Mazda 6 (2015)
7.4.2015Pekne pozdravujem miestnu komunitu, a dúfam, že odpustíte recenziu spoza hraníc. Auto som kupoval v ČR a auto.cz ma už dlho baví, ale písať budem po…
Mazda (frogman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Lubos.1 02.05.15 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Šestka
Oleja v nafte pribudalo, pred vymenou som mal olej nieco malo na max hranicou. Nikdy som nedosiahol 'X'. Ale vacsinou som jazdil dlhe trasy. Pri kratkych by to bolo samozrejme inak. Auto ma poslalo menit olej pred vymenou.
Ano, 20 000 je rozumny kompromis, Niekedy som mal Toyotu Avenisis (bez DPF) a olej sa menil kazdych 30 000 km. VW ma to iste. Preto tvrdim, ze 20 000 km je rozumny kompromis. -
Lackey 01.05.15 23:56
« Re: Re: Re: Re: Šestka
Velmi vtipny navrh na vymenu oleja, obden.
Kolko Ti pribudalo nafty v M6 v oleji kvoli regeneracii DPF ???
Pri kolkych km-och Ta auto poslalo vymenit olej ? Pri 13.000 km ???
20.000 km rozumny kompromis ??? Pre co, pre koho ?
Videl si uz motor so 60.000 km-ami zvnutra v ktorom sa menil olej iba 2x, po 20 a 40.000 km och ? Ja ano :-( -
Lubos.1 01.05.15 22:31
« Re: Re: Re: Šestka
Ja by som navrhoval menit olej raz tyzdenne. Ak pojdes jazdit po meste, tak kazdy druhy den. Tak ti vydrzi motor cez milion km >:D
Netreba to prehanat. Mazda ma nastaveny interval vymeny 20 000 km, co je rozumny kompromis.
Ina vec je, ak sa u diesla stale nepodarilo vyriesit problem s kovovymi pilinami z vackovej hriadele v oleji. Na internete koluju rozne informacie. Niektori tvrdia, ze je problem vyrieseny (to tvrdi samozrejme aj Mazda), ini tvrdia, ze sa problem iba oddiali a prejavi sa neskor (iny material vahadiel, ine sitko olejoveho filtra atd.). -
PepaJ 01.05.15 17:58
« Re: Re: Šestka
Pokud mas sve auto rad..a chces si nechat rekneme na min. probeh 120 az 150tkm..tak v mestskem provozu men po 8tkm a pri delsim cestovani tak po 12tkm. Kdesi jsem drive cetl odborne texty, ze olej v prevazne mestske provozu zacne ztracet svoje schopnosti jiz po 6-7 tkm.
Olej stoji 180kacek litr a filtr par drobnych..tady se setrit opravdu nevyplati..na ten olej ten stroj bezi. Ja to takto /o 8tkm/ menim na sve M6 2.3i AT a porad mi to nepapa behem intervalu ani ň...navic :-)
Najeto uz mam pres tech 150tkm... -
_Karel_ 27.04.15 21:46
« Šestka
Gratuluji (trochu pozdě) ke krásnýmu autu. Výborná recenze, bez přehnané neobjektivity . Nový interiér ( viděl jsem v bílé kůži) se vážně povedl.
K problémům s vačkami- četl jsem pojednání od Vaculíka (v ČR asi nejzdatnější technický novinář). Vačky by měly ideálně běhat po rolnách (obdoba ložisek?), ale jezdí jen po kluzných plochách, které se odírají. Nová úprava(řešení problému) spočívá údajně jen v odolnějším materiálu třecích ploch. Určitě bych olej měnil častěji než Longlife.
Držím palce ať slouží dobře a bez problémů! -
Shr3k 27.04.15 09:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Mno já mám ve své 6 na dálnici zařazeno "D", takže mi je to úplně fuk. ;-) Jen poukazuju na to, že minulá generace se 185k single-turbo měla převodovku odstupňovanou adekvátně svému výkonu tak, že slušně akcelerovala i při vyšších rychlostech (a přesto jezdila za méně). Tato generace jde převodovkou na ruku NEDC ( [odkaz] ), ostatně jako všechna současná auta, a nesmyslnému honu za emisemi CO2. -
Jetty 23.04.15 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Ty si jezdi na dálnici klidně na čtverku, když tě to baví. Jak říkám, nesmysl ;-) Nebo myslíš že Frogman nemá ověření z praxe??? Pokud už ti jde o Mazdu... ;-) Jak psal, pokud by auto mělo ještě kratší šestku, tak by váhal, zda ho vůbec koupí... -
Jetty 22.04.15 19:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Co to je za nesmysl??? Souhlas s Frogmanem. 2900ot/min při 160km/hod je tak akorát. Klidně bych snesl i míň. Účel 6. stupně není mít při 200km/hod max výkon, ale mít položený max krouťák v dálniční rychlosti (130-180)... Tzn klid a ticho uvnitř + nízkou spotřebu. V opačném případě je to auto na dálnici nepoužitelné... (často).
Tohle není auto rallye... :no:
Frogman - super recenze, fotky i auto, máš tam ode mě 3x10b ;-) -
frogman 22.04.15 18:13
« Re: Re: Re: Re: Můj názor
Tak podradíš na štvorku, alebo pre mňa za mňa aj na dvojku. :-! To stále nie je dôvod na to, aby sa najvyšší prevod skracoval. Rýchlobeh je super vec, takpovediac podmienka pre moje fungovanie. Keby to auto malo oveľa kratšie prevody, tak by som váhal, či ho vôbec chcem.
Čo sa týka tej rezervy, ja som ju nakoniec neobjednal, a som za to rád. Ale ponúkali mi plnohodnotnú rezervu pod podlahu (viď vedľajší príspevok). Grázli... -
Shr3k 22.04.15 12:43
« Re: Re: Re: Re: Můj názor
Pětka je u aktuálního modelu stejně dlouhá (jen o chlup delší) jako šestka u předchozího, takže si fakt "pomůžeš" = omezovač 255 km/h, max. výkon při 212 km/h. Podřadit na 5 se dalo u předchozího modelu také... takže je to fajn, konstruktéři při honu za co nejnižší spotřebou při NEDC udělali z původního tak akorát poskládaného šestikvaltu stejně rozmělněný pětikvalt plus rychloběh. :yes:
No vejde se všechno, jen budeš mít jaksi dno kufru "lehce" nadzvednuté... ;-) tak to asi budeš vytočený.