Recenze
Technické info
Přezdívka auta To se ještě dává? :-D Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:89000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 169 / 307 * kroutící moment [Nm]: 350 / 546 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 280 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 / 19 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8 / 7.8 *
Popis vozu
Tak jsem si koupil druhou trojkovou ofci RS. Teda třetí, ale druhou jsem měl jen chvíli. Zde se koupila už faceliftová RS230ka, která má výbornej potenciál na úpravy. Teda, koupil jsem to manželce na nákupy, do práce atd, ale ty úpravy jsou taky důležitý.
Schválně jsem chtěl 230ku, protože má ještě starší motor, který měl dvojí vstřikování a nemá z výroby samosvor. Díky tomu, že to je FL, tak už má hezčí interiér, navigaci, kameru a další věci, který po faceliftu byly prostě lepší, takže spokojenost.
Když se pořídila, tak se s tím manželka projela a chtěla mi to omlátit o hlavu, protože to oproti předchozí nejelo. Tak jsem byl nucen se na ní trochu podívat a vzalo se to rovnou najednou. Ve 23tis km došlo na úpravu a dosadilo se větší turbo z Golfu 7R, sportovní sání, intercooler a chip od APR, k tomu kompletní výfuk od Milltek Sport, kde první díl výfuku má dva katalyzátory, takže za autem kvetou fialky a projde to bez problémů emisemi. Musela se zesílit spojka za mojí výrobu a dosadil se mechanickej samosvor. Tohle řešení je o dost lehčí jak originální hydraulickej samosvor a hlavně je to rychlejší a spolehlivější věc. Nikdo se nechce v zatáčce spoléhat na haldex. Aby to brzdilo, tak se dosadily větší brzdy, přední 6ti pístky od APR a zadní větší z modelu RS245. O podvozek se starají výškově a tuhostně stavitelné tlumiče a stabilizátory od ST Suspensions. Na všech ramenech jsou silentbloky Superpro a tlumiče dostaly odklonové horní uložení, které upravují odklon na 2° takže to i trochu líp zatáčí. Kola mám také jiné, ty se daly od APR. Váží jen 9,4kg a obul jsem na ně pneu 235/35 Michelin Sport Cup 2, který má třeba Cupra v originále za příplatek. Tohle by bylo na běžný ježdění asi ok, ale vzhledem k tomu, že se s tím občas i trochu svezu, tak se dosadil ještě chladič oleje, který drží při běžný jízdě teplotu do 100° a na okruhu v teple nejde přes 127.
To by bylo asi tak k úpravám a auto začalo normálně sloužit. Je to furt obyč oktávka, která má trochu lepší výkon. Ten neobtěžuje, protože to nehrabe na jedničku a dvojku jako u čípků z nějaký garáže, ale úprava je chytrá a ten výkon je až výš, kde to člověk využije viz video. Výhoda jsou stále malé provozní náklady, kdy to prostě žere jako obyč RSo. Takže dálka není problém jet za 6,5L/100 a dlouhodobou mám 7.8L. Jezdím s tím celkem klidně, protože vím co to umí a tak si nemusím furt honit pindíka. Jako teda v autě... Samozřejmě to má trochu lepší jízdní vlastnosti a díky možnosti štelování tuhosti na tlumičích si můžu jezdit na komfortní nastavení a na okruhu si to jen během minuty přenastavím. Když už jsem zmínil ten okruh, tak tam jsem taky jednou byl.
https://youtu.be/G8M-H6hedEE
Teda byl jsem tam asi 10x se svézt a v Mostě jsem zajel super čas 1:51,84s. Chtěl bych se dostat pod 1:50, ale to budu muset asi ještě trochu shodit a vypilovat stopu. Byl jsem s tím i 2x na Slovakiaringu, kterej je super. Sice jsem to tam málem rozstřelil, kdy mi ve 170ti ulítla těžká prdel v zatáčce. Stačilo jen trochu ubrat plynu a už šla. Ale tak auto jsem chytil a člověk se aspoň poučí do příště. Ještě se chystám do Brna, tak uvidíme jak se podaří příští rok.
https://www.youtube.com/watch?v=h27diga3QGI
Ono zase člověk nemůže jezdit furt, protože to okruhový dovádění prostě stojí peníze. Za dva okruhy jsou KO přední gumy, to je 10tis, destičky dalších 15tis, nějaký to palivo a jednou za čas i ty kotouče. Takže to prostě stojí těch pár výletů ročně třeba 100tis. Nicméně i v tomhle je Ofce dobrá, protože v BMW M4, Porsche atd to prostě vyjde na 4x tolik. Takže si člověk celkem levně zablbne a když z toho okruhu sjede, tak je to furt ofce, která je levná na provoz.
Silné stránky
Určitě pružné zrychlení a výkon. Není problém na dálnici udolat BMW M4 a podobná auta.
Dál náklady na provoz, který jsou prostě furt relativně v pohodě, i když se kupují dražší gumy a destičky.
Slabé stránky
Auto nefunguje na vodě, sněhu a za horších podmínek. To je prostě daň za předokolku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis si dělám sám a zatím krom běžného servisu se nic nestalo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto kupováno jako roční a problém nikdy nikde nebyl.
430 koní na předku v Ofci RS je fajn
Octavia 3 RS FL s APR úpravou na 430hp
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS
- Já bych neřekl, že je to obyčejná ovce :-) 26.12.2020 18:08 skejpa
- Gratuluji a tleskám 25.11.2020 12:51 Duke_Nukem
- Re: Re: Jak to bude na STK 13.11.2020 23:55 Arese
- Re: Na maximum 13.11.2020 22:43 mustafa
- Re: Jak to bude na STK 13.11.2020 22:40 mustafa
- Jak to bude na STK 13.11.2020 13:18 Arese
- Na maximum 13.11.2020 11:50 iudex
- polovicka 13.11.2020 10:25 cjoctavian
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé