Recenze
Kia Soul 1.6 CVVT, Fresh
Technické info
Přezdívka auta Soulík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:53000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Úvodem bych rád poděkoval autorům předchozích recenzí Soulu na tomto webu. Pomohli mi při rozhodování o koupi. Také děkuji auto.cz za prostor pro recenze a zdejší čtenářské komunitě jejíž diskuze rád pročítám.
Pojďme k samotnému výběru auta. Nejdříve jsem musel rozřešit věčnou otázku. Nové nebo ojeté? U mě to vyhrálo nové. Hlavním důvodem byla jistota, kterou mi ojetina nemohla poskytnout a pokles cen nových aut v době koupě. Jistotou mám na mysli jasnou historii, počet najetých kilometrů, rok výroby, provedené opravy, údržba apod. Chtěl jsem co nejméně starostí za rozumnou cenu. Ideálně tankovat palivo a jezdit. Druhá věčná otázka. Diesel nebo benzín? Při odhadovaném nájezdu 10 - 15 tis. km ročně a pojížďkám převážně po městě byl benzín jasná volba. Myslel jsem, že pro mě, mojí ženu a v brzké době i potomka bude nejlepší vybrat kombíka nižší střední třídy. Díky poklesu cen nových aut se do našeho finančního limitu vešla pěkná řádka modelů různých výrobců. Prošel jsem nabídku všech u nás prodávaných značek, navštěvoval autosalony, četl recenze, diskuzní fóra a porovnával a porovnával. Nejlepší poměr užitné hodnoty a ceny pro nás měla první generace Kia Cee’d. A druhá generace, která zrovna v tu dobu přicházela na trh slibovala ještě více. Mělo to však háček. Zatím se prodával jen hatchback. Tak jsem si začal klást otázku: potřebuji vlastně kombíkovský kufr? A odpověď zněla: ne nepotřebuji:-) A jestliže nepotřebuji, neexistuje nějaké jiné auto, které jsem dosud přehlížel? Ano, existuje! Je to Kia Soul! Tak nějak ve zkratce došlo k myšlenkové piruetě od kombíka přes hatchback ke crossoveru. Soul nabízel už v základu silnější motor 1.6l, šest airbagů, ESP, manuální klimatizaci, rádio s 6 reproduktory a USB vstupem, více vnitřního prostoru proti Cee’du a pro mou vzrůstem nepřekypující ženu i lepší výhled z vozu. Navíc cena byla položená příjemně nízko. Mohl za to doprodej modelového roku 2011 na počátku následujícího roku a plánované ukončení prodeje v ČR.
Teď k samotné koupi. Z výše uvedených důvodů jsem mohl vybírat jen ze skladovek. V prvním Ostravském autosalonu nám jednoho Soulíka vyfoukli před nosem. Ve druhém asi měli vysokohorskou přirážku a nedařilo se dojednat slevu. Začal jsem se rozhlížet po širším okolí a narazil na Autocentrum Lukáš ve Valašském Meziříčí. Trochu jsem se bál jak bude vypadat ve stříbrné metalíze, ale hned po spatření obavy spadly. Prohlídka, zkušební jízda a jednání proběhly k naší spokojenosti. Přiobjednali jsme zamykání zpátečky, plato kufru, gumové koberečky a zaplatili zálohu. Za pár dní bylo auto připraveno k odjezdu.
Podívejme se na zoubek tomu o čem se vedou největší spory. Tím je vnější vzhled. Soula navrhlo designerské studio v Kalifornii. Možná proto byl Soul v roce 2011 druhým nejprodávanějším vozem Kia v USA po Sorentu a 38.nejprodávanějším autem vůbec. Proč se mu nepodařilo prosadit v ČR? Nelahodí snad americký vzhled duši českého člověka? Jsem přesvědčený, že tomu tak ve většině případů není. Design vzbuzuje reakce buď kladné nebo záporné (lhostejnost je výjimka). A právě díky vyhraněnosti budí k životu hlasitou menšinu těch, kterým se auto nelíbí. Usuzuji tak z pročítaných diskusí a osobní zkušenosti.
