Škoda Favorit (1992)
7.7.2010Myslím, že historii tohoto vozu není třeba zmiňovat. Většina z vás jej vlastnila, řídila, nebo se v něm aspoň vezla. Tento vůz patří neodmyslitelně k…
Škoda Favorit (gokralik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Dobra recenze 07.07.2010 12:42 DrFrank
- Zdravím krajana 19.07.2010 20:33 Ronault.
- stěrače 20.07.2010 07:12 Martin_Happy
- paráda 22.07.2010 07:16 Đawson
- Dnes... 22.07.2010 10:20 gokralik
- Jednoduše řečeno... 17.01.2011 08:05 Psychobolos
-
Zátiší s kostelíčkem 17.01.2011 08:11
Psychobolos
-
Re: Zátiší s kostelíčkem 17.01.2011 21:54
gokralik
- Re: Re: Zátiší s kostelíčkem 17.01.2011 22:49 Poustnik
-
Re: Zátiší s kostelíčkem 17.01.2011 21:54
gokralik
- Kola a spol. 18.01.2011 22:58 Ronault.
- Rozvody 03.02.2011 22:57 Ronault.
- Levý trojúhelníček tónovaný 04.02.2011 09:54 gokralik
- nadhera 16.02.2011 17:01
- super 09.01.2013 18:25 umo
- Aj ja som mal 03.03.2014 22:19 Robo91
- Fanouš jezdí... 11.08.2018 09:58 Ronault.
-
DrFrank 07.07.2010 12:42
Dobra recenze
Pekne napsana recenze, je videt, ze auto je fakt Tvym konickem :-) At Ti slouzi dlouho. Jeste k te korozi - asi pred rokem jsem videl Facko jednoho kamose, myslim z roku 1990, ktere nebylo nikdy garazovane a melo hned po koupi strikane dutiny + podvozek a pak to bylo opakovane +- kazdy rok, dva. Na tom aute jsem prakticky nenasel nikde zadny rez :-) Takze pri dobre udrzbe je to skutecne nezmar.-
gokralik 07.07.2010 13:04
« Re: Dobra recenze
Díky, díky. Jo, auto mě zcela pohltilo. Na druhou stranu je mi líto, že mé předchozí končíky (letectví, WW2) jsou pryč a dneska už pomalu nepoznám ani Boeing 747 nebo T34. Ale co se dá dělat...
Snažil jsem se být v recenzi objektivní a ne jen přechvalovat, ale vidím, že se mi to nepovedlo úplně dokonale. :-)
Jojo, Favorit je celý o přístupu majitele. Jenže v dnešní době, kdy jsou lidé líní pomalu doplnit kapalinu do ostřikovačů už tyhle auta zůstanou jen takovým nadšencům, jako jsem já.-
Special-line 07.07.2010 13:10
« Re: Re: Dobra recenze
Recenze se mi taky moc líbí ;-) A proč jsi nepochopil motor 136x?-
gokralik 07.07.2010 13:41
« Re: Re: Re: Dobra recenze
Tak tobě taky díky.
Tedy ne, že bych ho nepochopil, ale nerozumím, proč se v době BMM vrátili ke karburátoru. Snad jako varianta vyššího výkonu pro méně rozvinuté země bez servisní sítě? Dokonce co jsem slyšel, tak ty 4kW oproti klasické 136 moc znát nejsou (spíš jenom na spotřebě).-
Special-line 07.07.2010 13:45
« Re: Re: Re: Re: Dobra recenze
Jo taky si myslím, že to bylo spíš pro východní země. Nevím odkdy se ten motor dělal, protože myslím od Srpna 1994 nebo tak nějak se u nás nesměla prodávat nová auta bez řízeného katalyzátoru. Každopádně pár kousků 136x tu jezdí. Oni se totiž vyráběly s karburátorem i Felicie se směrem určení východ. Dokonce někdo vyčetl i z katalogu náhradních dílů že se dělal nějakej spec. ventil na karburátor kvůli klimatizaci do Feldy. Což by mi u států, jako Turecko, Malajsie, nebo kam se to ještě vozilo, docela sedělo.
