Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz Vito Tourer SELECT 119CDI 4x4

5.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz Vito, foto 1 Mercedes-Benz Vito, foto 2 Mercedes-Benz Vito, foto 3 Mercedes-Benz Vito, foto 4 Mercedes-Benz Vito, foto 5 Mercedes-Benz Vito, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Vitouš Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1950 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 9 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 1000 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Služební Vito v pro soukromé použití nejvhodnější výbavě SELECT s novým motorem OM654 o výkonu 140kW (190 koní) spojeným s novou automatickou převodovkou 9G Tronic. Pohon 4x4, nové rádio Audio 40 a 8 míst k sezení.

Silné stránky

Nový hliníkový motor OM654, klasický měničový automat 9G Tronic a trvalý pohon všech kol 4MATIC. Docela komfort na palubě, byť ta kůží obšitá přístrojovka jako v třídě V tady není. Rádio Audio 40 je funkcemi nabyté, jen si pokud používáte CarPlay vypněte BT pro HF, ať se to dá poslouchat.

Slabé stránky

Není moje, je služební, ale pro někoho by to byla výhoda. Příští auto musí mít paket spánek. Trojlavice, byť v SELECTu komfortní, nejsou jednosedadla ve třídě V, ale tak to v životě chodí. Škoda že nelze samostatně otevírané okno jako v třídě V, to mi chybí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Služební, skladovka, takže nebylo co řešit.

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím není co hodnotit a poslední generace téměř nezlobí. Vito zraje jako Víno, co první generace s předním pohonem zkazila, druhá celou životnost postupně řešila a odstraňovala, ta současná nezná.

praktičnost
9

Praktičnosti by možná prospělo kratší provedení, ale to je také v nabídce, K má délku 4,9m. Nicméně jinak to auto nemá konkurenci: 8 lidí a 1000L zavazadel nebo přes 5 m3 vnitřního prostoru v autě co vjede do podzemních garaží 1,9m a s 4x4 a jede 200...

prostornost
10

Víc prostoru už můžete mít pouze v plnotučné dodávce a ta se nevleze do podzemních garáží, ne že bych to potřeboval...posaz na komfortních sedadlech verze SELECT a místo kolem řidiče se spolujezdcem je luxusní, vzadu jsou lavice. SELECT už má komfortní.

jízdní vlastnosti
8

Jízdní vlastnosti zlepší 18" nebo 19" kola, ale 17" s profilem 55 jsou pohodlnější, základ pro slabší motorizace je 16" s profilem 65 a ty už se v zatáčkách žvýkají. Zvolte si pro sebe vhodný rozměr. Těch 140kW už bych možná postavil na 18" s profilem 45.

jízdní komfort
9

Auto je jízdně opravdu komfortní, podmínkou jsou ty pneu s dostatečně vysokou bočnicí a komfortní sedadla na všech pozicí. Žel samostatná sedadla z třídy V se do Vita dají dozadu dát velice omezeně. Ale to je politika výrobce, kterou lze chápat.

provozní náklady
9

Na takovou velkou a těžkou almaru a výkon nízké. Také řidičova nožička se občas moc přátelí s těmi 140kW. Je jasné, že to nebude jezdit za 5-6L, ale na 10-12L se dostanou jenom dálniční střelci nebo lidi jezdící nonstop město (ne obchvaty). Počítejte s 9L

náhradní díly
10

Ještě jsem nepotřeboval a nejspíše ani nebudu - služební auto. Ale jsou dostupné rychle a nejsou mezi MPV/dodávkama překvapivě nejdražší.

výkon motoru
9

Výkon motoru u varianty 119CDI nelze kritizovat a příští rok bude ještě lépe. :-) Vito pod 100kW pro provoz mimo město nekupovat, ale 140kw už je docela dost, dostat na dálnici tachometr přes 200 vůbec není problém!

spotřeba
8

Nový hliníkový OM654 má předpoklady být úspornější než litinový dlouhozdvihový OM651. Uvidím až si to sedne, zatím mi to přijde hodně citlivé na vnější teplotu. Ale tlačíte vzduchem skoro 4m2 trvalou čtyřkolkou o hmotnosti přes 2400kg, fyzika nepustí.

hlučnost motoru
10

Tady se nový motor a převodovka ukazují v dobrém světle. Kromě hliníkové konstrukce nového motoru je plus pokles pracovních otáček na dálnici z 2250 na 1750. A to v autě není sada akustické pohody! Obsahující dvojité sklo u řidiče a akustickou izolaci.

kvalita sedadel
9

V SELECTu O.K., jsou tady už i lavice vzadu v komfortnějším provedení ale u mne tam nejčastěji sedí děti a ty mají a ještě pár let mít budou, dětské sedačky a podsedák. Protože jinak v levnějších provedeních jsou docela tvrdé lavice dobré jen na pár km.

brzdy
9

Chtějí proti minulé generaci W639 musel výrobce nastavit větší ovládací sílu na pedál. Auto jinak brzdí překvapivě dobře.

zavazadlový prostor
10

Teoreticky až několik m3, není co řešit. V základu je u karosérie délky L (5,14m) po strop 1000L! Mercedes ještě umí K (4,9m) cca 700L a i XL (5,4m) cca 1400L. Vše pokud jsou v autě celkově 3 řady sedadel. Trojlavice je lepší vyndavat ve dvou.






Blesk.cz

Ornella Koktová to má za pár! Kvůli koronaviru musí rodit bez manžela

Ornella Koktová to má za pár! Kvůli koronaviru musí…

Již brzy z ní bude dvojnásobná maminka, jenže nemůže se na miminko jen radostně těšit, jelikož ji trápí, že bude…

Klíšťová encefalitida – čeká nás letos opět rekord v počtu nakažených?

Klíšťová encefalitida – čeká nás letos opět rekord v…

774. Tolik případů klíšťové encefalitidy v loňském roce zaznamenali lékaři. Jedná se přitom o nejvyšší číslo za…

 

iSport.cz

TOP 10 v poslední dekádě NHL: Jágr na druhou, zpěv Blues či loučení legend

TOP 10 v poslední dekádě NHL: Jágr na druhou, zpěv…

Prakticky každý hrací den NHL nabízí něco extra. Vzrušení, akci, báječnou podívanou a neopakovatelné příběhy.…

NEJ transparenty: Mrkáme na Peltu, ostré vzkazy i masivní chorea

NEJ transparenty: Mrkáme na Peltu, ostré vzkazy i…

Plné tribuny, úžasná chorea i pichlavé vzkazy na transparentech. Pojďte si v době koronavirové pandemie bez…

 

Reflex.cz

Krása slunné riviéry: Jak vypadalo mezi Čechy oblíbené Chorvatsko na počátku 20. století?

Krása slunné riviéry: Jak vypadalo mezi Čechy…

Zadar, Pula, Trogir, Split a mnoho dalších. Soubor starých pohlednic zobrazuje města a letoviska, která si Češi…

Hrdina, jehož jméno by měly nést ulice v polských městech. Doposud ho však téměř nikdo nezná

Hrdina, jehož jméno by měly nést ulice v polských…

Pochopitelně že to, co dělal Aleksander Ładoś, nebylo legální. Jako diplomat nepochybně potvrzoval nepravdivé…