Nahlédněme dovnitř. Po nasednutí udeří do očí věc již téměř nevídaná: PŘEDNÍ KAPOTA. Což je příjemná změna, protože posedlost aerodynamikou dnešních aut ji vytlačila ze zorného pole řidiče. Tím se o chloupek zlepšuje odhad obrysu vozidla. Další příjemnou záležitostí je vyšší posed. Výškově stavitelné sedadlo mám na horním dorazu a s mými 180 cm stále zbývá nad hlavou dost místa. Rozdíl v nadhledu proti průměru nižší střední třídy sice není dramatický (vidím kousek nad střechu přede mnou jedoucího auta nebo nad svodidla přípojného pruhu), ale přece jen to trošku přispívá k aktivní bezpečnosti. Volant je stavitelný výškově i podélně takže není problém najít pohodlnou pozici. Přejděme k ovladačům. Páčky pod volantem mají standardní funkce i chod. Blinkry se spouštějí už při lehkém zatlačení na páčku (je nutno trochu cviku) a až pak se přepne spínač do trvalého blikání. Je to podobné jako funkce trojblik, ale můžete si bliknout kolikrát chcete:-) Cyklovač stěračů se ovládá kroužkem na pravé páčce. Má pět poloh a ještě nepršelo tak abych nenašel správné nastavení. Tlačítko pro rotaci hodnot palubního počítače lze bezpečně ovládat i za jízdy. Zobrazuje celkový nájezd, počítadlo kilometrů, dojezd, aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu a dobu jízdy. Přesnost měření jsem nekontroloval, ale nečekám velké odchylky. Zvláštní je chování průměrné spotřeby. Po každém tankování ji musím vynulovat, protože začne ukazovat nesmyslné hodnoty. Vnější teplota se zobrazuje na displeji rádia. Rádio má kvalitní příjem i reprodukci, velká tlačítka, 16 GB flashka se rychle načítá. Zamrzí, že mp3 hrají pouze z předních reproduktorů (ovšem i v PC je to stejné). Manuální klimatizace se automaticky zapíná při odmlžování skel. Při MAX A/C pro rychlé ochlazení se zapne i recirkulace vzduchu. Odmlžování je rychlé a účinné. Během pár sekund jsou okna průhledná. Je to jako by někdo uvnitř rozsvítil. Což je velmi užitečná a opomíjená funkce. Nebojím se říct, že pro mě primární. Ochlazování interiéru nabíhá pozvolně. Nepřimrazí k sedadlu, ale ochladí dostatečně. Škoda, že palubní schránka spolujezdce není chlazená. Topení v zimě začne předvádět dobrou práci cca po 3 - 5 km. Odkládacích míst je dostatek. Plasty jsou tvrdé, hlavně ve dveřích náchylné na poškrábání. Po roce nikde nic neklepe a nevrže. Rozvor 2550 mm (pro představu více než v první a méně než v druhé generaci Octavie) je výborně využitý na místo pro posádku. Ani na zadních sedadlech se stísněnosti rozhodně bát nemusíte. Díky místu nad hlavou se dobře manipuluje s dětskou sedačkou (zadní sedadla mají ISOFIX úchyty). Před koleny i chodidly zbývá spousta prostoru a středový tunel je jen symbolický takže se můžete pohodlně usadit.
