadlo, ako teply ofuk do tvare...

Interier je vizualne moc fajn, pouzite rozne farby a materialy. Posobi drahsim dojmom, rovnako aj zavretie dveri nie je ako papundekel...
Je mnoho aut v tychto cenach, ktore maju nudny cierny plastovy interier, a roztrasene dvere jak z vlniteho plechu.
Mierny teren neni problem, svetlu vysku ma ~14cm. (bez moznosti 4x4)
Komponenty su relativne vysoko, skrabnut olejovu vanu alebo vyfuk bude tazke.

Slabé stránky

Stabilita zadnej napravy pri velkych hrboloch v zakrutach. (Predok pevne drzi stopu) Je to jednoducha kyvna naprava(struna-tlmic), ale to maju vsetky auta tejto kategorie. Multilink alebo McPherson to je len vo vyssej triede...
Dokonca aj nova Octavia ma rovnaky typ napravy...a to je vacsie a drahsie auto..
LPG hlasi moc zavcasu potrebu dotankovat (vec nastavenia plavaka v nadrzi?)
Neni to pretekarske auto..:-D Tam by sa hodil turbo verzia, ale ta zase ma priamy vstrek a pred tym mam zas respekt...
Na nejake prudke obiehacie manevre je lepsie prepnut na benzin. (60/55kW, ale pri predpisovej jazde neni mozne rozoznat typ paliva.)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tankovanie aj servisne zasahy zapisujem do spritmonitoru, aby mal vsetko zdokladovane a pod dozorom.
Doteraz servis bol lacny, olej si nosim svoj Motul, podla psa normy b71 2296. Toto nema vplyv na zaruku. Vymena oleja aj v zabehu.
Olej je poctivy 5w40 a3, neklesa. Vdaka plynu neni olej tmavy, nevznika riedenie oleja palivom.
Raz mi olej klesol, to bolo po 2 nadrziach lpg z daliol.... :( Od toho momentu som si vybavil slovnaft kartu, a uz chodim iba tam !!
Na garazpumpy nechodim!
Skusenost s prvym lpg servisom -- sice menili plynove filtre, ale odozva na pedal je citlivejsia. Celkovo chovanie motoru ine. Asi robili zmenu nastaveni plynovej jednotky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Final cd Prievidza-nemam namietky.

 

Novinky v recenzi

20.7.2022 16:36

LPG

Cena lpg v dnesnej dobe je proste bozska.
Benal skoro 2€, katastrofa. Plyn cca 0,8

27.9.2019 16:11

Technické info o motoru Puretech 1,2 (turbo variant)

Strana 8
www.fev.com/fileadmin/user_upload/Media/Spectrum/en/Spectrum_52_En.pdf
Atkinsonov cyklus- variabilné časovanie všetkých ventilov; interné egr, diely motora z HSS wolfram/moly ocele. Riziko zaklepania ventilov bude nízke, nadimenzované chladenie hlavy aj okolo sediel + sodíkom chladené ventily. Celkovo motor vyzerá, že by mohol mať dlhú životnosť. Na to som velmi zvedavý.

16.7.2019 18:43

pridane realne foto, upravy textu

Nove auto zmenilo moj nazor na starostlivost, som sa trochu rozbehol s autochemiou.
Mozno az prilis. Osvedcili sa mi Meguiars, Soft99, DodoJuice,.. proste lacny vosk/sampon z tesca to nedokaze. Je to radost, ked auto vypada jako nove.

4.7.2019 18:22

foto

Foto/videa doporucim sledovat youtube recenze, je tam hodne dobreho video materialu.


Další vozy Citroën C3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Aj lpg system bez vyhrad, je to tovarensky system, a bez flashlube.. Mam dojem ze flash lube na moderne motory je len marketing.

praktičnost
9
prostornost
8

No neni to kombik :D Vpredu priestor super, uhol dveri vzadu mensi ...

jízdní vlastnosti
9

Hydractive to neni, ale filtruje nerovnosti dobre. Ked som vozil vacsi naklad, pruzenie vzadu mi pripadalo lepsie. 195/65/15 robi naklon do zakrut, aj podvozok je tak nastaveny. PS-recenzie nedoporucuju nizkoprofily...

jízdní komfort
10

komfort nemam vyhrady

provozní náklady
10

to jazdi snad zadarmo ... Este mam odlozeny stary cennik, ked sa dal plyn objednat...dobre casy skoncili.. Manipulacia s lpg pripomina kabel z nabijacky. Rozdiel je v rychlosti "nabijania"...

výkon motoru
8

82k na predpisovu jazdu je v pohode. a nema s&s to potesi.

spotřeba
10

s tempomatom sa spotreba znizuje. da sa aktivovat iba pri zaradenej 4/5

hlučnost motoru
10

v benzine velmi tichy, na plyn je vyfuk hlasitejsi - basovy bublak.. (klad/zapor?) Tempomatova jazda je hodne ticha a usporna, pri rychlej jazde "trojvalec barkas" dava zvukovo o sebe vediet :D

kvalita sedadel
10

sedacky jak z obyvaku, uz len ovladac od tv do ruky :) sedacky vzadu neznizena kvalita a pohodlie. Vacsina komfortu jazdy robia sedadla.

brzdy
9

citroenacke mozno az prilis ostre

zavazadlový prostor
7

sice 300l , ale vyssia hrana :(






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…