Škoda Favorit (1992)
7.7.2010Myslím, že historii tohoto vozu není třeba zmiňovat. Většina z vás jej vlastnila, řídila, nebo se v něm aspoň vezla. Tento vůz patří neodmyslitelně k…
Škoda Favorit (gokralik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ondras12 07.07.10 16:55
« Re: Re: Re: Dobra recenze
To je fakt. Bůh ví, co by bylo se Škodovkou, kdyby nepřišel Favorit. Každopádně Favorit přišel a sním i VW, který ze Škodovky udělal to, co je teď. Rovnocený partner jakéhokoliv "západního" auta.
Tu knížku zkusím najít v nějaké knihovně a přečíst si jí. Bezpochyby bude hodně zajímavá. ;-) -
Special-line 07.07.10 15:49
« Re: Re: Dobra recenze
Máš 100% pravdu. Mylsím si že kdyby nevznikl Favorit taky by se VW ani o Škodu moc nezajímal. K vývoji je dobré si přečíst knihu Let okřídleného šípu kterou píše hlavní konstruktér Favorita Ing. Petr Hrdlička. Člověk se až diví co všechno se muselo v té době překonat. -
Ondras12 07.07.10 15:45
« Re: Dobra recenze
Moc pěkné. Ačkoli nejsem příznivcem vozů koncernu VW, tak mám takový pocit, že vývoj Favoritu i jeho prodej započal ještě před intervencí VW ve Škodě-Auto. Jsem laik a přesto si myslím, že Favorit musel být pro Škodovku skutečným revolučním vozem a pomalu zázrakem. V komunistické době dostat do výroby vůz, který se tak moc lišil od svého předchůce, muselo být hodně obtížné a spoustu lidí to muselo stát spoustu sil. Moc fandím všem nadšencům, co se rozhodnout udržet na silnici starší auta v jejich originálním vzhledu co nejdéle. Včera jsem ve Strakonicích viděl stařičkou červenou Felicii v kabrioletu. Nádherná - kouzelná. Pánové (a dámy samozřejmě také) - klobouk dolů a jen tak dál!
Přeji spoustu šťastných kilometrů! :yes: -
Special-line 07.07.10 13:45
« Re: Re: Re: Re: Dobra recenze
Jo taky si myslím, že to bylo spíš pro východní země. Nevím odkdy se ten motor dělal, protože myslím od Srpna 1994 nebo tak nějak se u nás nesměla prodávat nová auta bez řízeného katalyzátoru. Každopádně pár kousků 136x tu jezdí. Oni se totiž vyráběly s karburátorem i Felicie se směrem určení východ. Dokonce někdo vyčetl i z katalogu náhradních dílů že se dělal nějakej spec. ventil na karburátor kvůli klimatizaci do Feldy. Což by mi u států, jako Turecko, Malajsie, nebo kam se to ještě vozilo, docela sedělo. -
gokralik 07.07.10 13:41
« Re: Re: Re: Dobra recenze
Tak tobě taky díky.
Tedy ne, že bych ho nepochopil, ale nerozumím, proč se v době BMM vrátili ke karburátoru. Snad jako varianta vyššího výkonu pro méně rozvinuté země bez servisní sítě? Dokonce co jsem slyšel, tak ty 4kW oproti klasické 136 moc znát nejsou (spíš jenom na spotřebě). -
gokralik 07.07.10 13:04
« Re: Dobra recenze
Díky, díky. Jo, auto mě zcela pohltilo. Na druhou stranu je mi líto, že mé předchozí končíky (letectví, WW2) jsou pryč a dneska už pomalu nepoznám ani Boeing 747 nebo T34. Ale co se dá dělat...
Snažil jsem se být v recenzi objektivní a ne jen přechvalovat, ale vidím, že se mi to nepovedlo úplně dokonale. :-)
Jojo, Favorit je celý o přístupu majitele. Jenže v dnešní době, kdy jsou lidé líní pomalu doplnit kapalinu do ostřikovačů už tyhle auta zůstanou jen takovým nadšencům, jako jsem já. -
DrFrank 07.07.10 12:42
« Dobra recenze
Pekne napsana recenze, je videt, ze auto je fakt Tvym konickem :-) At Ti slouzi dlouho. Jeste k te korozi - asi pred rokem jsem videl Facko jednoho kamose, myslim z roku 1990, ktere nebylo nikdy garazovane a melo hned po koupi strikane dutiny + podvozek a pak to bylo opakovane +- kazdy rok, dva. Na tom aute jsem prakticky nenasel nikde zadny rez :-) Takze pri dobre udrzbe je to skutecne nezmar.
Pro mě jako pro Škodováka je to skvělá knížka. Doufám že bude zajímavá i pro ostatní. Utvrdila mě v názoru že nebejt tenkrát strana a vláda, byli bychom troufnu si říct mnohem mnohem dál. Lidi, tradici a um jsme na to měli.