Recenze

jersey.se (muž 43 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Saab 9000 2.3i CSE

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9000, foto 1 Saab 9000, foto 2 Saab 9000, foto 3 Saab 9000, foto 4 Saab 9000, foto 5 Saab 9000, foto 6 Saab 9000, foto 7 Saab 9000, foto 8
Saab 9000, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Turbokiller Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2300 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Bylo to mé první opravdové auto poté co jsem se zbavil Felicie. Všechno pro mě bylo nové a nezvyklé. Auto mi svými téměř pěti metry délky a šířkou dvou metrů přišlo obrovské, jeho hranaté a přesto ladné tvary agresivní, motor 2.3 strašně velký a když jsem se na auto podíval na jámě fascinovalo mě že ač o deset let starší než Felície, po rzi nebylo ani vidu. Byl jsem udiven i masivním uložením motoru, ramen a opravdu poctivým kusem kovu ze kterého byly hnací hřídele.

Skvělý byl i pocit na palubě. Zdálo se mi že mám prostoru jak v obyváku a ta vůně. Nedá se to popsat, takhle prostě voní jen Saaby. A Volva. Volant sice nešel nastavit v žádném směru(!), ale jeho poloha byla vyhovující i když typicky pro 9000 byl nějak divně nízko. Bylo to krajně nezvyklé, ale nakonec mi jeho poloha přišla jaksi samozřejmá. Ergonomie nutí pilota sedět poněkud uvolněněji než v autech nižších tříd a než jsem se zbavil zlozvyků z Felicie, chvíli to trvalo. Zcela nezvyklé pro mě bylo posezení na zadních sedačkách. Superb má sice pro kolena možná ještě trochu víc místa, ale rozhodně není tak pohodlný. Občas jsem někomu řízení rád svěřil jenom kvůli pocitu z povození se vzadu. Obrovský byl také zavazadelník - občas jsem si utahoval z kamaráda že si tam dám jeho Fabii jako záchranný člun. Po sklopení zadních sedaček vznikla rovná ložná plocha na které šlo i ve dvou přespat jako na letišti (pokud člověk trochu pokrčil nohy)... a ano, dalo se tam bez problémů i souložit :).

Jízdní vlastnosti byly velmi dobré. 9000 je možná poněkud tvrdá, ale přes nerovnosti se přenáší s plavnou elegancí zcela beze snahy vyhodit nejprve k obloze příď a potom záď. Prostě se nahrbí jako kočka lehce se zhoupne. Jak to dělá? Jó to kdyby věděli ostatní výrobci automobilů, asi bych nemusel být takový snob. Saabí snob. Největší devizou auta je neochvějná stabilita. V přímém směru není řízení potřeba korigovat jako u většiny jiných aut a v zatáčkách je chování dlouho neutrální. Pak se podle okolností může vyskytnout mírná nedotáčivost v extrémním případě následovaná výraznější přetáčivostí. Tvrdší odpružení svádělo na velkých nerovnostech k mírnému odskakování, ale žádná tragédie. Bezproblémové bylo i brzdění do zatáček kdy auto neprojevovalo snahu parametry zatáčky měnit nebo potápět příď či se klátit.

V pohodě byl i motor. Atmosferický zážehový 16V čtyřválec 2.3 s vyvažovacími hřídeli v bloku o 110 kW a 210 Nm. Největšího momentu sice dosahoval až ve 3800 otáčkách, ale už ve 2500 tam měl asi 180 Nm takže jezdit s ním po městě cca. 55km/h na pětku v 1500 otáčkách nebyl problém a vůbec, choval se na to že byl od začátku navržen zejména pro přeplňování velmi způsobně. Na dálnici byl dostatečně silný aby zatopil Octávce s motorem 1.8T a při jízdě po městě se s ním nemuselo moc řadit. Nejvíc jsem z auta vyrazil 250 km/h a nadruhou stranu při klidné jízdě byla spotřeba do devíti litrů. Jenže co naplat. Íčko mi dalo mnohé, ale dalo mi jen ochutnat. A já udělal tu chybu že jsem se nechal svézt přeplňovanou verzí tohoto motoru. A kdepak, 150 koní je potom bída. Štěstí tomu chtělo a já přišel k verzi Aero a Císko šlo k bráchovi ze kterého se taktéž vyprofiloval nadšený Saabista (kterému taktéž přestává 150 koní stačit).

Silné stránky

Vychovaný motor, prostorný a pohodlný interiér, skvělá aerodynamika, snadná ovladatelnost...

Slabé stránky

Trochu nepřesné řazení, trochu tupé řízení a brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v Troll Jets. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od bývalých Pollar Motors. Vedl to tam jakýsi Sándor. Tož tak...

 


Další vozy Saab 9000



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Pár errorů se vyskytlo

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
4
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly na Vltavu duhové lodě, kvůli koronaviru

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly…

Dvě lodě na Vltavě nahradily letos kvůli pandemii covidu-19 tradiční duhový průvod festivalu Prague Pride. Za…

Krize v manželství Hany Mašlíkové? Ukázka naprosté neúcty k ženě, běsní sexbomba

Krize v manželství Hany Mašlíkové? Ukázka naprosté…

Přestože na sociálních sítích často vypadají rodinné životy a manželství našich celebrit zalité sluncem a…

 

iSport.cz

Philadelphia bez Voráčka smetla Tampu, Colorado padlo s Vegas

Philadelphia bez Voráčka smetla Tampu, Colorado…

Hokejisté Philadelphie uzavřeli boje ve skupině o nasazení do play off NHL výhrou 4:1 nad Tampou Bay a obsadili…

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

 Představte si, že jen týden po nástupu do nové práce dostanete místo vašeho dosavadního šéfa. Pohádkový…

 

Reflex.cz

Požár panelového domu v Bohumíně si dnes vyžádal několik obětí. Lidé před ohněm údajně vyskakovali z oken

Požár panelového domu v Bohumíně si dnes vyžádal…

Při požáru v panelovém domě v Bohumíně na Karvinsku dnes zemřelo 11 lidí, z toho tři děti. ČTK to řekl mluvčí…

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role, aby měl dostatek času na malování a milování vdaných žen

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role,…

Josef Hlinomaz (9. října 1914 – 8. srpna 1978) hrál malé role a nemluvil vznešeně o poslání herce. Svoje…