Recenze

fuckerik (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 2.0 TDi

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Pracouš Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Na začátek rovnou zmíním, že recenze se netýká mého vozu ale služební bílé Octavie rok výroby 2019, 2.0TDi, liftback.

K autu jsem se dostal tak, že v práci jezdím často na služební cesty, naše firma má flotilu Octávíí, kterou pravidelně obnovuje. Na trojkových Octáviich jsem najezdil asi 80000km rozdělených různě na následující motorizace:

1.4TSI 110kW
1.5TSI 110kW
1.6TDi 81kW
2.0TDi 110kW

Mým suverénně nejoblíbenějším motorem byla benzínová 1.4TSI, možná o ní taky něco sepíšu.

Naftová 1.6 byla první auto, se kterým jsem ujel 1100km na jednu nádrž po dálnici a ve městě. Rozuměj udržováním cca 115km/h tacho asi 950km (spotřeba dle počítače 3,5) a pak týden jezdění po městě 20km denně. Motor byl pro EKO jízdu dobrý, spotřeba se dala krásně držet okolo 5 litrů při normální jízdě i po městě. Na dálnici žádná střela ale s podřazováním na 3ku to nebyla taky žádná brzda. Ale brala hodně oleje, klidně i litr na 3000km. Viz má předchozí recenze.

2.0TDi
Vzhledem k tomu, že auto jsem převzal hned po přivezení od dealera s nájezdem 190 km, nemůžu nějak extra hodnotit ani dynamiku ani spotřebu, máme najeto asi 700km vlažným tempem do 140kmh, kdy motor na šestku točí asi 2200 ot./min., snažím se hodně měnit rychlost a čekám až najedu aspoň těch 2000km než tomu přitnu. Pak recenzi rozšířím o nové poznatky. Něco už ale říct můžu.

Spotřeba ve městě na cca 8km trase s 10ti semafory, se pohybuje okolo 6,4 litru, což mi na auto v zájezdu a v tomto typu provozu nepříjde zlé. Dálničních 130 +- 10kmh znamená něco okolo 5,6 litru. Ale myslím, že spotřeba půjde ještě dolů, až si vše "sedne".
Pocitově musím už teď říct, že motor na nejvyšší rychlost oproti 1.6tce působí dospěleji a zátah na půl plynu je docela nenucený. Každopádně zpřevodování není nic pro podtáčeče - pokud tam někdo dá 6tku v 80ti, tak motor spadne na cca 1200 otáček a duní, že to snad nikoho nenechá v klidu a přeřadí na 5tku. Obecně bych podle poslechu řekl, že cokoliv pod 1400 otáček je podle projevu motoru moc málo.

Pocitově taky musím říct, že stejně jako 1.5tka TSI je i tady cítit jakási otupělost na sešlápnutí plynu, kdy auto jakoby přemýšlí, jestli to myslím vážně a pak vyrazí. U 1.6tky TDi nebo 1.4TSI jsem toto nepozoroval, (ano pojem turbo lag je mi znám) a tipuju, že to má co dočinění s EURO normou.

ACC - adaptivní tempomat
K adaptivnímu tempomatu se vyjádřit musím. Vzhledem k tomu, že mám radši dynamičtější jízdu a řekl bych, že mám i odhad na vzdálenosti, mi příjde nastavení adaptivního tempomatu v základu jako paranoidní a retardované zároveň - vysvětlím.
Pokud v normálním továrním módu dojíždím pomaleji jedoucí vozidlo, objeví se asi 80 metrů za ním nápis "zjištěn" na čež po dvou sekundách začíná auto brzdit. V normálním nastavení pomalu dojede auto před sebou a udržuje rychlost - bohužel tak daleko za tímto autem, že se do vzniklé mezery okamžitě začnou zařazovat jiné vozy a auto dále brzdí. Problém je podle mě i při předjíždění na dálnici. Pokud dám blinkr doleva, vyjedu spoza pomaleji jedoucího vozu, tak auto asi další 3 sekundy čeká, jestli je to OK a pak začne zase zrychlovat na přednastavenou rychlost. Dá se tomu pomoct plynem při zrychlování nebo jsem naštěstí našel v palubním menu nastavení režimu SPORT a v tom už je reakce trochu přijatelnější. Vzdálenost za autem před sebou jsem nastavil na NÍZKÁ ale i tak mi to přišlo jako zbytečně moc.
PS: Pokud asistent vyhodnotí, že nezvládá situaci, začne zobrazovat hlášku "Brzděte". Správně bych ale očekával, že auto které začalo brzdit se přizpůsobí autu před ním, které třeba více brzdí a použije větší brzdný moment.
Každopádně pokračuji v jezdění "na nohu" neb mi připadá, že se nejvíc soustředím a aspoň vím, kde je pedál brzdy, což při odložené noze někde na podlaze není 100%ně pravda.
Ještě si neodpustím poznámku k systému

Front Assist
1. Jedu po dálnici a podjíždím dodávku, která mi už asi 5km blokuje levý pruh a nehodlá uhnout. V momentě, kdy se s blinkrem zařazuji zpět to levého a mám natočený volant, tak mi auto dupne na brzdy s tím, že budu havarovat. Hodně jsem se divil.
2. Jedu po městě a přede mnou odbočuje auto do ulice pravoúhlé k mé. Pustím plyn s tím, že auto něco zpomalí a mezitím odbočující auto už bude z velké části z mé cesty a já ho jen lehce objedu. Opět červená výstraha na displeji a plné brzdy.

Jestli takto vypadá současná podoba pokusů o automatické řízení, tak opravdu děkuji nechci ani zadarmo... Příklady výše platí pro zkušenosti i s jinými Octaviemi 3. generace, opravdu jsem toho tolik nezažil za 500km klidné jízdy ;-)

Jednu věc bych vytkl určitě a sice chromované lišty v interiéru. Já osobně jsem fanda chromu na autě ale zvenku. Z mé osobní zkušenosti můžu říct, že jsem si několikrát všimnul, že mhouřím očima za krásného bílého dne a zjistil jsem, že se mi odráží Slunce od malého orámování kolem budíků, klidně bych se bez toho obešel nebo bych to orámování udělal z matného kovu - třeba

Silné stránky

Dostatečně výkonný motor
Ergonomie
Prostor
Odhlučnění v dané třídě
Přijatelné audio

Slabé stránky

Přední 4-očko světlomety
Bílá barva
Určitá tuctovost
Chromované lišty v interiéru můžou oslňovat odrazem slunce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Služební auto z firmy :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Služební auto z firmy :-)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů ale co by taky mělo u nového auta zlobit.

praktičnost
9

No krom toho schodku při sklopení sedadel výborná.

prostornost
10

Nikde nikomu ani ve 4 na 500km dlouhé cestě místo nechybí.

jízdní vlastnosti
10

Lepší než 90% řidičů vůbec potřebuje..

jízdní komfort
9

Na hrbolech jde do interiéru trochu hluk ale 140 na dálnici se dá provykládat v pohodě a klidu.

provozní náklady
0

Netroufám si odhadovat - služební auto

náhradní díly
0

Netroufám si odhadovat - služební auto

výkon motoru
10

Dostatečný.

spotřeba
9

Vzhledem k dynamickému potenciálu auta docela dobrá

hlučnost motoru
8

Velmi dobře odhlučněn pokud jste vevnitř, zvenku traktor pořád.

kvalita sedadel
10

Příkladná.

brzdy
10

Mají dobrý nástup a krizovku v pohodě snesou.

zavazadlový prostor
9

9 bodů za tu nerovnou podlahu ale to už tak asi zůstane navždy ;-)






Blesk.cz

Maraton mlátiček v metru! Bili se od Můstku až po Rajskou zahradu, jeden druhého pobodal

Maraton mlátiček v metru! Bili se od Můstku až po…

Mlátili se při nástupování na Můstku, pak celou cestu metrem, a nepřestali dokonce ani při vystupování na Rajské…

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty: Jedinou léčbu pojišťovny nehradí, zlobí se lékaři!

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty:…

Bolesti břicha, nadýmaní, ale i anemie nebo neplodnost – to jsou jedny z projevů celiakie. Autoimunitním…

 

iSport.cz

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou efektivní, říká Šlégr

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou…

Ať už se vyhrávalo nebo prohrávalo, jedna věc byla v litvínovské sestavě v poslední dekádě prakticky jistá.…

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali Ferrer, Kvitová i Plíšková

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali…

Postoupil do semifinále všech čtyř grandslamových turnajů, vyhrál dva Davis Cupy a třináct turnajů ATP. „Nechci…

 

Reflex.cz

Bez vědomí a bez růžových brýlí: Thriller, který je rafinovaně temným sestupem k listopadovému „bodu nula“

Bez vědomí a bez růžových brýlí: Thriller, který je…

Zatímco masy lidí cinkaly klíči v revoluční euforii a těšily se na svobodu a demokracii, za jejich zády – a bez…

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta, prezident byl ale špatný. Byl to náš nejpřeceňovanější politik

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta,…

V souvislosti s 30. výročím listopadové revoluce z roku 1989 se objevují i nejrůznější hodnocení exprezidenta…