Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Octavía II FL , 1.9 TDI PD , Elegance

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II FL Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:55000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Po dlouhém rozhodování jsem koupil českým národem proklínané i milované auto. Takové, co jsem nikdy nechtěl. Proč ?

Od Meganu přes Merivu až k Chrochtě:

O octavii asi netřeba psát nikterak podrobně. Vynechám proto obecné povýdání a raději se Vám pokusím vysvětlit, PROČ jsem si
koupil Octavii 1.9 TDI PD.

Vlastnil jsem 3 roky starou Corsu D 1.2 16V, 59kW .Auto to bylo dobré, ale protože jsme si pořídili chalupu 200Km od Brna a jelikoš plánujeme rodinu, auto nám velmi rychle přestávalo stačit. Začal jsem se tedy koukat po novém. Octavii jsem nikdy nechtěl. Přece jen: Je to staré auto, TSI motory by nás sežrali a TDI PD je katastrofa. V nejužším výběru mi zůstala Kia Ceed v kombíku , Renault Mégane Grandtour a nová Meriva. Když jsem si ale spočítal , že i za KIU a Renaulta dám v plné výbavě v dieselu něco kolem 450tis, zhroutil se mi svět. Přece jen... dát půl milionu za korejce... nebo francouze... na to nemám povahu. Nová Meriva se mi sice taky líbila, ale byla podstatně menší než kombíci...

Velice se mi zamlouval i YETI , byl jsem z něj úplně nadšený.
A popravdě - jsem do teď. Obětoval bych i nějakou korunku navíc za 4x4... na chalupu v podkrkonoších SUPER (ikdyž to není nezbytné). Bohužel Yeti u mne skončil velice brzy, respektive... hned po otevření kufru.. ten je prostě žalostně malý.

Po půl roce jsem tedy musel sklopit hlavu a jít se "podívat" na oktávku. Přijel jsem do autosalonu a prodavače jsem hned požádal o testovací jízdy. Měl jsem k dsipozici 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI CR a 1.9 TDI PD. Důkladně jsem projel všechny motory. Oktávky nejsou špatná auta, jsou kvalitně a důmyslně udělaná..ale pořád jsem nebyl nějak nadšený. Názor jsem začal měnit, když jsem si projel nové TSI. Jeli moc pěkně a tím mě přesvědčili o tom, že se vyplatí s Octavií strávit více času. 1.4 TSI ve třech lidech jelo bez problému na 5tku do kopce (asi díky 6ti kvatlu). Průměrnou spotřebu s 1.4 jsem měl ale 9.8 !!! Opravdu se musím smát recenzím , kde majitelé uvádějí spotřebu kolem 6ti litrů. To musí jezdit s prázdným autem, po okreskách a nešlapat na plyn. Ale ve 4 lidech,s plným kufrem jet Brno-Svitavy-Dvůr Drálové.. rád bych to viděl...

Pomalu jsem se smiřoval se strohým interiérem octavie (ikdyž verze ELEGANCE je o něco lepší...)a sednul do 1.6 TDI CR. Nastartoval jsem a ..... nic.... prostě nic.
Nic nebylo slyšet, nic se netřepalo... Nádhera! Bohužel se ještě ten den ukázalo , že nový CR je tichý , ale díky HROZNÉMU spřevodování úplně nepoužitelný. Línějším turbo-dieslem jsem snad nejel. Když mi v zatáčce klesly otáčky pod 2000, musel jsem IHNED přeřadit. Jednou jsem to nestihl a kolem 1400-1500 mi motor normálně zdechl :-( ach jo... 2 litrový CR bráška byl mimo mé finanční možnosti a 1.6 je v tomto případě k ničemu...

Po návtratu do autosalonu jsem se ještě odhodlal a vyzkoušel 1.9 TDI PD. Nastartoval jsem. Burácející skoroDVOUlitr naběhl a my vyrazily. Utíkal kilometr za kilometrem a já navycházel z udivu. ANO motor je slyšet, hlavně za studena, ale na silnici o něm skoro nevíte. Alespon já jsem slyšel mnohem více hukot od 17ti palcových 225mm širokých kol odksakujících od děr na silnici... Kopec nekopec, zatáčka nezatáčka, auto krásně táhlo od spodu . MOC pěkné svezení to bylo. Najednou jsem si uvědomil, že motor má dostatek výkonu, výborný záběr od spodu a je s ním pohodlné svezení.O něco vyšší pojistné mi nevadilo a ten rachot při startování ? Na to si snad zvyknu :-)

Prosinec 2011, aneb rok poté a syn na cestě:
Tak, je to více jak rok, najeto cca 35tis km. Za sebou máme první bouračku (výměna obou pravých dvaří + prahu) - z boku mne vzala dodávka. Škoda 65tis , platila pojišťovna. Rychle a kvalitně opraveno v Porsche Brno. Po najetí cca 18tis jsem si nechal udělat chiptuning od Cimbu. Poměrně drahá záležitost, ale rozhodně se vyplatila. Výkon auta se opravdu ZNATELNĚ zvýšil. Srovnával jsem s Passatem 2.0 TDI CR 103 kW, do prudkého kopce. Pomaličku jsem jej předjel.. takže výkon srovnatelný a rozhodně pomáhá ke komfortu cestování. Zvláště při plném naložení nebo táhnutí přívěsu. Další věc, které jsem si všiml je rozhodně bezpečnější jízda na sněhu oproti TSI motorům. Těžký diesel zaryje kola do sněhu a vy udržíte směr.. oproti 1.2 TSI se kterým jsem klouzal z jedné strany na druhou.
Za první garančku 6.150,- Kč což je asi normální cena, když už za korejce chtějí kolem 5-6tis. Po zkušenostech které mám bych rozhodně doporučil 1.9TDI 77kW PD+chiptuning , nebo 2.0 TDI CR 103kW. TSI hodně žerou, na auto jsou moc lehké a 1.6 TDI CR je hrozný lenoch. Auto využívám maximálně, včetně tahání přívěsů a spotřeba je téměř vždy pod 6 litrů.

Říjen 2012, aneb dva roky poté a syn na sedačce :-)
Když jsem začal psát své zkušenosti s chrochtou po dvou letech, zjistil jsem, že by to bylo příííííliš dlouhé. Proto se s Vámi podělím o stručnou verzi.
V prvních řádchích bych rád poděkoval Ing. Zdeňku Jandovi a prodejci panu Petru Skýbovi, což byli lidé, kteří mě v podstatě přemluvili k chrochtě a né k novému 1.6 TDI CR. Čas ukázal, že nové 1.6 CR jsou opravdu jen na obtíž, opravy a vůbec... škoda se rozepisovat. Ani po 55tisících ,které trávím hojně na okreskách, horách i polňačkách , šlape auto jak hodinky. Neměl jsem sebemenší problém a doufám, že to tak ještě dlouho zůstane. Pro cesty na chalupu už taháme pravidelně i přívěs , ale to spíše proto, že vozíme stavební materiál, dveře... atd. Jinak je kufr naprosto dostatečný i s labradorem, dítětem a dvěmi kočkami. Nyní přemyšlím o druhém autu pro manželku. Nutno dodat, že Korejská "ofenzíva" oslovila i mně a tak projíždím nové generace Kijí, Hudlajů a podobně. Po několika týdnech testovacích jízd a rozhovorů s mechaniky a majiteli korejců jsem již teď v podstatě rozhodnutý jít do CX5 (když se rozhodnu trošku šetřit) nebo do nového Outlanderu (když zaměstnavatel dá a manželka dovolí), to bude ale jiná recenze.

Jestli někdo chcete koupit (dnes již jen zánovní) Octavii a přemýšlíte o motoru, klidně se ptejte. Je mnoho lidí a mnoho názorů, nicméně fakta jsou vždy jen jedna. Pak jde jen o to, čemu dáte přednost. Já dnes již vím, že TSI opravdu pohrdám, Diesel se mi u VW prostě platit nechce (myslím 103 nebo 125kW) a nic jiného Škoda nenabízí. Nemyslím si , že Kia nebo Hudlaj je dobrá volba, ač dělá mílové kroky dopředu, nemůžu se sbavit pocitu nedodělků, kýčovitosti a nespolehlivost. A také nehorázně předražených ND. Asi bude čas vyzkoušet nějakého japonce :-)

Silné stránky

+ zátah motoru v nízkých otáčkách
+ spotřeba !!!
+ kvalitní zpracování
+ dostačující místo pro 4 cestující a jejich zavazadla, včetně 2 koček a labradora
+ KUFR
+ KUFR podruhé
+ snadno sehnatelné a levné náhradní díly
+ dobrá výbava (duální klima, zadní prakovací senzory, loketní opěrky vpředu i vzadu, chlazené přihrádky,vyhřívání sedadel....)
+

Slabé stránky

- chrochtání motoru za studena, ale už jsem si zvykl
- zadní pneu se při nezatížení zadku sjíždějí nerovnoměrně. Platí všek jen v případě, že jezdíte jak čuně a zadek v zatáčkách "uskakuje"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nechal jsem si dodělat tonovaní skel (folie). Moc pěkně odvedená práce, ale cena vyšší : 5900,-

Doděláno i odnímatelné tažné zařízení, orginál.

Chiptuning CIMBU : 18.480,- Kč

GPS a rádiové vyhledávání včetně alarmu a asistenčních služeb. 35.000,-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

KEI Brno Vinohrady - profesionální jednání, spolehlivost, ochota vyjít zákazníkovi vstříct, dobré ceny...

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal vyhledávání. Sklidil za to hromadu vtípků

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal…

Když se řekne Google, asi si představíte vyhledávač. Obě dvě slova už jsou tak trochu synonyma. Proto je trochu…

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.: Okázalá prestiž poněkud vyčpěla!

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.:…

Nejprestižnější filmové ceny se letos sice konaly ve značně komornějším počtu celebrit, ani tentokrát však…

 

iSport.cz

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i odstřižení, Ital ho moc nevyužil

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i…

Srdjan Plavšič je ve Spartě ani ne čtyři roky, ale zažil už sedm různých trenérů. Někteří na něm stavěli, jiní u…

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících. Struktura smluv je složitá

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících.…

Zlaté časy jsou pryč, koronavirus i další okolnosti nutí české kluby najíždět na úsporný režim. I v divné době…

 

Reflex.cz

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí chůzi o 42 procent

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí…

V kultovním sci-fi filmu Vetřelci Jamese Camerona astronautka Ellen Ripleyová na vzdálené planetě bojuje proti…

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na výlety. V Africe mi nebylo dobře, radši mám Chorvatsko

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na…

Herec a autor projektů Listovaní nebo Gastromapa Lukáš Hejlík připravil další knihu, která má lidem poradit, kam…