Samostatný odstavec si zaslouží zavazadlový prostor. Tady se podle mého názoru láme chleba při rozhodování o koupi. Dlouho jsme se ženou kroužili v autosalonu s metrem v ruce a zvažovali jeho možnosti. Při objemu 340 litrů je poměrně úzký a vysoký. Dobře přístupný přes zadní víko s plynovými vzpěrami. Sedadla jsou dělené a sklopné. Při složení vznikne schod. Pod podlahou se skrývá dojezdová rezerva. Je zvláštní, že v základní výbavě chybí plato zakrývající náklad. Zásadní otázka byla: vleze tam kočárek? Nakonec jsme si řekli, že nebudeme přizpůsobovat auto kočárku, ale kočárek autu. Běžné nákupy v supermarketu nejsou problém. Při jízdě na dovolenou už musíte dělat kompromisy a využít každé volné místečko i na sedadlech a podlaze. Také pak začne vadit plato, které jsme dokoupili a při větším nákladu překáží. Raději jsem měl nechat zatmavit skla. Pod recenzí najdete video a v galerii pár fotek, které se využití kufru věnují.
Nadzvedněme kapotu. Skrývá se tam atmosférický čtyřválec o objemu 1591 ccm s variabilním časováním ventilů, vačkovými hřídeli poháněnými řetězem a nepřímým vícebodovým vstřikováním paliva. Podává výkon 126 koní při 6300 ot./min. a točivý moment 156 Nm při 4200 ot./min. Po dobu záběhu se projevoval mdle, ale pár tisíc najetých kilometrů ho pokropilo živou vodou. Nabízí dostatek výkonu pro běžné jezdění při rozumné spotřebě a nízkém povinném ručení. Věnujme se chvíli jízdním projevům. Začneme rozjezdem. Je nutné přidat více plynu než je zvykem jinak se motor začne dusit. Mistrnou prací s plynovým a spojkovým pedálem se sice dá rozjet z nízkých otáček a vyhnout se chcípnutí, ale když potřebujete náhle zrychlit trvá nepříjemně dlouho než se vzpamatuje a řádně zabere. Motor je pro klidnou jízdu použitelný cca od 2 tis.otáček. Pokud potřebujete předjíždět je dobré o stupeň až o dva podřadit a dostat se nad 3 tisíce. Zařazený pátý rychlostní stupeň znamená při 80 km/h = 2 500 ot., 100 km/h = 3000 ot. a 130 km/h = 4000 ot. Z toho plyne, že šestý převodový stupeň by byl při dálničních rychlostech přínosem. Celkově je auto hlučnější (nikoli tragicky) cca od 100 km/h. Přispívá k tomu aerodynamický hluk, odvalující se kola i motor. Spotřeba je závislá od jízdního stylu. Snažím se jezdit plynule v rámci předpisů. Průměrnou spotřebu měřenou podle tankování včetně záběhu a zimy za dosud najetých 14 tis.km mám 7.5l/100km. Z 90% se jedná o krátké jízdy po městě se studeným startem. Teď uvedu hodnoty naměřené palubním počítačem. Město 7.5l/100 km, okresky 5.6l/100 km, dálnice 9.3l/100 km. Měřeno bez klimatizace, která přidává zhruba 1 litr na 100km. Myslím, že se jedná o přijatelné hodnoty. Horší aerodynamika má vliv až při dálničních rychlostech. Zajímavá jsou měření na sprintmonitru. Rozdíl průměrné spotřeby mezi Cee’dem a Soulem se stejným motorem je pouze 0.24l/100km ve prospěch Cee’da. Výtku mám k velikosti nádrže a chování palubního počítače. Při objemu 48l a spotřebě na dálnici okolo 9l je dojezd jen cca 500km. A vzhledem k tomu, že palubní počítač přestane dojezd zobrazovat pokud klesne pod 50km zastavíte u pumpy i dříve.
K řazení nemám připomínky. Řadící páka padne do ruky. Dráhy jsou průměrně dlouhé s přiměřeným odporem. Rychlosti padají snadno a přesně.
