Renault Clio (2016)
5.3.2017Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…
Renault Clio (dr.biker)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Krasavec 05.03.2017 20:27 Ronault.
- Krásný 06.03.2017 08:35 NSA
- Pěkné auto, ale ten motor... 17.03.2017 10:22 Arese
- Motorizace 0,9 TCe 20.03.2017 13:02 dr.biker
- Moc pěkné auto i recenze 23.03.2017 15:19 Bobanus
- Měření tlaku v pneumatikách 31.03.2017 20:46 dr.biker
- Dobré rozhodnutí 05.04.2017 18:28 Ada je zase tady
- Super recenze 12.05.2017 07:52 Dejf94
- Olej 05.06.2017 05:29 Đawson
- Hlodavec 06.06.2017 09:46 Bobanus
- Motor + palivo 20.07.2017 09:04 bitner
- Krásné 15.08.2017 10:22 Rados
- gratuluji k roku provozu! 08.12.2017 13:56 Bobanus
- Výměna oleje 12.01.2018 20:08 Rados
- Clio 24.01.2018 14:06 palix
- Výměna oleje 22.04.2018 20:57 Rados
- Jak je to vlastně s hlučností na dálnici 11.06.2018 13:17 Bobanus
- Spotřeba 21.10.2018 21:04 Rados
- Clio IV - naprosté zklamání 15.01.2019 04:14 Marekx
- TCE 26.01.2019 08:50 jakubred
- Stěrače 18.09.2019 13:05 Jopino
- výměna 24.02.2020 07:57 dadasada
- Nátěr výfuku 24.02.2020 19:01 Rados
- Radost číst! 21.04.2020 12:40 Bobanus
- Perfektní shrnutí nákladů 05.10.2020 16:11 Verny_2013
- Poděkování a gratulace 20.12.2022 11:35 Kukynoo
-
-
-
29radek 06.03.2017 14:33
« Re: Re: Krasavec
Kabát auta se opravdu povedl.Koupil jsem ho ženě před 3 lety, a ta červená autu opravdu sluší.Hodně lidí nám řeklo,že vypadá moc hezky.Po městě s ním taky rád jezdím.Pod kapotou mám 1,2 16V,to ženě bohatě stačí...100 km/h nepřekročí a když předjíždí tak jedině traktor.Jezdí to zatím bez problému.
Přeji hodně šťastných kilometru :yes:
-
-
-
NSA 06.03.2017 08:35
Krásný
Když já jsem hledal nové auto neměli Clio ještě 1.2 TCe (pouze v automatu) a jít do 0.9 se mi nechtělo, proto jsem volil Megana též v červené Flamme. Ale jinak bych volil Clio. Nechť slouží - 3x10-
-
Toky1 06.03.2017 10:39
« Re: Re: Krásný
Problém malých motorov s nízkym papierovým výkonom sa ani tak neprejaví normálnou jazdou mestom, ako pri zaťažení vozidla štyroma dospelými a pokusom o prudké zrýchlenie zo 60ky do kopca typicky pri predbiehaní. Tam auto hodne stráca dych a môže pripraviť šoférovi vcelku adrenalínové chvíľky. Chce to jazdiť predvídavejšie. Ak s tým nemáš problém, tak to auto je ako pre teba.
Veľa šťastných kilometrov.
-
dr.biker 06.03.2017 12:09
« Re: Re: Re: Krásný
Většinou jezdím sám nebo pouze se spolujezdcem, takže mě výkon neschází a to i na dálnici. Minulý týden jsem stěhoval sestru do Prahy, měl jsem opravdu plné auto a výkon mi nechyběl ani ve stoupáních na D1 od Brna. Samozřejmě pro prudké zrychlení je potřebné podřadit a motor vytočit k omezovači, ale s tím člověk musí počítat u tak slabého motoru. Pro Clio je ale tento motor výkonově dostačující, nestěžuji si na nedostatek výkonu.
-
Ronault. 06.03.2017 16:59
« Re: Re: Krásný
A prosím tě, který motor s 66 kW s obsazením 4 lidma bude hbitě předbíhat do kopce se čtyřmi lidmi na palubě? Resp. které auto za 300t Kč bude hbitě předbíhat do kopce ve čtyřech lidech? Já mám 96 kW a 320 Nm v svém autě a ve čtyřech lidech do taky není úplně Ferrari... prostě je to tříválec s 66 kW a tedy nechápu tvůj příspěvek, resp. kde vidíš nějaký problém.-
Toky1 06.03.2017 19:46
« Re: Re: Re: Krásný
No žiaden motor 66kW, veď to vravím, neviem čo riešiš. Bola to len reakcia na posudzovanie rozdielov medzi 0,9 a 1,2 v recenzii. Pri predvádzačke v meste keď sa buľkáš 5 km 60kou s prísediacim predajcom na limity auta nesiahneš. To je celé, nehľadaj za mojim príspevkom vyrývanie či výsmech, nič takého tam nieje. Proste výhoda 1,2 oproti 0,9 je práve v lepšom zrýchlení pri naloženom aute ako som spomínal. Ale ak to nevyužiješ lebo jazdíš defenzívne aľúto ti je priplatiť si za povedzme nadbytočný výkon tak ti aj 0,9 bude v pohode stačiť.
Niekomu je 300 koní málo a niekomu aj 66kW vyčarí úsmev na tvári. A to je dobre, no nie?-
Ronault. 06.03.2017 19:57
« Re: Re: Re: Krásný
A kde jsi přišel na to, že bude 0.9 TCe zrychlovat s nalozenym autem lépe než 1.2 16V? :-O má menší výkon i tocivy moment, v podstatě v celém spektru otáček.
