Skusenosti s Meganom III

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.09  13:15

    « Re: prvych 1200km s 1.5 dCI 78 kW

    V meste 5,1 nemam sancu dosiahnut ani keby som auto tlacil.
    Bezne mam cisto v meste okolo 6,1 ale ked sa krotim dostanem sa aj na 5,8 ale nizsie to v Bratislavskej doprave proste nejde.
    Mozno po inej trase ako chodievam alebo po mensom meste ale v BA vylucene.Priemernu rychlost mavam tak okolo 20-30 km/hod(same semafory).

    Mimo mesta je to ine.Posledna 300km jazda 4,6 l/100km a to som palil po dialnici 130-150km/hod.
    Neskoro v noci resp. nadranom na prazdnej dialnici som skusil kolko to zerie pri 170km/hod. Okolo 8 litrov okamzita spotreba.
    Po okreskach + obce sa da ist aj za 4 litre ale s lahkou nohou.
    Najuspornejsie to ide na 6ke 90km/hod ked su otacky pod 2000 a motor je na hranici podtocenia ale este neduni a nebrni ale tak jazdit ma nebavi. Da sa jazdit aj extremne na spotrebu ako jeden nemec s 1,4TDi 2,9l/100km ale tu jazdu by som chcel vidiet(najma ako podtacal motor, ci nejazdil za niekym a aku mal priemernu rychlost).

    V cliu s tym motorom to musi byt riadne zihadlo.

    Uz som niekde cital, ze niekto mal nabehane s tymto motorom okolo 400 tisic km a akurat menil rozvody pri 150 tisicoch a turbo pri 200 tisicoch tusim. To je na maloobjemovy turbodiesel relativne slusne. Zalezi ako sa berie ohlad na turbo.
    Ja nechavam turbo po rychlejsej jazde na volnobehu+jemne pridavam aby sa ochladilo. Dufam, ze vydrzi aspon do 150 tisic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.09  12:32

    « Re: prvych 1200km s 1.5 dCI 78 kW

    S tím motorem 1,5 dCI 78kW máme naježděno 80 000 v Cliu, zatím žádný problém. Spotřeba pod 5 l je tak od 15 tis.km, ale jen při delších jízdách, když se to ohřeje. Po městě je to tak 5,1.
    Jinak na dálnicích v D není problém 180- 190 (4 osoby), pak je průměr ale tak 6,1 až 6,3.
    240 Nm je hodně znát v kopcích, kartu Entry máme taky, zrcátka ale sklápíme tím joystikem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.09  11:08

    « Re: Diera v plyne a turbodiera

    tak vyzera, ze udalosti sa pohli same od seba.
    Co som spominal svoju skusenost, ze po poslednom upgrade softwaru riadiacej jednotky auto uz nejde ako islo tak na tom asi nieco bude.
    Teraz rok po upgrade, rok po zaruke mi prisiel list z Renaultu, ze ten software nebol dobry a ze mi zadarmo flashnu novy. V zdovodneni spominaju opat, ze je to kvoli potencialnej chybe, ktoru moze sposobit kompresor klimatizacie. Osobne si myslim, ze nejde len o to, ze to je skor hlavny oficlany dovod. Myslim si(nemam to podlozene), ze vtedy okrem toho aj upravili nejake charakteristiky riadiacej jednotky co malo za nasledok podla mna ten problem s kratkodobym samocinnym jemnym ubratim plynu pri konstantnom zrychlovani okolo 1700-1900 ot/min.

    Ja som v tejto veci servis nekontaktoval lebo auto potrebujem a nemal som cas dokazovat, ze po upgrade sa tam vyskytol tento problem a nechavat auto v servise. Cenim si vsak, ze Renault nezabudol na svojich zakaznikov po zaruke a ked nasiel potencialny problem(aj ked pisu o inom probleme), ze poslal zvolavacku a bezplatne software nahraju.
    Ja odhadujem, ze po tomto upgrade sa to vrati do starych kolaji a problemik sa strati. Nemam na to ziadne argumenty ale iba taky citak.Predpokladam,ze vo svete sa naslo x zakaznikov, ktori to nenechali tak a servis kontaktovali.

    Je ale aj mozne, ze po tomto upgrade sa nic nevyriesi a ja si zbytocne fandim. Ale citim v kostiach, ze zistili, ze ten soft nebol idealny a verim, ze okrem tej oficialnej chyby sa potichucku vyriesi aj tato vec.

    Kedze auto denne potrebujem, tak navstevu Renault servisu odlozim na neskor (ked mi dodaju o 1-2 mesiace objednanu Toyotu) a vtedy supnem Renaulta do servisu. Mali by to mat spravene za par hodin ved ide len o flashnutie softwaru.

    Potom Vas budem informovat ci uvidim zmenu alebo nie resp. ci tento problem zanikne alebo zostane.
    Kazdopadne ked uz pojdem do servisu tak im detailne tento problem popisem a budem to chciet mat vyriesene.
    Zatial som okrem smykania spojky na rocnom aute(vymenene v zaruke) a tomto problemiku po upgrade softwaru riadiacej jednotky pri poslednej zvolavacke nemal ziadne problemy.

    Auto ma 3 roky a 50 tisic km a zatial som s nim spokojny.
    Radenie nie je dokonale (som zvyknuty na lepsie), sposob zapnutia iba zapalovania a s tym spojene saskovanie s pedalmi,pakou atd. ma stve od zaciatku(ford to ma riesene lepsie), automaticke vypnutie elektriky v aute po 20 minutach ma tiez netesi, design v kabine priemerny. Design karoserie sa mi velmi paci, pristup do kufra vyborny, motoricky to je na ten objem velmi slusne, potesi aj uspornost motora a najma 6 stupnova prevodovka. A to su tie atributy, kvoli ktorym som si toto auto vybral.
    Takze zatial spokojnost.

  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 16.04.09  12:53

    « Re: spotreby

    tam su sami ekoteroristi :-) mne staci priemer 5l
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  12:18

    « spotreby

    [odkaz]

    Na tej stranke najdes ake maju realne spotreby ini prip. si mozes vpisovat svoje tankovania aj ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 16.04.09  11:39

    « Re: turbodiera a co s nou

    tomas: dik za rady. V podstate mi madi len ta hlupa durka a viem s nou bojovat ked chcem. Len to uz nieje to konfortne bez preradenia. Skrze to som to zene kupil :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  11:32

    « Re: Diera v plyne a turbodiera

    inak nastavenie riadiacej jednotky je klucove.
    Mozeme mat rovnake motory ale rozdielny firmware a motor pojde trochu inak.
    Dnes v casoch ked sa mina palivo aj na vylepsenie emisii a upravuju nastavenia tak aby splnali prisnejsie predpisy v neprospech spotreby alebo vykonu tak vsetko je mozne.
    Sam vidim ako islo auto pred upgradom a teraz.
    A pritom oficialne ten firmware upgrade mal riesit potencialny problem s kompresorom klimatizacie, ktory mohol sposobit nefunkcnost vozidla. Predpokladam, ze aby poruchu kompresoru klimy nevyhodnotila elektronika ako vaznu poruchu motora a nenechala ta niekde na ceste(moja hypoteza). Ale evidentne menili aj nieco viac v tom softveri pretoze tu dieru v plyne odvtedy mam.

    Bratranec ma na 66kW 1,9TDi Octavii nejaku tunningovu krabicku, ktora modifikuje signaly z riadiacej jednotky(alebo co) a ma z toho vyse 80kW raketu. Trochu je dymivejsia ale ide dobre.
    A pritom ma iba predradenu nejaku krabicku s elektronikou.
    Takze mozno aj slabsi 1,5dCi je kontrukcne zhodny a ma mozno iba mensie turbo a alebo iba priduseny firmware :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  11:22

    « Re: Diera v plyne a turbodiera

    to je zvlastne, mne nic take nerobi.
    Oneskorenie maju elektronicke pedale plynu resp. cely ten system pokial sa realne zacne pridavat.
    Turbo pocujem svistat cely cas a najma ked prudko uberiem tak si odfukne prebytocny nepotrebny tlak ale na plyn reaguje relat. dobre. Na urc. oneskorenie som si uz zvykol ale nie je to dramaticke.
    Ked som v dobrych otackach tak na pridanie plynu(okrem toho problemu co som opisal) reaguje relat. rychlo.

    Este k tej spotrebe.Spociatku som skusal vselico takze viem, ze jazdit sa da aj tak aj tak.
    Teraz uz na spotrebu kaslem a jazdim mesto 6,0-6,3 a mimo vdaka rychlejsiej jazde po dialnici(4,9-5,5).Na zaciatok dialnice smerom s Oravy do BA prichadzam so spotrebou 4,1-5 l(zalezi od situacie trasy a casu den/noc) a na dialnici tie pekne cisla vzdy pokazim :-)
    Ale viem jazdit aj na spotrebu ale to ma strasne nebavi.
    Inak brzdenie motorom ukazuje nulovu spotrebu a vylepsuje cisla ale ja tomu neverim ze vstrekovace nic nedodavaju(taka polemika tu uz bola).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  11:04

    « turbodiera a co s nou

    pises: Inak som vcelku spokojnejsi a spokojnejsi, az na tu dieru. Ta ma celkom nastvala, lebo je hodne vyrazna, neprijemna a degraduje dobre dynamicke vlastnosti. Dufam po 6tkm sa to zlepsi.

    To sa nezlepsi.To je proste vlastnost turbomotora s vacsim turbom.
    Pri diesli to je asi citelnejsie kvoli velkemu krutaku
    Napr. pri nizkotlakom turbe a benzinaciku 1,2TCE som turbodieru vobec nepozoroval.
    Predpokladam, ze nizkotlake turbo je ucinnejsie uz pri nizsich otackach takze "taha odspodu" a rychlejsie mu asi dojde dych.
    Velke turba su pri nizkych otackach malo ucinne (idu ako atmosfery)a ked sa ich vyfukove plyny dostatocne roztocia tak zrazu pridaju motoru dostatok vzduchu patricne ochladeneho a motor ma zrazu skokovo vyssi vykon a krutak. U diesla ten krutak citis este viac a pri nizsich otackach.
    Diesel motory bez turba su zdochliaky vid SDI.
    Takze naskok turba(nespravny vyraz pretoze turbo je v cinnosti stale) budes mat vzdy ked budes prekracovat mez v ktorej je jeho ucinnost dramaticky vzrasta.Je to vtedy ked ides z podtoceneho motora a pridavas a ono to nejde nejde tak stlacas plyn viac a viac a ked prejdes otacky tusim okolo 1800 tak zrazu zatah ako svina(ale to aj kvoli nadmerne stlacenemu pedalu plynu).

    Kedze ide o maloobjemovy motor, ktoremu vykon a krutak nahana turbo tak s tym treba pocitat. Pokial toho nechces mat musis ist do velkych kubatur alebo do kombinovanych technologii(biturbo;kompresor/turbo).
    Zaklad je akceptovat tuto vlastnost motora a podla toho sa ako sofer prisposobit.
    Vyuzit vyhody toho motora a vyhybat sa jeho nevyhodam.
    To znamena, ze ak vies, ze budes potrebovat okamzity vykon tak zvol nizsi prevodovy stupen. Priklad ked sa chystas predbiehat tak maj uz zaradeny vhodny nizsi stupen a sleduj prilezitost, kasli na okamzitu spotrebu.Pisem vhodny stupen takze nie prinizky prevodovy stupen ale urcite nie vyssi prev. stupen.Nebudes potom prekvapeny ked zacnes manever a vykon nikde
    kazda sekunda dobra.
    Priklad2: Ked pomaly prichadzas na hranicu bocnej ulice, ktora sa napaja na frekventovanu cestu kde musis riadne vyrazit aby si neobmedzil vozidlo iduce po hlavnej tak pokial sa iba "kotulas" tak tam radsej jemne daj 1ku a vypal potom 2ku. Ked tam das hned dvojku tak si v * vysmochces sa na hlavnu a darmo tlacis plyn, motor nema otacky a zrychluje minimalne a potom zrazu boom oci vypulene ako to taha ale to uz je neskoro.
    Priklad3: prichadzas velmi malou rychlostou ku krizovatke na ktorej sa rad aut rozbieha je dolezite v praxi odsledovat ci je aktualna rychlost taka, ze si mozes dovolit tam hodit jemne jednotku alebo uz dvojku. Ale pozor 1ka sa dava iba pri velmi malych rychlostiach a jemne aby si to neodniesli synchrony,zuby a hriadele.Ak pojdes na druhej strane pomaly a das tam dvojku tak budes mimo potrebnych otacok a auta prejdu na zelenu a ty mozes stlacat plyn kolko chces ked budes mat moc podtoceny motor tak nezrychlis. Ten za tebou si pomyli, ze co nejdes ked je zelena ved o chvilu je po zelenej...
    Na toto si zvyknes a staci ked sa ako sofer v tychto situaciach zachovas tak aby si sa vyhol otackam ked je ten motor uduseny.

    Dalsia vec do buducna(po zabehu):
    Neboj sa diesel v krizovej situacii aj vytocit.Do 3500 ide slusne a ked treba v extreme kludne aj do 4000ot. Tieto motory to zvladaju. Ja trapim TDIckarov a casto mam navrch len vdaka tomu, ze Common rail ma zatah skor, potom idu lepsie TDIcka a vo finale mam navrh vdaka tomu, ze neurobim chybu a nepreradujem. Tym, ze mam 6kvalt tak 3ka,4ka a 5ka su sprevodovane viac do rychla a pokial nemusim tak nepreradim a ziskam nejaku tu sekundu co je vacsinou klucove.Vacsinou sa vsetko zacina aj konci na trojke (to je prednost tohoto motora) prip. zacina sa na dvojke(zalezi kto sa storcuje). Ale to az ked bude mat tvoj motor aspon 6 tisic km.Zaklad je tazit z prednosti a vyhybat sa nevyhodam toho motora spravnou soferskou technikou.
    1,5dCi 78kW ma relat. dobry narast vykonu oproti inym motorom takze budme spokojni.Take su bezne dieslove turbomotory.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 16.04.09  10:21

    « Re: Diera v plyne a turbodiera

    tak mne to asi robi nieco uplne ine. Idem ustalenou rychlostou, pridam , 1-2s pocut len turbo a az potom prida, nakopne. Zalezi ako pritlacim na pedal.Robi to len ked je teplo a je jedno ci som pod alebo nad 2t. ot. . V zime aj ked bol zohriaty motor to nerobilo a nerobi mi to ani rano pocas tej 10km streky do roboty. A poobede uz to robi. Toto mi niekto nazval turbodierou. Je to ta turbodiera ?
    Ked chces vediet presne ake otacky pri akej realnej rychlosti mas, pozri rakusku stranku, odtial viem, ze mam kratsie prevody ako ty. Takze ja tych 90 na 6-tke po rovinke este mozem, ty uz nie. Rozdiel je 2.7km/h na 1000ot.. Inak ja 4 radim az pri 60 ked nepotrebujem tocit, ale ked viem ze nebudem zrychlovat, dam ju tak okolo 55 a tempomat supnem na 56/54. Ja uvadzam presne cisla, lebo mam digi tacho. Neodcitava cca rychlost. Spotreba je druhorada, ale podla nej niekedy mozes zistit zavadu, ak je prilis vysoka. Sledujem tlak v pneumatikach, stav oleja-rucne, chlad. zmes... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  09:42

    « Diera v plyne a turbodiera

    Hovoril som o diere v plyne(dufam, ze som to spravne nazval). Nazyvam tak stav ked v konkretnej situacii(konkr. otacky a rychlost stlacania plynu) plynule pozvolna pridavam a auto zrychluje rovnomerne a zrazu nachvilku zacina asi 1-2 sekundy uberat nariek tomu, ze ja stale rovnako plynule stlacam plyn a potom opat rovnomerne zrychluje.
    Toto som na aute nemal pokial mi ho v ramci zvolavacky neupgradli.
    Takze je to asi nejaka softwarova vada- zle nastavena nejaka charakteristika v riadiacej jednotke.Predtym som to nemal.

    Turbodiera je nieco ine.
    Klasicke turbodiery sa v drahsich autach zahladzuju dvomi turbami(jedno mensie ucinne pri nizsich otackach a jedno vacsie ucinnejsie pri vyssich) alebo ako napr. 1,4 TFSI kombinaciou mechanickeho kompresora(pracuje v nizsich otackach pokial este turbo nie je dostatocne ucinne a potom sa odpaja a vzduch tlaci uz len velke turbo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.09  09:30

    « Re: spotreba

    V meste sa mi nedari dosiahnut 5,5 resp. pod 5,8 sa v BA neviem dostat(a ani sa nesnazim vacsinou sa ponahlam). Ja inak kaslem na spotrebu takze v 99% jazdim ako mi chuti pretoze kvoli par deci alebo litrom si nenecham ujst zazitok z jazdy.

    Mimo mesta som v zabehu(ked som si stanovil limit otacok a nepridaval som prudko) bezne jazdil za 4,1; 4,3 a neskor 4,7.
    Mimo mesta ked neratas dialnice sa da jazdit okolo 4 l.
    Zaklad je ist co najplynulejsie, s lahkou nohou a pri vyssom prevodovom stupni.
    Ale tazko to porovnavat pretoze okolo 4 l dosahujem pri jazde na Orave ked veziem nieco rozbitne(zavaraninove flase, svokru alebo mimino) a tam je vela dedin takze to znizuje spotrebu.
    Hovorim velmi tazko sa da porovnavat spotreba lebo to zavisi od vela veci.
    Tie otacky a prevody pisem z hlavy takze +-300ot/min.
    V mojich starsich prispevkoch som uvadzal jednotlive rychlosti a otacky a spotreby ked som mal este auto nove a sledoval som kazdy parameter.
    Viem urcite, ze pod 90km/hod sa uz 6ka trapi a motor ma nizke otacky, viacej duni a zvysuju sa vibracie takze pod 90km/hod na 6ke nechodim. Taktiez pod 50km/hod je to so 4kou musim ist do 3ky. Pri 130km/hod mam okolo 2500-2600ot/min. Toto su cisla, ktore viem 100%.

    Spotrebu pri 95ke na 6ke ti overim v praxi aby som nekecal.

    Tych 19 l som tam videl asi vtedy ked som mal cas v tych serpentinach pozerat na PP takze mas pravdu urcite tam bolo aj vyssie cislo pretoze som bol nalozeny a stupanie bolo riadne.

    Nehovoril som o turbodiere ale o diere v plyne.Turbodiera je bezna vec a pri vacsich turbach je znatelnejsia zalezi ako sa to podari vyrobcovi zmiernit a citelne je to najma pri turbach bez VGT ale to maju iba lacnejsie znacky. Vacsie turba potrebuju vyssie otacky motora resp. vyssiu rychlost toku a tlak vyfukovych plynov aby zacali byt ucinne. Variabilna geometria tomu dost pomaha takze zvysuje ucinnost turba aj v nizsich otackach ale stale tam je citelna hranica ked turbo zaberie. Jazdil som na viacerych dieseloch a mozem povedat, ze turbodiera bola na 1,9TDi riadna(auto pod 2000 ot mrtve a potom zrazu tah ako svina), 1,4 TDCi mal iba 50kW a je asi bez VGT takze maly objem male otacky uplne mrtve a rozsah vyuzitelnych otacok bl uplne zalostny - ak si pamatam od 2000 do 2800 to malo zmysel inak to netahalo.Mozem povedat, ze v 1,5dCi je relativne na tom dobre takze ano je to citit ale je to OK.Zalezi ci chces iba udrzovat rychlost vtedy si mozes dovolit udrzovat aj 1700 ot. (nizsia aktivna bezpecnost) ale ak potrebujes mat v zalohe moznost okamzite akcelerovat tak nechod pod 2000ot.
    pokrac. v dalsom prispevku
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 15.04.09  21:53

    « Re: spotreba

    tak zacnem spotrebou. Ale rozpisal si sa veru pekne. Toto je prve auto, kde dosahujem tie predpisane spotreby aj po otepleni docela tazko. V meste uz zvladam dosiahnut 5,5l, ked idem obchvatom a nenahanam sa. Ale mimo mesto pri normalnej jazde za 4l sa jazdit neda. Vychadza to na 4,7 a viac. Jazdim tie iste trasy ako s benzinom 1.6 a ked som sa snazil ako s tymto dci, mal som spotrebu len o nieco vyssiu, cca 10%. Pravidelne chodim na zahradu. Ziadne statie, Dolnozemska 60-4, most 60-4, no vlastne cela cesta az do zahrady na tempomat 60-4 vratane pristavneho mostu :-). Vysledok bol cca 4,8l po 10km jazdy, slnecno a teplota cca 22 stupnov, bezvetrie. S 1.6 som dosahoval asi 5,2l za podobnych podmienok, ale bez tempomatu, ten bol hodne hopsavy :-)
    Pises, ze pri 95 na 6-tke mas cca 3,8l, mne pri tej rychlosti vychadza 4,5-5l, otacky su na 2000, mam trochu kratsie prevody .
    Pri 60-tke na 4-rke mam aktualku okolo 3,8-4l, kolko vychadza tebe ? Pri dialnicnom priemere 123km/h real na 80km useku vysla spotreba 8l, pri tacho 140km/h mi ukazovalo aktualku 9l a viac. Pri 130km/h to bolo 8l a viac. Ale velmi fukalo, takze neviem kolko z toho bol vietor, ale radsej som si prepinal PP a prejdene km :-). Inak jazdim hodne na tempomat. Je tu vyborny a nemusim mat nohu na pedaly.
    Ty si videl maximalne 19l ? No neviem ci som tam nahodou nemal cez 22l :-) 13-14l mam pri beznej lahkej akceleracii

    tu turbodieru mam aj ja. Teda ak to je turbodiera. Pridam, hned pocut ako turbo slape, ale kopanec pride az po 1-2s.Neviem naco caka. Ale je to len ak je teplo. Doobeda sa mi to neprejavuje. Teda zatial. Ake dlhe oneskorenie mas ty ?

    PP moc neresetujem, este stale preverujem ako presne ukazuje a vychadza, ze ukazuje zanedbatelne viac, ako je real. Len naposledy mi precapovalo a nafta skoncila na zemy. Nevyplo mi pistol. Skoro ma roztrhlo od zlosti. Auto a nohavice zas..ne od nafty. Mozno sa mi to zda, ale mam pocit, ze mi PP ukazuje mensie KM na ako predosle auto na konkretnych trasach. Tiez to chcem preverit na dialnici.

    Inak som vcelku spokojnejsi a spokojnejsi, az na tu dieru. Ta ma celkom nastvala, lebo je hodne vyrazna, neprijemna a degraduje dobre dynamicke vlastnosti. Dufam po 6tkm sa to zlepsi. Alebo budem chladit uto v chladnicke pred kazdou jazdou :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.09  17:55

    « Re: prvych 1200km s 1.5 dCI 78 kW

    ak ides po obchvatoch(cast Dolnozemskej ma uz 70ku), dialnicny usek(90ku) a mas spravne zaradene tak mne to riadne stiahne metsku spotrebu. Ked nie su zapchy tak mi priemernu mestsku spotrebu stiahne pod 6 l(lebo obchvaty maju u mna iba maly km podiel na mestskej spotrebe a vychadzam vyssej pociatocnej priemerky co mam v meste)zalezi kolko si ale km najazdil po centre a aky podiel je po obchvate.

    Skus resetnut PP(palubny pocitac) pri jazde po obchvate a pozoruj novu kratkodobu priemernu spotrebu a potom ako sa pomaly zvacsuje ked ides do mesta...
    Zaklad je mat lahku nohu, akcelerovat pomalsie, podla moznosti predvidat a nepridavat ked bude brzdit, umelo mozes znizit vykazovanu spotrebu brzdenim motorom ale to je sporne, drz otacky pri jazde medzi 1800-2500 ale nepodtacaj motor zbytocne na vyssich stupnoch. Vyrobca tusim pise, ze motor ma mat parametre po odjazdeni 6 tisic km takze skor to nebude pravdepodobne neskor. Pri studenom motore nechod do otacok, mierne pridavaj. Po dynamickej jazde alebo po kazdej nechaj turbo ochladit na volnobehu aspon 1-2 minuty pred vypnutim motora atd atd atd.

    Ber do uvahy az dlhodobejsiu meranu spotrebu nie po 50km co je velmi zavisle od situacie aka pri najazdeni tych 50 km bola.
    Ja meriam zvlast spotrebu v meste a zvlast mimo mesta(nulujem PP) takze mam prehlad.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.09  17:37

    « 1,5dCi 78kW podareny motor

    uz som nejaky ten rok nebol ani neviem ci su tu este moje siahlodlhe prispevky .... Vtedy som tiez ako novy majitel pisal kazdy poznatok, otacky spotreby, finty apod. :-)

    Mozno trochu off topic:
    Teraz som kupoval zene auto. Ja som sice dieselak, vyrastol som na TDickach a teraz na CRkach. Chcel som nieco zive, nejaky vykonny malolitrazny benzinacik do mesta. Hovorim si, KIA Ceed 77kW to by mohlo byt ono. Bol som na testovacej jazde a bol som sklamany ako to netahalo, ako po ubrati plynu otacky iba pozvolna klesali proste pri rychlejsom preradovani si to odnasali synchrony a spojka.
    Hovorim si toto nie. Tak hovorim si renault ma paradny motorcek 1,2TCE (maly benzinacik z nizkotlakym turbom) takze Clio s tym motorom ma paradnu krivku priebehu krutaku tak hura na jazdu. Clio s tym motorom nemali tak podho na testovacku do Renault twingo GT.
    To Vam poviem to bola raketa, male lahke auticko tahalo ako blaznive uz od 1900ot az do nemoty.Normalne to slo o trochu lepsie ako moj turbodieslik. Takze to je dobry motor(s Cliom bude mat horsie parametre).Testoval som este jedno auto(nechcem Vas nudit).

    proste chcel som tym povedat, ze sadol som si naspat do MII grandtour 1,5dCi 78kW a bol som spokojny. Fakt vydareny motor.
    Pokial nechodite iba kratke trasy ale sem tam ho aj prebehnete, pokial viete kedy setrit turbo a kedy mu mozete nalozit a pokial chcete blbnut ale nechcete mat pritom spotreby nad 10 l tak smelo to toho motora. Pokial ratate s tym, ze nad 140km/hod to nie je ziaden dravec a vyssie kubatury maju navrh ale v meste v otackach 2000 az 3500 to je selma dobre sprevodovana tak to za tu radost stoji. Ano je tu aj riziko, po 100 az 150 tisicoch km, ze odide turbo ale snazim sa turbo po pekelnej jazde chladit aby vydrzalo co najdlhsie.
    Proste mne vyhovuje, ze v beznych prevadzkovych otackach ma ten motor slusny tah a nemusim to tocit do nemoty pokial chcem mat dostatocnu pruznost a akceleraciu.
    Vyvoj ide dopredu ked uz 1.5ka je papierovo vykonnejsia ako 1,9 TDi a s rovnakym krutakom 240Nm. O speciatlitkach s biturbami alebo kombinacii mech.kompresor/turboduchadlo nehovorim to je cenovo niekde inde...

    Proste motor 1,5 dCi 78kW je aj usporny aj vykonny a to je to co som chcel. MegosIII gratulujem k vyberu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.09  17:05

    « spotreba

    MegosIII:
    Ked budes mat cez 10 tisic alebo lepsie cez 20tisic tak uz spotreba bude v pohode.
    Zalezi ake mas pneu, aky styl jazdy mas, ako tocis motor, ci klima/bez, ako akcelerujes a najma ako radis.
    Vies jazdit pod 4 l mimo mesta ale vies ist aj za 7.

    Mne napriklad flashli software v riadiacej jednotke v ramci zarucnej prehliadky a odvtedy som mal horsiu spotrebu a mam tzv. dieru v plyne pri specifickych otackach a stlacenom plyne co dovtedy(30tisic km nebolo). Nechcem spekulovat co "riesil" firmware update ale toto bol nezelany side efect. Necudoval by som sa keby som mal po update lepsie emisie :)))

    Velmi zalezi aj od dopravnej situacie. Najlepsie spotreby mam ked idem v beznadejne dlhej kolone kde nema vyznam predbiehat a iba sa veziem na 6ke 95km/hod (otacky ani nie 2000ot/min.). Vtedy som v pohode pod 4 litre/100km 3,7-3,8l/100km.
    Alebo siroke okresky tempomat 100km/hod. to je tiez super na spotrebu (motor ide pri 6ke skoro na volnobeh :))

    Ked blbnem s Poliakmi(ale iba s tymi co maju pud sebazachovy a tych je malo lebo jazdia ako prasata) tak musim drzat motor v otackach aby som mohol ihned vyrazit tak spotreba je nad 5 l.

    Fakt spotreba je nieco co sa tazko porovnava.
    Predtym som chodil do prace 14km trasu a teraz mozno 4km tak spotreba sla v zime riadne hore. Teraz som prezul gumy a nie su uz take kolony a zrazu parada.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.09  16:47

    « 1,5dCi 78kW 6kvalt MII

    MegosIII:
    Este mas auto v zabehu takze spotreba sa utrasie.
    Sice pravda je, ze prave pocas zabehu(vdaka discipline) som dosiahol spotreby, ktore sa tak casto uz potom neopakovali ...
    Ale s tym motorom sa da jazdit aj na spotrebu aj sportovne.

    Ja mam MII Grandtour rv2006 s tym motorom a som velmi spokojny. Dovtedy som jazdil s Fabiou 1,9 TDi 74kW a sem-tam s Fiestou 1,4TDCi. Takze viem porovnat.Davnejsie som o tom pisal rozsiahle prispevky.

    Ciste mesto:
    papierovo spotreba 5,7 v reali:
    V zime, na zimnych gumach, 14km do prace, BA kolony a desiatky krizovatiek 6,3-6,7 l/100km. Obvykle okolo 6,5.
    V lete na letnych gumach 5,8-6,3 l/100km. Obykle okolo 6 l.
    V zime kratke trasy do 5km 6,7-7l !

    Mimo mesta:
    Pri jazde na spotrebu na okreskach 3,8 - 4,2 l.
    Normalna jazda okresky 4,3-4,7 l.
    Sportova jazda 5,5 l.

    Dialnica mi kazi priemery pretoze aj so zaradenou 6kou chodievam 130-150km/hod. co navysi spotrebu.
    Casto jazdim trasu cez 300km(200km dialnice + ostatok okresky a obce) a spotreba sa pohybuje od 4,7 do 5,5 v zavislosti ako ma poliaci provokuju.
    Maxi spotrebu som mal 5,9 ked som sa ponahlal na firemnu akciu 200km od BA a fical som 170 a prudko akceleroval. Takze az pri sportovej jazde uvidis rozdiel v spotrebe medzi benzinakom a dieselom.
    Kratkodoby rekord v okamzitej spotrebe som mal v horach medzi Rakuskom a Slovinskom kde boli nenormalne stupania tak som obcas videl 19 l/100km.

    Momentalne mam na nom najazdenych 50 tisic km a spotreby meriam zvlast mesto a zvlast mimo mesta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.04.09  09:56

    « Re: 3200km

    Vlakno sledujem uz dlhsie.
    Nedalo mi teda a prihlasil som sa. Momentalne som cakatel. Auto ma byt dodane zaciatkom maja. Po R19, R Clio, R Megane II to bude dalsi "do rodiny". Pojde o motor 1,6 81 kW, vybava Dynamique + parkovacie senzory + asi aj tazne.
  • « 00 Reagovat !

    foto pogo26

    pogo26 13.04.09  21:39

    « Re: Re: prvych 1200km s 1.5 dCI 78 kW

    Nejvíc jezdím 10 km do práce a zpět. Na zajetí počítej tak 20 000 km, už si to nepamatuju. Mám už skoro 120 000 km. Projev se časem celkově zlepší. Když někoho vezu, nepozná, že je to nafta.
  • « 00 Reagovat !

    foto pogo26

    pogo26 13.04.09  21:31

    « Re: 3200km

    Já mám ten motor v M II a dlouhodobou spotřebu mám pod 4,5 l. Časem se pod 5 l určitě dostaneš.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…