Kia Soul (2009)
14.9.2009Chcel by som Vám prezentovať svoj názor a krátke skúsenosti na toto zaujímavé auto. Možno to niekomu pomôže pri rozhodovaní a kúpe auta. Snažil som sa…
Kia Soul (Pete62)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Soul 14.09.2009 21:04 Tymkoo
- Ehm... 14.09.2009 21:16 lakyno
- Kiu Soul jsem viděl poprvé /a naposled/ 15.09.2009 04:33 Poustnik
- soulík 15.09.2009 16:28 saldy
- Pěknééééééé 16.09.2009 07:03 TG007
- Soul 17.09.2009 14:50
- 5000 17.09.2009 19:04
- Soul 29.09.2009 18:56 stanci269
- Hodnocení 30.12.2009 21:57 berustina
- Hodnocení 02.01.2010 12:43 Pete62
- Sardinia 27.07.2010 14:47 stanci269
- pekne auto 19.09.2010 12:27
- chiptuning 07.08.2017 13:06 Nicco
-
-
-
Lázňa 16.09.2009 22:28
« Re: Soul
Gratuluji majiteli k autíčku. Taky mám soulíka. Je to 1,6 CRDi ve výbavě comfort plus tudíž je to asi stejné jako má tady kolega. Já bych k vozu řekl, že design je docela povedený. Hrozně se mi líbí zepředu a nejlepší je když v něm jede přítelkyně a já jedu před ní v druhém autě. Je to jako by vás sledoval JEEP >:D Prostornost a pohodlí sezení je v pohodě. Mám s autem najeto Skoro 6000km a když sem ho dostal tak už 3500km mělo takže bych řekl, že už bude zajetý. Co se motoru a jeho výkonu týče nemám jedinou námitku. Jede to doslova jak zpraku. Prostě nádhera. Jelikož jezdím docela rychle tak můžu potvrdit, že například oktavka 2,0TDi nemá absolutně šanci. Tu pře sebou člověk doslova tlačí. Ale co mi teda dosti vadí je právě podvozek který je velice tvrdý a rázi od kol jsou až moc velký. Druhá věc která mi hooodně vadí je spotřeba. Když jedu rychle tak beru že si auto musí vzít víc, ale 8l/100km se mi zdá na 1,6 naftu opravdu hodně. Průměr při normální jízdě mám mezi 7 a 7,5l/100 což je hafol. Ale na druhou stranu jsou to všechno jen mé dohady a výpočty, protože auto nemá palubní počítač a to mi už hlava vůbec nebere. Co se týče kufru ten je díky dvojité podlaze pro normálního člověka dle mého názoru nepoužitelný. Asi po týdnu ježdění jsem tu vanu co tam je vyhodil vyřízl si ze sololitu dno a nalepil na něj koberec. Po téhle úpravě už je kufr parádní a něco se do něj i vleze :-) . Na závěr bych to teda zhrnul. Je to dobrý auto se super motorem, ale má pár much. Komu to nevadí bude náramně spokojený komu jo bude ho to mrzet.-
"-- skrytý --" 16.09.2009 23:37
« Re: Re: Soul
Diky, ze tu prispievate osobnymi skusenostami. Ja mam objednaneho presne rovnakeho Soula, ale v benzine. Lenze uz mesiac ma meskanie. Vcera ho vykladali v Slovinsku z lode, tak snad ho budem mat doma co nevidiet. Dufam, ze sa oplatilo cakat. Majitelovi prajem vela stastnych kilometrov. -
Pete62 17.09.2009 00:15
« Re: Re: Soul
K spotrebe asi len toľko [odkaz]
Z toho mi vyplýva, že si riadny búrlivák a nejaké rýchlostné obmedzenia ťa nepribrzdia. 128 koní je už riadne stádo a keď ich preháňaš, tak im aj vyhladne :-).
Úprava kufra na 340 L je pre väčšinu ľudí nevyhnutná a potom asi aj postačujúca. Keď zoberieme v úvahu, že najpredávanejšie autá sú Fabie, ktoré majú podstatne menej priestoru (či v kufri alebo v kabíne) tak Soul môže byť bez problémov aj ako rodinné vozítko.
K pruženiu. Nie, že by som ho chcel nejak obhajovať, ako som aj písal, prijal by som komfortnejšie, ale mnoho bežných áut má obdobne tvrdé. Vymenujem len zopár v ktorých som sa viezol a mne osobne sa zdá obdobné: Opel Astra, Škoda Fabia, Hyundai Getz, Honda Jazz, Suzuki Swift. Nemáš náhodou Soul vyrobený medzi prvými kusmi? Tie údajne boli veľmi tvrdé. Ešte jeden test od ADAC [odkaz]
kde podvozok hodnotia ako vyvážený, ktorý ponúka dobrý komfort. Citujem "Das Fahrwerk des Kia Soul zeigt sich ausgewogen und bietet guten Komfort."
Žiadne auto nekúpiš bez kompromisov, obzvlášť nie v tejto cenovej úrovni.
-
Lázňa 18.09.2009 15:34
« Re: Re: Re: Soul
Tak je pravda že klimu mám zapnutou pořád, protože se auto pekelně prohřívá, ale že bych jezdil na hranici možností se mi teda nezdá ale spotřeba by tomu odpovídala. No a k pérování asi jen to že je možné že to je jeden z prvních kusů, protože proti fabii je to určitě o dost tvrdší. Celkově sem ale s autem až na těch pár detailů náramně spokojený. A je asi fakt, že za ty prachy je to velký auto s parádním motorem. Když sem včera sedl do služební fabky tak se mi těžko zvykalo. A hlavně to vystupování a nastupování se mi u soula líbí.
-
-
-
lakyno 14.09.2009 21:16
Ehm...
Recenzia fajn, auto moze byt ( male plus, ze je nove ) ;-) , ale fotiek je malo :-(-
-
Rysguf. 14.09.2009 22:47
« Re: Re: Ehm...
praveze nie. Ked dam do googlu KIA SOUL tak vyhodi len same "profi" fotky nalestehych aut, zvacsa v plnej vybave a na 95 exterier. To nikto uz nechce vidiet, ale ako vyzera napr. taky ako mas ty, v tej farbe, v tej vybave, na tych kolesach, s tym interierom, ako vyzera nocne podsvietenie palubnej dosky v tvojej vybave, to sa vygooglit neda :-)
Teda: fotky, fotky, fotky... ;-)
-
-
-
Poustnik 15.09.2009 04:33
Kiu Soul jsem viděl poprvé /a naposled/
ve Vídni v Zoo, měli tam vystavenou zebrovatou.... :-) A musím uznat, že naživo vypadá líp než na fotkách, i když uvnitř hrozně smrdělo nějaké acetonové korejské lepidlo.... >:D Jen jsem si říkal, že je to taková Lada Niva, co není do terénu, ale není to teréňák, tak co. Zaujal mě ten výkon. To má turbo, ne? O dynamice jízdy moc nepíšeš, spíš jezdíš na spotřebu, jak jsem pochopil. A jaká byla s tvojí výbavou nakonec cena??? Smlouval jsi? Ať slouží a nezlobí! Hoj! :-)-
Pete62 15.09.2009 10:51
« Re: Kiu Soul jsem viděl poprvé /a naposled/
Nás Soul na fotkách neoslovil vôbec. Až u predajcu, keď sme si šli obhliadnuť Cee´d, tak sme si ho bližšie pozreli a poobsedávali :-) a to nas spolu s cenou postupne dostalo. Cena na úrovni Cee´du a o 1000,- Euro lacnejšie ako kombičko (samozrejme, že v podobnej výbave). Výborne sa nasadá, všade dostatok priestoru, nikde nič nezavadzá ani netlačí, veľkorysý priestor pre nohy, ramená i hlavu. Usadíte sa a zrazu to veľké kombičko je niekde tam vpreu dole a pozeráte mu na strechu...
V aute nič nesmrdelo, ani vtedy nie, keď ostalo zaparkované a uzavreté na slnku.
Tereňák to nie je, ale ťažko mu vyčítať, že nie je, kvôli tomu, že sa naň podobá. Stephen W.Hawking tiež nie je retarďák, aj keď tak vyzerá, a pri tom je to génius. Určite však poteší väčšia svetlejšia výška, kto mál Octavku ako ja, pravdepodobne mi dá za pravdu.
Turbo samozrejme má. Prekvapil ma skorý nástup ťahu motora (od 1500 ot./min.). Octavia (81 kW) má tiež max. krútiaci moment pri 1900 ot., ale tam nehrozilo, aby ju "nakoplo" pod tieto otáčky. Vo vysokých otáčkach Soul ťahá (pocitovo) nezmenenou intenzitou aj za hranicou max. výkonu (4000 ot.). Na dynamike je cítiť rozdiel už po najazdení tých moji 3000 km. Motor sa ľahšie nechá vytočiť. To, čo robí jazdu zábavnou je práve tá dynamika, svižné zrýchlenie prakticky pri akychkoľvek otáčkach a držanie stopy. Samozrejme všetko to treba brať v kontexte nadobúdacej ceny, ktorá pre nás bola 15 100,- Euro (taktiež treba brať v kontexte času cien na Slovensku).
Predajca sa nenechal ukecať na výraznejšiu zľavu, vynahradil to však službami. Odovzdal som mu kľúče od auta na zošrotovanie a prišiel som si po auto na ŠPZ-kách a poistené. Takto si predstavujem kvalitné služby. :yes:
-
-
saldy 15.09.2009 16:28
soulík
Konečně je tu recenze a povedená na Soula.Novináři psali, že má gumový kryt na motor kvůli odhlučnění, máš ho taky? Já ne.Ten klapot slyším při nižších ot.když přidám plyn, jsou to asi ventily.Nevím jestli se to dá nějak seřídit.
Motor rád vytočím i za 3000ot. Byla by škoda nevyužít velkého rozsahu ot. kam je točák rozložen.Přeju ať ti šlape :yes:-
Pete62 16.09.2009 08:15
« Re: soulík
Žiadny gumový kryt nemám. Motor prekrýva klasický plastový, tak ako na 99% teraz vyrábaných autách. A na kapote je pripevnená nejaká tlmiaca sranda, ale guma to nie je :-). Čítal som "tiež" recenziu od Novinára, ktorý písal, že sedenie vzadu je nepohodlné, lebo ho tlačila opierka hlavy medzi lopatkami.
Klepot určite nerobia ventily, je to procesom spalovania.
Diesel potrebuje pravidelne vytočiť na vyššie otáčky. Ak sa dlho a často jazdí na nízke otáčky, začne sa motor zanášať sadzami.
Tak veľa šťastných km :-)
-
-
TG007 16.09.2009 07:03
Pěknééééééé
Souhlasím s ostatníma, že naživo je mnohem hezčí. Ohledně tvrdosti tlumičů, bohužel skoro v každé recenzi auto ztrácí body za to, že nemá tvrdé tlumiče. Dnes je prostě IN mít tvrdý podvozek, že na to nemáme silnice už nikoho nezájímá. Já už s ohledem na svůj věk preferuji komfort, nějaké náklony v zatáčkách neřeším mám úplně jiné preference.
Přeji mnoho kilometrů bez poruch a nehod, ať slouží.-
Pete62 16.09.2009 08:51
« Re: Pěknééééééé
Ďakujem, časom sa aj mne menia priority. Na predošlých autách som neriešil tvrdosť podvozku a teraz netuším, či mali mäkšie alebo tvrdšie naladený podvozok. A už vôbec som nevnímal, ako sa do auta nasadá, či vystupuje. Priority sa vekom menia. Našťastie Soul nemá nijak prehnane tvrdé pruženie, akurát mne sa posunuly preferencie k žehličke nerovností. Väčšina ľudí sa bude vytešovať rýchlymi prejazdami zákrut a držaním stopy bez prehnaných náklonov.
-
-
"-- skrytý --" 17.09.2009 14:50
Soul
Čau mám stejného akorát v benzínu, je to jediné auto které se dalo přestavit podle představ pro tělesně postiženého spolujezdce. Do kufru dám taktak invalidní vozík, ale vejde se tam. Mám najetých 5000, ale pořád se mi zdá, že moc žere. na jednu nádrž najedu max 450 km což je nic moc. Jinak spokojenost. Pete kolik Tě stálo zatmavení skel? Mám taky JAVA BROWN s tím zatmavením to vypadá parádně, měj se a´t nám to jezdí-
Pete62 18.09.2009 07:58
« Re: Soul
Už som tu o pár riadkov vyššie spomýnal cenu za fólie. Bolo to necelých 120,- Euro s montážou (1 hod.) a certifikátom.
Zdá sa, že ta spotreba 7,5 - 8 L /100 km pre benzin je žiaľ normálna [odkaz]
Soulu vyslovene sedí diesel, je to špičkový motor i ked za fancúzmi stále trochu zaostáva. Benzinák je tiež kvalitný, ale zdá sa mi, že tu má na svedomí výššiu spotrebu prevodovka s príliš ľahkou 5-kou, respektíve to pýta 6-tku.
-
"-- skrytý --" 17.09.2009 19:04
5000
Dával jsem mu co proto, motor jsem vytáčel podle návodu tak do 3OOO ot/min. Jezdí dobře, ted se snažím jezdit uspornějc, Je fakt, ze auto má velký odpor, a když se hodně vytáčí tak jede jak pila. Velké sklo hodně chytá hmyz. za 3 měsíce jsem už 2x dolíval roztok do odstřikovačů. První závada, po spuštění nechtělo vyjet nahoru okno u spolujezdce, auto muselo stát přes noc ze zastrečovaným oknem na ulici. Prý to nějaký korejský občan špatně nasadil (nevím okna moc neotvírám, pouštím klimu).Jinak celkem spokojenost (cena výkon). Java Brown je parádní barva všichni se za autem otáčí (už mě to celkem s...)jinak spokojenost-
"-- skrytý --" 17.09.2009 22:16
« Re: 5000
Tak to hej, za tie prachy to je fakt vela muziky. na tu farbu som fakt zvedavy nazivo. Ale stretol som sa uz s nazorom, ze to vyzera ako vojenska sanitka v tej hnedej. S tym motorom si ma potesil. Ja take rad co jazdia jak pila. Este si pamatam ako som vytacal fotru 120tku tak ze si skoro hlava sama nasla cestu von cez zadne sedacky >:-[]-
Pete62 18.09.2009 08:11
« Re: Re: 5000
Ja, keď som prvýkrát videl Javu Brown naživo, tak som hneď utekal za predajcom, aby som ju zmenil. Už sa nedala zmeniť a teraz som celkom rád. Za slnečného počasia (a z blízka) je to krásna farba. Ak je pod mrakom, auto zaprášené a stretneš ho na ceste, tak tomu chýba už len červený krýž na dvere. Ale neviem aku inú farbu.
-
-
-
stanci269 29.09.2009 18:56
Soul
Velmi pekny Soulik ;) a velmi pekna farba. Skoda toho naftaku >:D Ja mam tiez Soula, nedavno kupeneho len v cervenom - [odkaz] Pocuj, teraz bude v Nitre Autosalon. Mame tam zraz Soulaci - 4.10.2009 co ty na to ? Ak budes chciet a moct, tak by si sa mohol stavit ;) dame rec, pokecame, pripadne znehodnotime - pardon zhodnotime ;) -
berustina 30.12.2009 21:57
Hodnocení
10b - Auto - s touto motorizací jsem se pár dnů vozil a opravdu mne mile překvapilo. Sice jsem měl pocit, že je tvrdší než Kupřice ;-) ale spíš to byl jen pocit. Nicméně ta výbava za tu cenu je opravdu bohatá. Trošku mne překvapilo, že v kufru chybí zadní plato.
10b - Recenze - asi bych to popsal podobně.
10b - Fotky - pro mne dostačující. ;-)
Ať slouží, ale toho bych se asi nebál přeci jen made in SlovaKIA >:D -
stanci269 27.07.2010 14:47
Sardinia
Pekny vylet na tu Sardiniu ;) Kolko to bolo km a spotreba ? Ja som bol teraz v Taliansku - Capo Vaticano. To je nedaleko od seba (no dobre, az tak nedaleko nie). Kedy si bol ? Tak daleko od domova a tak blizko (relativne) vedla seba sme boli v Taliansku :-) Dufam, ze auto poslucha ;)-
Pete62 29.07.2010 09:14
« Re: Sardinia
Do pristavu Livorno je to z BA 1000 km, vsetko po dialnici. Potom trajekt a na Sardinii, podla toho kde chces zakotvit (50-300 km). Spotrebu som podrobnejsie rozpisal [odkaz]
Capo Vaticano je mojim druhym najoblubenejsim miestom dovolenky (po Sardinii). Zrejme sme si pozerali do okien :-) , keby sme dovideli. Auticko mile prekvapilo vynikajucou stabilitou na ceste pri (viac ako) plnom zatazeni. To Octavia (s ktorou som doteraz absolvoval taketo cesty) ma pri takomto naklade az nebezpecne jazdne vlastnost 8-s . Taktiez vnutorny priestor a pohodlie :yes: . Prvy krat som absolvoval takuto vzdialenost bez uboleneho chrbata a stuhnuteho svalstva na krku a ramenach :-! . Auticko inak bez najmensieho zavahania.
-
-
Nicco 07.08.2017 13:06
chiptuning
A ten tuner ti zmeral aj emisie NOx po uprave a neregeneruje DPF castejsie?-
Pete62 07.08.2017 14:35
« Re: chiptuning
Pokial viem NOx sa u nas nemeria ani na STK a DPF toto auto nema.
Jednou z vyhod chiptuningu oproti skreslovania udajov pre chip zo senzorov je, ze pri chiptuningu sa menia a upravuju mapy "len" pri urcitych otackach a zatazi a nie v celom pracovnom rozsahu. Nizke a stredne zatazenie je (podla tunera) povodne a nezmenene. V tomto pripade by nemalo prichadzat k nadmernemu obohacovaniu naftou v procese horenia a tym padom k nadmernemu zvysovaniu skodlivin. Co sa tyka dymivosti, opticky som nezistil ziaden rozdiel pred a po.
-