Recenze
Lexus GS 3,0 V6
Technické info
Přezdívka auta Lexus Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:5600 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2995 výkon [kW]: 183 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.8 / 12.5 *
Popis vozu
Dobrý den,
nejprve bych měl začít tím, že tento vůz není můj, bohužel :-( ale přišlo by mi líto, něco nenapsat o tomto autě. Podle mne, nemá každý tu možnost řídit tento klenot japonského automobilového průmyslu. Měl jsem ho k dispozici na projetí (bez majitele), takže jsem si zkusil takřka vše, co tento vůz dokáže.
Jak jsem přišel k tomuto vozu?
Tímto bych chtěl poděkovat své přítelkyni, která mi toto nádherné odpoledne domluvila. A mé čerstvé zážitky z vozu? Jsem jako "malý Jarda". Prostě tak nějak nemohu najít ta správná slova, kterými bych zachytil pravou podstatu svých pocitů po projížďce s géeskem. I když, napadá mě, nádherné, noblesní, sportovní, agresivní... Moc to nejde dohromady, vím, ale kdo tento vůz řídil, tak pochopí.
Vůz je sedan řekl bych vyšší střední třídy, blízký konkurent 5-kovému BMW, nebo MB E-class a nebo Audi A6. Ihned jak jsem se usadil za volat, bylo mi jasné, že to bude nevšední zážitek. Luxusní materiály, kam jen oko dohlédne, neuvěřitelně pohodlné sedačky, kterým bych opravdu neměl co vytknout. Vyhovovala mi jak délka sedáků, tak boční vedení i při rychlých průjezdech zatáčkami, tak jejich komfort a materiály. Samozřejmě kůže. Perlička od majitele: každou z předních sedaček pohání 18!!! servomotorů. Dále po prvním nastartování mě v začal v duši hladit zvuk vidlicového šestiválce a také pocit jakési "nadřazenosti", protože jsem si byl vědom, že řízení takového vozu se mi zase dlouho nepoštěstí.
Jakmile jsem zařadil D, s respektem jsem přidal plyn, pod kapotou cosi příjemné a kultivovaně zabublalo a já se vydal s přítelkyní na sedadle spolujezdce vstříc klikaté silnici s jistou dávkou noblese a elegance. Zdálo se mi, že pro tento vůz je ideální rychlost 30-40 km/h. Vím, zdá se to divné, ale ten bublající zvuk a možnost kochání se přírodou mne prostě dostala na kolena. Po pár set metrech jsem si řekl, že si vyzkouším, co géesko dokáže a zadupnul jsem plyn na podlahu. Automatická převodovka podřadila o 3 stupně níž a ručička otáčkoměru se vymrštila ke 4000 otáčkám a najedou mě tah motoru zarval do sedačky a 250 koníků mi ukázalo, jakou mají sílu. 250 není mnoho, ale když je člověk zvyklý jezdit s Corollou, která má 110 koní, je to pořádný skok kupředu a tah motoru ho prostě dostane.
Zdálo by se, že na tak velké auto (4,8 x 1,8 x 1,4 metru) bude docela těžké, ale váha mne mile překvapila. 1695 kilogramů, což se mi nezdá na takový vůz mnoho a pro pohon mi třílitr připadne adekvátní, ale je to čistě subjektivní názor. I když musím uznat, že s 4,3 nebo 4,6 litrem musí být větší zábava, ale i tak to pro mě byl nádherný zážitek.
Po malé odbočce se o5 vrátím k tomu, jak probíhala jízda a jaké byly mé pocity. Po zkoušce, kam až jde plynový pedál jsem přepnul polohu spínače z NORM na SPORT. Na displayi uprostřed tachometru blikl tento nápis a z rázu všechno ztuhlo, jak posilovač řízení, tak tlumiče a převodovka najedou ochotněji nechala vytáčet motor do vyšších otáček a řadila rychleji. Řekl jsem si, že zkusím, jak mu jde zrychlení z 0-100. Zkoušel jsem dvě metody, automat a sekvenčně. Zrychlení se sekvenčním řazením se mi zdálo o chlup lepší, ale o5 je to subjektivní názor. Ale můžu potvrdit zrychlení. Je to skutečně něco maličko nad 7 sekund. (Dole najdete video na youtube.com). Po několika kilometrech jsem se dostal do úseku zatáček, které mě nutily k neustálému zrychlování své jízdy. To co v Corolle projedu rychle, s géeskem se dá projet 2x rychleji. Prostě neskutečné. Podvozek nádherně kamufluje (ne)malou váhu vozu a nedal mi znát, jak je vůz těžký. Ale musím uznat, že toto auto je spíše dělané na to, aby člověk najel na dálnici, nastavil 200km/h na tempomatu a vydal se směr Deutschland.
V neposlední řadě bych chtěl vyzdvihnout podvozek. Nádherně tlumí nerovnosti a ani na rozbité okresní cestě jsem nepocítil nějaké houpání auta, že by nějak uskakovalo nebo něco podobného. Dále bych chtěl říct, že motor má neskutečně sametový a kultivovaný chod. Pokud člověk nedá plyn na podlahu, nemá šanci zvuk motoru zaslechnout.
