Škoda Fabia (2002)
23.8.2009Škoda Fabia Combi 1.4MPi s alternativním pohonem CNG, dovoz z Itálie. Zatim je to celkem držák, velka výhoda je kvuli nadrzi CNG ze je to v kombajnu,…
Škoda Fabia Combi (dako)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Tohle 23.08.2009 22:02 Special-line
-
Proč 24.08.2009 23:10
TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Proč 25.08.2009 09:59
dako
-
Re: Proč 25.08.2009 23:46
TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Re: Proč 26.08.2009 11:36
dako
- Re: Proč 29.08.2009 12:02 TurboKluk(smazat hodnoceni)
-
Re: Re: Proč 26.08.2009 11:36
dako
-
Re: Proč 25.08.2009 23:46
TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Proč 26.08.2009 13:10 Johnny_P
-
Re: Proč 25.08.2009 09:59
dako
-
Special-line 23.08.2009 22:02
Tohle
mě ale extrémně zajímá. Napiš prosím o tom autě co nejvíc. Hlavně provedený úpravy, o tom jak se chová motor, jak to cenově vychází + nějaký fotky atd. Auto na CNG jsem ještě neviděl (krom autobusů Tedom u nás) a ani jsem nečetl zátím zádnou zkušenost majitele takového vozidla. ;-)-
Kubyyyk 23.08.2009 22:07
« Re: Tohle
Já jsem s CNGčkem jezdil asi měsíc, když jsem brigádničil v DHL. Rozbil se nám náš ropák Opel Combo 1,7 CDTi, tak nás strčili Combo CNG, myslím že jednašestka. V životě jsem neřídil línější auto!!!!!! Měl jsem pocit, jak bych za sebou vláčel na laně ještě jedno auto, hrůůůza >:D -
-
-
-
dako 25.08.2009 09:59
« Re: Proč
Stejna otazka muze byt proc lpg a ne CNG. Zemni plyn ma podle meho nazoru vetsi perpektivu nez lpg, vzhledem k tomu, ze auta na CNG se uz vyrabeji v automobilkach. Proc treba nevyrabeji auta i na lpg? Jenom dodam, ze auto jsem jiz s timto systemem koupil a vzhledem k cene auta, byl uz jaksi "v cene". Prestavbu na CNG bych si jinak asi dlouho rozmyslel, vzhledem k cene.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 25.08.2009 23:46
« Re: Proč
NO u mě by pro lpg mluvila hlavně cena paliva a jeho dostupnost.
Subaru děla originalni přestavby na plyn.
S perspektivotou mas pravdu lpg je vyrobeno z ropy, takže jednou dojde ale porč se z toho strachovat již ted a platit 21kč za lilr cng když 1l lpg vyjde 11kč.-
dako 26.08.2009 11:36
« Re: Re: Proč
Nemas uplne pravdu co do ekvivalence paliva. CNG se neudava v litrech ale v kg. 1kg CNG = 1,4m3 zemniho plynu, 1l benzinu = 1m3 plynu, spotreba je zhruba srovnatelna, tolik kolik to bere benzinu, tolik si to vezme kubiku plynu. Vsimni si, muj prumer je 4,4kg/100km to je priblizne 6,2m3/100km tolik by to zhruba vzalo i benzinu. LPG by si to vzalo o cca 10% vice. A ted pocitej: 8l/100km LPG = 100,- k mym 4,4kg/100km = 101,-
LPG a CNG vychazi cenove stejne, u LPG jsou vysledky zkreslenejsi, auta na LPG maji vetsinou podstatne vyzsi spotrebu a je hodne zavisla na kvalite LPG (a ta je opravdu v CR ruzna, stejne jako benzin a nafta, co si budem povidat), na zemnim plyne toho moc znehodnotit nelze, snad jedine ze bys ho michal se vzduchem, coz je naprosty nesmysl. Jedinym dodavatelem je RWE a ten take jako jediny CNG prodava, kdezto LPG, benzin, naftu prodava dnes kdekdo, velke pumpy si malokdy neco lajznou, u male pumpy je to temer pravidlo.
Opravdu je mnoho duvodu proc jezdit na CNG.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 29.08.2009 12:02
« Re: Proč
Byl bys tak hodný a poslal mi nejake ofi. ceny cng, co já vim tak lpg vyjde kolem 12kč zatim co cng cca 21kč, takže se provozni nakladý srovnaji až když spotřeba bude skoro 100% vetší na lpg.
A ted počítej už od oka je ten tvuj vypočet s 10procenty blbě.
Za prve: Možná se mýlim ale asi bys tam měl mit dm3 protože pokud ti to žere 6,2m3 na 100km tal mas asi velkou nadrž,co?
Počítam cca 1.8x1.8x1.8.
Nedavno bzl v světě motorů test caddyho na cng a nejvetsi problem byl se sítí čerpacích stanic, a to testovali v italii tam maji lpg takřka všichni.
PLs kolik mas teda tankovacích míst v svem okoli do 50km a jaký mas dojezd na nadrž? (pouze cng.)
A zavěr lpg je levnější tak jako tak.
-
Ronault. 29.08.2009 14:37
« Re: Re: Proč
Myslím si, že v tom máš/máme bordel. Ceny jsou udávané v m3, spotřeba zase v litrech atd.
Oficiálně to je tak, že náklady na provoz jsou pak o něco malinko levnější než na LPG, prý to dělalo jako bys měl palivo za 8 Kč/l, tuším teĎ to tak do 10 korun bude, což dělá provoz na CNG levnější než na LPG. Kolik ale stojí přestavba to netuším.
U karburátorových LPG (dneska už takové auto nechat přestavovat je blbost, to jsou už stará auta - já to s tím koupil) stojí přestavka 11 000, u stříkaček kolem 16-20 000 Kč, pokud chceš nejlepší bolbu a tudíž sekvenční vstřikování u kterého nepoznáš prý rozdíl ve výkonu a spotřebě, tak to tě výjde tak na 30 000 (HTP) - 40 000 Kč. Ceny jdou pořád dolů. U CNG jsem jen našel, že přestavba se pohybuje v rozmezí 20-60 000 Kč, nic víc.
LPG má tu výhodu, že čerpaček je hodně, někdy mám pocit, že už i skoro jak benzínek. V zahraničí je jich taky dostatek. SK má dokonce plyn v přepočtu za 8,50 Kč!, v Polsku za 10,20 Kč, v Rakousku to moc nefrčí, ale jedna strategická je na 105.km od Vídně na dálnici směr Graz. V Itálii je jich požehnaně, v HR taky... jak je to s CNG, to nevím.
U nás se ceny LPG pohybují od 9,60 Kč/l (tam beru často) po 13,50 Kč/l.
Takže já bych zatím z důvodu praktičnosti zůstal u LPG, ale pokud jsou lidi a hlavně firmy, co jezdí jen po krajském městě, tak se jim vyplatí jezdit na CNG.
Jo a na závěr: LPG a CNG neplatí ekopoplatek při přepisu staršího auta. Aspoň něco. -
dako 29.08.2009 21:25
« Re: Proč
Oficialni ceny prestaveb nevim, ale podle toho jak jednotlive firmy strileji ceny od 18.000 - 40.000,- u LPG, tak je jasne ze to zalezi podle vyrobce prestavby. Ja mam Landirenzo a jeto udajne nejlepsi vyrobce LPG/CNG prestaveb na svete.
A ted k tem objemum :): stale si stojim za svymy m3 :-) 1m3 zemniho plynu je plyn v nadobe 1x1x1m ovsem pri teplote 15 st. C a tlaku 101,325kPa cili neco malo pres 1 atm. Plyn je v nadrzi stlacen na 200atm.
Velikost nadrze v mem aute je 85l cili 0,85m3 do nehoz se vleze 12,5 - 14kg plynu coz je az 19m3 plynu. To neurcite rozmezi je totiz dano teplotou plynu v nadrzi, cili cim nizsi teplota tim vetsi hmotnost plynu se vejde dos tejneho objemu pri stejnem tlaku, ten je v dobe plneni 200atm. Staci si poradne precist muj clanek.
Predstavte si, ze na tuhle nadrz najedu po meste 290km a po dalnici 320km, a ve svem okoli (do 50km) mam dve CNG stanice, Ostrava-Privoz a Frydek Mistek, na podzim mi pribyde dalsi, ve Vitkovicich. LPG je levnejsi? Neberu vam to.-
-
-
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 30.08.2009 21:20
« Re: Proč
Dako mam auto žere 8litru na LPG cena lpg 9kč, na 100km stojí 72kč.
Kolik stoji 100km na cng se spotřebou 7,2litru na 100km.
0,8 je tech tvých 10%, nehlede na to vicebodove vstřikovani.
a ten dojezd na nadrž 300km nevím nevím, samozřejmě ti to asi stačí.
A pro me jsou dve stanice v 50km malo nehlede na to že pokud jedu dal musim si předem najit stanice a jet podle nich.
Mě vyjde 100Km cca 130kč >:-[] >:-[] >:-[]-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 30.08.2009 22:23
« Re: Proč
Co to je že to žere 8??? Tak snad jake koli auto do 2.0 benzin.
ok tak ne 9 ale třeba 11kč.
100km stoji 88kč.
-
Ronault. 30.08.2009 22:26
« Re: Re: Proč
8 benzínu, to je možné, plus objektivně ti LPG mímo sekvenci přidá litr až litr a půl. Laguna 1,6 16V žere otci po městě a okolí 10l LPG, benzínu by brala tak 8.
Já jen, jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jen hádáš. CNG je totiž prý stále levnější, jen to pokrytí... navíc na zimu LPG zdráhne o tak 2-3 koruny, opak kolísání cen benzínu, kdy je benzín levnější v zimě.-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 30.08.2009 22:47
« Re: Proč
ronault super cisla takže na lpg 10litru cena lpg 11kč. 100Km 110kč.
Pokud by žral cng stejne jak benzinu tak 8litru cena cng v přepočtu na l asi 15kč, kg 24kč, ted je asi levnejsi ale nechce se mi přepočítavat. Tak 100km 120kč.
Cena nepatrně vyšší navic MALO STANIC, ŽALOSTNĚ MALO STANIC, DRAHA PŘESTAVBA, PODLE RONAULTA.
Počty jsou bez sekvenčního vstřikovani pokud by to na plyn žralo taky 8 je jasne co volit.
NIkoho nenapadam jen diskutuji a jsem rad že je zde tento vuz protože dalsi planuji na lpg či cng, takže každe info plus :yes: :yes: :yes:-
dako 31.08.2009 08:39
« Re: Re: Proč
Asi tak, pokud bych ted prestavoval nejake auto, asi bych take volil LPG (kvuli ceny prestavby-pokud by tam byl velky rozdil), ale i tak je CNG perspektivnejsi, to ze dneska je stanic malo, nejak se zacit musi a rozvoj je celkem rychly, behem 4let se otevrelo 15 stanic a do konce tohoto roku se maji otevrit dalsich 5, pokud to tak pujde dal, tak do konce roku 2010 bude CNG plnicka v kazdem okresnim meste a to uz si myslim ze je dostacujici. Vyhoda CNG je i v tom, ze plnit auto se da (samozrejme vhodnym kompresorem) z bezne plynove pripojky. Jedine co je zas hazenim klacku pod nohy CNG je zas rozhodnuti EU, ze od roku 2012 se zacne uplatnovat spotrebni dan na CNG (sice mala ale bude), dalsi klacek je marze CNG stanic, ktera je ted az 7kc na 1kg CNG
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-