To je to samé jako by mi někdo tvrdil, že 1.9 TDI 66 kW pojede lépe s plným nákladem než 1.6 dCi 96 kW...to je prostě nesmysl.-
woody-alien 06.03.2017 21:27
« Re: Re: Re: Re: Krásný
Teď jsi to nějak zamotal. Toky1 píše, že výhoda 1.2 oproti 0.9 je v lepším zrychlení při naloženém autě, tedy že 1.2 lépe zrychluje. A zcela zřejmě píše o 1.2 TCe coby reakci na bikerovo "váhání mezi motorizacemi" v recenzi.-
Ronault. 06.03.2017 21:51
« Re: Re: Re: Re: Krásný
Ahaaaa....no jo no.... Tak to se omlouvám :yes: asi mi těch 294 odpracovanych hodin v únoru nedělá dobře >:D. Nicméně to ano, mezi 1.2 TCe a 0.9 TCe je gigantický rozdíl, jel jsem oba, 1.2 TCe ještě v době kdy byla jen s dvouspojkou. Ale na to běžné ježdění je 0.9 TCe v pohodě, rozhodně více než 1.2 16V, ta je fakt leda na to poskakovani a pro holky-
Toky1 07.03.2017 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Krásný
No presne o tom vravím, áno, porovnával som 0,9TCe a 1,2TCe, tak ako recenzent. Ten rozdiel tam jednoducho je, i keď možno pri štandardnom poflakovaní sa mestom to necítiť. Ale zaťaž ho a chci od neho predbiehať zo 60ky kamión hore kopcom. Vtedy už ten rozdiel zistí hocikto. Ale ako spomínam, ak takto majiteľ nejazdí, aj 0,9 poteší. Vec priorít. Načo platiť za vyšší výkon, keď mi ho netreba?
-
-
-
-
-
-
-
dr.biker 07.03.2017 15:04
« Re: Krásný
Tak vám všem děkuji za zhodnocení výkonu mého motoru, jak jsem napsal v recenzi, je to ideální kompromis pro každodenní používání. Dojíždím denně do práce sám, občas vozím 1-2 spolucestující, takže mi výkon nechybí.
Základní 1,2 je motor dobrý akorát tak pro klidného řidiče pro jízdy ve městě, přeplňovaná 1,2 by se mi samozřejmě líbila o mnoho víc, ale příplatek 25 tisíc oproti 0,9 není malý, navíc vozidla s 1,2 TCe pod kapotou nejsou u nás skladem, takže musíte čekat. To já vybral v pondělí auto a v pátek odpoledne jsem již odjížděl domů v novém...
-
-
Arese 17.03.2017 10:22
Pěkné auto, ale ten motor...
Gratuluji k moc pěknému autíčku (navíc s opravdu skvělou barvou), ale tu tříválcovou devítistovku bych rozhodně nevydýchal. Pro mě bylo přímo hřích nevyužít, že k velmi zdařilému čtyřválci 1.2 TCe Renault konečně začal dávat manuální převodovku a zkazilo by mi to veškerou radost z auta.
Text se čte moc pěkně, ale ty fotky jsou dost zoufalé. Chtělo by to pořádně přefotit s pěkným pozadím, ve vhodných úlech, se správně natočenými koly, srovnaným volantem (foto interiéru) atd.
Jinak přeji co nejvíce bezpečných a bezproblémových kilometrů! :-)-
dr.biker 18.03.2017 19:27
« Re: Pěkné auto, ale ten motor...
Díky za názor, fotky se budu snažit na jaře udělat lepší, až bude pěkné počasí.
K tomu motoru, vím, že motor rozděluje lidi na dva tábory, jeden ho nemůže ani vidět a druhému nevadí a v pohodě s ním jezdí. Já patřím samozřejmě do té druhé skupiny, s motorem jsem zatím spokojen, po necelých 4 měsících a ujetých 8 tisících kilometrech můžu říct, že jsem se s autem sžil a výkon mi nijak zvlášť nechybí. Výkon je podle mě na běžné jezdění dostačující, jsem klidný řidič dodržující rychlostní limity, nejezdím běžně v plném obsazení, takže 90 koní tohoto motůrku pro Clio stačí.
Ono asi také záleží, kdo s čím jezdí a co má pod kapotou. Já začínal na Puntě s 60 koňmi, pak jezdil v práci s Kangoo se 75 koňmi a Dokkerem s 82 koňmi a mé první vlastní auto bylo Clio II 1,4 16v s 98 koňmi, což je nejvýkonnější auto, které jsem kdy dlouhodoběji řídil. Takže 90 koní s turbem mi bohatě stačí, ještě nejsem tolik zmlsaný řidič…
-
-
dr.biker 20.03.2017 13:02
Motorizace 0,9 TCe
Motorizaci 0,9 TCe docela dobře charakterizovali v testu Sandera Stepway na serveru autoweb:
„Možná si řeknete, že věc s menším objemem, než má vaše rychlovarná konvice, nemůže pohánět auto. Ale ano, zátah sice musíte lovit spíše ve středních otáčkách a nejste nejrychlejší při rozjezdu na semaforu, ale na věci i soby, které je možné do auta naskládat, s přehledem stačí. Reakce na plyn jsou rozvážné a nezáludné, motor svým zvukem připomíná šicí stroj nebo samopal Heckler&Koch MP5SD s tlumičem – ve vyšších otáčkách ale není hlučný, jeho vibrace jsou také dobře podchycené“.
Zkrátka není to vůbec špatný motor pro Clio/Sandero na běžné ježdění, dá se s ním v pohodě žít, tedy pokud od něj neočekáváte výkony jakou od dvoulitru a spotřebu jako u hybridní jednotky…
-
Bobanus 23.03.2017 15:19
Moc pěkné auto i recenze
Ahoj, tuhle recenzi auta je fakt radost číst, díky za ni! Před pár měsíci jsem se rozhodoval mezi Rapidem Spaceback a Cliem - mají dokonce podobně velké podvozky. Nakonec vyhrál Rapid, ale sám nevím jestli je to dobře, protože už měl dvě reklamace, nejhorší je, že s najetými km přibývá různých pazvuků a pískání, které servis neumí odstranit :-)
Proč nakonec ve výběru vyhrál Rapid?
- hlavní důvod byl, že Clio nemá vzadu okenní airbagy a já občas vozím vzadu i dospělé a to jsem Renaultu nedokázal odpustit
- nepodsvícené tlačítka na volantu - v zimě je tma brzo, fakt mi to vadí
- menší kufr > dá se koupit ale grandtour
Motor 0,9 Tce mi vůbec nevadil, naopak, jsem klidný řidič. Dokonce mám pocit, že je lépe odhlučněný na dálnici, než 1.2 TSI 66kw. Jinak TSI má také turbo díru, takže do 1700 je přidání plynu spíše kosmetická záležitost.
Proč jsem chtěl Clio ?
- nádherný dizajn venku i vevnitř(já vím subjetivní věc)
- ptal jsem se automechaniků - 0,9TCe nemá problém ani se zakarbonováním, ani s mísením benzínu do oleje
- konečně něco jíného než Škoda doma, to byl můj sen :-O :-)-
dr.biker 24.03.2017 10:14
« Re: Moc pěkné auto i recenze
Díky za reakci a pochvalu recenze, to víš, jsem nadšený z nového vozu, tak se recenze psala úplně sama. Tvůj finální výběr Rapid vs. Clio mě překvapil, Rapid je totiž podle mě větší a po designové stránce úplně jiné auto než Clio. Ale co člověk, to jiný názor, tvůj výběr ti neberu.
K těm airbagům, okenní airbagu vzadu vůbec neřeším, u malého auta velikosti Clia je asi moc výrobců nenabízí, protože se nepředpokládá častá obsazenost dospělými pasažéry a malé děti by v případě nehody měly ochránit dětské autosedačky. Na případné nehody navíc nemyslím, nevím, proč bych si měl vytvářet negativní scénáře v mysli.
Nepodsvícená tlačítka na volantu neřeším, nepotřebuji podsvícení. Zde se ovládá pouze tempomat/omezovač rychlosti, tyto čtyři tlačítka si řidič rychle zapamatuje a rychle je najde i po tmě. Je to snadné a intuitivní, stejně jako ovladač rádia pod volantem na samostatné páčce.
Kufr je pro mě nepodstatný, 300 litrů mi bohatě stačí a po sklopení opěráků převezu ještě mnohem víc. Jediné, co mě mrzí je, že díky pevnému zadnímu sedáku nevznikne po sklopení opěradel zcela rovná plocha a že sedadlo spolujezdce není sklopné vpřed do pozice stolku, abych mohl lépe převážet delší předměty. Ale i tak jsem zvládl převést 3 m dlouhý koberec nebo rozložené knihovny od švédského výrobce.
S motorem jsem spokojený, devítistovka se mi jeví jako dostatečný motor pro Clio. Rychle jsem si na něj zvykl a naučil s ním jezdit tak, jak motor potřebuje, výsledkem je, že jezdím docela úsporně, přitom nejsem žádná brzda provozu. Hlučnost a vibrace od motoru jsem též v kabině na dobré úrovni. Zkrátka výběru motoru nelituji.
-
Bobanus 03.04.2017 10:18
« Re: Re: Moc pěkné auto i recenze
Ahoj Rapid Spaceback (jsem zapoměl dodat) je sice delší o 20cm, ale stejně široký jako Clio hb. Ono Škodovka vždycky trochu kecá, Rapid není segment C ani náhodou, ale pořád segment B :-) Je určený pro Asijský a Ruský trh primárně, proto je tak úzký a tak trochu levně působící, ikdyž model 2016 a výš už ostudu nedělá :-)
Jinak ty okenní airbagy vzadu nemá bohužel jen Clio jinak Fábie, Rapid, Polo, Yaris, C3, P.208, Kia Rio, Hyundai i20, Opel Corsa - ti všichni mají tento airbag. Je to ale jak píšeš, jestli vozíš lidi vzadu mininálně, nemá to smyls řešit...
Tož ať slouží Clio dobře a co nejdéle!! :-)
-
-
dr.biker 24.03.2018 19:21
« Re: Re: Re: Moc pěkné auto i recenze
Děkuji za pochvalu, moje výbava Limited je super, za dobré peníze nabízí docela slušnou výbavu, na druhou stranu auto nelze konfigurovat, nemohl jsem si připlatit výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (2000 Kč), jde to jen pro nejvyšší výbavu a navíc jsem koupil skladový vůz...
-
-
jirousekji 12.12.2018 20:19
« Re: Re: Moc pěkné auto i recenze
Ahoj také já chválím krásnou recenci, Clio vlastním také,jen v plné výbavě a síle,86 kW.No osvětlení na volantu mě také nevadí,zato páčky na světla, stěrače,to opravdu ano, také jste zmiňoval podivnou češtinu v kapličce přístrojů,to je kapitola sama o sobě, navíc nemohu nalézt nikoho kdo nahraje češtinu na Clio, kontaktoval jsem fi.které se specializují na tohle,a nic,ani na fb stránky Renault,nic.Zde něco od [odkaz] vozidlo bohužel nepodporuje český jazyk v plné verzi.
V čestině se Vám zobrazí pouze jednoduché hlášky typu „nezapnutý pás“ … apod.
Dojezd , průměrná spotřeba a rychlost jsou vždy buď v anglickém jazyce, nebo můžete zvolit jazyk německý či francouzský.
Renault Clio si lze přenastavit pouze pomocí diagnostiky a je třeba se na tento úkon předem objednat. Po kočírování pěti škodovek, Fabií až po tu novou,81 kW ve výbavě elegance+ s panoramou, mě motorově už těch 81 kW bylo málo,a i výbava a komfort nic moc, chtěl jsem rapida,ale po přečtení recenzí jsem od toho opustil, Škodovky jsou moc předražené co se týče cena a kvalita.Ano Clio je krasavec a jsem zatím moc spokojen.
-
dr.biker 15.12.2018 10:35
« Re: Re: Re: Moc pěkné auto i recenze
V prvé řadě díky za pochvalu za mou recenzi. K té češtině, já to neřeším, zvykl jsem si na dvojjazyčný palubní počítač, alespoň jsem se přiučil pár novým slovíčkům v angličtině. Například už vím, že black ice je námraza :-)
Jinak za mě stále platí, že Clio je ve své třídě nejlepší koupě, co se týče poměru, cena-design-výkon-užitná hodnota.
-
-
-
-
dr.biker 31.03.2017 20:46
Měření tlaku v pneumatikách
Dobrá zpráva pro majitele Clia IV po faceliftu, auto již nepotřebuje snímače tlaku v pneumatikách, auto monitoruje tlaky v pneumatikách přes systém ABS. Pořídil jsem druhou sadu alu disků na zimu, ušetřil jsem 4 x 349 Kč, což je cena za senzory na Clio před faceliftem. Díky za to, odpadla mi starost s čidly.-
-
dr.biker 02.04.2017 09:51
« Re: Re: Měření tlaku v pneumatikách
Jasně, ta cena už není tak špatná, ale když tam nejsou, tak odpadají starosti s jejich životností a propojováním s řídící jednotkou auta. Je dobře, že automobilka na žádost zákazníků přechází z tohoto systému na kontrolu tlaku přes ABS.
-
-
-
Ada je zase tady 05.04.2017 18:28
Dobré rozhodnutí
Do roka a do dne budeme mít na firmu rendlík a syn hodně podobné názory. ;-) -
Dejf94 12.05.2017 07:52
Super recenze
Pěkná (a obsáhlá) recenze. Gratuluji k novému autu, Clio je prima :-) -
Đawson 05.06.2017 05:29
Olej
Najedes skoro 15 tis za 6 mesicu, tedy bych olej menil prave nejdyl po 15 tis.. Idealne pred zimou a po zime. Turbo potrebuje mazat a u tehle malejch moturku bych to nesidil.-
-
-
Jopino 06.06.2017 15:05
« Re: Re: Re: Olej
Ahoj, Ty s Cliem, podle toho co tady čtu, tak jezdíš převážně delší tratě, takže s výměnou v těch 15.000 km to bude ještě v pohodě. Kdybys jezdil jen couráky po městě s častým startováním (studené starty), tam bych určitě zkrátil výměnu oleje o polovinu, neboť se jedná o tzv. ztížené podmínky provozu. Sám to mám takhle (předpis výrobce říká co 20.000 km), já jezdím většinou 10 km trasy a méně, takže olej z motoru jde ven už po 7.000 km. S dřívější výměnou oleje chybu nikdy neuděláš :yes:
-
-
-
Bobanus 06.06.2017 09:46
Hlodavec
Ahoj, protože bydlím na vesnici v Beskydech, kuna je denní chleba pro mě bohužel..
Jinak různými experimenty jsem zjístil, že moc nemá ráda, pokud postříkáš kable atd. obyčejným Biolitem, nevím ještě jak často to dělat, ale od té doby mi kuna nespí v motoru Focusu a Rapidu, zejména Focus ji moc chutná 8-s
Díky za přidání info o tom jak Clio slouží dále. Líbí se mi spotřeba, je praktický stejná jakou mám v Rapidu 1.2 TSI 66kw po 7 měsících užívání, takže určitě fajn a není si na co stěžovat.
Jinak Rapid má za sebou další reklamaci, občas na volnoběh motor cuká, na forech to hlásí více lidí, Škoda samozřejmě dělá, že o ničem neví, jako obvykle. Potom na silných nerovnostech něco chrastí v předních dveřích. Proč to píšu, je abys věděl, že máš vlastně moc fajn auto a držím palec ať slouží dobře dál !! :-)-
dr.biker 06.06.2017 12:59
« Re: Hlodavec
Díky za informace, s těmi zvířaty je to někdy těžké, dělají si co chtějí a rychle se přizpůsobí podmínkám. Všichni doporučují ten ultrazvukový pípák, nechal jsem jej tedy hned do nového auta namontovat. Sice pomáhá omezovat množství a četnost návštěv, ale jak je vidět, i toto není 100% řešení. Jediné řešení je ta garáž...
Jinak s autem jsem opravdu spokojen, za dané peníze jsem si vybral pro mě to nejlepší.
Doufám, že tobě Rapid bude také sloužit k plné spokojenosti, že tě nebudou trápit tebou zmiňované problémy.
-
-
bitner 20.07.2017 09:04
Motor + palivo
Krasne auto, pekna recenze.
Pokud bych se rozhodoval benzin vs LPG, resil bych Sandero vs Clio. Velikosti jsou to stejna auta, snad jen v Sanderu je vic mista na ramena vzadu. Sandero se dela v tovarnim LPG 0,9 za nejakych 263. Kdybych sel nakonec do benzinu, tak vezmu Clio Limited+ 1,2 TCe za 335. Je to sice primovstrik narozdil od 0,9, ale Clio si ten motor podle me zaslouzi a muze s nim fungovat jako zajimavy warm hatch.
Ekonomicky vychazi pochopitelne lip to Sandero, ale Clio 1,2 s turbem vypada za ty prachy docela zajimave.-
dr.biker 20.07.2017 12:42
« Re: Motor + palivo
Já původně chtěl Clio 1,2 TCe, ale ve výbavě Limited v červené metalíze stál skoro 350 tisíc, co že dle mého názoru trochu dost na malé auto. Druhá poměrně dlouhá testovací jízda s tříválcem 0,9 TCe mě ale přesvědčila, že mi stačí tato výkonově prostřední motorizace. Navíc jsem dostal nabídku na skladový vůz, která se nedala odmítnout, tak jsem měl do týdne nové auto doma. Po 3/4 roku společného každodenního soužití mohu prohlásit, že jsem si pro své potřeby vybral dobře, s motorem jsem spokojený, výkon mi stačí, nestěžuji si.
Jinak Sandero jsem také uvažoval, ale těm sexy křivkám Clia se nedalo odolat, jak říkala reklama - svádění nikdy neskončí!
-
-
Rados 15.08.2017 10:22
Krásné
Moc krásné auto, tohle Clio se opravdu povedlo. Já jsem o něm taky jednu dobu uvažoval ale v grandtour :-) Ani toho motoru bych se nebál. Myslím si, že velmi dobrá volba :yes: Ať slouží -
Bobanus 08.12.2017 13:56
gratuluji k roku provozu!
Ahoj, tak to jsou dobré zprávy od Clia! Vlastně můj Rapid 1.2 TSI oslavil před týdnem rovněž rok provozu, akorát pár reklamací už bylo a asi ještě bude - s klimatizací se něco děje, ani se nedivím, na kompresoru je made in PL :-)-
dr.biker 08.12.2017 19:32
« Re: gratuluji k roku provozu!
Tak to je mi líto, že řešíš reklamace u nového auta. Můj "Frantík" smontovaný tureckými dělníky funguje bez závad, stále jako nový. Rok provozu na autě není znát, až na pár poškozených míst na kapotě od odlétávajících kamínků.
Přeji ti, ať to všechno vyreklamuješ a potom ať ti auto slouží bez závad a poruch.
-
-
palix 24.01.2018 14:06
Clio
Ahoj. V prvom rade chcem povedať, že recenzia je napísaná veľmi pekne. Zobrazila sa mi na popredných miestach, tak som si ju prečítal. Priznám sa, že malé autá nie sú celkom moja parketa - ja radšej nižšiu strednú triedu, ktorá sa už tak trochu viac podobá na normálne auto a pre rodinu je to vhodnejšia voľba. Stále však vhodná aj do mesta. Stredná trieda je drahá a autá sú už dosť veľké. SUV nie je pre mňa.
Jedno nové Clio kombi v rovnakej farbe mi parkuje pod oknami - má ho suseda. A ďalšie krátke a červené má kolegyňa. To auto vyzerá perfektne - neviem, či je nejaké malé auto krajšie ako Clio súčasnej generácie. Prajem veľa šťastných kilometrov :).
