Recenze
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DPF 4Motion 125 kW (170 k)
Technické info
Přezdívka auta Tigřík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:62500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1986 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
V červnu bylo mojí Škodě Fabii RS 5 let, i proto se mi několik týdnů před tím začala honit hlavou myšlenka na její obměnu za něco většího a pohodlnějšího. Jezdím hlavně po městě a dlažební kostky apod. si s nizkoprofilovými pneumatikami (205/45 R16) a trochu tvrdším podvozkem vždy pokomunikovali znatelněji, než si moje záda přála a pokud jsem potřeboval převést 3 či 4 osoby, tak bylo auto příliš stísněné, ale na druhou stranu to bylo malé, svižné vozítko s mnoha přednostmi - měl jsem ho rád :-)
Některé z dalších důvodů výměny RSka:
- RSko mi začalo trochu vadit svou tvrdostí (jezdím hodně ve městě jak jsem výše uvedl) a to zejména díky nizkoprofilovým pneumatikám a tvrdšímu podvozku,
- menší zavazadelník při cestě na dovču,
- RSko svádělo k rychlejší a ostřejší jízdě, což se vždy nesetkávalo s pochopením PČR, které to někdy natolik zaujalo, že si se mnou občas chtěli pokecat a jindy dokonce po tom toužili tolik, že mě zvali na párty i písemně,
- odslouženo poctivých 5 let,
- v tuto dobu příznivá doba na prodej (prodal jsem za 210tis. Kč), kdy jsem přidal kupci zimní pneu na discích, poklice a pár dalších originálních doplňků.
Rozhodl jsem se tedy, že přítelkyni i sobě dopřeji bezpečí a komfort a sebe, že zklidním, což se podařilo jen částečně, neboť Tiguan má 170 koníků, které ho umí slušně rozpohybovat.
Částešně byl výběr auta i náhoda, neboť přítelkyně mě na zaparkovaného Tiguana upozornila jednou při procházce, já ho do té doby neznal (nikdy jsem na SUV nekoukal) a hrozně se mi menší SUV zalíbilo. Řekl jsem si, že výměnou auta za mladší, ale stejně velké (jakýkoli hatchbach jako Focus či Golf) by to pro mě nebyla moc změna a kombi já nemusím (krom toho z pohledu řidiče je to stejné). Zavrhl jsem tedy standardní osobní auta a začal koukat po SUV, v konečném nejužším výběru byly:
VW Tiguan, Ford Kuga, Nissan Qashqai a Honda CRV.
Po testovacích jízdách a pečlivém prostudování veškerých informací na internetu jsem vybral VW Tiguana.
Model, motor, výbava:
Výbava: Sport & Style
Motor: 2,0 TDI DPF 4Motion 125 kW (170 k)
Barva: Modrá "biscay" perleťový efekt
Převodovka: Manuální šestistupňová (automatická se k tomuto motoru ani nedodává)
Základní výbava je velice bohatá, přesto jsem doplnil pár “drobností“:
- Rádio "RCD 510" s CD měničem na 6 CD a barevným dotykovým displejem, přehrává MP3, výkon 4x 20 Wattů, 8 reproduktorů, ...
- Panoramatické střešní okno.
- Automatická klimatizace "Climatronic" ...
- Bi-xenonové světlomety.
- Mlhové světlomety.
- Multifunkční 3ramenný volant v kůži s alu-dekorací k ovládání displeje, rádia a telefonu, hlavice řadicí páky v kůži.
- Automatický parkovací asistent "Park Assist", "Parkpilot" se signalizací vzdálenosti od překážek směrem dopředu i dozadu ...
- 4 kola z lehké slitiny "Los Angeles" 7 J x 17 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 235/55 R17 ... – VĚTŠÍ JSEM NECHTĚL, UTRPĚL BY KOMFORT JÍZDY.
- Metalický lak / lak s perleťovým efektem.
