Škoda Kodiaq (2020)
21.10.2021Původně jsem tuto recenzi psát vůbec nechtěl, protože o Kodiaqu už bylo všude napsáno dost. Ale donutila mě k tomu roční zkušenost s tímto autem.…
Škoda Kodiaq (martinST)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
martinST 23.10.21 11:19
« Re: Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Díky za pochvalu, snažil jsem se upozornit na úskalí kombinace tohoto motoru a dsg, o kterém jsem nikde jinde moc detailněji nečetl. Ještě bych dodal, že náš firemní servisak o Dq500 mluví hezky, prý jediné dsg, které je dost predimenzovane a vydrží opravdu hodně.
A taky jsem chtěl upozornit, že tu letargii lze částečně vyřešit. (Neplatí pro superb, kde je 6st dq250).
To popojizdeni je zde opravdu bez problémů, proto jsem to zmínil. U dsg nezvyklé.
U recenze jsem možná málo vypichnul nezávislé topení. Od teď pro mě skoro "must have" výbava. Člověk to ráno z postele zapne a po 20 min jde do vyhřátého auta a hlavně je zahřáta i voda v motoru, tzn člověk má lepší pocit, že motor v mrazech po ránu netrápí. Byt olej je samozřejmě studený. -
Mikesus 22.10.21 19:30
« Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Konečně objektivní recenze uživatele. Super za upozornění negativ a vypíchnutí pozitiv.
Překvapuje mne to lehké popojizdeni. Už je to podruhé, co to u dq500 slyším, zatím jsme měl možnost jen s nižšími a tam to je příšerné. A tu lenost při podřazování jsem též slyšel, že si nechává cas na rozmyšlenou a člověk při předjíždění musí počítat pár vteřin navíc po seslapnuti plynu. -
Ozzman 22.10.21 15:58
« Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Klid, hugino je jen zakomplexovaný a závistivý jedinec, proto ty urážky ojetin ;) Dávat sem služební auto je naprosto regulérní, kdybychom měli řešit, kolik aut je tu napsaných na osobu uživatele, který ho recenzuje, bude tu tak třetina? >:D -
martinST 22.10.21 15:51
« Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Je to firemní auto, které mám k soukromému užití bez omezení. Jezdím s ním jenom já nebo žena. Co s tím máš za problém? Jde tu o podeleni se o zkušenosti s daným autem. Další auta zde popsána fungují jako 2 a 3 auto v rodině. Akorát popisovat trojkove Octavie, popř Superba jsem fakt neměl potřebu. Tady toto jsem psal akorát jako upozornění na nešťastnou kombinaci tdi/dsg. -
Ozzman 22.10.21 11:00
« Re: Zlatý manuál
Já bych ti tady trochu oponoval, mám zkušenosti s 2.0TDI s manuálem (110kw) v jeho předposlední evoluci před EVO motorem, už po WLTP (to je tudíž i generace tvého auta) a nejen já, ale i kolegové, co s těmi Oktávkami jezdí, tak na to nadáváme, protože musíš dávat dost plynu, aby to i nechcíplo. Takové ty klasické výjezdy z křižovatky na dvojku z rychlosti chůze u toho motoru někdy nejsou možné a chcípá to, když chceš předjíždět, musíš dost podřazovat (na okresce běžně řadím trojku, abych předjel, což u dieslu prostě není zvykem), skoro jako u benzinového auta, když to srovnám s dieselgate TDIčky, chová se to dost jinak. -
-
-
Ozzman 22.10.21 09:37
« Re: Re: Re: Úprimná recenzia.
Jojo, to je DP0 >:D Nevím, co se montovalo do C5, ale Renaultí F4R má slušný krouťák už v těch menších otáčkách, takže fakt jede hezky, pak je hluchej střed a nakonec gradace, otáčky a jede to parádně, na dnešní poměry turbomotorů je to slast a má to i docela výkon :-)
Já ty CVT/eCVT né vždy můžu, někdy je to hrozné, ale musím říct, že čím novější eCVT, tím je to takové snesitelnější a méně vysavačovité, takže žít bych s tim určitě už uměl.
Jak tak koukám, tak mohu být rád za powershift, ktery sice není tak rychlý, jako DSG, ale takových problémů je ušetřen. -
-
Verny_2013 21.10.21 18:42
« VW DSG
Prostě naladit neumí. Já měl DSG v kombinaci s 2,0 TDi 103 Kw. Tam to pouštěl až na 1200 ot. Pro mě peklo. Ve městě jsem musel jezdi vlastně s manuálním řazením. Sport byl u Golfa vlastně nepoužitelný, ale z opačného důvodu. Zbytečně vysoké otáčky. Fakt bych ty ladiče software nechal za trest jezdit v kuse po Praze, se zablokovaným manuálním řazením - aspoň měsíc. Kdybych si auto nechal, asi by přišel na řadu chip převodovky. Ale poslal jsem auto dál, tak mě to už netrápí. -
martinST 21.10.21 17:42
« Re: Re: Úprimná recenzia.
C5 s 2.0 atmosférou a starým 4st hydromeničem (mimochodem - podle mě to je stejná skřín, jako máš v meganu. Renault ji označoval jako DPO, PSA jako AL4) aspon trochu jela, když člověk přišlápnul na okresce plyn, nic divokého ale i bez podřazení lehce zrychlovala. Kodiaq bez čipu nedělal vůbec nic, jen duněl a člověk musel zkoušet kolik plynu musí dát navíc, aby se DSG uráčilo podřadit. Vetšinou to zkončilo podřazením o 2 stupně a úprk vpřed. Ale zrovna toto ten chip naštěstí vyřešil ;-)
BTW: fakt mi vyhovuje nejvíc cvt nebo ecvt, protože jsou naprosto plynulé. A ten občasný vysavačový efekt přežiju mnohem snáz, než výše popsané. -
Ozzman 21.10.21 13:10
« Re: Úprimná recenzia.
Na tuhle recenzi jsem se těšil, protože ji Martin avizoval, ale příjde mi, že část o chování převodovce opsal z mé recenze Meganu s archaickým HDM a atmosférickým benzínem, přesně tak se totiž taky chová >:D Ale ten starej hydroměnič na to má právo a ten motor fakt nemá výkon v středním pásmu, protože je to prostě atmosféra, tady je to smutné. Musím ale uznat, že Scout Kodiaqu sluší a je to jedno z mála SUV, které je i praktické :yes: -
idam.i 21.10.21 11:27
« Úprimná recenzia.
Oceňujem,že sa "pochváliš" aj s negatívnymi skúsenosťami.Mám teraz svoj prvý automat a som celkovo spokojný.Plinulosť v pohode bez rázov.Rýchlosť nemám s čím porovnávať.Občas mi vadia nízke otáčky v obci a podobne.Mám pocit,že podradiť o jeden stupeň by bolo lepšie.Keď vidím,že cesta mierne stúpa tak si podradím pádlom pod volantom.Niekedy to prevodovka akceptuje no väčšinou si preradí späť.Mohol by som prepnuť presunutím rýchlostky do ľava napevno na ručne radenie,no načo mám automat. ;-)
Pri 50 alebo 60 tisíc kilometroch pôjdem meniť olej v prevodovke,tak mi ponúkli možnosť nastaviť automat aby v obci držal vyšsie otáčky.Tak som zvedavý.
Inak prevodovku mám hydro Aisin 6- stupňový.No počul som,že aj dsg sa dajú nastaviť.