Díky za pochvalu!
No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(
S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
-problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
-dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
-nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
-jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.
K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[]