- Paket "Světla a výhled " s se sklopnými zrcátky ("Comming/Leaving home"), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, vnější zpětná zrcátka el. sklopná s osvětlením okolí, naklonění zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky.
- Paket osvětlení vnitřního prostoru "Ambiente", make-up zrcátka ve sl. clonách s osvětlením, čtecí lampičky vpředu a vzadu.
- Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth.
- Soubor zimní výbavy: vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla.
Další výbava:
- Označení skel vozu.
- Defend Lock.
Zejména doporučuji:
- Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth (pouze k rádiu "RCD 510") v kombinaci s multifunkčním volantem - bezpečné a pohodlné.
- Panoramatické střešní okno - to je prostě pecka.
- Bi-xenonové světlomety - jejich natáčení do zatáček je super.
Mimochodem:
- Automatický parkovací asistent "Park Assist" - tak to je mazačinka a většina přátel, které jsem vezl jen kroutila hlavou.
Jakmile získám další zkušenosti s Tygříkem, tak samozřejmě budu informace a postřehy doplňovat.
Silné stránky
Zátah motoru, který zatím v době zájezdu šetřím.
Kvalitní dílenské zpracování.
Minimální náklony kabiny v zatáčkách.
Přehledný a dobře zpracovaný interiér.
Slabé stránky
Ani ne tak slabá stránka, jako spíš postřeh, jak jsem četl i u jets_cz - absence světel pro denní svícení.
Překvapila mě absence mlhovek u nejvyšší výbavy Sport & Style v základu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při výměně předního nárazníku a masky pracoval servis rychle a dobře. Vše bylo opraveno za 48 hodin, což byl pro mě šok, po zkušenostech s Goldcarem, kde jim vše trvalo dva týdny.
V servisu velice vstřícný přístup a ochota se individuálně domluvit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
I.S.R. auto Průhonice - vynikající přístup prodejce, vstřícný a ochotný.
Auto bylo dodáno o 4 týdny dříve, přijemné překvapení.
Novinky v recenzi
Již při 119.000 km odešel dvouhmotový setrvačník
Klapání při stání na neutrál, kolísající otáčky, občasné zatřesení vozu nebo pravidelné kovové klapání z motoru při neutrálu mě upozornilo na skutečnost, že dvouhmotový setrvačník si žádá výměnu. Mám objednaný nový Tiguan Highline 2.0 140 kW Tdi 7 DSG 4M a nečekal jsem, že budu takovouto větší opravu u současného řešit. Výměna včetně spojky vyšla na cca. 35.000 Kč.
3,5 roku spolu
Tak mam Tigrika jiz 3,5 roku. Za tu dobu utrpel par skrabancu větší i menší, byl 4x vykraden a jednou zasypán kroupami (totálka v roce 2010, škoda přes 250.000Kč). Vše opraveno v autorizovaném servisu na účet pojišťovny.
Žádná závada se po celou dobu nevyskytla, ani garančka v 60.000km nic neodhalila.
- 2x praskla žárovka osvětlení SPZ :-)
Dnes 15.3.2013 - jsem pořídil nový chip na HF (handsfree), abych mohl používat iPhone 4S. Investice 10.000Kč vlastně podruhé, když jsem za HF platil to samé při pořízení nového vozu. Servis na počkání - 1 hod.
S autem jsem spokojený, jen bych si dnes již pořídil automatickou převodovku.
Další VW do rodiny
S VW jsem spokojen, tak jsem pořídil další pro mámu:
Polo Comfortline, 1,2 - 51kW (70k) - chtěla třídveřové a uznávám, že má větší šmrnc.
Výbava doplněna o např.:
1) Rádio RCD 510 s CD-MP3 měničem na 6 CD, 4 x 20 W, 6 reproduktorů, barevný dotykový displej, zdířka AUX-IN.
2) Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací.
3) 4 kola z lehké slitiny "Lakeside" 6 J x 15.
4) Denní světla v náraznících.
5) 3ramenný kožený volant s dekorací v matném chromu , hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži.
