Škoda Kodiaq (2020)
21.10.2021Původně jsem tuto recenzi psát vůbec nechtěl, protože o Kodiaqu už bylo všude napsáno dost. Ale donutila mě k tomu roční zkušenost s tímto autem.…
Škoda Kodiaq (martinST)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Úprimná recenzia. 21.10.2021 11:27 idam.i
- VW DSG 21.10.2021 18:42 Verny_2013
- Zlatý manuál 22.10.2021 10:34 Rasto
-
Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 22.10.2021 15:19
hugino
- Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 22.10.2021 15:44 idam.i
- Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 22.10.2021 15:51 martinST
- Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 22.10.2021 16:09 Ozzman
- Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 22.10.2021 19:23 Mikesus
- Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ? 23.10.2021 13:17 vondry87
- Měření 25.10.2021 08:23 saabik
- Haldex 28.10.2021 09:22 Ondra72
-
-
Ozzman 21.10.2021 13:10
« Re: Úprimná recenzia.
Na tuhle recenzi jsem se těšil, protože ji Martin avizoval, ale příjde mi, že část o chování převodovce opsal z mé recenze Meganu s archaickým HDM a atmosférickým benzínem, přesně tak se totiž taky chová >:D Ale ten starej hydroměnič na to má právo a ten motor fakt nemá výkon v středním pásmu, protože je to prostě atmosféra, tady je to smutné. Musím ale uznat, že Scout Kodiaqu sluší a je to jedno z mála SUV, které je i praktické :yes:-
martinST 21.10.2021 17:42
« Re: Re: Úprimná recenzia.
C5 s 2.0 atmosférou a starým 4st hydromeničem (mimochodem - podle mě to je stejná skřín, jako máš v meganu. Renault ji označoval jako DPO, PSA jako AL4) aspon trochu jela, když člověk přišlápnul na okresce plyn, nic divokého ale i bez podřazení lehce zrychlovala. Kodiaq bez čipu nedělal vůbec nic, jen duněl a člověk musel zkoušet kolik plynu musí dát navíc, aby se DSG uráčilo podřadit. Vetšinou to zkončilo podřazením o 2 stupně a úprk vpřed. Ale zrovna toto ten chip naštěstí vyřešil ;-)
BTW: fakt mi vyhovuje nejvíc cvt nebo ecvt, protože jsou naprosto plynulé. A ten občasný vysavačový efekt přežiju mnohem snáz, než výše popsané.-
-
Ozzman 22.10.2021 09:37
« Re: Re: Re: Úprimná recenzia.
Jojo, to je DP0 >:D Nevím, co se montovalo do C5, ale Renaultí F4R má slušný krouťák už v těch menších otáčkách, takže fakt jede hezky, pak je hluchej střed a nakonec gradace, otáčky a jede to parádně, na dnešní poměry turbomotorů je to slast a má to i docela výkon :-)
Já ty CVT/eCVT né vždy můžu, někdy je to hrozné, ale musím říct, že čím novější eCVT, tím je to takové snesitelnější a méně vysavačovité, takže žít bych s tim určitě už uměl.
Jak tak koukám, tak mohu být rád za powershift, ktery sice není tak rychlý, jako DSG, ale takových problémů je ušetřen.
-
-
-
-
Verny_2013 21.10.2021 18:42
VW DSG
Prostě naladit neumí. Já měl DSG v kombinaci s 2,0 TDi 103 Kw. Tam to pouštěl až na 1200 ot. Pro mě peklo. Ve městě jsem musel jezdi vlastně s manuálním řazením. Sport byl u Golfa vlastně nepoužitelný, ale z opačného důvodu. Zbytečně vysoké otáčky. Fakt bych ty ladiče software nechal za trest jezdit v kuse po Praze, se zablokovaným manuálním řazením - aspoň měsíc. Kdybych si auto nechal, asi by přišel na řadu chip převodovky. Ale poslal jsem auto dál, tak mě to už netrápí. -
Rasto 22.10.2021 10:34
Zlatý manuál
Aj preto som bral do 140kw tdi manuál. Aj keď je jasne, že do kodiaka sa nedával. Každopádne som sa na VW fóre dočítal, že 140kw tdi ma na na 1-4 nejako obmedzený krútiaci moment s DSG. Neviem čo je na tom pravdy.