"Bobanus" - nikdy by som nepovedal, že Renault bude lepší ako Škoda. V každom prípade mi je ľúto, že s novým autom to takto dopadlo. Po takých skúsenostiach by som na danú značku nadával ako "kočiš" a nikdy viac by som auto od nich nevzal. Ty ale nevyzeráš ako "fanatiický prívrženec značky Škoda" = auto Ti prišlo výhodnejšie ako konkurencia.
Ďalšie auto chceš Ford, alebo Renault... Niekto by Ti povedal, že "všetky autá začínajúce na F a ešte Opel sú nanič - teda Ford.. a všetky Francúzke. Zároveň by si možno dostal doporučenie na značku VW / Škoda (s ktorou máš zlú skúsenosť). Nie je to celkom tak pravda s autami na F. Mal som Opel 10 rokov (od nova) a jediná vec, čo sa pokazila bol snímač oleja (40€ v značkovom servise). Takže ja sa nemôžem sťažovať. Osobne však tvrdím, že spoľahlivosť auta môže posúdiť ten, kto ho má od nova. U auta s 250 000 km a 3 majiteľom sa nedá hovoriť o spoľahlivosti ani náhodou, lebo tu už veľkú úlohu zohráva predošlá údržba, spôsob jazdy...
Ja som si nakoniec povedal, že chcem "Japonca". Tak uvidím, ako spolu budeme žiť :).
Prajem ešte veľa šťastných kilometrov ;)-
dr.biker 25.01.2018 10:33
« Re: Clio
Díky za pozitivní reakci, chápu tvůj názor na třídy vozidel, ale pro mě jako svobodného muže je současná kategorie malých vozů (B segment) naprosto vyhovující. Auto slouží pro každodenní jízdy za prací v 1-2 lidech, vzadu někdo sedí pouze výjimečně. Velikost kufru mi také vyhovuje, takže větší auto je pro mě zatím zbytečné. Do nižší střední třídy přesedlám až po založení rodiny, kdy Clio nebude už prostorově stačit...
Jo a s tím designem naprosto souhlasím, neznám hezčí auto v daném segmentu, ten design mě opravdu dostal.
-
-
Rados 22.04.2018 20:57
Výměna oleje
Zdravím, celkem mě mile překvapilo, že tak malý motor, má tak velké množství olejové náplně, což je jen dobře M například fabie htp má směšných 2,5 litru >:D -
Bobanus 11.06.2018 13:17
Jak je to vlastně s hlučností na dálnici
Ahoj dr.Biker, chtěl jsem se zeptat, jak si spokojený s odhlučněním na dálnici a jak se Ti s 0,9Tce jezdí po městě?-
dr.biker 12.06.2018 19:41
« Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici
Ahoj,
S odhlučněním vozidla jsem vcelku spokojen, s přihlédnutím na zaměření vozidla je to naprosto v pořádku. Nejlepší je jízda ustálenou rychlostí mimo město a dálnice, kde při jízdě devadesátkou motor točí nějaké 2000 otáček a tím pádem není vůbec slyšet a rychlost není tak vysoká, aby byl slyšet hluk odvalujících se pneumatik nebo proudící vzduch okolo poměrně velkých zrcátek. Při této rychlosti jede vozidlo opravdu tiše (nepoznáš tříválec).
Já na dálnici jezdím na spotřebu, tj. pokud možno ustálenou rychlostí 110-120 km/hod, při této rychlosti je v kabině také relativně ještě ticho a klid. Při rychlosti na dálničním limitu se hluk začíná zhoršovat, není to ani tak motorem, ale aerodynamickým hlukem. Jsou slyšet hlavně pneumatiky.
Ve městě se Clio cítí jako ryba ve vodě, malý motor je díky turbu docela živý, zejména pak při rozjezdech na semaforech. Stačí jenom držet motor ve správných otáčkách.
Já jezdím převážně trasu do práce po dálnici, dlouhodobá spotřeba mi vychází 5,5 l/100 km. Kolega z práce má to samé Clio ale v nejvyšší výbavě, ten prý ale jezdí za 6,3 l/100 km, asi má těžkou nohu…
-
Bobanus 13.06.2018 11:23
« Re: Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici
Dík za pěkný popis, ten motor opravdu vypadá na pracanta, kterému nevadí ani město ani okresky a dálnici snese také.
U mě Rapid má další problém, tentokrát palivové čerpadlo hučí jak starý vysavač, takže další reklamace :-) Jinak se ale motor 1.2 TSI jakoby zajel a už neprotestuje jet na trojku po kruháči cca při 1500 otáčkách, takže nebýt poruchovosti, celkově spokojenost. Spotřeba okresky 5,3l, dálnce 6,2l, ale to jezdím 130km/h..
-
-
-
Rados 21.10.2018 21:04
Spotřeba
Tak to si myslím, že je velmi pěkná spotřeba, aspoň mám další ujištění o tom, že motor 0.9 tce bude dobrou volbou do sandera, který nejspíš nahradí mou fabii, která slouží jako druhý vůz v rodině. Ta zvládne průměrnou spotřebu při klidné jízdě okolo 5,7-5,9... u Dusteru je to kolem 7litrů:/-
Ronault. 22.10.2018 22:19
« Re: Spotřeba
Co ty, přecházíš ze Škodovek do Dacií? Jen pamatuj, že tak bytelně udělané auto jako byla Fabie první generace už v tomhle segmentu jen tak někdo nevyrobí ;-)
Jinak z renault servisu o 0,9 Tce jsou jen pozitivní informace, žádné problémy nejsou ani s velkým nájezdem, podle všeho povedený spolehlivý motor.-
Rados 23.10.2018 08:16
« Re: Re: Spotřeba
To máš pravdu, někde jsem dokonce četl, že fabie první generace je poslední auto, které prý při troše péči, ti bude sloužit celý život. No nějak mi ty Dacie přijdou celkem sympatické. Duster slouží jak má a působí taky celekm robustně a sandero chci jako auto pro ženu, což za cca 220tisíc beru jako dobrou volbu :-)-
Ronault. 23.10.2018 14:50
« Re: Re: Re: Spotřeba
Tak určitě to není špatná volba, to ne, ale... ono záleží, co v tom autě pro manželku chceš, krátká Fabia s nějakou rozumnou výbavou nebude daleko od toho Sandera, když se obrátíš na správná místa. Navíc možná někde ještě budou nějaké předváděčky nebo poslední skladové kusy před faceliftem (už na SPZ vedené jako ojeté, bez filtru pevných částic nejdou od září registrova) za dobré ceny... Samozřejmě možná to bude tak i jinde
Jinak koukám, že na Dacii máš na SPZ Autoset Havířov, takže pokud jsi ze stejného města nebo okolí, jsme možná skoro sousedé, mám to do Havířova přes kopec a kolem přehrady ;-) ... já osobně s Auteset a jejich prodejci nemám dobrou zkušenost. Byli jsme se tam dívat na Megana před cca 8 lety a teď na Scénica a to jednání a ceny... ne díky. Když tak napiš do SZ ;-)
-
-
-
dr.biker 25.10.2018 18:11
« Re: Spotřeba
Taky jsem měl předsudky vůči tříválcům a chtěl jsem koupit čtyřválcovou 1,2 s turbem, ale předváděcí jízda mě mile překvapila a jak píše Ronault, i ze servisu jsem slyšel samé pozitivní informace a tak jsem nakonec vzal 0,9 TCe. Přesvědčila mě samozřejmě i cena, kdy za přeplňovanou 1,2 se připlácelo cca 30 tisíc, což není zrovna málo.
