Recenze
Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 5008 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 679 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Ahoj všem uživatelům Auto.cz. Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti získaných na palubě tohoto auta.
Edit 2016: Nastal čas recenzi trochu doplnit a přidat poznatky po více jak 4 letech používání, pár věcí a pohled na ně se trochu změnil.
P5008 je moje druhé MPV, které jsem si koupil. První byl Citroen C4 Grand Picasso, takže mám srovnání a nejspíš se budu na něj hodně odkazovat. Nicméně po necelých 4 letech jsem se rozhodl jej vyměnit za jeho koncernového bratříčka, jelikož je podle mého názoru jednak od dost hezčí a není to takový autobus. Obě auta jsem kupoval jako nová. Vezmeme to popořádku.
Design tohoto MPV je parádní, auto vypadá spíše jako vetší kombi, hrany střídají obliny a je na něm spousta zajímavých detailů, jako třeba zadní svítilny dotažené do zadních bočních blatníků, obě loga jak přední, tak zadní. Linie jsou čisté. Chromování předku se taktéž vyvedlo.
Edit 2016: Auto se mi pořád líbí, i když po nedávné modernizaci je 5008 ještě hezčí. Zvláště pak nová přední světla s LED denním svícením. Vyměnit žárovku denního svícení (kolmo uchycená) je práce na půl dne, takže je lepší zajet do servisu.
Interiér je taktéž povedený a mě se moc líbí. Všude je celkem dost místa (mám 188cm) vpředu i vzadu se dá pohodlně cestovat. Některým může vadit široký střední tunel vepředu, ale je to o zvyku.
Zadní sedačky jsou 3 stejně velké a to je další důvod proč jsem ho kupoval. Úplně v pohodě do něj dáte 3 dětské sedačky vedle sebe a všechny mají Izofix. Jsou sklopná v několika úrovních a posunovatelná. I dospělí se tam celkem dobře sedí a vejdou se tam. Btw. jsou tam stolečky a ve dveřích záclonky. Zpracování je na slušné úrovni, už se začíná blížit koncernu.
Edit 2016: Interiér zatím odolal všem snahám mých dětí mu jakkoliv ublížit, samozřejmě nechtěným :-) Jediné co se jim povedlo, tak ohnout tyčku sluneční clony (opraveno) a pak samozřejmě ušpinit co se dalo – okopat, opatlat, polít atd. Což lze pravidelným čistěním beze zbytku odstranit. Co je dobré, tak že s přibývajícím věkem dětí toto pomalu odpadá. Jediné, co si zaslouží výtku je volba materiálu na obšití řadící páky, koženka se začíná olupovat.
Kufr je ohromný cca 680l a dobře přístupný i využitelný. Mám 5ti místnou verzi, takže mám dvojitou podlahu, kde je další prostor na drobnosti :o)
Edit 2016: Vše stále platí, dokonce u posun zadních sedadel jsem často využil k převážení větších předmětů, celou sadu pneu 215/55/R16 zhltne kufr bez problémů. Občas, např. cesta na hory v 5 lidech, by bylo potřeba mít o 100-150litrů kufr větší. Po sklopení sedadel a to i předního – posunuto dopředu a sklopeno do předu co nejvíce, jsem odvezl uvnitř dřevotřískové desky z Ikei s délkou 260cm!
VýbavaPremium je v prostření stupeň, ale je dost bohatá + mám něco navíc - ESP, ASR, 6*Airbag, předpínače pásů, dešťový a světelný senzor, Hill holder, Tempomat, omezovač rychlosti, kompletní el. výbava včetně sklápěcích zrcátek, sunset, záclonky v zadních dveřích, parkovací asistent vpředu a vzadu, Radio CD+MP3, palubní poč, prosklená střecha atd.
Edit 2016: Tak tady už mám pár výtek, dnes bych ve výbavě ocenil následující věci – vyhřívané přední okno (pecka), vyhřívaná přední sedadla, BT handsfree a konektivitu s rádiem, ovládání na volantu – Peugeot má ovládání pod volantem.
Motor jsem zvolil turbobenzin 1.6 THP 156k po zkušenostech s 1.6HDi v C4GP jsem se rozhodl vzít si za podobné peníze o dost silnější benzin a dělá mi jen radost. Velmi pěkně táhne, síly má dost a spotřeba celkem i na nezajetý motor jde. Při plném autě při víkendovém "stěhování" na chalupu cca 150km (60% dálnice, 40% okresky) se ustálila na 8,5l/100km coz je přijatelné. Auto je plné dětí a proviantu :o) Při jízdě se moc neomezuji, nejsem zrovna pomalý řidič ani ekologický šetřílek... Musím ještě pochválit PSA za konečně rozumnou převodovku 6st manuál je konečně slušný...
EDIT 2016: za motorem 1.6THP si stále stojím, že to byla dobrá volba. Ikdyž nemá nejlepší pověst, stále je to uživatelsky velmi příjemný motor. Táhne i s plně naloženým autem a nechce za to moc velký příděl paliva, stále se bavíme o průměru 8.5 litru/100km. Dokonce bych i uvítal silnější verzi, co má 208GTi a to 147kw, nicméně Peugeot na to nemá koule a THP pro 5008 úplně stáhnul z prodeje v ČR. Co se dle mého trochu zhoršilo, je chod řadicí páky v kulise. Pořád je to celkem slušně řadící převodovka, ale sem tam si „cvakne“, podle mě o konstrukci zámku řazení. Až pojedu na servisku, nechám zkontrolovat. Jinak bez problémů za posledních 40tis km. Tankuji většinou aditivovaný Optimal 95E nebo N98/100 a je klid i od karbonizace motoru (viz. novinky), rozvody zatím v pořádku.
Jízdní vlastnosti jsou parádní, oproti autobusu C4GP je výrazně jistější. Dá se s ním jezdit výrazně rychleji, jak jen to s MPV je možné, a světe div se řízení má i odezvu. Tohle mě opravdu potěšilo, takže jízda se dá přirovnat, jako když jedete s větším kombíkem, např. s OII nebo Passatem. Kam ho pošlete, tam jede, ale musíte mít na paměti, že to není závodák, ale MPV s hmotností přes 1500kg.
EDIT 2016: Jízdní vlastnosti se nijak nezměnili, stále je to velmi jisté auto. Jen bych je již neoznačil za parádní, ale jen za velmi slušné. Zadní náprava rozhodně neodskakuje, jak jsem se dočetl v některých testech, auto jede velice pěkně. Sem tam i borci ve služebních Octávkách koukají tomuhle MPV na záda, občas se hecnu (jak malý kluk) a přitlačím na plyn, vždyť proto jsem kupoval MPV v turbo benzínu, abych se za volantem nenudit jako v C4GP a říkám si, jestli by to nechtělo Chip motoru nebo přesedlat na S-Maxe s 2.0EB s 240k :-)
To je k popisu zatím vše. Pokud budete mít nějaké dotazy, neváhejte napsat...
Silné stránky
Jednoznačně motor
Jízdní vlastnosti
Prostornost
Design
Výbava
Spotřeba paliva (doufám, že se ještě vylepší)
Převodovka 6st manuál (konečně je lepší)
Slabé stránky
Kombinace displeje Radia s Palubním počítačem a jeho čitelnost a přehlednost (pokud máte verzi z navigací, je to lepší)
Grafika obou displejů by mohla být lepší
Malé odkládací schránky - neni kam dát větší mobil
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Svolávací akce v lednu 2012 - viz novinky, vše OK. Servis u Domanského velmi dobrý...
Karbonizace motoru, prý od špatného paliva - čištění u AV Car v Praze a mohu jen a jen doporučit. Především velmi dobrý přístup k zákazníkům.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
velmi dobré - jen na doplnění auto jsem kupoval u Auto Domanský - už druhé a vše ok, prodejce super a servis u předchozího C4 GP byl vždy OK.
Novinky v recenzi
A je z domu :-)
Tak a kariéra P5008 je u mě ukončena a auto už je někde ve světě. Sloužilo dobře, ale je čas jít dál. Tímto končí aktualizace této recenze...
Tak a půjde do světa
jak jsem psal v minulém příspěvku, že je čas, tak jsem se už rozhodl. Peugeot skoro po 7 letech má svá nejlepší létá za sebou. Záruka je taky dávno pryč a sem tam se něco ozve, kontrolka čehokoliv se rozsvítí atd. - prostě auto od PSA :-) Jinak mu nic nechybí a stále celkem slušně jezdí a je potřeba ho krmit 98/100 benzínkem a jednou za cas dolít 2-3 dcl oleje, holt jak říkají v PUG servise "němec papá" - motor EP6. Objednal jsem si nové MPV a už se těším.