Ještě jsem zapomněl na brzdy, co jsem vypozoroval tak raketový nástup a žádné uvadání. To je asi vystihuje. Na váhu tohoto vozu jsou bych řekl až trošku předimenzované. Možná se montují ty samé i do těžší verze GS430 respektive GS460 ale to nevím. To by vysvětlovalo, proč jsou tak ostré, ale to je dobře ne? Aspoň to brzdí :-)
Dále co napsat? Á už vím. Design. Když jsem s tímto vozem projížděl vesnicemi, tak bílé, nablýskané géesko vzbuzovalo všeobecnou pozornost a zájem všech. Jak protijedoucích řidičů, tak cyklistů, tak babiček na zápraží, tak dětí, hrajících si kolem silnice. Je to prostě a jednoduše nádherné auto. Design Lexusů se mi vždy líbil, ale fotky a realita jsou něco jiného. U GS to platí dvojnásob. Nádherné linie, krásná světla, oblé tvary, velká kola (18", pneu 245/40 R18). Skutečně radost pohledět. Ale také vnitřní uspořádání a design interiéru je úžasné. Všechno je tam, kde by člověk čekal, vše je přehledně uspořádáno, budíky dle mého gusta, skvělé materiály a vynikající zpracování.
Jediné co bych tak mohl vytknout, by byla spotřeba, ale kdo má na tento vůz, tak ho asi uživí. Ale průměrnou spotřebu jsem měl za tu to vyjížďku asi 12,5 litru. Pravda, jel jsem lehce sportovněji, ale řekl bych, že nic extra. Řekl bych, že spotřeba se dá ustálit někde v rozmezí 10,5-11 litry.
Zde přiložím trošku "nudných" technických parametrů.
Délka 4825 mm
Šířka 1820 mm
Výška 1430 mm
Pohotovostní hmotnost 1695 kg
Rozchod kol vpředu 1535 mm
Rozchod kol vzadu 1540 mm
Rozvor náprav 2850 mm
Min. objem zavaz. prostoru 430 litrů
Druh motoru V-motor
Umístění motoruv předu podélně
Počet rychl. stupňů (aut.) 6
Zdvihový objem 2995 ccm
Počet válců 6
Počet ventilů 24
Točivý moment 310 nM
Točivý moment-otáčky 3500 při ot.
Výkon 183 kW
Výkon - koní 249 koní
Výkon - otáček 6200 při ot.
Maximální rychlost 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 7.2 s
Pohonné hmoty Lexus GS III 300
Objem nádrže 71 litrů
Spotřeba - kombinovaně 9.8 litrů na 100 km
Sériový rozměr pneu 225/50 R 17 W
Jak bych závěrem shrnul tuto nádhernou vyjížďku? Asi jen tak, že bych chtěl mít jednou něco podobného, né li stejného v garáži. Do tohoto vozu jsem se prostě zamiloval. BYLA TO ASI LÁSKA, NA PRVNÍ NASTARTOVÁNÍ. Prostě nádhera. Všem, pokud budou mít tu možnost, doporučuji svezení. Je to neobyčejný zážitek.
Silné stránky
- motor
- podvozek
- interiér
- design
- převodovka
- ASI CELÉ AUTO (jednoduše mne ohromilo)
Slabé stránky
- spotřeba
- CENA :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
nemohu posoudit
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
já ho nekupoval :-)
Novinky v recenzi
další video
tentokrát z trošku ostřejší jízdy. http://www.youtube.com/watch?v=I8NZYnD4KYs
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Lexus GS 3,0 V6
- Re: Slabá stránka - cena 31.07.2011 16:17 koyota
- Re: Re: Re: Admine zakaž ty kalhotky :-) 19.07.2011 15:10 StormShadow
- Slabá stránka - cena 19.07.2011 14:43 Wiii
- Re: peknyliftback 04.02.2011 15:57 koyota
- peknyliftback 27.08.2010 14:06
- jj 07.08.2010 15:57 JirkaS
- Re: Re: Re: Jen tak 21.06.2010 11:01 koyota
- Re: Re: Jen tak 20.06.2010 22:58 FRPE
- Re: Jen tak 20.06.2010 22:53 berustina
- Re: Re: Re: Jen tak 20.06.2010 22:45 FRPE
- Re: Re: Jen tak 20.06.2010 22:38 berustina
- Re: Jen tak 20.06.2010 22:36 FRPE
- Jen tak 20.06.2010 22:34 berustina
- Re: Re: Admine zakaž ty kalhotky :-) 15.06.2010 20:35 koyota
- Re: Admine zakaž ty kalhotky :-) 15.06.2010 20:23 JirkaS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 16:37 koyota
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 16:35 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 15:32 koyota
- Re: Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 15:15 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 14:57 koyota
- Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 13:32 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 13:30 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 10:47 koyota
- Re: Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 10:25
- Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 08:34
- Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 08:19 Ajin(MoDo Team)
- Re: Předražená Toyota 15.06.2010 07:43
- Re: Re: Předražená Toyota 15.06.2010 01:32 Ajin(MoDo Team)
- Re: Předražená Toyota 14.06.2010 23:49 koyota
- Předražená Toyota 14.06.2010 23:18
Další vozy Lexus GS
-
Lexus GS (2018) Majitel: medvedi
Přidáno: 5.4.2018 3210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Lexus GS (2008) Majitel: overclocker
Přidáno: 5.11.2012 209 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Lexus GS (2006) Majitel: JSA
Přidáno: 29.10.2012 109 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Lexus GS (2001) Majitel: JSA
Přidáno: 24.4.2008 209 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Lexus GS (2008) Majitel: Miloš_
Přidáno: 31.12.2009 239 Majitel 9.72 Uživatelé