Za ty necelé dva roky jsem se s motorem sžil a myslím si, že je to dobrý společník na každodenní cesty za prací, je spolehlivý a nenáročný na údržbu, spotřeba se dá v pohodě udržet na nízkých hodnotách a na prázdné okresní silnici to umí také docela dobře rozparádit! Za mě tedy spokojenost a motor můžu tedy doporučit.
-
-
Marekx 15.01.2019 04:14
Clio IV - naprosté zklamání
Díky za pěknou recenzi, nicméně takové nadšení nesdílím. Clio bylo také můj horký favorit, místo postaršího druhého vozu v rodině Clio II 1.2/55kW, než jsem si Clio IV 0.9TCe vyzkoušel a projel. Dal jsem si tu práci a kompletně projel segment B do cca. 330tkč, abych si udělal obrázek, co konkurence nabízí a je celkem náročné, najít v tomto segmentu vůbec nějaký ideál.
Clio IV bylo pro mě spíše jedno velké zklamání a i to Sandero mě přišlo v některých věcech povedenější. Prostě konstruktéři upřednostnili vnější design Clio IV na úkor jiných věcí až moc. Co se třeba nedalo přehlédnout ihned po usednutí za volant, byl poněkud stísněný prostor pro řidiče a ne zrovna moc prostoru na pravé koleno, ale v jiných vozech, např. Mazda 2 je toho místa pro koleno ještě mnohem méně. Při přesednutí za sebe (měřím 175cm) celkem i málo místa na kolena vzadu. Při vystupování z vozu ze zadního sedadla jsem se dokonce slušně praštil do hlavy, jak se zde střecha silně svažuje. Výhled dozadu také žalostný. Vrátit se zpátky s rezervou pod auto, byl další krok vedle. I to Sandero má možnost mít dojezdovku v kufru. Dále středový panel s dotykáčem, na kterém je vidět každý otisk je další nedomyšlená záležitost výrobce. A v závěru motor 0,9TCe má nějakou podivnou charakteristiku, na kterou jsem si za celou předváděcí jízdu nedokázal zvyknout. Projížděl jsem Clio IV vyrobené v roce 2018, tak netuším, zda výrobce nějak "nevylepšil" mapy pro motor. Zkoušel jsem mimo jiné i Rio a to mě interiérem přišlo mnohem vzdušnější. Už jsem si říkal, že v segmentu B se nic kloudného prostě nedá vybrat a to jsem zkoušel i Mazdu 2, dokud jsem si nevyzkoušel nové Suzuki Swift, který se opravdu konstruktérům povedl a spousta automobilek by se měla učit, jak je možné doslova vykouzlit nemožné u vozu na délku 3,8m, které je malé zvenku, ale dosti prostorné uvnitř a přitom je na cestě i dosti zábavné. Snad Renault u budoucí páté generace Clia pochopí, jak u té čtvrté doslova promrhal 20cm délky navíc, vůči druhé generaci (3,8m) a že jenom venkovní design, dobré auto nedělá ;-)-
dr.biker 18.01.2019 20:44
« Re: Clio IV - naprosté zklamání
Každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného, takže chápu tvůj názor.
Já ale také přesedal z Clia II a problémy jako tebe mě opravdu netrápí. Vím, že Clio není nejprostornější auto ve své třídě, že obětovalo prostor na úkor designu, ale mě prostor nechybí. Měřím 176 cm, za volantem mám pohodlnou pozici a nikde mě nic netlačí. Většinou jezdím sám nebo se spolujezdcem vpředu, takže mě prostornost vzadu netrápí, ale jeli jsme na dovolenou ve čtyřech a cestující vzadu si nestěžovali.
Středový panel mi nevadí a skoro žádné otisky na něm nemívám, jsem totiž zvyklý v autě pravidelně uklízet a navíc není důvod pořád na ten displej chytat, když má rádio ovládání pod volantem.
Motor má jinou charakteristiku, ale já si na něj rychle zvykl a sžil se s ním, takže ho dokážu efektivně využívat a jezdím s dlouhodobou spotřebou 5,4 l/100 km.
Jinak mám pro tebe špatnou zprávu, dle dostupných informací bude pátá generace Clia pouze evolucí té současné čtvrté, takže se proporce vozu asi výrazně měnit nebudou.
-
Marekx 19.01.2019 02:10
« Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Spíše už sis za tu dobu na ty kompromisy zvykl :-) Obdivuji tě, že jsi o tolik ustoupil, protože Clio II mě vepředu přijde o dost prostornější a vzadu je to pak již skoro stejná bída, ale to Clio II je o 20cm kratší a to má i rezervu v kufru a problém s výhledem dozadu u něj také neexistuje. Kdysi jsem měl R5 GTE, což byla sportovnější verze a měla také rezervu zespodu a řešit pak defekt bylo doslova za trest a od té doby jsem na toto umístění rezervy doslova alergický. Lesklá obrazovka je za trest i na PC a video technice, natož na palubovce auta, kde je pak na tom vidět úplně všechno a můžeš to utírat třeba každý den. Renault mám rád, ale tohle všechno odfláknul. Uvidíme, jak na tom bude uvnitř Clio V, které má mít někdy ve 3/2019 premiéru.
