Suzuki Grand Vitara (2007)
10.10.2009Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-)) Vůz jsem koupil…
Suzuki Grand Vitara (d.a.m.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
d.a.m. 22.02.10 15:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Jasný, abys mě nepochopil špatně - já proti koncernu nemám vůbec nic, sám jsem měl podobný auto jako Ty a vzpomínám jen v dobrým.
V práci občas řídím taky Tranďáka 2,5 a je to parádní auto, takže nemám důvod na VW pindat.
Je to dobrá značka! :yes: -
"-- skrytý --" 22.02.10 15:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Já zas koukal, jak rozebírali VW T5 2.5 TDI s automatem. Na těch brzdách v převodovce byly ještě téměř neporušený potisky z výroby, a u motoru (válce a písty) nenaměřili žádnou odchylku od nového auta :-) -
"-- skrytý --" 22.02.10 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
M2T do nafty? Výrobce to zakazuje, ale technicky ublížit by to nemělo. Je otázka, co to dělá s katalyzátorem. Existuje taky možnost, že ty zvaginované biosložky v palivu ten 2T-olej naruší (nebo obráceně).
Když mi výrobce řekne "nic do tý nafty nelej," tak tam do toho nic přilejvat nebudu ;-)
42 000? To je nový auto. Eště aby něco nasvědčovalo, že se odporoučí :-)
Nic zvláštního. Netankuj levnou naftu, nešlap na to za studena a po zátěži ho nech chvilku vyběhnout. Pravidelně olej a filtry. Toť vše. -
d.a.m. 22.02.10 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Jo, ještě mám doma schovaný číslo Auto Bildu, kde měli tohle auto v parádě na 100tis. km.
Dávali tomu kouř, jezdili v terénu, tahali přívěsy, zkrátka - chtěli to auto zničit >:-[]
Neposralo se na něm nic... :yes: :yes:
Vlastně jo - kuna překousala kabely >:D
Jinak jim to fungovalo výborně.
Mám ten časák uloženej jak nějakou tajnou zprávu od BISu >:-[] -
d.a.m. 22.02.10 14:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Děkuju moc za info!
Jak píšeš vejš, mělo by tohle turbo bejt v pohodě.
Co říkáš na to přilejvání M2T do nafty?
A je ještě něco, na co bych si měl dát bacha?
Teď mám najeto cca 42tis. (máme na couračky ještě staršího swifta, takže Vitaru beru jen na delší tratě a samozřejmě do terénu >:-[] ), a zatím fakt nic nenasvědčuje tomu, že by mi mělo cokoliv říct sbohem!
Jen se snažím Tě co nejvíc vytěžit, protože očividně víš, co říkáš :yes:
V čem by tedy mohl bejt ještě zakopanej pes, prosím Tě? -
"-- skrytý --" 22.02.10 14:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Turbo máš podle všeho Garrett GT1749V.
Palivo: Ne, to neni pocit, to tak je :-)
Já akorát vypozoroval, že u nás mi to jede nejlíp s OMV. Vlastnostmi se to velice blíží německým palivům. Verva, V-Power apod. mojemu nechutnají (řve a žere).
Tatíkova Ibizka se stejným motorem se chová taky tak, a Němec s Fábií se stejným motorem mi taky povidal, že se mu zdá, že to palivo od OMV má nějak lepčí kvalitu. Spíš ale asi nejvíc odpovídá tomu, na co je nastavené řízení motoru. -
d.a.m. 22.02.10 14:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Ten kód motoru je F9Q, zjistíš z toho něco?
Já se k motoru fakt chovám hezky (dochlazuju, nehoním to za studena, měním včas olej i filtry-max.15tis.km, snažím se tankovat jen tam, kde to má trošičku lepší jméno,...), tak si, možná bláhově, myslím, že mě nic špatnýho nepotká ;-)
K tomu tankování:
možná to je jen placebo efekt, ale když natankuju v Německu, nebo v Rakousku, mám pocit, že je motor mnohem klidnější a líp jede (?) :-| -
"-- skrytý --" 22.02.10 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Pokud jde o to turbo: Musíš si zjistit, jakej je tam typ motoru (bývá to uvedeno ve velkym techničáku). K tomu se dá dohledat, co konkrétně je tam za fabrikát. Tipuju buďto Garrett (dnes Honeywell) nebo Kühnle, Kopp & Kausch (dnes BorgWarner). Japonská IHI či Mitsubishi se v evropských autech vesměs nevyskytují. -
"-- skrytý --" 22.02.10 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Já řešim zplodiny z těch motorů. Tohle je spíš koníček a pokládám za vhodné vědět i něco širšího o tom kde, jak a proč ty věci vůbec vznikaji :-) Byl jsem na stáži u Mercedesu, ale přes sítě znám i lidi vod Volkswagena. Navíc naše rodina jezdí na VW už léta. Strejc by taky měl VW, ale jeho žena si vydupala Espace :-)
Pokud jde o TDI... Dřív jsem si taky myslel, že je to jeden a ten samej motor jenom nastavenej na různej výkon. Pak mi ale jedna dobrá duše strčila do ruky (pochopitelně pouze k nahlédnutí) konstrukční dokumentace :-) -
"-- skrytý --" 22.02.10 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)
Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)
Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)
Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.
No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.
Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením. -
d.a.m. 22.02.10 11:55
« Re: Re: Re: Re: Recenze
Díky za pochvalu!
No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(
S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
-problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
-dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
-nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
-jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.
K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[] -
"-- skrytý --" 22.02.10 08:31
« Re: Re: Re: Recenze
Čoveče Vitára se mi taky líbí. Už se těším, až Volkswagen schramstne i Suzuki :-)
Pokud jde o ten motor - s těmi problémy nebývají. Když nejede v Renaultu, tak je to proto, že se v tom autě celkově vysrala elektronika :-) A když už... VW = gut, Renault = merde ;-)
Pokud jde o terénní schopnosti... Co jezdím na houby, tak jsem viděl leccos. Dělníci se do míst, kde bych očekával jedině traktor či V3S, běžně dostanou i žigulem ;-) -
d.a.m. 21.02.10 21:01
« Re: Pořádný auto
No zrovna Ty máš co říkat!!! >:D
Máš totiž úplně parádní vůz, Subárka já mám tuze rád a velmi je respektuju!
Já vždycky říkám, že kdyby Vitara neexistovala, musel bych si jí vymyslet...a nebo koupit Subaru! :yes:
Super off i on road auta, hned jdu na Tvojí recenzi!
Drtivá většina turb má tlaková hydrodynamická ložiska. Tam je nutné zajistit, aby se turbo netočilo příliš rychle (trhal by se olejový film) a olej nesmí zuhelnatět. Jinak ta ložiska pracují téměř bez tření.