A chip si robil kde? 165kw znie lákavo-
-
Ozzman 22.10.2021 11:00
« Re: Zlatý manuál
Já bych ti tady trochu oponoval, mám zkušenosti s 2.0TDI s manuálem (110kw) v jeho předposlední evoluci před EVO motorem, už po WLTP (to je tudíž i generace tvého auta) a nejen já, ale i kolegové, co s těmi Oktávkami jezdí, tak na to nadáváme, protože musíš dávat dost plynu, aby to i nechcíplo. Takové ty klasické výjezdy z křižovatky na dvojku z rychlosti chůze u toho motoru někdy nejsou možné a chcípá to, když chceš předjíždět, musíš dost podřazovat (na okresce běžně řadím trojku, abych předjel, což u dieslu prostě není zvykem), skoro jako u benzinového auta, když to srovnám s dieselgate TDIčky, chová se to dost jinak.
-
-
hugino 22.10.2021 15:19
Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Mne to bolo hneď divné že po troch recenziách starších áut je tu zrazu auto za 1 ,4 mega.V princípe je to jedno ale moje je moje firemné je firemné.Chváliť sa cudzím perím nie je pekné.-
martinST 22.10.2021 15:51
« Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Je to firemní auto, které mám k soukromému užití bez omezení. Jezdím s ním jenom já nebo žena. Co s tím máš za problém? Jde tu o podeleni se o zkušenosti s daným autem. Další auta zde popsána fungují jako 2 a 3 auto v rodině. Akorát popisovat trojkove Octavie, popř Superba jsem fakt neměl potřebu. Tady toto jsem psal akorát jako upozornění na nešťastnou kombinaci tdi/dsg.-
Ozzman 22.10.2021 15:58
« Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Klid, hugino je jen zakomplexovaný a závistivý jedinec, proto ty urážky ojetin ;) Dávat sem služební auto je naprosto regulérní, kdybychom měli řešit, kolik aut je tu napsaných na osobu uživatele, který ho recenzuje, bude tu tak třetina? >:D -
Mikesus 22.10.2021 19:30
« Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Konečně objektivní recenze uživatele. Super za upozornění negativ a vypíchnutí pozitiv.
Překvapuje mne to lehké popojizdeni. Už je to podruhé, co to u dq500 slyším, zatím jsme měl možnost jen s nižšími a tam to je příšerné. A tu lenost při podřazování jsem též slyšel, že si nechává cas na rozmyšlenou a člověk při předjíždění musí počítat pár vteřin navíc po seslapnuti plynu.-
martinST 23.10.2021 11:19
« Re: Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Díky za pochvalu, snažil jsem se upozornit na úskalí kombinace tohoto motoru a dsg, o kterém jsem nikde jinde moc detailněji nečetl. Ještě bych dodal, že náš firemní servisak o Dq500 mluví hezky, prý jediné dsg, které je dost predimenzovane a vydrží opravdu hodně.
A taky jsem chtěl upozornit, že tu letargii lze částečně vyřešit. (Neplatí pro superb, kde je 6st dq250).
To popojizdeni je zde opravdu bez problémů, proto jsem to zmínil. U dsg nezvyklé.
U recenze jsem možná málo vypichnul nezávislé topení. Od teď pro mě skoro "must have" výbava. Člověk to ráno z postele zapne a po 20 min jde do vyhřátého auta a hlavně je zahřáta i voda v motoru, tzn člověk má lepší pocit, že motor v mrazech po ránu netrápí. Byt olej je samozřejmě studený.-
RD 24.10.2021 13:55
« Re: Re: Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Dobrý den, tak jak čtu tak ten VAG je opravdu zvláštní …my mame soukromou Atecu je fakt že benzin 140kw 2.0tsi 4drive s dsg380 a nemůžu říct křivého slova, voličem režimu drive, sport, Eco, atd vše funguje fakt dobře a když už tak mám pádla a ty reagují okamžitě, tak nevim jak to soudruzi z NDR nastavují … ;-)-
martinST 25.10.2021 11:40
« Re: Re: Re: Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
Tomu věřím.. Myslím, že hlavní problém bude v tdi, kdy je pod 2000tis prostě mrtvé. U Tsi ten problém nejspíš nebude, to za a), za b) myslím že i dsg bude nastavené na trochu větší otáčky než u tdi, ale zde jenom spekuluji, nemám osobní zkušenost s Tsi a dsg.