Nicméně za mě je nedoceněným králem segmentu B v ceně do 330tkč v prostornosti pro posádku vozu vepředu i vzadu a také velikosti kufru, poslední Suzuki Baleno, to je prostě neuvěřitelné letiště na délce 4m. Doporučuji si do něj každému sednout a nebude chápat, jak to konstruktéři dokázali. Tolik prostoru mám v hlavním rodinném voze Subaru Legacy kombi, které je ale 0,7m delší. Nicméně někomu přijde přední část Balena až moc asijská, ale mě se zamlouvá. Jasně Clio IV je pěknější, ale zase o dost méně praktické. Momentálně se rozhoduji mezi Balenem a Swiftem. Rio je povedené, ale zazdilo to nic moc výkonnou motorizací 1.2. a ta 1.4 už je citelně dražší a spotřeba benzínu nic moc. 3válce zrovna nemusím, ale 0,9TCe má aspoň k dobru to, že je to nepřímovstřik, což i u LPG přestavby je značná úspora na pořízení vůči přímovstřiku a také menší předpoklad rychlého zakarbonování motoru. Poslední Sandero je určitě praktičtější než Clio IV a nedivím se, že má tolik příznivců a také bych dal Sanderu před Cliem přednost, nicméně tady zase konstruktéři udělali přešlap tím, že B sloupek zasahuje až příliš do nástupní části prostoru pro chodidla, takže nastupující vzadu se musí nepřirozeně vytočit tělem do strany a také chodidlem, jinak tam nohu nedají a to mám standardní velikost boty 42. Pro staršího člověka, který hůře chodí a bude potřeba jej tím vozem odvézt, to může znamenat celkem problém. Prostě vše je to pouze o tom, jak moc je kdo ochoten u nového vozu přivírat oči. Já chci třeba za své peníze maximum možného, co trh nabízí a zatím je stále ještě z čeho vybrat. Až ta možnost nebude, tak se bude vybírat mezi horší a ještě horší.-
jakubred 24.01.2019 12:46
« Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Neřekl bych, že Clio je uvnitř extrémně malé. Mám sice Grandtour, ale tam je to uvnitř stejné , jediný rozdíl je v kufru. Jezdím služební fabií III combi a clio je na tom, co se týká vnitřního prostoru stejně, může se zdát menší díky malé prosklené ploše a nízké střeše. Ale v reálu je tam místa dost. Procházeli jsme taky většinu konkurentů, ale clio vyhrálo. Samozřejmě hraje se hodně na design a né na praktičnost. Co se týká motoru, tak 0,9 Tce je dobrý motor, je pěkně svižný, celkem úsporný, ale hlavně je velice spolehlivý a má nepřímé vstřikování, což je do města ideální. Jediné co je potřeba se s ním naučit zacházet. Nechová se moc jako turbomotor, do 2 000 ot/min je téměř mrtvý, ale od 2 200 už má velice slušný zátah. Chová se spíše jako atmosfericky plněný motor.-
Verny_2013 24.01.2019 13:05
« Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Já mám s atmosférickými benzínovými motory zkušenosti takové, že zátah je sice slabý ale víceméně lineárně rostoucí bez nějakých kopanců. Maximálním tah je v otáčkách nejvyššího krouťáku obvykle +- 4000 ot. a s gradací výkonu v max. otáčkách +-5-7000 ot. Samozřejmě tah je přímoúměrný objemu. A zcela určitě neodpovídá 0,9TCE jak ho popisuješ.-
dr.biker 25.01.2019 20:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Verny_2013 má pravdu. Motor 0,9 TCe se nechová jako klasický atmosférický motor, tento motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, tj. 2000-3500, kdy je motor relativně tichý a po přidání plynu ochotně zabere turbo a táhne až do nějakých 5000 otáček. Víc jej nemá smysl točit, žádná výkonová špička se nekoná.
To předchozí klasický atmosférický motor 1,4 16v v Cliu II byl pravý opak, do 3000 byl úplně mrtvý a probouzel se až nad 4000 otáček a ochotně táhl až k omezovači, který zasahoval v 6 500, pokud si dobře vzpomínám.
Na běžné každodenní cesty do práce mi víc vyhovuje moderní 0,9 TCe, ale přiznám se, že si pohrávám s myšlenkou, že si udělám radost a pořídím pro zábavu Clio sport II, abych si mohl o víkendech užívat vytáčení klasického atmosférického motoru 2,0 16v, který není udušený předpisy EU...
-
-
-
dr.biker 25.01.2019 20:12
« Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Je pravda, že poslední dva roky jezdím jenom svým Cliem, pokud nepočítám občasné řízení staršího Punta rodičů, na kterého zde mám také recenzi. takže jsem si na Clio opravdu zvykl.
Prostorově to ale není špatné auto, jak píše "jakubred," možná na tebe působí špatně ten nízký pás oken. Oproti Cliu II je ale aktuální generace opravdu prostornější, ve všech směrech, nejvíc je to poznat v kufru, který je díky rozšířené zadní nápravě docela široký, na malé auto je kufr opravdu dostačující.
Rezervu pod autem neřeším, defekt přece člověk neřeší každý den a je lepší mít špinavé náhradní kolo pod autem, než žádné náhradní, což začíná být dnes módní. Navíc sebou můžeš vozit jednorázový overal, rukavice nebo jiné ochranné prostředky, abys zůstal čistý. Navíc při výměně kola se většinou člověk ušpiní, i pokud kolo vytahuje z kufru. A ještě mě napadá, že je lepší špinavé kolo s defektem připevnit pod auto, než jej dávat do čistého kufru.
Motor má sice trochu jinou charakteristiku než klasické moderní turbomotory, ale není to nic zásadního, na co by si člověk rychle nezvykl. Jeho výhodou je navíc spolehlivost, jednoduchý a v celku levný servis.
A k tomu Suzuki, Baleno je možná prostornější, ale na můj vkus je moc "asijské," vůbec se mi nelíbí. Swift se mi docela líbí, ale není zrovna nejlevnější a Clio je více sexy...