Brzdy jsou na všech kolech kotoučové. Z rychlosti 100 km/h zastaví Soula na 38 metrech. Chvilku jsem si musel zvykat na lehký chod pedálu. K aktivní bezpečnosti přispívá protiblokovací systém ABS, protiprokluzový TCS, brzdový asistent BAS a vypínatelná stabilizace ESP.
Řízení má ostrý převod a silný posilovací účinek v nízkých rychlostech s mírným přituhnutím ve vyšších. Elektrický posilovač bohužel tlumí zpětnou vazbu. Volant se sám snadno a rychle vrací do středové polohy. Když po odbočení na křižovatce pustím volant kola se okamžitě srovnají. Zvlášť ve městě to řidiči usnadňuje práci.
Podvozek pomáhala odladit firma Lotus. Je nastavený tvrději, což eliminuje náklony karosérie v zatáčkách, ale snižuje pohodlí. Přední náprava je typu McPherson, zadní se zkrutnou příčkou a vlečnými rameny. Podvozek špatné snáší zejména zájména a krátké příčné nerovnosti. Dává to najevo hlukem a lehkým odskakováním zadní nápravy. Jízda po panelové cestě je utrpením. Naopak jízda po kvalitní cestě je radost. Světlá výška 16,4 cm dovoluje parkování bez obav z patníků. Výrobce dokonce v technické specifikaci uvádí nájezdové úhly a převisy. Takže zřejmě počítá s provozem v lehkém terénu např. na polních cestách.
Blíží se závěr a s ním posledních pár slov do pranice. Začnu obecně. Crossover? K čemu to je? Není to atrapa SUV, která si hraje na něco co není? Podle mne lidé s podobnými názory nejsou schopni vidět nebo bagatelizují výhody, které crossover nabízí a tradičním kategoriím aut chybí. Jeho hlavní poslání je městský provoz, takže mu těžko můžeme vyčítat chybějící pohon 4x4 nebo vyšší spotřebu na dálnici. Myslím si, že prudký růst obliby není jen módní trend. Je to především ocenění hodnot, které nabízí a v klasických škatulkách nejsou k nalezení. A teď k otázce nejtěžší:-) Proč se tedy u nás v ČR nepodařilo Soulu prosadit? Jak dokládá test autobildu na 100 tis.km i má vlastní zkušenost nízkou spolehlivostí to nebylo. Soul dosáhl na 5-ti hvězdičkové Euro NCAP hodnocení, takže bezpečnost nehrála roli. V celkových nákladech vlastnictví (TCO) si také vede velmi dobře jak dokládá vítězství v USA anketě ve své kategorii. Jízdní vlastnosti mají své mouchy, ale to má spousta prodejně úspěšnějších aut také. Kupní cena je také přijatelná. Osobně vidím tři důvody, které potenciálního kupce v ČR spolehlivě odradí. První důvod: Soul vyčnívá z davu. Druhý důvod: Soul má malý kufr. Třetí důvod: Kia má tragický marketing. Zaměření Soula je totiž přesně opačné než nám Kia prezentuje. Dovedu si ho velmi dobře představit jako auto pro starší ročníky, které ocení snadný nástup a pohodlný posed. Nebo s trochou omezení pro mladé rodiny s jedním potomkem, které ocení vnitřní prostor. Zatímco Kia Soula propaguje jako auto s blikajícími reproduktory a nálepkami pro výstřední jedince. Je to škoda. Soul si získal mé sympatie a přeji mu hodně štěstí byť už pouze v zahraničí.
Silné stránky
- jeho revírem je město
- bohatá výbava v základu
- prostor pro posádku (místo nad hlavou i vzadu)
- pohodlné sedadla
- široký úhel otvírání dveří
- díky světlé výšce snadný nástup/výstup, větší přehled o dění na silnici, nemusíte se bát obrubníků při parkování ani polní cesty
- rychlý nástup a účinnost topení v zimě
- stěrače očistí téměř celé čelní sklo (nedosáhnou pouze do pravého horního rohu)
- cyklovač dobře přizpůsobitelný aktuální míře nečasu
- ergonomie, vše po ruce a logicky uspořádané
- pro někoho přeposilované řízení beru u městského vozidla jako klad včetně samočinného vracení do středové polohy
- automatické rozsvěcování denních světel
- velké vnější zpětné zrcátka
- odložení zátky nádrže do držáku ve víčku při tankování je simply clever
- drobností, která potěší je osvětlení spínací skříňky po nastoupení
Slabé stránky
- tvrdší odpružení
- odskočení zadní nápravy při přejezdu krátké příčné nerovnosti v zatáčce
- hluk podvozku při přejezdu nerovností a celkový hluk ve vyšších rychlostech
- nutnost dávat více plynu při rozjezdu
- zástěrky předních kol nechrání od kamínků a nečistot spodní část dveří
- malý kufr (ale s trochou snahy použitelný i pro tříčlennou rodinu)
- "kvalita" chromu rámečku přední masky
- plastové výplně dveří náchylné na poškrábání a pružící při zavírání (za vysokých teplot)
- nutnost vynulovat měření spotřeby PP po každém tankování
- PP přestane zobrazovat dojezd pokud klesne pod 50km
- pouze u řidiče je možné úplné spuštění okna jedním zmáčknutím tlačítka, při zavírání už musíte tlačítko podržet.
- při vyjmutí klíče ze zapalování a otevření předních dveří se zablokuje ovládání oken (pokud necháte dveře zavřené lze je ovládat ještě 30s)
- při přehrávání mp3 z USB flashky hrají pouze přední reproduktory
- nelze regulovat podsvícení přístrojové desky a displeje rádia
- i přes bohatou základní výbavu chybí plato na zakrytí obsahu kufru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- po necelých 10 tis.km se při přejetí hrbolu zadními koly začalo ozývat klepání, které časem gradovalo. Po vyklizení kufru bylo jasné, že příčina musí být v zadní nápravě. Objednal jsem návštěvu servisu, kde zjistili uvolněný šroub. Neptejte se který:-) Závadu odstranili v rámci záruky na počkání. Příčinou byla antikorozní ochrana, která zanesla závit a zabránila správnému dotažení. Na bezpečnost to podle technika vliv nemělo. Za pár dní mě telefonicky kontaktoval pán z Kia Motors a poprosil o vyplnění dotazníku spokojenosti s opravou. Oceňuji zájem na zlepšování služeb.
- v červnu 2013 proběhla svolávací akce na výměnu spínače brzdových světel. Ten původní by nemusel při sešlápnutí brzdy rozsvítit brzdová světla nebo naopak po uvolnění pedálu by mohla zůstat svítit. Osobně jsem tento problém neregistroval. Bezplatná výměna v autorizovaném servisu zabrala asi 20 minut.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autocentrum Lukáš ve Valašském Meziříčí - solidní jednání, auto připraveno v dohodnutém termínu, zajištěn odvoz z nádraží v den předávky a cca po týdnu telefonicky ověřována spokojenost s vozem.
Zajímavé odkazy
Žebříček prodejů 2011 v USA
http://www.goodcarbadcar.net/2012/03/top-268-best-selling-vehicles-2011-year.html
USA anketa úplných nákladů vlastnictví (TCO)
http://www.auto.cz/audi-kia-kelley-blue-book-nejlevnejsimi-znackami-usa-64891
Test na 100 000 km - stručně v CZ
http://www.auto.cz/test-100000-km-autobild-dlouhodoby-54646
Test na 100 000 km - kompletní v DE
http://www.autobild.de/artikel/kia-soul-1.6-spirit-dauertest-1558487.html
Euro NCAP - hodnocení
http://www.euroncap.com/results/kia/soul/360.aspx
Euro NCAP - crash test
http://www.youtube.com/watch?v=okQz7PHjULc
Euro NCAP - ESC test
http://www.youtube.com/watch?v=wF7iUmip4So
Spotřeba
http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1147-Soul.html?fueltype=2&gearing=1&powerunit=2
Novinky v recenzi
6 let, 53 tis. km
Po šesti letech provozu a 50 tis. km se začaly hlásit o výměnu první součástky. V lednu jsem zaregistroval pazvuky od předních kol při brzdění. V servisu zjistili házivost předních kotoučů. Byla nutná výměna včetně destiček. Cena 7 918 Kč. V březnu proběhla šestá garanční prohlídka. Cena 5 962 Kč. Zjistili baterku zralou na výměnu. V garáži jsem měl shodou okolností 2 roky starou a nepoužitou. Tak jsem ji svépomocí vyměnil. Následovala STK. Auto prošlo bez problémů. Jen mě upozornili na nutnost seřízení ruční brzdy. V květnu se začalo ozývat drnčení od zadních kol. To odešly pro změnu zadní kotouče. Cena výměny vč. destiček 7 319 Kč. Tak brzká výměna všech kotoučů mě překvapila, protože se snažím jezdit plynule, předvídavě a hodně využívám brzdění motorem. Asi je dělají z papundeklu:-) Možná je to úmysl. Bere se to jako spotřební zboží a záruka se na to nevztahuje. Aby toho nebylo málo tak při sešlápnutí spojky lupe v pedálu. Příčinu nelze zjistit bez rozebrání. Možná je to spojkové ložisko. Prý to není akutní. Budu to řešit při příští garančce. Zklamaly mě oba Ostravské značkové servisy. Závadu brzd dokázaly zjistit pokaždé až na druhý pokus. V jednom případě si za diagnostiku vyúčtovali 1009 Kč. Asi příplatek za neschopnost:-) Ve druhém nedokázali seřídit ruční brzdu. Teď zkouším servis v Orlové. Snad tam budou šikovnější. Uvádím vše bez příkras včetně cen. Snad to někdo ocení:-) Konec hlášení!
5 let, 45 tis. km
Po delší době doplňuji novinku:-) Auto používám už 5 let a má najeto necelých 45 tis. km. Absolvoval jsem 4. a 5. garanční prohlídku. Cena za každou překročila 6 tis. Kč. Což se mi zdá dost. Měnily se pouze věci předepsané výrobcem (oleje, filtry, kapaliny apod.). Jediná mimořádnost byla ve 40 tis. km. Ozývalo se klepání od předních kol. Byly zjištěny povolené horní šrouby uložení tlumičů. Po dotažení OK. Také proběhla první STK. Auto prošlo bez problémů. Dlouhodobá spotřeba se blíží 8,5l. Jezdím většinou krátké trasy po městě se studeným motorem (školka 1 km, práce 4 km a zpět). Při dovolence na Balatonu a rychlostech na povolené limitu jsem měl průměr 7,4l. Na okreskách se dá dostat i pod 6l. Co mě stále těší je ergonomie, prostor pro posádku a snad vydrží i spolehlivost. Trápí mě tvrdý podvozek a vzhledem k narození druhého potomka by se hodil větší kufr. Vaničku z kočárku už není kam dát. Na druhou stranu se děti dobře umísťují do sedaček a mají dost místa. Toť zatím vše:-)
Třetí garanční prohlídka
na zacatku dubna probehla treti garancni prohlídka. Bohuzel jsem nebyl spokojen. Proti predpisu výrobce nebyl vymenen filtr sani motoru a zapalovaci svicky. Zduvodneno to bylo nizkym najezdem, který delal necelých 28 tis.km. Vymenili pouze olej. Cena prohlídky 3 110 Kc. Nevymenit v autorizovanem servisu po 3 letech provozu filtr sani povazuji za dost zavazny kiks. Dodatecnou nabidku na vymenu jsem neprijal a vyuzil služeb konkurence. Vymena fitru i svíček byla provedena na pockani za 1 869 Kc. Dohromady tedy stala treti garancni prohlídka 4 979 Kc.
Co se tyka provozu tak jsem zadne problémy nezaznamenal. Dolevam pouze benzin a jezdim. Dlouhodoba prumerna spotřeba se drzi okolo 7,6l. Vetsinou jezdim kratke trasy po meste se studenym startem, takze spotřebu povazuji za primerenou.
Tot vse. Dekuji za pozornost. Omluvte chybejici diakritiku. Pisu z tabletu:-)
Výměna stabilizátoru
vyměnen stabilizáror levého předního kola po necelých 21 tis.km v rámci záruky zdarma. "Drobný" zádrhel nastal s dodáním náhradního dílu, který došel se zpožděním 2 pracovních dnů. Pravděpodobně to bylo způsobeno svátkem v Německu.
Nová Kia Soul!!!
při garanční prohlídce stál před autosalonem nový Kia Soul. Neodolal jsem a ve fotogalerii najdete pár srovnávacích fotek nové a staré generace;-)
Těší mě návrat Soulíka do ČR a přeji hodně úspěchů!
2 roky, 20 000 km
Dnes jsem byl na druhé garanční prohlídce. Za dva roky jsem najezdil 20 tis.km. To je dobrá příležitost k rekapitulaci provozu Soulíka.
- průměrná spotřeba měřená dle tankování 7,50l/100 km
- 1x výměna žárovek v předních světlometech za OSRAM Night Breaker
- 1x vyměněny gumičky štěračů
- první garanční prohlídka (výměna oleje + filtru). Cena 3 587 Kč
- druhá garanční prohlídka (výměna oleje+filtru, nový filtr ventilace a pylový filtr, výměna brzdové kapaliny) Cena 4 734 Kč
Z důvodu krátkých cest po městě byla při každé prohlídce zjištěna nízká kapacita baterie a doporučeno dobití. Při druhé prohlídce zjištěna zvýšená vůle v uložení stabilizátoru. Pokud zaregistruji klepání bude vyměněn v rámci záruky.
Z dalších nákladů už můžu jmenovat jen dolévání kapaliny do ostřikovačů a občasné mytí:-)
Výměna žárovky
provedena výměna žárovky v levém předním světlometu. Není třeba žádné nářadí. Výměna zabrala cca 5 minut. Nechápu proč v manuálu popisují nutnost odšroubovat světlo. V praxi nic takového není potřeba. Místa pro vyjmutí staré a nasazení nové žárovky je habaděj.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Kia Soul 1.6 CVVT, Fresh
- Re: Super recenze 22.05.2015 20:44 esso
- Super recenze 20.05.2015 21:01 Verny_2013
- Re: Drzim palce 23.08.2013 21:25 esso
- Re: Do Kie Soul jsem včera zezadu prásknul 15.08.2013 16:42 esso
- Drzim palce 14.08.2013 08:41 Pete62
- Do Kie Soul jsem včera zezadu prásknul 13.08.2013 22:37 Stejsn
- Re: Drzim palce 13.08.2013 20:39 esso
- Drzim palce 12.08.2013 11:33 Pete62
- Re: Skvelá recenzia 21.07.2013 21:12 esso
- Skvelá recenzia 21.07.2013 20:45 umo
Další vozy značky Kia
-
Kia Soul (2009) Majitel: matys
Přidáno: 25.9.2014 19 Majitel 9.22 Uživatelé
-
Kia Soul (2009) Majitel: Pete62
Přidáno: 14.9.2009 379 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Kia Sorento (2021) Majitel: JirkaVejrazka
Přidáno: 19.10.2021 399 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Kia Venga (2010) Majitel: snowko
Přidáno: 18.6.2010 298 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Ceed (2013) Majitel: Atomas
Přidáno: 10.5.2013 419 Majitel 9.88 Uživatelé