Nějak nám to stárne
Tak mi připadá jako by P5008 po skoro 7 letech byl přece jen už trošku zastaralý. Už se začínají ozývat plasty a odešlo mi olejové čerpadlo, což mi po těch letech a 85tis Km přijde trošku brzo. Že by přece jen frantíci šetřili na kvalitě? Hmmm asi nastal čas poslat ho do světa, sice jsem už pár věcí vyměnil, ale většinou v záruce, tohle byla prní větší oprava za "tvrdé". No co ale místo něj? Nový P5008 se mi sice celkem líbí, ale k THP je jen automat a moc neposílil a hlavně má dost nastřelenou cenu, tj 750tis Kč+... Asi budu muset ke konkurenci :-)
Rok se sešel s rokem
Tak jsem před cca rokem editoval recenzi a za ten další rok se událo pár věci. Jednak jsem pro jistotu nechal před zimou vyměnit rozvody za novou verzi (v 70tis km na doporučení servisu), nechal udělat geometrii přední nápravy, měnili se kosti, serviska a výměny oleje a filtrů. Letní pneu dosloužili, tak byli Micheliny Premacy vyměněny za Nokian iLine, tak jsem zvědav. Mám první letní Nokiany, na zimu je už používám 10let a nelituji :-)
EDIT 2016 - doplnění recenze
Nastak čas doplnit recenzi, což jsem právě udělat. Pokud by kohokoliv zajímalo něco dalšího, dejte vědět.
60tis. km
Tak máme za sebou cca 62tis km, ikdyž podle různých expertů je motor EP6 od PSA tím, kterému byste se měli vyhnout - viz nedávný článek na auto.cz. Až na jednu dekarbonizaci ve 20tis.km se nic neděje. Od té doby tankuji Optimal 95E nebo N98, sem tam dostane i plnotučnou Vervu100 a je klid. Interiér dostává od našich robátek dost zabrat, ale zatím odolává, nic není zničeného nebo ulomeného a po vyčištění vypadá ještě k světu :-) Jediné co mě letos čeká je výměna letních pneu - seriové dodávané Micheliny se přiblížili ke konci své životnosti a přemýšlím, co místo nich. Nejspíš vsadím na pneu Nokian Line ...
2 serviska - 50tkm
Tak máme za sebou 2 servisku v cca 50tkm - jen standardní úkony, seřízení, výměna kapalin + výměna řemenu pohonu příslušenství. Standardně by to mělo být po 30tkm, ale nám to vychází po 2 letech. Navíc po 4 letech STK a emise, jo auto nemládne.
Dlouhá cesta 1600km
Tak máme za sebou dlouhou cestu na sever Itálie bez ztráty květinky, jen jsem dolíval olej cca 0.6l a se spotřebou 8.0l/100km. Auto bylo obsazené 4 osobami a plným kufrem bagáže. Cesta cca dálnice až ke GaPa tempomat na 150 a chvilkami i výlet ke 200km/h. Pak samé průsmyky a kopce v Alpách až do Livigna. Poté výlet do St. Moritzu (CH) a Passo di Stelvio a samozřejmě cesta zpět :-) Takže na to co autičko zvládlo, jsem se spotřebou spokojen...
Kontrola spotřeby :-)
Tak jsem si zas jednou zkusil kolik mi to auto žere. Nic jsem nepočítal, ale spolehl se na palubní počítač. Dal jsem si cestu 150km, cca 90km dálnice, 45km okresky a 15km město a rozumným stylem jízdy za 7.4l. To docela jde s obsazeným autem 2 dospělý + 2 děti (a jejich sedačky), kočárek a pár tašek s nákupem :-)
Pár nových zimních fotek...
Přidávám pár fotek z letošní zimy + jednu se změnou displeje rádia/palubního počítače po změně software. Je nyní o dost přehlednější.
Nokiany na sněhu
Nokian A3 mohu jen doporučit, Jelikož máme za sebou trochu sněhu, tak mohu říct, že se na sněhu velmi dobře. O chlup lépe než předchozí WR G2, dokonce bych je i přirovnal k Michelinům Alpin, co mám na Octávce...
20t km - Antipolution faulty :-)
Tak přátelé auto má po 1,5roce 20t km a máme tu poruchu motoru THP - vyčištění obtokového ventilu a kompletní čištění motoru kvůli karbonizaci. Samozřejmě je to na záruku a 4 dny v opravě (naštěstí náhradní vůz zdarma). Pevně doufám, že se nebude opakovat, naštěstí mám 4 roky záruky Optiway :-)
Zima je skoro tu :-)
Tak dnes mám konečně přezuto. Fungl nové Nokiany WR A3, byla to rána je pořídit, ale Micheliny jsou ještě o litřík na gumu dražší... Má začít sněžit, tak jsem zvědav jak se předvedou :-)
Blíží se zima :-)
No a tak je čas koupit nové zimáky. Zůstal jsem věrný značce a koupil nové Nokian A3, tak jsem zvědav jestli budou alespoň stejně tak dobré jako předchzí WR G2...
