Diskuse

Suzuki Grand Vitara (2007)

10.10.2009

Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-)) Vůz jsem koupil…

 

Suzuki Grand Vitara (d.a.m.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Tohle spíš svědčí o tom, jaký obrovský skok za posledních 30 let udělala tribologie (věda o mazivech). Pokud je všechno ohřáté na provozní teplotu, tak je mechanické opotřebení víceméně zanedbatelné.

    Drtivá většina turb má tlaková hydrodynamická ložiska. Tam je nutné zajistit, aby se turbo netočilo příliš rychle (trhal by se olejový film) a olej nesmí zuhelnatět. Jinak ta ložiska pracují téměř bez tření.
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  15:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Jasný, abys mě nepochopil špatně - já proti koncernu nemám vůbec nic, sám jsem měl podobný auto jako Ty a vzpomínám jen v dobrým.
    V práci občas řídím taky Tranďáka 2,5 a je to parádní auto, takže nemám důvod na VW pindat.
    Je to dobrá značka! :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  15:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Nebudu :-) Akorát může trvat dýl, než zareaguju, protože příchod SZ není zrovna oznamován ohňostrojem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    JJ, tohle všechno dělám.

    Moc Ti děkuju za všechny informace, nebudu Tě zatím dál zdržovat.
    Kdyby mě něco trápilo, snad se nebudeš zlobit, když pošlu SZ ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  15:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Já zas koukal, jak rozebírali VW T5 2.5 TDI s automatem. Na těch brzdách v převodovce byly ještě téměř neporušený potisky z výroby, a u motoru (válce a písty) nenaměřili žádnou odchylku od nového auta :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  14:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    M2T do nafty? Výrobce to zakazuje, ale technicky ublížit by to nemělo. Je otázka, co to dělá s katalyzátorem. Existuje taky možnost, že ty zvaginované biosložky v palivu ten 2T-olej naruší (nebo obráceně).
    Když mi výrobce řekne "nic do tý nafty nelej," tak tam do toho nic přilejvat nebudu ;-)

    42 000? To je nový auto. Eště aby něco nasvědčovalo, že se odporoučí :-)
    Nic zvláštního. Netankuj levnou naftu, nešlap na to za studena a po zátěži ho nech chvilku vyběhnout. Pravidelně olej a filtry. Toť vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  14:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Jo, ještě mám doma schovaný číslo Auto Bildu, kde měli tohle auto v parádě na 100tis. km.
    Dávali tomu kouř, jezdili v terénu, tahali přívěsy, zkrátka - chtěli to auto zničit >:-[]

    Neposralo se na něm nic... :yes: :yes:

    Vlastně jo - kuna překousala kabely >:D
    Jinak jim to fungovalo výborně.
    Mám ten časák uloženej jak nějakou tajnou zprávu od BISu >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  14:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Děkuju moc za info!
    Jak píšeš vejš, mělo by tohle turbo bejt v pohodě.

    Co říkáš na to přilejvání M2T do nafty?
    A je ještě něco, na co bych si měl dát bacha?
    Teď mám najeto cca 42tis. (máme na couračky ještě staršího swifta, takže Vitaru beru jen na delší tratě a samozřejmě do terénu >:-[] ), a zatím fakt nic nenasvědčuje tomu, že by mi mělo cokoliv říct sbohem!
    Jen se snažím Tě co nejvíc vytěžit, protože očividně víš, co říkáš :yes:
    V čem by tedy mohl bejt ještě zakopanej pes, prosím Tě?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  14:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Turbo máš podle všeho Garrett GT1749V.

    Palivo: Ne, to neni pocit, to tak je :-)
    Já akorát vypozoroval, že u nás mi to jede nejlíp s OMV. Vlastnostmi se to velice blíží německým palivům. Verva, V-Power apod. mojemu nechutnají (řve a žere).