-
-
-
-
-
vondry87 23.10.2021 13:17
« Re: Toto je sekcia moje auto alebo firemné auto ?
V ČR se na firmu prodá naprostá většina aut, takže pokud by tu měla být jen nefiremní auta, bylo by tu pár recenzí na nové Dacie a duo Hyundai + Kia a sem tam nějaká Scala, na kterou dotyčný poctivě mnoho let šetřil. Ano sem tam by se objevilo i nějaké BMW. Sice 20 let staré a neservisované, ale bylo by..
Takže já jsem fakt rád, že sem lidi dávají firemní auta, upřímně řečeno to jsou jediné uživatelské recenze, co čtu, protože to jsou informace, které se můžou hodit, až budu sám vybírat auto. Jak jede 15 let starej Superb mě upřímně nezajímá, ač samozřejmě chápu, že někdo může mít radost i z takového auta a ze srdce jim to přeju. Ber to tak, že člověk firmě (tzn. přeneseně i sám sobě) na firemní auto musí samozřejmě taky vydělat. Spousta firem dává na výběr - firemní auto, nebo měsíčně třeba 15 tis. k mzdě na provoz vlastního auta. Takže když si člověk zvolí finanční benefit a koupí si auto, tak tu může být, ale když to nechá na zaměstnavateli, protože je to jednodušší a dostane se díky daňovým úlevám zaměstnavatele na vyšší kategorii vozu, tak najednou nemůže? To je přece nesmysl..
-
saabik 25.10.2021 08:23
Měření
Já bych tu údajně obrovskou změnu rád viděl i objektivně. To znamená auto na brzdě před a po. Nebo změřené pružné zrychlení před a po. Seriózní úpravci tohle běžně dělaji. Chápu, že radost je asi velká, ale otázka je, kolik z toho dělá placebo. Nic ve zlým, je to normální. ;-)-
martinST 25.10.2021 11:46
« Re: Měření
Placebo určitě není v tom, že se s autem pohodlněji jezdí, tzn ten spodek není už úplně mrtvý a převodovka dříve/rychleji podřazuje.
Na druhou stranu s tím výkonem - zde to teoreticky placebo být může, protože to na brzdě měřené není. (můj konkrétní kus). Úpravu ale dělal (řekl bych) jeden z největších úpravců v Čr , nechci zde ale dělat reklamu, pokud by byl zájem napíšu do soukromých zpráv..
Důvod proč to nebylo na brzdě je, že úprava probíhala zde na moravě, chip organizoval náš servisák a chipovalo se ten den cca 5 různých vozů, tzn člověk od úpravce dojel přímo zde. Nicméně kolega se stejným motorem si tu práci dal a na brzdu k ním zajel, natočili to a....bylo to tam :-)
-
-
Ondra72 28.10.2021 09:22
Haldex
Ahoj,jen přidávám svojí zkušenost s čiplou +uprava řazení u O3 scout .Po 20000km jsem zničil " haldex',tedy naštěstě stačilo vyměnit čerpadlo,ale stejně oprava za cca 15000. Převodovka ti vydrží,tu máš super,mě už to trochu kolem 1800 otáček pocukávalo.Asi bych doporučil kontrolovat stav oleje a zanesení síťky čerpadla dřív než po 60000km.Ja jsem to nakonec všechno nechal přehrát zpátky do originálu.Jinak jsem si měřil i pružnost zrychlení 80-120 s Dragy a zrychlení bylo o cca 0,6s lepší 5,2 vs 5,8 a 0-100 za 7s. .Změřený výkon před úpravou 135kw a 400nm, po upravě 153 a 460.Jinak presně chapu co tě na tom štve,mě to jezdí v tech otáčkách pod 2000 asi trochu líp,ale je to takový utrápený,navíc nemám pádla řazení.
Jinak tvuj scoutík moc pěknej,jen by potřeboval 6válec a ZF.
Ondřej
Pri 50 alebo 60 tisíc kilometroch pôjdem meniť olej v prevodovke,tak mi ponúkli možnosť nastaviť automat aby v obci držal vyšsie otáčky.Tak som zvedavý.
Inak prevodovku mám hydro Aisin 6- stupňový.No počul som,že aj dsg sa dajú nastaviť.