První závada :-)
Uvolnily se mi lišty ukončení potahů sedáků předních sedadel (přidám foto). Výměna v rámci záruky, cena dílu 5 Kč :-)
Spotřeba v zimě
Za poslední cca 4 měsíce auto strávilo cca 90% jízd ve městě a průměrná spotřeba se držela na 8.8l/100km. Což si myslím neni na jeho velikost špatné :-)
Svolávačka P5008
Tak jsem se právě stal účastníkem svolávačky - prý preventivní :-) Doplňovali do zadních dveří plastový kryt na elektromotorky stahování oken, že by tam mohlo zatékat. Práce cca na 1 hod a navíc mi auto zevnitř kompletně zadarmo vyčistili. Dobrá práce :-)
Hory :-)
Přidávám pár "zimních" foteček se střešními nosiči a boxem na lyže... Celkem mu to sluší a vše funguje bezvadně :-)
Nové poklice Peugeot
Tak jsem konečně vyměnil poklice za "ty se lvem" a vypadají pěkně. Na příští zimu budu již muset koupit nové pneu (letos stávající pneu dojedu - ještě 6mm) a dám tam i nová ALU kola - Platin P55 nebo Dezent V :o)
Nové fotky - zimní pneu a střešní nosiče
Tak už je tu zase zima, přehodil jsem ALU za zimní plechy s pneu Nokian WR G2 - mohu vřele doporučit jsou skvělé :o) Btw ještě nemám orig. Peugeot poklice, tak jsem tam nacvakl ty, co mě zbyli po Citroenu, nevypadají špatně, ale na nových se pracuje... nemám rád jen černá kola.
Vyzkoušel jsem si nové střešní nosiče, jsou super a velmi jednoduše se nandavají na fixační body - první montáž cca 15 min :o)
Praktičnost změna hodnocení
Změnil jsem hodnocení praktičnosti z 10 na 9 z důvodu koupě nového telefonu. Je větší a není kam dát :o) Zatím co Blackberry Bold jsem v pohodě zatrčil do přihrádky nad radiem, nový smartphone LG Optimus Black už se tam nevejde a musím ho dávat do centrální přihrádky, což není moc praktické, je tam spousta věcí a hlednání telefonu odvádí pozornost od řízení :o) Nakonec jsem to vyřešil originálním držákem na sklo...
Spotřeba
Po ujetých 5000km se spotřeba vylepšila o 0,3l na průměr 8,2l / 100km :o) Auto je v naprostý pohodě, nikde nic nevrže ani neskřípe...
Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium
- Re: Tak na závěr 22.02.2018 08:48 ericn
- Tak na závěr 22.02.2018 07:16 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 12:42 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 09:46 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 08:09 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 18:16 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 08:37 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 00:12 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 04.01.2018 21:04 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 03.01.2018 21:48 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 03.01.2018 18:41 ericn
- Re: Re: Re: Re: nástupce 02.01.2018 22:44 Ronault.
- Re: Re: Re: nástupce 29.09.2017 21:57 ericn
- Re: Re: nástupce 28.09.2017 11:39 Đawson
- Re: nástupce 27.09.2017 09:08 woody-alien
- nástupce 26.09.2017 10:41 Đawson
- Re: Číslo 5(008) žije 25.01.2016 18:17 ericn
- Číslo 5(008) žije 25.01.2016 08:53 woody-alien
- Re: P 5008 24.07.2014 18:29 ericn
- P 5008 24.07.2014 10:03 nxue
- Re: Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi 25.05.2014 18:34 ericn
- Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi 19.03.2014 13:37 luda
- Re: Re: Re: pekné autičko 21.09.2013 16:17 ericn
- Re: Re: pekné autičko 10.09.2013 02:11 Delfin2
- Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 09.12.2012 21:01 ericn
- Re: Nokian WR A3 08.12.2012 10:58 Bud
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 20:31 Bud
- Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 19:54 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 19:26 ericn
- Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 06.12.2012 22:42 Bud
Další vozy Peugeot 5008
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: paulos
Přidáno: 20.12.2011 179 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2012) Majitel: mirador
Přidáno: 28.7.2012 1110 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: tury
Přidáno: 18.4.2012 09 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2014) Majitel: mpavlinka
Přidáno: 17.12.2014 41 Majitel 6.11 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2010) Majitel: martinstraka
Přidáno: 18.2.2014 02 Majitel 5.75 Uživatelé