Recenze

7 Majitel

Hyundai i30 1.4 CRDi

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Hjundajka Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:21800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Dovolte mi, abych se představil. Jmenuji se Tonda K. Rád bych se podělil o zkušenosti s I30.

Jak jsem k němu přišel...

V roce 2012 jsem poslal do světa Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium. Najezdil jsem s ním přes 190 000 km. Bohužel nepatřil k nejspolehlivějším a v servisu jsem strávil poměrně dost času. Na druhou stranu měl vynikající jízdní vlastnosti a těmi si mě získal.

Teď se ale změnil můj seznam požadavků. Už jsem nechtěl velké auto s velkým silným motorem.
Poohlížel jsem se po hatchbacku se 100 koňovým dieselem. S lepší výbavou a pokud možno co nejnižší cenou. V hledáčku uvízl Ford Focus, VW Golf, Opel Astra a I30.

Vybíral jsem následovně. S každým autem jsem absolvoval testovací jízdu, poté si nechal udělat nabídku a doma jsem si napsal ke každému autu body. Pak jsem si spočítal kolik by mě stál jeden bod daného auta. I30 dopadla o něco málo hůře nežli Golf. Jenže na Golf byla delší čekací lhůta a já již na Mondeo měl kupce, který byl ochotný počkat 14 dní. Nakonec zvítězila I30 1.4 CRDi. Před Golfem 1,6 TDI. 90 koní před 105. 6-ti stupňový manuál před 5-ti stupňovým. Německá preciznost a dobré jméno, před lákavou cenou a honosnými slogany slibující nemožné.
Možná jsem i částečně propadl reklamní masírce a nebo mě zlákal design. Každopádně dostali Nošovice o jednu zakázku navíc.

První kilometry

Nakonec jsem čekal o týden déle, než mi při objednání slíbil prodejce. Ale vem to čert, byl jsem natěšený jak malý kluk. Po dlouhé době nové auto a ještě k tomu úplně jiné než na které jsem byl zvyklí...

(následující řádky jsou založeny na skutečné události a jsou psány tak, jak je má autor živě zaryté v paměti)

Rychle převzít auto, přes rameno se rozloučit s prodejcem, nasednout, pohladit volant, řadící páku, ohmatat si ruční brzdu, poplácat auto po přístrojovce naštelovat si sedačku, a sakra, nějak se nemůžu trefit do té správné polohy. Šteluji volant, sedadlo. Zkouším další kombinaci. No nic, pak si pohraji na zahradě. Teď musím už jet. Startuji, ozve se charakteristický zvuk vznětového čtyřválce. Řadím jedničku, hledám cit ve spojce a rozjíždím se.

Po cca. 10 tis. jsem našel/nebo si zvykl, na polohu za volantem...

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Slabší diesel, silný na papíře, trochu línější ve skutečnosti. Mající rád klidné tempo důchodce si zvyká na trochu jiný režim. Nejezdím agresivně, dravě nebo zbrkle. Jezdím prostě svižně. Na dálnici do 140, mimo vesnice do 120, ve městě do 50. Nelibuji si ve zrychlení a nervu tam rychlost za rychlostí, ale nejsem brzda v provozu. Možná jsem byl zvyklí projíždět zatáčky trochu rychleji, jelikož se Mondeo tak ochotně vrhalo tam, kam jsem ho poslal. Hjundajka je jiná. Výrazněji nedotáčivá, s lehkým zadkem a zbrklým ESP, které zasahuje moc moc brzy. Podvozek je tak akorát. Přední náprava filtruje nerovnosti poctivě a občas nezvládne nějakou tu příčnou. Ta zadní náprava by se od té přední měla co učit... Poskakuje a občas vydá nemilý zvuk, přemýšlím, že bych vozil nějaké závaží, aby si trochu sedla a neodlepovala se tak často... Převodovka je sice 6-ti stupňová, ale ta 6 by mohla být o dost delší. Myslím, že vhodně zpřevodovaná 5-ti stupňová převodovka by byla lepší volbou k této motorizaci. Mám dojem, že ta 6 tam je jen, aby se mohlo říci, že konkurence jí nemá...

INTERIÉR

Ne není to něco extra jak Hyundai tvrdí. Někdy je to bída. Třeba některé plasty a nebo základní sedačky. Proto jsem si připlatil za sedačky kombinace kůže/látka. Sice sedák zadní dělitelné lavice by mohl být delší. Mě ty přední docela vyhovují a z interiéru je to to nejlepší co tam najdete! Co si pánové z Korei mohli odpustit je plast lakovaný "ala" kov, hliník nebo co má být. Prostě to vypadá lacině. Páčky pod volantem by si také zasloužili větší pozornost.