-
-
-
-
Ondras12 07.07.2010 15:45
« Re: Dobra recenze
Moc pěkné. Ačkoli nejsem příznivcem vozů koncernu VW, tak mám takový pocit, že vývoj Favoritu i jeho prodej započal ještě před intervencí VW ve Škodě-Auto. Jsem laik a přesto si myslím, že Favorit musel být pro Škodovku skutečným revolučním vozem a pomalu zázrakem. V komunistické době dostat do výroby vůz, který se tak moc lišil od svého předchůce, muselo být hodně obtížné a spoustu lidí to muselo stát spoustu sil. Moc fandím všem nadšencům, co se rozhodnout udržet na silnici starší auta v jejich originálním vzhledu co nejdéle. Včera jsem ve Strakonicích viděl stařičkou červenou Felicii v kabrioletu. Nádherná - kouzelná. Pánové (a dámy samozřejmě také) - klobouk dolů a jen tak dál!
Přeji spoustu šťastných kilometrů! :yes:-
Special-line 07.07.2010 15:49
« Re: Re: Dobra recenze
Máš 100% pravdu. Mylsím si že kdyby nevznikl Favorit taky by se VW ani o Škodu moc nezajímal. K vývoji je dobré si přečíst knihu Let okřídleného šípu kterou píše hlavní konstruktér Favorita Ing. Petr Hrdlička. Člověk se až diví co všechno se muselo v té době překonat.-
Ondras12 07.07.2010 16:55
« Re: Re: Re: Dobra recenze
To je fakt. Bůh ví, co by bylo se Škodovkou, kdyby nepřišel Favorit. Každopádně Favorit přišel a sním i VW, který ze Škodovky udělal to, co je teď. Rovnocený partner jakéhokoliv "západního" auta.
Tu knížku zkusím najít v nějaké knihovně a přečíst si jí. Bezpochyby bude hodně zajímavá. ;-)-
Special-line 07.07.2010 17:01
« Re: Re: Re: Re: Dobra recenze
No byla by... když by vůbec něco vyráběla tak Škodu Logan. (se vší úctou k Loganu).
Pro mě jako pro Škodováka je to skvělá knížka. Doufám že bude zajímavá i pro ostatní. Utvrdila mě v názoru že nebejt tenkrát strana a vláda, byli bychom troufnu si říct mnohem mnohem dál. Lidi, tradici a um jsme na to měli.
-
-
-
-
-
Ronault. 19.07.2010 20:33
Zdravím krajana
Zdravím krajana, tedy přímo z města! Koukám, že máš pěkného Fanouše :-) Hlavně jsem proklikal galerii na rajčeti a musím říci, že sis dal hromadu práce než jsi to všechno opravil :yes: Mě čekají prahy taky brzy 8-s Tak doufám, že se někdy v tom našem malém městečku potkáme. ;-) -
Martin_Happy 20.07.2010 07:12
stěrače
co to, žes nepodlehl modní vlně stěraču FLAT?
jinak velmi pěkná recenze :yes: -
Đawson 22.07.2010 07:16
paráda
sleduju tvoje auto na pandě a tak o něm vím snad všechno..ale až dneska sem viděl video zrychlení a na plynáka se 42 kw jede docela slušně:)...hodnotím;) -
gokralik 22.07.2010 10:20
Dnes...
Dnes jsem se mohl stát majitelem Formana Silverlinea na díly. Bohužel jsme se s prodávajícím nějak nepochopili a on to auto chtěl prodat jako pojízdné s přepisem za 10tkč (ač tam stálo pěknou řádku let v kopřivách). No nic, mohl jsem mít pěkné sedačky, tapece a tónovaná okna (přední s pruhem) a ještě by mi zbylo hodně dílů. -
Psychobolos 17.01.2011 08:05
Jednoduše řečeno...
Dobré auto, dobrá recenze, dobré snímky. Sám mám také fáčko a ze svých vozů ho asi řídím nejraději, ačkoli mám i zcela nový sedan mnohem větších rozměrů, který má všelijaké vychytávky ap. Fáčko se povedlo a snese toho hodně. Ať dobře slouží!