    Tatíkova Ibizka se stejným motorem se chová taky tak, a Němec s Fábií se stejným motorem mi taky povidal, že se mu zdá, že to palivo od OMV má nějak lepčí kvalitu. Spíš ale asi nejvíc odpovídá tomu, na co je nastavené řízení motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  14:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Ten kód motoru je F9Q, zjistíš z toho něco?

    Já se k motoru fakt chovám hezky (dochlazuju, nehoním to za studena, měním včas olej i filtry-max.15tis.km, snažím se tankovat jen tam, kde to má trošičku lepší jméno,...), tak si, možná bláhově, myslím, že mě nic špatnýho nepotká ;-)

    K tomu tankování:
    možná to je jen placebo efekt, ale když natankuju v Německu, nebo v Rakousku, mám pocit, že je motor mnohem klidnější a líp jede (?) :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  13:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VW

    Jo eště dodatek: Brácha si loni koupil Mégane II facelift 1.5 dCi 63 kW, takže další černá ovce :-)

    Jestli moje děti přitáhnou na dvůr něco jinýho než VAG, tak je vydědím!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  13:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Pokud jde o to turbo: Musíš si zjistit, jakej je tam typ motoru (bývá to uvedeno ve velkym techničáku). K tomu se dá dohledat, co konkrétně je tam za fabrikát. Tipuju buďto Garrett (dnes Honeywell) nebo Kühnle, Kopp & Kausch (dnes BorgWarner). Japonská IHI či Mitsubishi se v evropských autech vesměs nevyskytují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  13:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Já řešim zplodiny z těch motorů. Tohle je spíš koníček a pokládám za vhodné vědět i něco širšího o tom kde, jak a proč ty věci vůbec vznikaji :-) Byl jsem na stáži u Mercedesu, ale přes sítě znám i lidi vod Volkswagena. Navíc naše rodina jezdí na VW už léta. Strejc by taky měl VW, ale jeho žena si vydupala Espace :-)

    Pokud jde o TDI... Dřív jsem si taky myslel, že je to jeden a ten samej motor jenom nastavenej na různej výkon. Pak mi ale jedna dobrá duše strčila do ruky (pochopitelně pouze k nahlédnutí) konstrukční dokumentace :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  13:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Smekám klobouk nad Tvýma vědomostma!
    Je to jen koníček, nebo jsi z oboru?

    Jak zjistím, jaký turbo mám já? Dokážeš to zjistit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  12:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

    Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)

    Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)

    Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)

    Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.

    No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.

    Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením.
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 22.02.10  11:55

    « Re: Re: Re: Re: Recenze

    Díky za pochvalu!
    No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
    Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
    On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
    V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(

    S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
    -problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
    -dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
    -nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
    -jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.

    K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.10  08:31

    « Re: Re: Re: Recenze

    Čoveče Vitára se mi taky líbí. Už se těším, až Volkswagen schramstne i Suzuki :-)

    Pokud jde o ten motor - s těmi problémy nebývají. Když nejede v Renaultu, tak je to proto, že se v tom autě celkově vysrala elektronika :-) A když už... VW = gut, Renault = merde ;-)

    Pokud jde o terénní schopnosti... Co jezdím na houby, tak jsem viděl leccos. Dělníci se do míst, kde bych očekával jedině traktor či V3S, běžně dostanou i žigulem ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 21.02.10  21:01

    « Re: Pořádný auto

    No zrovna Ty máš co říkat!!! >:D
    Máš totiž úplně parádní vůz, Subárka já mám tuze rád a velmi je respektuju!
    Já vždycky říkám, že kdyby Vitara neexistovala, musel bych si jí vymyslet...a nebo koupit Subaru! :yes:
    Super off i on road auta, hned jdu na Tvojí recenzi!
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 21.02.10  20:47

    « Re: Re: Recenze

    Děkuju všem, chlapi! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 21.02.10  18:53

    « Re: Recenze

    taky 3x10 paráda ! :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…