Recenze

olaf87 (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 106 1.5D

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 106, foto 1 Peugeot 106, foto 2 Peugeot 106, foto 3 Peugeot 106, foto 4 Peugeot 106, foto 5 Peugeot 106, foto 6 Peugeot 106, foto 7 Peugeot 106, foto 8
Peugeot 106, foto 9 Peugeot 106, foto 10 Peugeot 106, foto 11 Peugeot 106, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:239000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1527 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.9 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

...aneb

- koupě
- stav vozu před koupí
- následné opravy a úpravy
- plánované opravy
- závěr
_________________________________________________________

Cca po třech týdnech hledání a neustálému pročítání všemožných inzerátů na netu, nám padl do oka vůz podle našich představ. Klíčovým kritériem byla spotřeba a dostupnost + cena náhradních dílů. V úvahu připadal Peugeot 106, nebo 205, vyrobený po roce 1990, s naftovým motorem. Nejlépe v pětidvéřovém provedení. Cena max. 15tis Kč s platnou STK a zaplacenou EKO daní.
_________________________________________________________

A nyní už ke konkrétnímu vozu:

Koupeno 6/2013 na inzerát od soukromé osoby v centru Prahy, téměř o půlnoci za slušných X.000,- Kč, ve stavu následujícím:

- brutální koroze prahů (pravý bouraný)
- menší koroze lemů a dveří + popraskaný lak pátých dveří (OPRAVENO)
- místy oloupaný lak na náraznících a jiné kosmetické vady (ČÁSTEČNĚ OPRAVENO)
- špinavý motor a převodovka
- chybějící zadní díl výfuku - ukradeno (OPRAVENO)
- ztracený klíč od zámků dveří a kufru (ČÁSTEČNĚ OPRAVENO)
- zrezlé stěrače se špatnými gumičkami (OPRAVENO)
- ulomená klička na otvírání dveří u řidiče -zevnitř (OPRAVENO)
- nesvítí levá polovina budíků - tachometr
- unavená zadní náprava (OPRAVENO)
- bouchlé dva plechové disky a sjeté pneumatiky (OPRAVENO)
- znečištěné sedačky (VYČIŠTĚNO)
- najeto (dle tachometru) něco přes 238tkm.

Nicméně schopný, zdravě "kadlující" motor, platná STK a zaplacená ekodaň stačily na druhou misku vah a i přes výše uvedené nedostatky jsme se stali novým majitelem "stošestky" a odvezli si ji po ose domů. Vždyť je to za cenu náhradních dílů, tzn., že se s investicemi do takového auta počítá a prostor pro výdaje tam vzhledem k nízké pořizovací ceně stále je.
_________________________________________________________

Hurá s Peugeotem o dílny (v našem případě do stodoly :-))

Příští dny byly věnovány důkladnějšímu prohlédnutí auta a proběhly dvě návštěvy Auto Kelly. Jako první následovala výměna a doplnění provozních kapalin, výměna všech filtrů, dokoupení a montáž chybějícího dílu výfuku. Návštěva vrakoviště přinesla autu dva schopné disky, které poté vystřídaly ty špatné zadní nápravě a i několik chybějících detailů v interiéru vozidla. Kamarád automechanik - kšefman s auty a náhradními díly dodal téměř za hubičku sadu skoro nových pneumatik Firestone Multihawk 165/70 R13 79T a jelo se do pneuservisu. Teď už má Peugeot vyměněné pomačkané disky za kulaté :), obuté do výše uvedených firestonů a jízda se asi tak o 300% zlepšila.

A teď k vizuální stránce vozu. Tedy pokračování odstraňování dalších nedostatků. Jak je již výše uvedeno, auto mělo lehce zkorodované lemy, blatníky a dveře. Nebylo to nic hrozného, ale je přece lepší, když je vše ošetřené. Tak jsem se dal do broušení, kytování, broušení a lakování. Z ekonomických důvodů byl použit lak tmavě modrá metalíza Nissan, co byl doma skladem. Takže z Peugeota se stal rázem takový strakáč :) (výsledek viz foto) Je ale zase na nějakou dobu ošetřen a příště už dostane možná svůj origo lak. Musí ale jezdit a "zasloužit si to" :).
V průběhu tohoto procesu byl odstrojen téměř celý interiér a vše důkladně vyčištěno (pod vodou). Bohužel jsme zjistili těsně před akcí, že se rozbila wapka, ale kupodivu i hadice s pistolí + nějaký saponát dělají divy. No, prokouklo to opravdu hodně. Kokpit sprej nakonec a připadá vám, že sedíte v úplně jiné 106ce.

Jako další přišla na řadu výměna unavené zadní nápravy a zároveň i první návštěva servisu. Ještě k samotné koupi nápr.: koupena na inzerát viz internet za cenu 1.500,- Kč + výlet do Českých Budějovic. Následující den byl Peugeot přistaven k autoservisu kde ji měli za úkol vyměnit. Krom samotné její výměny bylo třeba přehodit i brzdové bubny z té staré, jelikož nová náprava byla s roztečí 3x98mm. Na našem voze je už "čtyřdíra". Vyskytl se ale další problém. A to v podobě totálně zrezlých a zaseklých regulátorů brzdného tlaku. Nové brzdové potrubí bylo tedy napojeno "natvrdo" přímo na brzdy. Pokusím se je nějak rozhýbat, nebo sehnat jiné - funkční. Auto se na silnici chová dobře, ale při silném dupnutí na brzdový pedál, kdy se kola okamžitě zablokují dochází k předbíhání zadní nápravy.
Dále proběhla kontrola všech částí podvozku, která si vyžádala výměnu spodních čepů ramen na obou stranách.
Mimo to byly zkontrolovány tlumiče (OK), dotažení ruční brzdy, seřízení předních světlometů.
_________________________________________________________

Co dalšího je v plánu:

- výměna klínového řemene
- sbíhavost
- rozvody
- nové prahy
- mytí motoru
- výměna zámku pátých dveří (nemůžu jej nikde sehnat)
- výměna žároviček v přístrojové desce
- audio (radio + 4x repro)
_________________________________________________________

Závěrem bych rád poděkoval těm, kteří moji recenzi dočetli až do konce. Cílem mého psaní je podělit se s ostatními uživateli o informace, zkušenosti, poznatky. Možná někoho v něčem inspiruji a nebo naopak odradím. Prostě zde pojednávám o jednom starém francouzském s*áči, co se tak nějak stal "členem rodiny" :)
_________________________________________________________

Silné stránky

- famózní spotřeba
- dostupnost a ceny náhradních dílů
- kompaktní rozměry vozu
- tažné zařízení
- el. okna

Slabé stránky

- malý zavazadlový prostor
- nízká bezpečnost vozu
- absence otáčkoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno na inzerát od soukromé osoby.

 


Další vozy Peugeot 106



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nás nikde nenechal...

praktičnost
8

Ale jo, díky třetím a čtvrtým dveřím docela praktické.

prostornost
8

Co se přeních sedadel týče, tak tam je místa až překvapivě dost. Vzadu se jen s těží vejdu na výšku (185cm).

provozní náklady
9

Minimální.

náhradní díly
8

Celkem levné a relativně dostupné.

výkon motoru
5

Diesel bez turba - ať tam dáte jakoukoli rychlost, jede to furt stejně :)

spotřeba
10

Moje spotřeba

hlučnost motoru
6

kadle-kadle-kadle-kadle.... asi tak nějak :D

kvalita sedadel
9

Měkké, široké, francouzské. Pro mě pohodlné. Zadní sedadla mají překvapivě dlouhé sedáky.

zavazadlový prostor
3

No, popravdě 1/2 zavazadlového prostoru zabere povinná výbava vozidla.






Blesk.cz

Totálně zasekaná Praha! Autobusy nabírají až 40minutová zpoždění

Totálně zasekaná Praha! Autobusy nabírají až…

Krušnou ranní špičku zažívá Praha po prodlouženém víkendu. Do metropole se vrátila auta, dopravě nepomáhá ani…

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i synkem (†1): Přátelé na něj vyhlásili veřejnou sbírku, lidé zuří

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i…

Čtyři životy vyhasly při tragické středeční nehodě na D1 u Brna. Na 188. kilometru došlo ke srážce až šesti aut.…

 

iSport.cz

COVID-19 drtí extraligu! Nakažení přibývají, Dynamo odkládá další duely

COVID-19 drtí extraligu! Nakažení přibývají, Dynamo…

Pouhé dva zápasy zbyly v úterním programu 5. kola hokejové extraligy. Vedoucí Hradec Králové bude hájit…

Jansta pálí do Kejvala: Je nepřípustné, když je šéf ČOV lhář a manipulátor

Jansta pálí do Kejvala: Je nepřípustné, když je šéf…

V českém sportu patří do té nejvyšší váhové kategorie. A nyní se šéf České unie sportu i basketbalové federace…

 

Reflex.cz

Turek opět před Vídní. Vyvstává podezření, že turecká tajná služba chystala atentáty na rakouské politiky

Turek opět před Vídní. Vyvstává podezření, že…

Jedny z nejčtenějších německých novin Sueddeutsche Zeitung zveřejnily tvrzení, že rakouské bezpečnostní složky…

Špátová: Karel Gott byl se smrtí smířený a čekal na ni, přede mnou i plakal. Téma Anticharty ho rozčílilo

Špátová: Karel Gott byl se smrtí smířený a čekal na…

Režisérka Olga Špátová „žila“ s Karlem Gottem dva roky. Rok s ním točila, prakticky až do jeho smrti, rok pak…