(PS: S formanem jsme bez jediné potíže v roce 2010 absolvovali severskou expedici, pří niž jsme urazili asi 10 000 km. Když má fáčko péči, dokáže divy. Ten motor je prostě držák!)
[odkaz] -
-
-
-
Psychobolos 17.01.2011 22:58
« Re: Re: Re: Zátiší s kostelíčkem
Oběma děkuji - asi si naplánuju malý výlet, protože takovéto romantické místečko, které je navíc fotogenické, stojí za návštěvu. Jezdívám přes léto s fáčkem po celé republice a po výpravě na sever mi v podstatě nic po ČR nepřijde daleko, tudíž kromě financí tu žádná vážná potíž není! >:D
Fávu zdar! ;-)-
-
gokralik 18.01.2011 23:03
« Re: Re: Re: Re: Zátiší s kostelíčkem
Jak se to vezme. Já kolem něj jezdil 7 let do školy, takže nějak extra mi nepřijde. Severní Morava (a hlavně Slezsko) je region razovity, ale nic extra tady není. Člověk by tu musel žít delší dobu a vstřebávat zážitky (a rakovinotvorné zplodiny), aby mohl říct, že to tady má nějaké kouzlo a že to není jenom smradlavé Ostravsko. :-)
Jestli chceš pár tipů na návštěvu, tak doporučuji tyto:
Ocelové město Vítkovic [odkaz]
Kostel sv. Petra z Alkantary v Karviné - Dolech [odkaz]
Zámek v Hnojníku (ten je bohužel velmi zchátralý) [odkaz]
Pak leda Štramberk, muzeum Tatra v Kopřivnici nebo Hukvaldy či Starý Jičín.
A pak maximálně Beskydy nebo Jeseníky, ale tam už se autem nedostaneš.-
Ronault. 18.01.2011 23:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Zátiší s kostelíčkem
Rodiště Zigmunda Freuda v Příboru, v polském Těšíně Piastovská věž. Jo a Karvinské náměstí je teď moc pěkně opravené a z něj přes park Boženy Němcové až do Darkova je příjemná procházka. No a pak samozřejmě hory :-) Jako relax Svět Vitality v Karviné, Akvapark na Olešné a nebo ve Wisle.
Dalo by se poskládat dovolenou i u nás. :-)
-
-
-
-
-
-
Ronault. 18.01.2011 22:58
Kola a spol.
Před pár týdny jsem prodal svého fanouše, inu stalo se, i když jsem to nečekal, ale dva auta jsem mít nemohl.
Koukám, že jsi skoro soused, tak ti můžu nabídnout to, co mi zůstalo. Konkrétně 2 sady Alu kol, na jedněch jsou skoro nové Dunlopy, druhé bez gum. Jen jsou oboje 4x100 a jak tak koukám na rok výroby, tak máš asi ještě 4x98.
Pak mi zůstaly originální kouřové zadní světla co se dávaly na limitované edice. Kupoval jsem je nové komplet i s těmi na 5. dveřích, takže jsou pěkné, nezašlé.
Taky mi zůstaly i přední světla s černou optikou. Můžeš mrknout do mé galerie jak to vypadalo na mém autě.
Kdybys měl zájem, tak se klidně nějak domluvíme :-)-
gokralik 19.01.2011 00:16
« Re: Kola a spol.
Občas jsem do tvé garáže nahlídnul, takže vím co se dělo...
Rozteč mám 4×98, takže o kola zájem nemám... no vlastně nemám zájem o nic z nabízených předmětů >:D Zrovna po těchhle věcech nějak netoužím. Hlavně ani nemám peníze zrovna na takové "zbytečnosti". Na autě jsou důležitější věci na opravy/úpravy.-
-
-
-
gokralik 21.01.2011 10:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Kola a spol.
Jasně, každý máme jiný vkus. :-)
Teď se tak dívám na to tvoje Fáčko a asi ti doma nezbyly přední zástěrky co? >:D
A ještě jedna věc. Ta kola co prodáváš, to mají být ty škodovácké borbety a pak ty paprskové? Na kolik si ty paprskové ceníš? A jak moc jsou pošolíchané tou bouračkou? Kamarád by měl možná zájem.-
Ronault. 21.01.2011 19:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Kola a spol.
