Recenze

mrazik (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D

9.30 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Avenďour Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:37000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Tak i ja rozsiril domaci vozovy park o dalsi toyotku. Jak vidno z popisku jedna se o Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D 93kW.
Proč Avensis - auta pro důchodce, jak často slýchám :-)
Úkol od rodiny zněl jasně - pohodlné, úsporné a bezpečné auto pro čtyřčlenou rodinu. Prý jim můj mazlík Ford Escort 1.8 16V 96kW rok 1993 na nízkoprofilových 16" kolech nevyhovuje a chtějí změnu.
Takže jsem rozhodil sítě a i když to vypadalo na nějaké MPV (Mazda 5, C-max), přišla z řad přátel nabídka na mírně jetý Avensis Combi v naftě v šedé metalíze. Kouknu na net a podle fotek design takový nic moc a představa naftového motoru nadšení nevyvolalo.No zkusim a uvidim. Stacilo do auta sednout a bylo rozhodnuto - skvěle mi padlo do ruky - nekutečně pohodlné, vše na svém místě, velice příjemné řízení auta atd. Po jízdě jsem změnil názor i na motor, který mě dostal skvělou kultivovaností a zvukem - už se mě jeden pán ptal co je pod kapotou. Velice mě potěšila přítomnost přídavného topení, což je bolest dnešních nafťáků.
Po pár týdnech bylo auto uvolněno, vyřídili se formality a já si jel pro avenďoura. Jeden rok staré auto, najeto 37 tisíc Km na něm nebylo vůbec znát a domů jsem přivezl v podstatě nové auto. Zatím se s ním seznamuju, přeci jen to pro mě je několikagenerační skok ze 14 let starého Escorta do skoro nového Avensisu a z toho vyplývající nadšení asi zkreslující výsledný pohled.
Takže k samotnému Avensisu :
Exteriér
Vrobeno 10/2006, takže již po faceliftu. Šedá metalíza mu to velice sluší - i když uznávám, že černá je o fous lepší. Kola o průměru 16 palců, bohužel plechová se zimními pneu, ale do jara se nějaké lité kola určitě seženou pro letní pneu.
Interiér
Výbava Sol, takže dvouzónová klimatizace, všude nálepky s upozorněním na airbag, spousta elektronických pomocníků, výborné audio s mnoha repro v autě a možností MP3 a WMA, dešťový senzor, stmívací zpětné zrcátko, tempomat (úžasný to vynález) a spousta dalších drobností. Co se týče prostoru, je ho všude na rozdávání, hlavně vzadu. Zavazadlový prostor naprosto dostačující - vozime kocarek s hlubokou korbou a spoustu kramu pro 2 prcky.

Motor - 2.0 D-4D 93kW/125PS pro mě nejlepší věc na tomto automobilu. Doplněný o šestistupňovou převodovku s dostatkem síly nemá s váhou auta žádný problém dosáhnout vyšších rychlostí nebo předjetí. Šestá rychlost pro dálnici naprosto ideální spolu s tempomatem - při 120 Km/h točí cca 2000 otáček. Bal jsem se prechodu na naftu z benzinoveho motoru, ktery se velmi rad tocil a obcas me chytal i omezovac v 7300 otackach, ale zvykl jsem si hned a tocim maximalne 4000.
Jak jsem psal, s autem se seznamuji, mám ho jen pár dnů, takže proto zatím píšu jen kladně. Mě opravdu nic negativního zatím nenapadlo. Ale uvidíme časem.
Za těch prád dnů na mě Avensis měl zajímavý vliv - udělal ze mě klidnějšího řidiče. V Escortu jsem jezdil ostřeji a rychleji, ale nevím proč, nevím jak, ale v Avensisu mi nejde to ostřeji. Jak do něj sednu, cítím to pohodlí, ten klídek a jízdu si užívám z jiného pohledu. Rychlost mi tak trochu zůstala, ale za to může úplně jiný pocit z aktuální rychlosti.
Fotky zatím lepší nemám, ale budou budou.
29.11.2007
Trochu update o převodovce. Docela mě překvapilo, že má docela dlouhé převody, i když má 6 rychlostí. Zvyknout se na to dá, ale preci jen z pocatku si clovek musi dat pozor, protože třeba :
60 km/h radim na 3ku a motor toci 2000 otacek
80 km/h radim na 4ku a motor toci 2000 otacek
Šestku řadím až ve 130.

Silné stránky

Nejvíce teď oceňuji přídavné topení, které je možné předělat na plně nezávislé. I když je auto vymrzlé - dnes -5,7 stupně, začalo topit po cca 2 Km jízdy a po ujetí 10 Km bylo již v autě příjemně. Motor v té době byl stále studený podle ručičky teploměru.
Motor, ten podle mého nemá konkurenci v tomto objemu. Žádné vibrace, žádné nepříjemné dunění a výborné rozložení výkonu a točivého momentu a velice příjemná spotřeba na 1,5 tuny těžké auto - aktuálně svítí na počítači 6,4 a to s 50% podílem jízdy po městě a občas v koloně.
Audio - sice nejsem nějak náročný, ale na CD nebo kvalitní MP3 je reprodukovaný zvuk je zvuk velice kvalitní.
Prostornost auta je neuvěřitelná a nikde se nešetřilo a velký pocit pohodlí.
Odhlulčnění auta je výborné, motor je slyšet jen slabě a ani při 160 Km/h nic neruší.

Slabé stránky

Dlouho předlouho jsem přemýšlel o slabé stránce auta a jediné co mě napadlo je nemožnost vypnutí airbagu vpředu, ale prcky stejně vozíme vzadu, takže pro mě to není problém.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a doufám, že mě čekají jen pravidelné prohlídky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno přímo od Toyoty Financial Services. Bezproblémové, rychlé jednání, takže stačilo pár dnů a auto bylo připraveno.

 


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

je to přeci jen velké auto, takže tomu odpovídající jízdní vlastnosti

jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
0

nevím, zatím jsem žádné nepotřeboval a doufám, že ani nebudu

výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

je slyšet jakoby zpovzdálí a velice decentně

kvalita sedadel
8

tak vždycky by to mohlo být lepší

brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…