Recenze

mercedesar (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz E W124CE 300-24

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 65× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz E, foto 1 Mercedes-Benz E, foto 2 Mercedes-Benz E, foto 3 Mercedes-Benz E, foto 4 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 6 Mercedes-Benz E, foto 7 Mercedes-Benz E, foto 8
Mercedes-Benz E, foto 9 Mercedes-Benz E, foto 10 Mercedes-Benz E, foto 11 Mercedes-Benz E, foto 12 Mercedes-Benz E, foto 13 Mercedes-Benz E, foto 14 Mercedes-Benz E, foto 15 Mercedes-Benz E, foto 16 Mercedes-Benz E, foto 17 Mercedes-Benz E, foto 18 Mercedes-Benz E, foto 19 Mercedes-Benz E, foto 20 Mercedes-Benz E, foto 21 Mercedes-Benz E, foto 22 Mercedes-Benz E, foto 23 Mercedes-Benz E, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Kupák Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:234000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2980 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 290 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Coupé bez B sloupku, klasický, pohodlný, adekvátně rychlý Mercedes. Také slušné uložení peněz, hezkých originálních kousků s výbavou je už málo a nabírají na ceně.

JAK JSEM K NĚMU PŘIŠEL?

Hledal jsem auto na každodenní provoz, které by nahradilo můj předchozí daily-driver, tehdy už šestiletý naftový kombík (Opel Astra G 1,7 DTi, najeto 120k km), který byl aktuálně po opravě řídící jednotky vstřikovacího čerpadla, alternátoru, turbohadice, klimachladič a pár dalších drobností a já už věděl, jak se to s tím levným naftovým ježděním taky může mít a nový majitel měl naopak klid, že tyto komponenty měl v záruce. :-)

Chtěl jsem něco živějšího, zajímavého, nikoli zbytečně servisně komplikovaného (takže nejspíš atmo benzín), ... Praktičnost tehdy pro mě jako svobodného a bezdětného nehrála roli, provozní náklady taky moc ne, protože se dopředu těžko odhadují a není to o číslici na stojanu u pumpy. Ona i jen samotná depriciation (ztráta hodnoty) Opelu byly vlastně peníze, který "mizely", aniž by se cokoli dělalo.

Takže auto nemělo stanovený žádný věkový, značkový ani jiný podstatný limit, jen se mi muselo líbit a zaujmout. A auto taky nemělo být zbytečně nové, aby neztrácelo tak rychle hodnotu.

Kandidátů bylo mnoho různých. Od Chrysleru LHS (pohodlného amerického 5,4m dlouhého sedanu), přes Mini Cooper (stylovka, pokud by byl v originálu a hezkej, ale těch bylo dost málo), nebo přes V6 Mondeo, po Peugeot 406 Coupé (Pininfarinovi se zvenku povedlo) a také žlutý Fiat Coupé (měl ho kamarád, dokonce se ho zbavoval).

Jiný kamarád, automechanik, mi několikrát důrazně řekl, že po Opelu si koupit Fiat Coupé je jako si stoupnout z deště pod okap, pokud se bavíme o spolehlivosti, protože jeho kamarádovi se "sypal" už když to bylo nové auto. No a cítil jsem, že měl pravdu, ono nabízené auto bylo hodně daleko od 100% stavu (třeba za deště nefungovaly stěrače, když nepršelo, tak pak ano) a starý turbobenzín, který každý majitel honil příznivé vyhlídky do budoucna taky nenabízel.

No ale jeli jsme se podívat na nějaká auta, jedno Mondeo kombi V6 (naprosto nenadchlo) a pak do Libně na žlutý Fiat Coupé s šíbrem, přes protesty že je to zbytečná ztráta času, že to bude hrozný jako jakejkoli jinej, ale bylo to po cestě. :-)