Zástěrky ne >:D I když možná by se něco našlo v nějakém binci, co doma v dílně máme, ale to spíš ještě na škodovku než na Favorita >:D
Oboje ta kola jsou škodovácké, ty Borbety jsou z Silver linu, vyráběl je Ronal, což v té době bylo velmi kvalitní zboží. A ty paprskové, tak ty jsou taky škodovácké, logo tam dokonce je, přemýšlel jsem a pátral kde byly a dle všeho by měly být dokonce z hodně limitované verze Sport.
Chtěl jsem původně za ně 2500, možný bychom se nějak domluvili i na nižší ceně. Pošolíchané od nehody nejsou, nechal jsem to jedno poškozené narovnat a dokonce má opravený límec, pak jsem přelakoval, takže to kolo vypadá velmi dobře. To druhé je přelakované.
Jinak celá ta kola jsem vlastně sám opravoval obroušením starého laku a pak přelakoval. Není to sice profi práce, ale vypadá to podle mě docela pěkně. Pobouchané tedy nejsou, protože jsem je opravil, dal na auto a dva dny na to byla ta bouračka. Jen na jednom z kol je poškozený lak na límci, to v pneuservise byli tak nešikovní s přezouvačkou. 8-s 8-s
Ale jinak pěkné. Však se kamarád může přijet podívat, je to kousek. :-)-
gokralik 25.01.2011 13:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kola a spol.
Ti teď trochu nerozumím... takže kola jsou v pěkném stavu a chceš za ně 2500,-? Opravils je, pak to do tebe napral ten * a pak jsi je zas nechal srovat a přelakovat? Co gumy (teda pokud tam jsou), jaký rozměr na tom je a v jakém stavu?
Kamarád by to bral právě na VW Polo.-
Ronault. 25.01.2011 13:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kola a spol.
Ano, jsou opět opravené, díval jsem se a šel bych s cenou na 2000. Gumy nejsou, byly tam zimní, ale na něčem jsem fanouša musel prodat. Škoda, že má Polo, ty Ronaly jsou totiž přecejen hezčí s novýma gumama.
Jsem ty hliníkáče kupoval nějak za skoro 1400, pak jsem si na nich dost mákl, takže pod 2000 se mi je nechce prodávat. Už jsem to nafotil a pomalu to budu dávat na aukro, tak případně budou i tam.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ronault. 03.02.2011 22:57
Rozvody
A jsi si jistý, že tam není najeto více? :-O Já měl při prodeji něco přes 170 000 km a zatím ani nezachrastil :-O Strejda měl taky daleko více najeto než začal chrastit... zvláštní.
Ještě koukám na fotku na kostelci. Ta šedá šáde, nevlastní ji taky někdo z Kostelce?-
gokralik 04.02.2011 09:52
« Re: Rozvody
Nene, Škodovka i Felda jsou z Havířova.
Taky mě to zarazilo. Mám podezření, že to auto nebylo až tak v pořádku, těm najetým kilometrům neodpovídají ani podvozkové díly. Děda má na feldě najeto stejně jako já a má všechno v mnohem lepším stavu. Zas na druhou stranu auto bylo kupované v roce 1995, takže mělo tři roky. Za tu dobu s ním určitě nikdo neprojel německo třikrát tam a zpět. To by byl sebevrah. >:D
A jako bych tu radost z auta dneska zakřikl, někdo mi ho navštívil cihlou... nevím co tam hledal... ani moje highendové rádio z dob porevolučních ho nezajímalo a v kastlíku asi hledal zlaté cihly.
