Diskuse

Renault Clio (2016)

5.3.2017

Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…

 

Renault Clio (dr.biker)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 30 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 15.01.19  04:14

    « Clio IV - naprosté zklamání

    Díky za pěknou recenzi, nicméně takové nadšení nesdílím. Clio bylo také můj horký favorit, místo postaršího druhého vozu v rodině Clio II 1.2/55kW, než jsem si Clio IV 0.9TCe vyzkoušel a projel. Dal jsem si tu práci a kompletně projel segment B do cca. 330tkč, abych si udělal obrázek, co konkurence nabízí a je celkem náročné, najít v tomto segmentu vůbec nějaký ideál.
    Clio IV bylo pro mě spíše jedno velké zklamání a i to Sandero mě přišlo v některých věcech povedenější. Prostě konstruktéři upřednostnili vnější design Clio IV na úkor jiných věcí až moc. Co se třeba nedalo přehlédnout ihned po usednutí za volant, byl poněkud stísněný prostor pro řidiče a ne zrovna moc prostoru na pravé koleno, ale v jiných vozech, např. Mazda 2 je toho místa pro koleno ještě mnohem méně. Při přesednutí za sebe (měřím 175cm) celkem i málo místa na kolena vzadu. Při vystupování z vozu ze zadního sedadla jsem se dokonce slušně praštil do hlavy, jak se zde střecha silně svažuje. Výhled dozadu také žalostný. Vrátit se zpátky s rezervou pod auto, byl další krok vedle. I to Sandero má možnost mít dojezdovku v kufru. Dále středový panel s dotykáčem, na kterém je vidět každý otisk je další nedomyšlená záležitost výrobce. A v závěru motor 0,9TCe má nějakou podivnou charakteristiku, na kterou jsem si za celou předváděcí jízdu nedokázal zvyknout. Projížděl jsem Clio IV vyrobené v roce 2018, tak netuším, zda výrobce nějak "nevylepšil" mapy pro motor. Zkoušel jsem mimo jiné i Rio a to mě interiérem přišlo mnohem vzdušnější. Už jsem si říkal, že v segmentu B se nic kloudného prostě nedá vybrat a to jsem zkoušel i Mazdu 2, dokud jsem si nevyzkoušel nové Suzuki Swift, který se opravdu konstruktérům povedl a spousta automobilek by se měla učit, jak je možné doslova vykouzlit nemožné u vozu na délku 3,8m, které je malé zvenku, ale dosti prostorné uvnitř a přitom je na cestě i dosti zábavné. Snad Renault u budoucí páté generace Clia pochopí, jak u té čtvrté doslova promrhal 20cm délky navíc, vůči druhé generaci (3,8m) a že jenom venkovní design, dobré auto nedělá ;-)
  • « 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 06.04.17  15:16

    « Re: Dobré rozhodnutí

    myslíš? >:D
    Moje předchozí auto bylo také Clio a to dokonce s nejasnou historií a na svůj věk mi sloužilo více než dobře.
    A pokud se podíváš na moje ostatní recenze, tak zjistíš, že jsem příznivce značky s diamantem ve znaku :-)
  • « 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 02.04.17  09:51

    « Re: Re: Měření tlaku v pneumatikách

    Jasně, ta cena už není tak špatná, ale když tam nejsou, tak odpadají starosti s jejich životností a propojováním s řídící jednotkou auta. Je dobře, že automobilka na žádost zákazníků přechází z tohoto systému na kontrolu tlaku přes ABS.
  • 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 31.03.17  20:46

    « Měření tlaku v pneumatikách

    Dobrá zpráva pro majitele Clia IV po faceliftu, auto již nepotřebuje snímače tlaku v pneumatikách, auto monitoruje tlaky v pneumatikách přes systém ABS. Pořídil jsem druhou sadu alu disků na zimu, ušetřil jsem 4 x 349 Kč, což je cena za senzory na Clio před faceliftem. Díky za to, odpadla mi starost s čidly.
  • « 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 24.03.17  10:14

    « Re: Moc pěkné auto i recenze

    Díky za reakci a pochvalu recenze, to víš, jsem nadšený z nového vozu, tak se recenze psala úplně sama. Tvůj finální výběr Rapid vs. Clio mě překvapil, Rapid je totiž podle mě větší a po designové stránce úplně jiné auto než Clio. Ale co člověk, to jiný názor, tvůj výběr ti neberu.
    K těm airbagům, okenní airbagu vzadu vůbec neřeším, u malého auta velikosti Clia je asi moc výrobců nenabízí, protože se nepředpokládá častá obsazenost dospělými pasažéry a malé děti by v případě nehody měly ochránit dětské autosedačky. Na případné nehody navíc nemyslím, nevím, proč bych si měl vytvářet negativní scénáře v mysli.
    Nepodsvícená tlačítka na volantu neřeším, nepotřebuji podsvícení. Zde se ovládá pouze tempomat/omezovač rychlosti, tyto čtyři tlačítka si řidič rychle zapamatuje a rychle je najde i po tmě. Je to snadné a intuitivní, stejně jako ovladač rádia pod volantem na samostatné páčce.
    Kufr je pro mě nepodstatný, 300 litrů mi bohatě stačí a po sklopení opěráků převezu ještě mnohem víc. Jediné, co mě mrzí je, že díky pevnému zadnímu sedáku nevznikne po sklopení opěradel zcela rovná plocha a že sedadlo spolujezdce není sklopné vpřed do pozice stolku, abych mohl lépe převážet delší předměty. Ale i tak jsem zvládl převést 3 m dlouhý koberec nebo rozložené knihovny od švédského výrobce.
    S motorem jsem spokojený, devítistovka se mi jeví jako dostatečný motor pro Clio. Rychle jsem si na něj zvykl a naučil s ním jezdit tak, jak motor potřebuje, výsledkem je, že jezdím docela úsporně, přitom nejsem žádná brzda provozu. Hlučnost a vibrace od motoru jsem též v kabině na dobré úrovni. Zkrátka výběru motoru nelituji.
  • « 20 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 07.03.17  15:04

    « Re: Krásný

    Tak vám všem děkuji za zhodnocení výkonu mého motoru, jak jsem napsal v recenzi, je to ideální kompromis pro každodenní používání. Dojíždím denně do práce sám, občas vozím 1-2 spolucestující, takže mi výkon nechybí.
    Základní 1,2 je motor dobrý akorát tak pro klidného řidiče pro jízdy ve městě, přeplňovaná 1,2 by se mi samozřejmě líbila o mnoho víc, ale příplatek 25 tisíc oproti 0,9 není malý, navíc vozidla s 1,2 TCe pod kapotou nejsou u nás skladem, takže musíte čekat. To já vybral v pondělí auto a v pátek odpoledne jsem již odjížděl domů v novém...
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 24.04.20  21:01

    « Re: Radost číst!

    Díky za pozitivní reakci. Nátěr výfuku byl potřeba, bohužel jsem se díval, že na středové trubce už začíná prostupovat koroze i přes nový nátěr, opravdu je výfuk z nekvalitního materiálu. Výfuk jsem poctivě očistil a 2x natřel a i přes to výfuk opět začíná rezavět. Koroze už bohužel není pouze povrchová, takže si našla opět cestu až na povrch.
    Přitom na druhém Cliu sport, kde je také velmi teplotně namáhaný výfuk, nový nátěr zatím drží, nikde se neloupe a nejeví známky koroze. Zde snad nátěr vydrží déle.
    Brzdy na Cliu IV jsem také musel natřít hned po první zimě, zadní bubny začali trochu rezavět, byly ošetřeny pouze základním nátěrem. Natřel jsem červenou barvou určenou na brzdy, barva pořád stále drží, jak na bubnech, tak i na třmenech předních kotoučů.
    Jinak je podvozek mého Clia IV dobře ošetřený, kromě poloos a tyče řízení na přední nápravě nic nekoroduje. Po 4 zimních sezónách je podvozek jako nový.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.02.20  21:08

    « Re: výměna

    Ahoj, s autem jsem maximálně spokojený, plní roli každodenního sluhy na 100%.
    Auto jsem sotva splatil, mám najeto "pouze" 85 000 km, nevidím důvod pro výměnu.
    Chci si jej dlouhodobě nechat, chci zkusit, kolik vydrží malý přeplňovaný tříválec :-)
    Teď vážně, opravdu neplánuji výměnu, aktuálně jsem svobodný, nepotřebuji větší auto a pro skutečné zážitky z jízdy mám ještě Clio sport ph1, takže jsem aktuálně se svým vozovým parkem spokojený.

    Pokud bych ale teď měl vozidlo vyměnit, bylo by to opět Clio, vzal byl novou generaci s přeplňovaným litrovým tříválcem, ten nový interiér Clia se mi moc líbí a 100 koňový motor bude asi nejvhodnější motorizace pro Clio. Nové Clio by bylo pro mě opět jednoznačná volba.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.02.20  20:57

    « Re: Nátěr výfuku

    Nemyslím, že by nátěr byl zbytečný, již po první zimě byl výfuk rezavý, byl z výroby ošetřený pouze základním nátěrem, který nic nevydržel a tím pádem výfuk začal korodovat, hlavně pak na středové trubce. Je vidět, že se zde dost šetřilo. Kvalitní nátěr výfuk ošetří a prodlouží jeho životnost. Barvu jsem navíc nekupoval kvůli tomuto Cliu, ale mého druhému vozu Clio sport ph1, u kterého také musím ošetřit výfuk novým nátěrem. V létě jsem sehnal použitý originální výfuk včetně katalyzátoru, tak jej chci také ošetřit, abych prodloužil jeho životnost, protože originální výfuk na sporta není zrovna levná záležitost...
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.10.18  18:11

    « Re: Spotřeba

    Taky jsem měl předsudky vůči tříválcům a chtěl jsem koupit čtyřválcovou 1,2 s turbem, ale předváděcí jízda mě mile překvapila a jak píše Ronault, i ze servisu jsem slyšel samé pozitivní informace a tak jsem nakonec vzal 0,9 TCe. Přesvědčila mě samozřejmě i cena, kdy za přeplňovanou 1,2 se připlácelo cca 30 tisíc, což není zrovna málo.
    Za ty necelé dva roky jsem se s motorem sžil a myslím si, že je to dobrý společník na každodenní cesty za prací, je spolehlivý a nenáročný na údržbu, spotřeba se dá v pohodě udržet na nízkých hodnotách a na prázdné okresní silnici to umí také docela dobře rozparádit! Za mě tedy spokojenost a motor můžu tedy doporučit.
  • « 10 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.10.18  22:19

    « Re: Spotřeba

    Co ty, přecházíš ze Škodovek do Dacií? Jen pamatuj, že tak bytelně udělané auto jako byla Fabie první generace už v tomhle segmentu jen tak někdo nevyrobí ;-)

    Jinak z renault servisu o 0,9 Tce jsou jen pozitivní informace, žádné problémy nejsou ani s velkým nájezdem, podle všeho povedený spolehlivý motor.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 12.06.18  19:41

    « Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici

    Ahoj,
    S odhlučněním vozidla jsem vcelku spokojen, s přihlédnutím na zaměření vozidla je to naprosto v pořádku. Nejlepší je jízda ustálenou rychlostí mimo město a dálnice, kde při jízdě devadesátkou motor točí nějaké 2000 otáček a tím pádem není vůbec slyšet a rychlost není tak vysoká, aby byl slyšet hluk odvalujících se pneumatik nebo proudící vzduch okolo poměrně velkých zrcátek. Při této rychlosti jede vozidlo opravdu tiše (nepoznáš tříválec).
    Já na dálnici jezdím na spotřebu, tj. pokud možno ustálenou rychlostí 110-120 km/hod, při této rychlosti je v kabině také relativně ještě ticho a klid. Při rychlosti na dálničním limitu se hluk začíná zhoršovat, není to ani tak motorem, ale aerodynamickým hlukem. Jsou slyšet hlavně pneumatiky.
    Ve městě se Clio cítí jako ryba ve vodě, malý motor je díky turbu docela živý, zejména pak při rozjezdech na semaforech. Stačí jenom držet motor ve správných otáčkách.
    Já jezdím převážně trasu do práce po dálnici, dlouhodobá spotřeba mi vychází 5,5 l/100 km. Kolega z práce má to samé Clio ale v nejvyšší výbavě, ten prý ale jezdí za 6,3 l/100 km, asi má těžkou nohu…
  • 10 Reagovat !

    foto Rados

    Rados 22.04.18  20:57

    « Výměna oleje

    Zdravím, celkem mě mile překvapilo, že tak malý motor, má tak velké množství olejové náplně, což je jen dobře M například fabie htp má směšných 2,5 litru >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.01.18  10:33

    « Re: Clio

    Díky za pozitivní reakci, chápu tvůj názor na třídy vozidel, ale pro mě jako svobodného muže je současná kategorie malých vozů (B segment) naprosto vyhovující. Auto slouží pro každodenní jízdy za prací v 1-2 lidech, vzadu někdo sedí pouze výjimečně. Velikost kufru mi také vyhovuje, takže větší auto je pro mě zatím zbytečné. Do nižší střední třídy přesedlám až po založení rodiny, kdy Clio nebude už prostorově stačit...
    Jo a s tím designem naprosto souhlasím, neznám hezčí auto v daném segmentu, ten design mě opravdu dostal.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 15.08.17  15:20

    « Re: Krásné

    Děkuji za kladnou reakci na moje auto. Tobě taky přeji, ať Duster slouží.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 20.07.17  12:42

    « Re: Motor + palivo

    Já původně chtěl Clio 1,2 TCe, ale ve výbavě Limited v červené metalíze stál skoro 350 tisíc, co že dle mého názoru trochu dost na malé auto. Druhá poměrně dlouhá testovací jízda s tříválcem 0,9 TCe mě ale přesvědčila, že mi stačí tato výkonově prostřední motorizace. Navíc jsem dostal nabídku na skladový vůz, která se nedala odmítnout, tak jsem měl do týdne nové auto doma. Po 3/4 roku společného každodenního soužití mohu prohlásit, že jsem si pro své potřeby vybral dobře, s motorem jsem spokojený, výkon mi stačí, nestěžuji si.
    Jinak Sandero jsem také uvažoval, ale těm sexy křivkám Clia se nedalo odolat, jak říkala reklama - svádění nikdy neskončí!
  • 10 Reagovat !

    foto bitner

    bitner 20.07.17  09:04

    « Motor + palivo

    Krasne auto, pekna recenze.
    Pokud bych se rozhodoval benzin vs LPG, resil bych Sandero vs Clio. Velikosti jsou to stejna auta, snad jen v Sanderu je vic mista na ramena vzadu. Sandero se dela v tovarnim LPG 0,9 za nejakych 263. Kdybych sel nakonec do benzinu, tak vezmu Clio Limited+ 1,2 TCe za 335. Je to sice primovstrik narozdil od 0,9, ale Clio si ten motor podle me zaslouzi a muze s nim fungovat jako zajimavy warm hatch.
    Ekonomicky vychazi pochopitelne lip to Sandero, ale Clio 1,2 s turbem vypada za ty prachy docela zajimave.
  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 05.06.17  05:29

    « Olej

    Najedes skoro 15 tis za 6 mesicu, tedy bych olej menil prave nejdyl po 15 tis.. Idealne pred zimou a po zime. Turbo potrebuje mazat a u tehle malejch moturku bych to nesidil.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 18.03.17  19:27

    « Re: Pěkné auto, ale ten motor...

    Díky za názor, fotky se budu snažit na jaře udělat lepší, až bude pěkné počasí.
    K tomu motoru, vím, že motor rozděluje lidi na dva tábory, jeden ho nemůže ani vidět a druhému nevadí a v pohodě s ním jezdí. Já patřím samozřejmě do té druhé skupiny, s motorem jsem zatím spokojen, po necelých 4 měsících a ujetých 8 tisících kilometrech můžu říct, že jsem se s autem sžil a výkon mi nijak zvlášť nechybí. Výkon je podle mě na běžné jezdění dostačující, jsem klidný řidič dodržující rychlostní limity, nejezdím běžně v plném obsazení, takže 90 koní tohoto motůrku pro Clio stačí.
    Ono asi také záleží, kdo s čím jezdí a co má pod kapotou. Já začínal na Puntě s 60 koňmi, pak jezdil v práci s Kangoo se 75 koňmi a Dokkerem s 82 koňmi a mé první vlastní auto bylo Clio II 1,4 16v s 98 koňmi, což je nejvýkonnější auto, které jsem kdy dlouhodoběji řídil. Takže 90 koní s turbem mi bohatě stačí, ještě nejsem tolik zmlsaný řidič…

  • « 10 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 07.03.17  10:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Krásný

    No presne o tom vravím, áno, porovnával som 0,9TCe a 1,2TCe, tak ako recenzent. Ten rozdiel tam jednoducho je, i keď možno pri štandardnom poflakovaní sa mestom to necítiť. Ale zaťaž ho a chci od neho predbiehať zo 60ky kamión hore kopcom. Vtedy už ten rozdiel zistí hocikto. Ale ako spomínam, ak takto majiteľ nejazdí, aj 0,9 poteší. Vec priorít. Načo platiť za vyšší výkon, keď mi ho netreba?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…