Na exteriér si udělejte názor samy. Zprvu mě design ohromil. Teď už je pro mě okoukaný. Vypadá dobře, ale rychle se zají...

Silné stránky

Pořizovací cena oproti konkurenci. Zajímavý vzhled, pěkná barva, pohodlné sedačky.

Slabé stránky

Spotřeba, spolehlivost, hlučnost.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Arogantní a neprofesionální chování servisních služeb. Časová náročnost.

První závada byla asi po 3 měsících. Nefungovalo rádio. Jednoho rána jsem ho již nezapnul. Auto bylo v servisu 4 dny. V rámci záruky jej vyměnili.

Při cca. 16 tis. km, jsem začal slýchat klepání od podvozku. V servisu jsem zjistil, že se uvolnil výfuk (zřejmě v Nošovicích zapomněli na jeden ze šroubů nebo úchytů). Servisní technik mi oznámil, že jsem si to rozbil sám. A to neuvážlivým používáním vozu mimo zpevněné komunikace. Prostě jsem si to podle něj urval. Nicméně, po dlouhé debatě mi nezbylo nic jiného, než uhradit práci a materiál ze svého. Zajímavé bylo, že jim to trvalo 6 hodin práce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce ochotný. Až moc. Nabídl slevu 6000,-

 


Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1.4 CRDi

Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

Po 21 tis. km je brzy dělat nějaký závěr, proto zatím aktuálně dávám 6. Později se může hodnocení změnit. Zatím je to horší než jsem čekal. Sliby v reklamách byly jen prázdné slova. Více v recenzi

praktičnost
8

Chtěl jsem hatchback, žádný stěhovák. Na můj vkus málo odkládacích míst. Trochu menší je i schránka u spolujezdce. Zavazadlový prostor bych mohl mít i větší... Ale pro mé účely to stačí.

prostornost
7

Na zadních sedadlech je to mizerné. Vpředu mi dělalo trochu problém nalézt tu pravou polohu za volantem. Cca. 10 tis. km jsem si zvykal...

jízdní vlastnosti
7

Auto je málo předvídatelné. Od volantu dostávám minimum informací a poslední dobou v něm cítím vibrace od motoru. Zadní náprava často odskakuje od nerovností. ESP zasahuje poměrně zbrkle a moc brzy...

jízdní komfort
8

Vibrace přenášející se do interiéru, hlučnější motor a hlučná zadní náprava

výkon motoru
7

Papírově větší, než pocitově

spotřeba
5

Spotřeba na diesel a poměrně malý hatchback je dost vysoká. Mimo město kolem 6l, dálniční 130 znamená spotřebu lehce nad 7l, město většinou v rozmezí 6,5 až 7l. Dlouhodobá 6,5

hlučnost motoru
7

Takový průměr mezi diesely. Ford mi připadal o trošku kultivovanější.

kvalita sedadel
9

Celkem povedená, kombinace kůže/látka. Základní sedadla jsou o několik levelů horší. Možná by mohla lépe držet dělo v zatáčkách a sedák vzadu by mohl být delší. Hodnotil bych je 8,5.

brzdy
7

Na správné dávkování jsem si musel zvyknout. Poměrně brzy vadnou.

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

Zakázali mu létat, tak začal pít: Po hádce Gagarin málem napadl Brežněva

Zakázali mu létat, tak začal pít: Po hádce Gagarin…

Je to nejslavnějších 108 minut v historii kosmonautiky. Přesně před 61 lety, 12.dubna 1961, odstartoval na lodi…

 

iSport.cz

Dočkal káral ofenzivu: Při absencích a sestavě Slavie měl být výsledek lepší

Dočkal káral ofenzivu: Při absencích a sestavě…

On sám vyslal na branku Ondřeje Koláře jedovatou střelu zpoza vápna. Jenže ani Bořek Dočkal, ani další ofenzivní…

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák škádlil kapesníkem

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák…

Velká podpora do posledních minut před derby a následně velké oslavy po něm. Fotbalistům Slavie na dálku držely…

 

Reflex.cz

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu jeho stíhačky ho museli identifikovat podle zubů

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu…

Je 12. dubna 1961 a na kosmodromu Bajkonur, prakticky uprostřed ničeho, startuje vesmírná raketa, která má do…

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských ostrovech nezkažených masovou turistikou

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských…

Divoká příroda ostrovů Malých Antil a místy chatrná infrastruktura je předurčují poznat dobrodružnějším…