V bazaru stálo u vjezdu W124 Coupé, kamarád řekl, že tohle je pořádná kára a já šel za bazarníkem pro klíčky od Fiata. :-) Bazarník byl nekonvenční bazarník a pohodový chlapík, přišel s klíčkama od Fiata, a řekl že je na něm hezký, že je žlutej, ale jinak že to není nic moc, ale že ten Mercedes je pořádná kára, ale že jestli chci, ať se jdu projet s fiatem. :-) Fiatu po nastartování klepaly hydroštey jako by byl pod kapotou motor přímo od Rudolfa Diesela, kvůli šíbru jsem se tam pořádně nevešel, no a byl v hrozném stavu, z testovacího kolečka jsem si pamatoval každou díru. Najeto měl 130k myslím. Kamarád mi říkal, že mi to říkal, a že tyhle auta nebudou nikdy v pořádku, ani za nesmyslné peníze. No a bazarník mi řekl, že mě sveze tím mercedesem, ať vím, co je to pořádný auto. No šli jsme se projet. Autu se ve 360 000 km zasekl odometr, takže kolik mělo najeto nebylo známo. Všecko v něm fungovalo, motor naprosto klidný, klima klimovala, okna byly teda na kličku, ale šíbr šíbroval a byl pro mě nezvykle velký. Ale hlavně, pak přišla jízda. Můj první dojem byl, že je něco špatně, chvíli jsem přemýšlel co, no a pak jsem věděl! Díry! Všude tam byly díry na silnici, ve fiatu utrpení, ale sakra jaktože nejsou cítit ani slyšet? Okýnka byly dole stažený... Na mojí otázku, jestli se mi to nezdá přišla odpověď "tohle je totiž Mercedes, ale né jako ty moderní krámy, ale pořádnej poctivej Mercedes, auto, který postavili pro lidi, co chtěli kvalitu, co chtěli to nejlepší, co se dalo koupit". Rozhodně jsem neměl problém tomu uvěřit, 360 tisíc najeto a lepší jak nový auto, tomu se dá říkat solidní argument. To jsme zatím jen tak proplouvali rozbitou silnicí. Pak přišel pěkný asfalt a otázka na to, zda to není moc líný, zda to jede a zda to taky umí gumovat. Po vytvoření bílého obláčku na místě v mírném protikopci jsme se přesunuli o pár metrů dál, kde následovala ukázka, jak funguje starý automat z místa na kickdown. Přesvědčivá ukázka. Sakra jak je možný, že existujou takovýhle auta, o kterých člověk naprosto nevěděl? Auta Off the scale. Existujou špatný auta, normální auta, dobrý auta, super auta, a pak někde dál svítí hvězda Mercedesu. Jiná liga, možná úplně jinej sport.

Přibyl kandidát do tabulky, hodně vážný kandidát. Naprosto nečekaný kandidát.

O pár dnů později byla středa a my jsme s kamarádem pili whisky u mě doma (můj oblíbený Laphroaig), řešili pár pracovních záležitostí a on se koukal na Mobile na Mercedesy, mezi řečí. Otočil na mě notebook s otázkou "co tenhle, ten má výbavu, cenově je někde na horní hranici co jsi říkal, je tam teď danej nově". Koukl jsem na něj, vypadal pěkně (na automobil jsem koukl!), moje kandidátka na manželku řekla, že stříbrná se jí taky líbí, tak jsem mu řekl, Ok, tak jo, vemem ho. :-) Říkal, že to teda chce jednat rychle, bylo asi 11 večer, čtvrtek pro mě byl pracovně naprd, tak jsem mu řekl, že tam druhý den zavolám a zjistím co a jak. Druhý den jsem volal, v pátek jsme v 8:00 byli v Kolíně nad Rýnem, v 8:10 dorazil Kadir s autem, protože nestálo na bazaru, ale v garáži, šli jsme na testdrive, na kruháči jsem dal na radu kamaráda plnej, auto začalo hrabat, krásný dlouhý smyk, asi 30, metrů (zkušenosti z Z3 M3 se najednou hodily), Kadir vypadal, že se pokadil a já jsem řekl "its ok, i take it". No a to bylo ono. Předali jsme si eura a papíry, natankovali, pak na inspektorát, tam jsme koupili značky, no a pak tradá 700 km domů.

Cesta byla super, hlavní poznatek byl, že člověk z auta leze víc odpočatej než jak do něj sedá, to bylo dost velký překvapení. No a pak výkon, chtělo to dost disciplíny, aby doprovodný Peugeot 406 stíhal. :-)

Papírování v Praze se protáhlo, bylo třeba dovozová technická, nějaký doplnění údajů z Chodova z MB, takže místo 10k ekodaně se platilo 4k na Chodově a 5k ekodaň, ale lepší to dát komukoli než státu. Po pár dnech tedy pro mě začalo v květnu zcela nové jaro a super léto...


O AUTĚ:

Můj kousek je s nejvýkonnějším standardním montovaným motorem (silnější byly v coupé už jen AMGčka) a bohatou příplatkovou výbavou, namátkou:

automat, střešní okno, dvouzónová klimatizace, 4x ele okna (nemají všechny na trhu, ale je to totálně must-have věc, společně se šíbrem a automatem)

kožené sedačky s výhřevem a pneumatickou aretací (při vystoupení se automaticky ufouknou, takže jdou snadno sklápět, zavřením dveří se dofouknou a jsou pevné, takže žádné nedůstojné hýbání páčkou)

Některé prvky výbavy umí překvapit:
elektricky vyhřívané ostřikovače skla, elektricky vyhřívané hadičky co vedou k ostřikovačům a vodou z chladiče vyhřívaná nádobka s kapalinou do ostřikovačů (je tam spirála), to celé je tam, protože teplá voda lépe myje než studená. :-) Pro tohle mám pochopení obzvláště po tom, co mi v únoru zamrzla kapalina do ostřikovačů když jsem jel na hory s Transporterem T5. Das Auto pokrok. :-)

Tohle auto se o vás poctivě stará.

Výhřev sedaček se automaticky přepne po čase z intenzivního na méně intenzivní, aby to nebylo nepříjemné.

Zrcátka si zapnou vyhřívání podle okolní teploty.

Drátky v zadním skle jsou tak jemné, že nejsou skoro vidět. Zadní opěrky hlavy se dají sklopit tlačítkem, aby nepřekážely ve výhledu.

Auto má podavač pásu, takže se člověk nemusí nikam natahovat, ale vůz mu zdvořile pás podá a nabídne (zdravíme BMW, které to zavedlo cca v roce 2007).

Prostě ideální auto na každý den.


REKACE OKOLÍ:

Na to, že občas někdo cizí přijde a řekne vám, že máte krásný auto, na to se zvykne poměrně snadno, poděkujete, prohodíte pár slov a jede se dál.

Další oblíbená skupina reakcí jsou předsudky a škatulkování. Je to přece starý Mercedes, tak co by v něm mohlo překvapit.

Nejen ženy a dívky umí šokovat podavač pásů, nicnetušící objekt si sedne na sedačku, když se chce hned připoutat, tak ji upozorníte, ať prvně zavře dveře, no a pak následuje údiv, po konstatování že slušně vychovaný vůz přece pás podá kór když je k němu dozadu daleko, tak následuje ještě větší údiv a poznání, že je to vlastně logické a geniální. Ono to tak je no, je to přece Mercedes. :-)

Občas se, převážně mužská část spolujezdectva, zeptá, jak to teda jako jede, když je to to starý auto, a jestli to není líný. Ono, těžko se tomu divit, automat normálně řadí tak, že v 50 tam je čtyřka a otáčkoměr zatím nepřekročil 2000 otáček, v autě je ticho, jen se tak sune prostorem, vpředu je kapota s hvězdou v dáli, ... Jeden můj kamarád co do té doby "strávil život v oktávce" z toho byl taky zmatený, měl pocit že se jen pomalu suneme. Tak jsem mu řekl, že ať zatím užívá komfortu, že za chvíli se budeme připojovat na dvouproudou cestu, a že tam když bude místo, tak tomu dám trochu napít. V jeho pohledu bylo možné číst "to víšžejo, to jsem na ten starej krám zvědavej". No bylo tam místo, všichni jeli v jednom pruhu, tak následoval plyn na podlahu a kickdown. Automat podřadil na dvojku. Místo bublavých 1500 otáček motor najednou točil 3500 a běhěm mžiku byl roztočený do omezovače v 7000 a hodil tam další kvalt. Ty malé čárky na tachometru ukazují, kdy to při plné zátěži řadí vyšší kvalt, z jedničky na dvojku v 70, to se nás netýkalo, z dvojky ve 110, to už bylo za námi a z trojky na čtyřku ve 180, to se brzy blížilo. Subjektivně, jak rychle čtete tyto řádky, tak už byste měli dávno odřazeno a cca 230 na budíku, ale my byli ve městě, tak přece nepojedeme zbytečně rychle. :-) Protože jsem se potřeboval zařadit, tak jsem cca ve 160 pustil plyn, projevil se brzdný účinek motoru a chlazených kotoučů a bez velkého drama jsme se zařadili a pokračovali do tunelu svou cestou. Krásně si pamatuju jak se pohrdlivý výraz změnil. Bylo to krátce po kickdownu. Změnil se na takový ten výraz "Cóóžéééééé?", když vás něco tak překvapí, doslova šokuje způsobem, že si z toho sednete na prdel a těžko tomu můžete uvěřit. Tento nový výraz se pak změnil na vyraz typu "No DOPRDELÉÉÉ", když došlo k přeřazení z dvojky na trojku. Teprv po zpomalení kamarád promluvil souvisle. Řekl, že tohle teda nečekal (no né, kdo by si to byl pomyslel! :-) ). Po dotazu kolik jsme jeli, že se ani nestihl podívat, jakej to byl šok, tak jsem mu vysvětlil ty čárky na tachometru. Nechtěl tomu moc věřit, tak v tunelu následovala nová ukázka akcelerace, z cca 70 km/h, s otevřeným šíbrem a oknama dole byl zvuk motoru o dost intenzivnější. Auto od 5000 do 7000 otáček krásně zpívá. Kamarád, nyní s výrazem v očích jako dítě, kterému dáte novou super hračku, už chápal. Slova byla zbytečná.

Když jsem kupáka ukázal dalšímu kamarádovi, tehdy jezdícím v BMW 535d nebo Mercedesem aktuální generace S500 W221, tak mi řekl, že chce taky takové auto, že ho dycky chtěl, jenom že nevěděl že je to tak super auto, že pocit z auta je tam dokonale mercedesoidní, stejně jako v novém Sku - byl prostě překvapen, že i po 20 letech je to pořád tak moc dobrý. Tak jsem mu řekl, ať koukne na Mobile a nějaké si vybere, tak nakonec vybíral skoro půl roku, protože pěkné kousky v originálním stavu s výbavou prostě pomalu ubývají... Nakonec se povedlo, a jeli jsme pro druhý kousek, nechaný protiúčtem v CarStore Mercedes-Benz, zase kousek od Kolína nad Rýnem. Bazarník docela koukal, když tam najednou měl dvě skoro stejný auta, prvně šel s klíčkama k tomu mému. :-)

Silné stránky

Super auto na každý den, i když v zimě ho moc nehuntuju, na to mám jiná auta. Ale od jara do podzimu je to vždy super jízda, automat automatuje, sedačky vyhřívají, kombinace všech 4 stažených oken bez B sloupku a otevřené střechy je famózní a na zapínání klimy do cca 100 km/h nepomyslíte... Prostě super auto.

Slabé stránky

Auto je bez chyby, dají se najít akorát blbosti (třeba že ve dvoudveřovém coupé neodvezete nastojato ledničku), skutečně slabé stránky tento vůz nemá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

+- akorát běžný spotřebák, na to že to je dvacet let staré auto tak překvapivě dost dílů bylo původních, ale tehdy ještě slovo kvalita nebylo jen ve výkladovém slovníku, ale dala se koupit. Auto mám od 195k km, během doby měněny brzdy, tlumiče, silentbloky, oleje, filtry, ... mám na to tabulku s daty a cenami, časem možná nasdílím.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v DE od chlápka se jménem Kadir, což byl nějaký bazarník. O těchhle autech jsem toho tehdy moc nevěděl, ale po pár ujetých metrech mi bylo jasné, že to byl super kup.
Jinak je to po prní majitelce, pani měla 3 křestní jména a nějaké příjmení, ročník 1945. :-)

 


Další vozy Mercedes-Benz E



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to poctivý Mercedes z poctivé doby.

praktičnost
9

do kufru se vejde celkem dost věcí, a okny bez B sloupků se toho dá dovnitř taky dost naložit, ale na stěhování je pickup nebo dodávka. Ale vešly se do kufru zavazadla 3 holek a moje, takže praktičnost řekl bych dobrá. :-)

prostornost
9

Pro řidiče naprosto super, i vzadu se dá sedět v pohodě i na delší cesty.

jízdní vlastnosti
10

Jede to pěkně, zatáčí to dobře, brzdí to jak se patří. Na dalnici naprosto suverénní. Z trojky na čtyřku řadí při plném plynu cca ve 180. :-)

jízdní komfort
10

Super, pohodlné auto, na každodenní ježdění ideální.

provozní náklady
9

Koně něco musí žrát, jinak by měli hlad a to by nebylo dobré. Žere co cca stejně jako soudobé podobně velké a výkonné Mercedesy, servis jednodušší a levnější.

náhradní díly
10

Vše dostupné a občas originál Mercedes díly příjemně překvapí nižší cenou než druhovýroba.

výkon motoru
9

Tak akorát, víc není reálně potřeba, ale od 230 dál už to leze celkem pomalu. Při plném plynu z místa jedete dvoustovkou za méně než 30 vteřin.

spotřeba
10

od 10 do 17, testováno vždy tankováním od plné do plné po několika stovkách km, při cestě Praha-Budapešť za 3:28 byl průměr 14l/100km, což považuji za dobrou hodnotu.

hlučnost motoru
10

Od 5000 do 7000 motor krásně zpívá, do té doby je rozumně utlumený, takže příjemný na dlouhé cesty.

kvalita sedadel
10

Lezete z auta víc odpočatí, než do něj sedáte.

brzdy
10

Naprosto dostačující, i pro rychlé dálniční brždění.

zavazadlový prostor
10

Vzhledem k typu auta bez výhrad, bez ohledu na typ auta pořád hodně dobrý.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…