Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1,9 TDI 81KW

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta traktor Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:128000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Jedná se o auto, které k vidění téměř na každém rohu. Auto dostal můj otec jako nové koncem roku 2001 jako služební a po čtyřech letech ho od firmy odkoupil s tím že ho nechá mě na ježdění. Z důvodu, že jsem v té době ještě nevlastnil řidičský průkaz, stálo asi třičtvrtě roku v garáži. Avšak od té doby co jsem dostal řidičský průkaz ho užívám každodenně a ujel jsem s nim už přes 50tis km. Výbava auta není nijak závratná, ale mam tam vše co potřebuji. Je to provedení elegance, které obsahuje manuální klimu, elektrony, tempomat,elektrické ovládání oken, zrcátek, ASR, ABS, loketní opěrka, opěrka mezi zadními sedadly, tažné zařízení, mlhovky, neoriginál radio, původně bylo originál na kazety, ale špatně hrálo tak ho nechal táta vyměnit. Teď hraje líp, ale originál repráky stojí za prd. Ale což nepotřebuju mít pojízdnou diskotéku takže sem si na to zvyk. Auto je v dobrém stavu až na pár škrábanců, které se většinou připisují na vrub mě jakožto začínajícímu řidiči. V budoucnu plánuju jejich opravu.

S autem jsem spokojený není to žádná divočina, ale málo papá a jelikož sem student tak peněz nemám nazbyt. Jedna z věcí, která mi na autě vadí je výhled dozadu. Částečně je to zapříčiněno mým špatným odhadem, ale co si budem povídat vidět tam toho taky moc neni Taky už sem se parkrát někde opřel takže časem plánuju novej lak na nárazník a možná i senzory když budou penízky.

Motor je výkonově pro mě celkem dostačující i když nějakej koník navíc by se hodil. Jelikož však nejsem moc příznivcem chipu, tak se asi žádné navyšování konat nebude. Při rychlejším předjíždění zejména naloženého auta je nutnost podřazovat na čtyřku, na pětku se autu už moc nechce, přece jenom 110 koní není nijak moc. Motor se snažim držet od 2tis otáček do 3,5tis víc už to nemá ani cenu, protože to akorát víc žere a stejně to už líp nejede. Při předjíždění tak od 2,3tis otáček, protože pod touto hranicí je motor mrtvej. Souhlasím, že zejména proti novým dieselovým motorům je spektrum využitelných otáček malé a chod motoru poněkud hrubější, ale ani jeden z těchto aspektů mi nevadí. Do tachometrových 140 je motor "relativně tichý" , za to pak už proniká více hluku do kabiny. Chtělo by to šestku, ale nevim jestli by to motor utáh a jak řikal kámoš výroba šestistupňový převodovky je o dost náročnější a dražší (teda řikal to já tomu zas tak nerozumim). Řazení je Německy přesné, možná bych ocenil kratší dráhy a také kratší řadící páku s koženou hlavicí. Octávie není žádný sporťák proto možná i ty delší dráhy. Maximalka je něco nad 200 tachometrovejch po rovině a z kopce se dá ject i 210 ale to už nemá žádný smysl. Můj subjektivní pocit je že nová octávka 1,9TDI jede líp, asi to bude tím že skutečný výkon je 87kw oproti psaným 77. Neměřil jsem to, ale dočetl sem se to v různých zdrojích.
Jelikož teď studuji v Plzni a autem jezdím docela dost i ve čtyřech lidech tak by se hodilo víc místa na zadních sedadlech,auto je vhodné maximálně pro rodinu se dvěmi dospělými a dvěmi dětmi.Naštěstí většinou vzadu vozím slečny a ty se tam ještě vejdou.

Dlouhodobá spotřeba se odvíjí hlavně od stylu jízdy. Já si ji držím kolem 6 litrů a to docela často jezdim ve 4 lidech. Jinak po městě se moje spotřeba pohybuje kolem 7litrů, na dálku tak kolem 6 když jedu naložený a kolem 5,5 ve dvou lidech. Je pravda, že na spotřebu uplně nejezdím z důvodu že mi to nejde a ani mě to nebaví. Ale se spotřebou sem spokojený. Čísla jako 4.5 litru nebo dokonce 4 litry, kterými se někteří tédéíčkáři někdy ohánějí jsou pro mě nepředstavitelné.

Interier už nepatří mezi nejmodernější a designově nejhezčí, ale zato je přehledný a dostatečně kvalitní na auto nižší střední třídy. Všechy ovladače na palubní desce jsou rozmístěny po ruce a nic vám nikde nepřekáží. Sedačky mi přijdou spíše podprůměrné, ale nevím jak tomu bylo ve své době. Jelikož táta má docela dost kilo, tak je sedadlo u řidiče za tu dobu dost prosezené.

Přejdeme-li k jízdím vlastnostem, kde octávka nepřekvapí ani neurazí tak zjistíme, že auto je naladěno spíše na komfortní dálniční ježdění než na nějaké závody po horských silničkách. Při otáčení volatem na levou a pravou stranu se auto spíše naklání než zatáčí. Je pravda, že 15 palcové pneumatiky v rozměru 205/60 tomu taky nijak moc nepřidají.

S autem jsem spokojený a na moje užívání je úplně ideální i když bych někdy rád přivítal zábavnější auto s benzínovým motorem. Souhlasím tak s lidmi, kteří tvrdí, že auto je poněkud nudné, ale zato spolehlivé. I přesto ho mám rád a kdybych si moh vybrat znovu tak bych ho bral znovu.

Silné stránky

Spotřeba
Design (pro mě)
Spolehlivost
Veliký zavazdelník
Přesné řazení
Celkem výkonný motor

Slabé stránky

Kultivovanost motoru (hlavně za studena)
Kvalita sedadel
Špatný výhled dozadu
Prostor na zadních sedadlech
Odchlípávající se přední nárazník
Špatné originální audio

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno podle toho kam to táty zaměstnavatel dal. Teď servisováno v Auto Bash Děčín. Servis, který se specializuje na VW group. Sem zde celkem spokojený. Montáž tempomatu zvládli dobře. Dále mi zde měnili mřížku na výdech vzduchu, praskla mi u ní jedna příčka, madlo na dveřích u řidiče, ,,stříbrný´´nápis octávia, který když sem otřel hadříkem tak mi skoro celý slez, rozhýbavali mi klapku u turba (přestalo z ničeho nic táhnout a začlo ject až po opětovném nastartování a měnili mi také čidlo na teploru motoru, to tancovalo na stupnici jak chtělo. Teď se rozsvítila kontrolka na chladící kapalinu tak plánuju opět navštívít servis, už se mi to stalo podrůhé od té doby co mi měnili to čidlo. Poprvé jí bylo málo a teď nevím co s tim je.

19.10.2007
Tak sem opět navštívil servis kvůli kontrolce na chladicí kapalinu a bylo mi řečeno, že je zanesené nějaké čidlo v nádobce a proto to zobrazuje málo chladící kapaliny, prej že se to stává a objednání nového bude stát kolem 500 kč tak sem zvědavej jestli to bude opravdu tim.

23.10.2007
Co v nejbližší době se chystam na geometrii a výměnu letních kol na zimní, tak doufam že to k něčemu bude. Při jízdě na rovině se mi zdá, že auto táhne trochu do strany. Tak snad bude těch 600 co do toho dám k něčemu. Zajímalo by mě jestli to v minulosti vůbec někdo někdy dělal.

3.11.2007
Tak u auta byla vyměněna nádobka na chladící kapalinu a kontrolka už se nerozsvěcí. Cena 760 Kč i s prací.

20.1.2008
Musel zakoupit dvě nové zimní pneumatiky, protože jsem jednu přední prorazil a oprava by už asi nebyla možna. Volba padla na Dunlop SP Winter Sport 3D v rozměru 195/65 R15 bohužel jenom s indexem T oproti H, které jsem tam měl dříve, ale řikám si, že u zimních to stačí a octavka stejně o moc víc nejede .

24.3.2008
Servis 90tis km + výměna rozvodů a předních destiček a samozřejmně olej s filtry. Cena 14 500 kč což mi přijde už docela dost.

19.8.2008
Výměna zadních destiček a kotoučů v jednom malém autoservisu. Přišlo mi blbost dávat za to někde velký peníze. Cena 2600 kč i s prací.

19.10,2008
Výměna spodního plastu na pravé straně pod nárazníkem, cena nového je cca. 400kč, já ho sehnal za 100 kč na vrakáči škoda + 2 koruny za dva samořezy. Výměna svépomocí.

2.4.2009
Byl jsem donucen zakoupit nové letní pneumatiky a volba padla na Michelin Energy Saver v rozměru 205/60 R15 91H. Cena kompletu 8500 Kč. Tak uvidíme jaký budou na autě.

14.11
Přezuto na zimáky, na předku mam Dunlop Sp winter sport 3D a vzadu sice starší Semperity, ale ještě se slušným vzorkem.

24.12.2010
Tak auto už asi dva měsíce prodáno, ještě před prodejem jsem nechal vyčistit turbo, které občas vypínalo a vyměnit stabilizátory, které při přejezdu nerovností klepaly. Doufám, že novému majiteli bude dobře sloužit. Během našeho soužití se nevyskytly žádné velké poruchy a i provoz nebyl nákladný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupováno v dnes již neexistujícím autosalonu: Autostar Velimex v České Lípě, dnes myslím že se jmenuje Gerhard Horejsek. Auto kupovala firma, kde táta pracuje takže předpokládám že dobré. Díky tomu, že těchto aut brali víc, tak si myslím že i sleva byla značná.

 

Novinky v recenzi

16.3.2008 00:00

Příhoda:
Takhle si to štráduju 150 po dálnici z Prahy do Plzně jako každou neděli a najednou asi v půlce cesty vidím nějaké světlo v protisměru. Říkám si to už mám snad halucinace a najednou když přijedu blíž tak vidím jak hoří auto v odstavném pruhu směr Plzeň-Praha.Zdálo se že hoří pouze motor a nějaký člověk se to snaží uhasit,vypadalo to dost děsivě tak snad se nikomu nic nestalo.Nic podobného sem v životě neviděl proto mě to docela překvapilo.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 1,9 TDI 81KW

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Až na výměnu váhy vzduchu,rozhýbaní klapky u turba, čidla na teplotu motoru a nějakých drobností v interieru je auto spolehlivé.

praktičnost
8

Velký kufr, co víc si přát.Jediné co mi vadí je, že když se potřebuju pro něco natahnout až dozadu tak se vždycky zamažu o nárazník.

prostornost
8

Mohlo by být víc místa na zadních sedadlech. Jinak vepředu je všechno okej.

jízdní vlastnosti
9

Auto je laděno spíš na komfortní jízdu než na sportovní.Při rychlém otočení volantem se auto spíš jenom nahne než aby zatočilo.

jízdní komfort
7

Hlučnost motoru hlavně za studena.

provozní náklady
8

Celkem dobrý: malá spotřeba, servis středně drahý.

náhradní díly
7

Díly by mohli bejt levnější 900 za čidlo mi přijde dost, ale proti jinejm značkám bych řek že je to asi průměr.

výkon motoru
7

Mohlo by to být lepší. Výkonu neni nikdy dost. Dřív mi to přišlo jako raketa, teď mi přijde že to moc nejede.

spotřeba
9

Perpetum mobile jak řiká můj kámoš.

hlučnost motoru
5

Je to prostě traktor.

kvalita sedadel
5

Mohlo by bejt lepší vedení. Někdy se bojim že z nich vypadnu

brzdy
7

Brzdí slušně, ale potřeboval bych asi nový desky.

zavazadlový prostor
9

Bagáž pro čtyři lidi do Chorvatska se tam vešla.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…