Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia BXE

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Octavia II byl už pár let mým vysněným vozem. Prostě se mi líbil. Proč? To nedovedu vysvětlit...Automobil jsem kupoval skoro před rokem z AAA auto, měl najeto 103.000 km a vypadalo velice zachovale. Před koupí jsem s ním objel pár autoservisů, kde potvrdili pěkný stav, včetně km v autorizáku. Šlo tedy o vůz s operativního leasingu, s plným servisem. Trochu risk, ale zase člověk ví, že to neprodávají proto, že je tam něco špatně a chtějí se toho zbavit, ale prostě proto, že to má tři roky za sebou. Před O2 jsem jezdil ve favoritu, fabii 1.2htp, hyundai lantra. Octavia mě po první jízdě nadchla, možná že i nadšení z prvního naftového motoru udělalo své. A samozřejmě výbava elegance, s koženým multifunkčním volantem, maxidotem, dvouzónovou klimou, xenony, sluneční clonou atd. působí velice příjemně.

Silné stránky

- Auto jako takové mi přijde velice dobře zpracované, kvalitní a pohodlné.
- O velikosti kufru se netřeba zmiňovat (při stěhování, kdy jsem musel použít 6x celou fabii, jsem octavii využil jen 2x)
- Líbí se mi:)
- Moc nežere (spotřeba 5,4 litrů/100km) a to si na to občas šlápnu...
- dobře jede (motor 1.9TDI v jistých režimech jízdy, především klidnějších, je nesmírně příjemný)
- velmi dobře brzdí (4x kotouč je znát)
- dostatek levných ND na internetu nebo přes známe v origo servisech
- zkušenosti autoservisů s těmito vozy (a nejen servisů, na internetových fórech je toho tuny)
- zatím drží pohromadě
- xenony svítí naprosto famózně, když jsem si na ně zvykl
- TDI 1.9 77kw za studena nehezky chrochtá

Slabé stránky

- velmi lehké řízení (ale zvykl jsem si)
- pří razantnější jízdě dochází motoru brzy dech
- problém s navigací columbus (zloději)
- neustálé drncání sluneční clony
- papírové brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Najel jsem zatím necelých 20 tisíc km, auto mělo 103 tisíc km, teď má 21 tisíc. Porucha nebyla žádná.
- Nechal jsem vyměnit žhavicí svíčky (starline :) z toho nemám dobrý pocit) a preventivně rozvody.
- Poslední dobou mi začalo po vypnutí chodu něco v motorovém prostoru hučet až skřípat. Nepřišel jsem na to, co to je.
- čekají mě zadní kotouče a desky ( na netu TRW cca 3000,-Kč za díly)
- jednou zazlobil tempomat

Zkušenosti se servisem jsou ale zlé. Autorizovaný servis ani náhodou, je to drahé a jsou to paka.
Zkoušel jsem i garážníka, to vypadalo velmi dobře (výměna svíček), ale pak se z toho ukázala docela hrůza (zapomenutý šroub do kola, poškozený elektron, natahování cen).
Nakonec jsem našel autorizovaný servis VW/Audi a musím uznat, že jejich úroveň je o dost vyšší (dá se předpokládat, když servisují hlavně dražší auta jak škodovky).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Z AAA zkušenosti různé. Prodej byl v pohodě, když člověk ví co chce a nenechá se nutit, tak je to OK. Umožnili mi v pohodě vybrat si servis na prohlídku vozu, vůz dostavili do mého města, přidali záruku na ojetinu (12 tisíc km nebo rok, ovšem nad 100.000 km ojetina má tu záruku značně ořezanou), CEBIA certifikát k zahození taky nebude. Přidali ptákoviny jako kosmetika (ale hodila se velmi) atd. Úvěr schválili mega rychle.
Na druhou stranu personál byl spíš cvičený v kecání než v prodeji aut a faktech.

 

Novinky v recenzi

17.2.2012 08:02

Další spokojené km

Najel jsem s autem dalších 20 tisíc km, takže už mám 145 tisíc od koupi vozu v AAA. Vše pořád funguje stejně, nic se nevysypalo. Najet 45 tisíc za rok a něco, to je proti benzínu už úspora alespoň 40 tisíc v PHM, tak jsem spokojený.
Vyměnil jsem zadní brzdy, původní už měly dost (zřejmě vydržely celou životnost automobilu). Bohužel, nevím jestli to bylo už špatně brzdícím zadkem, ale zkroutily se mi přední brzdy. Takže tam půjdou Brembo Max.
Byli jsme na Slovensku, Chorvatsku, různě po ČR v horách atd. Šlape jako hodinky. Vyjma Starline žhavičů, které odešly po roce...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

mých vlastních 20 tisíc km, ojetina a naprosto bez problému + dalších 20 tisíc

praktičnost
10

Kufr no comment...tunel na lyže dokonalý...

prostornost
10

velké, praktické (světlý interiér trochu praktičnost snižuje:)

jízdní vlastnosti
10

nemohu moc porovnat, ale přijdou mi super. Paket pro špatné cesty auto sice trochu zvyšuje, ale na silnici drží.

jízdní komfort
10

Jsem prostě spokojenej.

provozní náklady
10

Auto je hrozná investice, gumy, rozvody, pořád něco. Průměrně, ale díky ceně ND na Škodu to není tak hrozné

náhradní díly
10

Original nejsou moc levné přímo v autorizáku. Pokud není známých. Ale na internetu je hodně specializovaných prodejců autodílů na VW koncern a to pak jsou ceny naprosto skvostné. cc-autodily atd..

výkon motoru
8

Tak 200 koní to nemá, ale špatně to nejede. Když to člověk nedrží pořád pod plynem, tak to má dobré rezervy na předjetí. Výkon 77kw bude asi víc. Motor krásně zabere od 1500tisíc/ot, pak zvadne a pak zase začne zabírat. Důležité je šikovně držet točky

spotřeba
9

Do 6ti litrů. Plus klimatizace.Dokázal jsem s tím i jet za 4.2 litrů, ale jízda byla hrozně pomalá a po rovině. Poděbrady - Mělník - Most. Rozdíl spotřeby mezi rychlou a pomalou jízdou není velký.

hlučnost motoru
10

Tak TDI PD zrovna tichostí nevyniká, chrochtá, při přeřazení vždycky zařve, do kopce při sešlápnutí plynu taky řve, ale mně se to prostě líbí. A hlavně to jsou nízké tóny. Hodně dokáže vyřešit rádio. Po rovině, když se rozjede, je to pohoda.

kvalita sedadel
10

Naprosto pohodlné.

brzdy
10

Dostatečné, pokud ze 190 nebrzdíte prudce. To se Vám potom zkroutí.

zavazadlový prostor
10

Hrozitánský






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…