Jo a ještě k těm rozvodům. Trochu si to vysvěluju tak, že můj tatík je autobusák, ten se celý život pohybuje v otáčkách 1000-2000 a stejně se choval i k Fáčku.-
Ronault. 04.02.2011 12:55
« Re: Re: Rozvody
No my kupovali Lagunu 3 roky starou, na tahometru měla 80 000 km, pak jsme po pár letech zjistili, že za 3 roky dotyčný v Holandsku udělal 180 000 km, takže nic není nemožné 8-s
Škoda, že už nemám Favorita, ukázal bych ti jak vypadá třeba interiér po 170 000 km, tam pak člověk pozná, že kdejaké auto musí mít přetočený tahometr. Já jsem člověče měl ve 150 000 km (ještě před výměnou za koženou) měl normálně čitelné písmena na řadící páce vypadala jak nová, vlastně ji doma ještě mám, vůbec neohlazený volant atd.
No nevím, děda taky takhle jezdil s minulým favoritem a rozvodový řetěz nezvonil a že tam tehdy bylo taky tak 300. Ale co, motor vydrží statisíce, podvozek se opravuje za desetikoruny a pokud jsi opravil kastli, tak ti to může být jedno :-)-
gokralik 04.02.2011 15:48
« Re: Re: Re: Rozvody
Jo, jenže kastle bude zas potřebovat péči. >:D Ony ty turecké plechy hnijou rychleji, než jsem myslel... Takže na jaře zase obrousit zespod prahy a tak dále...
Všechno je možné, teď si tak uvědomuju, že byla dost potrhaná i sedačka řidiče a přitom to auto mělo na tachometru 20tkm, když to děda kupoval. :-) Teď už je to jedno, polovina věcí je stejně vyměněná, to auto musí ještě 6 let sloužit, pak skončí platnost bomby a bude z něj auto pro radost.-
Ronault. 05.02.2011 00:15
« Re: Re: Re: Re: Rozvody
Takže si tam přidej tak 150 000 km, já měl sedačky OK, po 20 tis. ani na Fanoušovi se 20 tis km, nepodepíše ;-) Inu, takový je život bazarového kovboje. Mojepříští auto bude buď nové nebo koupené od příbuzného, který jej koupil nové, jinak raději budu jezdit tak dlouho než našetřím alespoň na Thaliu >:D
O korozi mi nevyprávěj, to byla ohraná píseň. Mě snad rezrl i kit >:D Člověk se stával po dvou zimách zručným karosářem a lakírníkem amatérem. Uff, tohle jsem rád, že je za mnou, ale zase ta jednoduchost a absence jakékoliv elektroniky, to bylo úžasné.
Spolubydlící taky teď v létě koupil Felinu, celý nadšený, že nikde koroze a včera jsme ji přeparkovávali a říkám: Hele, koukej na ten blatník, rez jak sviňa... a tady, a tady, a tady... >:D Jsem mu říkal, že tu starou Lagunu I nemá prodávat, jen ji přestavět na LPG. >:-[]
-
-
-
-
-
umo 09.01.2013 18:25
super
Zdravím. Pridávam sa k tým, ktorým sa recenzia páči. Pri čítaní sa mi vynorili už zabudnuté spomienky na časy, keď som mal favorita (2001 - 2003). Napr. ako mi otec každý rok zlomil vnútornú kľučku dverí (samozrejme nechtiac, nekvalitné plasty). Ešte dnes mi behá mráz po chrbte, keď si spomeniem, ako bol servisovaný. Auto malo veľa drobností, ktoré ma hnevali (aj preto som ho tak skoro predal), ale celkovo naň ako na svoje prvé auto spomínam v dobrom. -
Robo91 03.03.2014 22:19
Aj ja som mal
Formana, z roku 94, jednobodové vstrekovanie, 50kW. Moje prvé vlastné auto, po dedovi mojej ex. Hoci malo kopec múch a často sa niečo kazilo, s motorom som žiadne väčšie problémy nemal. Nalietal vyše 200 000 km s pôvodnými rozvodmi a spojkou. V čase keď som sa ho zbavoval, mi ho aj bolo ľúto sa ho zbaviť lebo aj napriek občasnej hrdzi a kope nutných investícií to bol stále unikátny kúsok a keď som podal inzerát, telefón mi nepretržite zvonil a kupci ma doslova prosíkali, aby som im auto podržal. To som teda nečakal :-)