6) Textilní koberečky vpředu i vzadu.
7) Loketní opěra.
Zážitky a poznatky
S jízdními vlastnostmi jsem naprosto spokojen. I mimo zpevněnou silnici jsem byl zatím v pohodě. Minulý týden jsem lítal po poli na Jižní Moravě a nebyl problém. Samozřejmě nejde o offroad, tedy stačí, když řidič trochu přemýšlí.
Jednou se mi podařilo zapadnou, neboť jsem v závějích spadl z cesty pravou stranou do hlubokého sněhu a položil se na břicho. Cesta ven vlastními silami byla skoro nemožná, takže byl přivolán traktor :-) Zjistil jsem tím, že ve výbavě chybí lano, které musím dokoupit. Traktor musel použít k tažení své řetězy.
S motorem také spokojenot. Síla 170ti koní je dostačující a vždy si říkám, že to byla lepší volba než 140ti koňový s automatem, což je nejoblíbenější kombinace. Pro neznalé - k silnějšímu motoru automat nedodávají. Mimochodem automat doplatek 50 tis. a silnější motor cca. 28 tis. - tedy já měl volbu jasnou.
Jsme jen dva, tedy kufr stačí vždy a ještě jsem ani nesklápěl či jinak neupravoval polohu zadních sedaček.
Ve výbavě mi nechybí nic.
Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth - výborné a využívám hodně často.
Automatický parkovací asistent "Park Assist" a "Parkpilot" - využívám v centru, kde jsou někdy malá místa a hlavně málo času na zaparkování. Pracuje spolehlivě a společně s panoramatickým střešním oknem je vždy nejobdivovanější věcí cestujícími.
Nagativní zkušenosti
1) Když jsem měl auto pár týdnů, tak se do kruháče nevešel kamion a couvl si do mě. Asi o tom vůbec nevěděl, ale jeho váha a ostrá hrana návěsu v pohodě zvládly pošroumat masku a nárazník. Poláčisko si to odšvihalo jakoby nic a já při 5% spoluúčasti měl škoda na předku auta skoro 30.000 Kč. Jel sjem za ním, blikal a troubil, ale vůbec nereagoval a musím přiznat, že po drobném otření jsem ani nečekal, že je v nárazníku díra skoro skrz. Holt havarijka vyřešila.
2) Tigřík byl již jednou vykraden nenechavci na Praze 4 - Háje. Pod lampou. Přes boční okénko spolujezdce. Byl to nějaký blb, neboť ukradl parfém, bombóny, nabíječku na mobil a MOKRÉ PLAVKY (jel sjem zrovna z potápění). Nevšiml si v zásuvkách pod sedačkama např. GPS modulu apod.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DPF 4Motion 125 kW (170 k)
- Převodovka 22.04.2016 06:52 dadasada
- Re: Tohle auto je zkrátka ňúňo 29.12.2009 11:32
- Tohle auto je zkrátka ňúňo 27.09.2009 21:44 pedro26
- Re: 10b. 20.09.2009 22:43 intent
- 10b. 19.09.2009 19:36 Sprint
- Tá farba.... 17.09.2009 16:25 za-mirec
- Re: intent 17.09.2009 00:26 intent
- intent 16.09.2009 20:48 jumper (Modo Team)
- Ahoj 16.09.2009 19:04 Jetty
- Re: pekny 16.09.2009 17:50 intent
- pekny 16.09.2009 17:39 Brandon Walsh
- Kde ja tohle auto... 16.09.2009 17:34 sybokcz
Další vozy Volkswagen Tiguan
-
Volkswagen Tiguan (2010) Majitel: Jerry XXL
Přidáno: 20.3.2010 41010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2011) Majitel: Zach007
Přidáno: 10.8.2011 2810 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2012) Majitel: GT'aime
Přidáno: 21.10.2012 1810 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2011 49 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2018) Majitel: s0va
Přidáno: 23.7.2021 1110 Majitel 9.71 Uživatelé