-
-
-
-
jakubred 26.01.2019 08:50
TCE
Já jsem to myslel tak, že klasický turbomotor je ochotný spolupracovat už od nějakých 1 200 ot/min. A naopak u 4 000 ot/min už se toho moc neděje. (TSI)
0.9TCE nejede do 2 000 ot/min a pak začne zrychlovat, ale ne nějak razantně, takže se spíš s tím jezdí trošku jako s atmosférou. Dole mtrvý a výkon v otáčkách se zvyšuje. Clio se dá točit až k omezovači a pořád tak nějak zrychluje. I overboost je až někdy při 5 000 ot/min. V kopcích samozřejmě turbo pomáhá a jede lépe než podobně výkonná atmosféra. -
Jopino 18.09.2019 13:05
Stěrače
Na problém s mechanismem (hřídelkami) stěračů v mnohém lamentovali i majitelé koncernových aut, i mě to na Octě kdysi natrápilo. Tam byl v tělese (obalu) hřídelky gumový "O" kroužek, který se časem "vymačkal", tím se tam dostaly nečistoty a za čas se mechanismus zastavil. Po výměně mechanismu a před montáží ramen stěračů, jsem pod tisícihran hřídelek napatlal " vodní" vazelínu a byl klid.
-
dr.biker 18.09.2019 20:50
« Re: Stěrače
Díky za reakci a tip. V mém případě je hlavní problém v tom, že auto není garážované a v práci stávám na nejfrekventovanější a nejšpinavější ulici ve městě (Vídeňská ulice v Brně), takže se nedivím, že se tam nějaké nečistoty mohou dostat a tím pádem se pak stane, co se stalo. Budu muset na to myslet, jakmile si všimnu pomalejšího chodu stěračů, budu vědět, o co se jedná a budu to hned řešit.
-
-
-
dr.biker 25.02.2020 21:08
« Re: výměna
Ahoj, s autem jsem maximálně spokojený, plní roli každodenního sluhy na 100%.
Auto jsem sotva splatil, mám najeto "pouze" 85 000 km, nevidím důvod pro výměnu.
Chci si jej dlouhodobě nechat, chci zkusit, kolik vydrží malý přeplňovaný tříválec :-)
Teď vážně, opravdu neplánuji výměnu, aktuálně jsem svobodný, nepotřebuji větší auto a pro skutečné zážitky z jízdy mám ještě Clio sport ph1, takže jsem aktuálně se svým vozovým parkem spokojený.
Pokud bych ale teď měl vozidlo vyměnit, bylo by to opět Clio, vzal byl novou generaci s přeplňovaným litrovým tříválcem, ten nový interiér Clia se mi moc líbí a 100 koňový motor bude asi nejvhodnější motorizace pro Clio. Nové Clio by bylo pro mě opět jednoznačná volba.
-
-
Rados 24.02.2020 19:01
Nátěr výfuku
Zdravím, ten nátěr na výfuku vypadá dost dobře, snad to i vydrží, já jsem výfuk stříkal teplotně odolným zinkovým sprejem na svary a stále drží i po roce ;-)-
-
dr.biker 25.02.2020 20:57
« Re: Nátěr výfuku
Nemyslím, že by nátěr byl zbytečný, již po první zimě byl výfuk rezavý, byl z výroby ošetřený pouze základním nátěrem, který nic nevydržel a tím pádem výfuk začal korodovat, hlavně pak na středové trubce. Je vidět, že se zde dost šetřilo. Kvalitní nátěr výfuk ošetří a prodlouží jeho životnost. Barvu jsem navíc nekupoval kvůli tomuto Cliu, ale mého druhému vozu Clio sport ph1, u kterého také musím ošetřit výfuk novým nátěrem. V létě jsem sehnal použitý originální výfuk včetně katalyzátoru, tak jej chci také ošetřit, abych prodloužil jeho životnost, protože originální výfuk na sporta není zrovna levná záležitost...
-
-
-
Bobanus 21.04.2020 12:40
Radost číst!
Ahoj, je radost číst jak Clio dobře slouží! :yes:
Ten výfuk bych natřel také. Ono je třeba dodat - Laguna dostala prémiové výfuky a je to znát, můj kamarád má Lagunu II 1.9 Dci 2006, najeto 420 000km s původním výfukem i FAP filtrem! :-)
Bohužel vozy segmentu B, jako Clio, Fábie, Rapid,Swift atd mají většínou trochu méně odolné díly :-) Na Rapidu uvažuji, že natřu i "brzdy", docela to vypadá zajímavé v červené jasné barvě :-)
Tož ať Clio dělá radost!
-
dr.biker 24.04.2020 21:01
« Re: Radost číst!
Díky za pozitivní reakci. Nátěr výfuku byl potřeba, bohužel jsem se díval, že na středové trubce už začíná prostupovat koroze i přes nový nátěr, opravdu je výfuk z nekvalitního materiálu. Výfuk jsem poctivě očistil a 2x natřel a i přes to výfuk opět začíná rezavět. Koroze už bohužel není pouze povrchová, takže si našla opět cestu až na povrch.
Přitom na druhém Cliu sport, kde je také velmi teplotně namáhaný výfuk, nový nátěr zatím drží, nikde se neloupe a nejeví známky koroze. Zde snad nátěr vydrží déle.
Brzdy na Cliu IV jsem také musel natřít hned po první zimě, zadní bubny začali trochu rezavět, byly ošetřeny pouze základním nátěrem. Natřel jsem červenou barvou určenou na brzdy, barva pořád stále drží, jak na bubnech, tak i na třmenech předních kotoučů.
Jinak je podvozek mého Clia IV dobře ošetřený, kromě poloos a tyče řízení na přední nápravě nic nekoroduje. Po 4 zimních sezónách je podvozek jako nový.
-
-
Verny_2013 05.10.2020 16:11
Perfektní shrnutí nákladů
Ale v hodnocení ti 11 dát nemůžu. Jinak by tam byla.-
dr.biker 06.10.2020 20:06
« Re: Perfektní shrnutí nákladů
Díky za zpětnou vazbu, náklady si průběžně eviduji, takže nebyl problém to dát dohromady a navíc i mě samotného zajímalo, jak jsem na tom, tak jsem se rozhodl podělit o tyto informace i s ostatními autíčkáři, třeba tyto informace někdo ocení, kdo uvažuje o takovémto typu vozu a nemá představu, na kolik vyjde provoz malého "obyčejného" vozu s turbomotorem.
-
-
Kukynoo 20.12.2022 11:35
Poděkování a gratulace
Děkuji za skvělou recenzi Clia IV a těším se na čtení o novém "pětkovém" Cliu s tovární LPG - za mě skvělá volba. Klasické "ručičkové" ukazatele, na všechno pořádná tlačítka a k tomu úsporný provoz díky tovární LPG úpravě. Blahopřeji ke koupi.
Přeji ať nový vůz slouží :-)
Ať slouží ke spokojenosti :yes: