Škoda Fabia (2002)
23.8.2009Škoda Fabia Combi 1.4MPi s alternativním pohonem CNG, dovoz z Itálie. Zatim je to celkem držák, velka výhoda je kvuli nadrzi CNG ze je to v kombajnu,…
Škoda Fabia Combi (dako)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
dako 29.08.09 21:25
« Re: Proč
Oficialni ceny prestaveb nevim, ale podle toho jak jednotlive firmy strileji ceny od 18.000 - 40.000,- u LPG, tak je jasne ze to zalezi podle vyrobce prestavby. Ja mam Landirenzo a jeto udajne nejlepsi vyrobce LPG/CNG prestaveb na svete.
A ted k tem objemum :): stale si stojim za svymy m3 :-) 1m3 zemniho plynu je plyn v nadobe 1x1x1m ovsem pri teplote 15 st. C a tlaku 101,325kPa cili neco malo pres 1 atm. Plyn je v nadrzi stlacen na 200atm.
Velikost nadrze v mem aute je 85l cili 0,85m3 do nehoz se vleze 12,5 - 14kg plynu coz je az 19m3 plynu. To neurcite rozmezi je totiz dano teplotou plynu v nadrzi, cili cim nizsi teplota tim vetsi hmotnost plynu se vejde dos tejneho objemu pri stejnem tlaku, ten je v dobe plneni 200atm. Staci si poradne precist muj clanek.
Predstavte si, ze na tuhle nadrz najedu po meste 290km a po dalnici 320km, a ve svem okoli (do 50km) mam dve CNG stanice, Ostrava-Privoz a Frydek Mistek, na podzim mi pribyde dalsi, ve Vitkovicich. LPG je levnejsi? Neberu vam to. -
Ronault. 29.08.09 14:37
« Re: Re: Proč
Myslím si, že v tom máš/máme bordel. Ceny jsou udávané v m3, spotřeba zase v litrech atd.
Oficiálně to je tak, že náklady na provoz jsou pak o něco malinko levnější než na LPG, prý to dělalo jako bys měl palivo za 8 Kč/l, tuším teĎ to tak do 10 korun bude, což dělá provoz na CNG levnější než na LPG. Kolik ale stojí přestavba to netuším.
U karburátorových LPG (dneska už takové auto nechat přestavovat je blbost, to jsou už stará auta - já to s tím koupil) stojí přestavka 11 000, u stříkaček kolem 16-20 000 Kč, pokud chceš nejlepší bolbu a tudíž sekvenční vstřikování u kterého nepoznáš prý rozdíl ve výkonu a spotřebě, tak to tě výjde tak na 30 000 (HTP) - 40 000 Kč. Ceny jdou pořád dolů. U CNG jsem jen našel, že přestavba se pohybuje v rozmezí 20-60 000 Kč, nic víc.
LPG má tu výhodu, že čerpaček je hodně, někdy mám pocit, že už i skoro jak benzínek. V zahraničí je jich taky dostatek. SK má dokonce plyn v přepočtu za 8,50 Kč!, v Polsku za 10,20 Kč, v Rakousku to moc nefrčí, ale jedna strategická je na 105.km od Vídně na dálnici směr Graz. V Itálii je jich požehnaně, v HR taky... jak je to s CNG, to nevím.
U nás se ceny LPG pohybují od 9,60 Kč/l (tam beru často) po 13,50 Kč/l.
Takže já bych zatím z důvodu praktičnosti zůstal u LPG, ale pokud jsou lidi a hlavně firmy, co jezdí jen po krajském městě, tak se jim vyplatí jezdit na CNG.
Jo a na závěr: LPG a CNG neplatí ekopoplatek při přepisu staršího auta. Aspoň něco. -
TurboKluk(smazat hodnoceni) 29.08.09 12:02
« Re: Proč
Byl bys tak hodný a poslal mi nejake ofi. ceny cng, co já vim tak lpg vyjde kolem 12kč zatim co cng cca 21kč, takže se provozni nakladý srovnaji až když spotřeba bude skoro 100% vetší na lpg.
A ted počítej už od oka je ten tvuj vypočet s 10procenty blbě.
Za prve: Možná se mýlim ale asi bys tam měl mit dm3 protože pokud ti to žere 6,2m3 na 100km tal mas asi velkou nadrž,co?
Počítam cca 1.8x1.8x1.8.
Nedavno bzl v světě motorů test caddyho na cng a nejvetsi problem byl se sítí čerpacích stanic, a to testovali v italii tam maji lpg takřka všichni.
PLs kolik mas teda tankovacích míst v svem okoli do 50km a jaký mas dojezd na nadrž? (pouze cng.)
A zavěr lpg je levnější tak jako tak.
-
dako 26.08.09 11:36
« Re: Re: Proč
Nemas uplne pravdu co do ekvivalence paliva. CNG se neudava v litrech ale v kg. 1kg CNG = 1,4m3 zemniho plynu, 1l benzinu = 1m3 plynu, spotreba je zhruba srovnatelna, tolik kolik to bere benzinu, tolik si to vezme kubiku plynu. Vsimni si, muj prumer je 4,4kg/100km to je priblizne 6,2m3/100km tolik by to zhruba vzalo i benzinu. LPG by si to vzalo o cca 10% vice. A ted pocitej: 8l/100km LPG = 100,- k mym 4,4kg/100km = 101,-
LPG a CNG vychazi cenove stejne, u LPG jsou vysledky zkreslenejsi, auta na LPG maji vetsinou podstatne vyzsi spotrebu a je hodne zavisla na kvalite LPG (a ta je opravdu v CR ruzna, stejne jako benzin a nafta, co si budem povidat), na zemnim plyne toho moc znehodnotit nelze, snad jedine ze bys ho michal se vzduchem, coz je naprosty nesmysl. Jedinym dodavatelem je RWE a ten take jako jediny CNG prodava, kdezto LPG, benzin, naftu prodava dnes kdekdo, velke pumpy si malokdy neco lajznou, u male pumpy je to temer pravidlo.
Opravdu je mnoho duvodu proc jezdit na CNG. -
TurboKluk(smazat hodnoceni) 25.08.09 23:46
« Re: Proč
NO u mě by pro lpg mluvila hlavně cena paliva a jeho dostupnost.
Subaru děla originalni přestavby na plyn.
S perspektivotou mas pravdu lpg je vyrobeno z ropy, takže jednou dojde ale porč se z toho strachovat již ted a platit 21kč za lilr cng když 1l lpg vyjde 11kč. -
dako 25.08.09 09:59
« Re: Proč
Stejna otazka muze byt proc lpg a ne CNG. Zemni plyn ma podle meho nazoru vetsi perpektivu nez lpg, vzhledem k tomu, ze auta na CNG se uz vyrabeji v automobilkach. Proc treba nevyrabeji auta i na lpg? Jenom dodam, ze auto jsem jiz s timto systemem koupil a vzhledem k cene auta, byl uz jaksi "v cene". Prestavbu na CNG bych si jinak asi dlouho rozmyslel, vzhledem k cene. -
Kubyyyk 23.08.09 22:07
« Re: Tohle
Já jsem s CNGčkem jezdil asi měsíc, když jsem brigádničil v DHL. Rozbil se nám náš ropák Opel Combo 1,7 CDTi, tak nás strčili Combo CNG, myslím že jednašestka. V životě jsem neřídil línější auto!!!!!! Měl jsem pocit, jak bych za sebou vláčel na laně ještě jedno auto, hrůůůza >:D -
Special-line 23.08.09 22:02
« Tohle
mě ale extrémně zajímá. Napiš prosím o tom autě co nejvíc. Hlavně provedený úpravy, o tom jak se chová motor, jak to cenově vychází + nějaký fotky atd. Auto na CNG jsem ještě neviděl (krom autobusů Tedom u nás) a ani jsem nečetl zátím zádnou zkušenost majitele takového vozidla. ;-)
Aspoň s tím mým, který sice hodně žere, ale beru často za 9,60/l.
Ještě, že jsem tak smělý, se zeptám... tys to s CNG koupil, čili, o kolik byla ta Fabia dražší než normální benzín?