Recenze

6 Majitel

Seat Tarraco 2.0 TDI 110kw

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Tarraco, foto 1 Seat Tarraco, foto 2 Seat Tarraco, foto 3 Seat Tarraco, foto 4 Seat Tarraco, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta terák Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 700 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Asi by bylo dobrý pár měsíců počkat a pak až něco vyplodit, jendže to nejde, musí to být teď, dokud má v sobě člověk ty emoce, to rozčílení a především živé srovnání s passatem B8. Pak už by se mě stejně nechtělo a k takovéhle těžce seriozní novinařině bych se už nedokopal. Také to sem dávám, protože zatím žádné jiné tarraco tu není a někdo se může třeba poučit z mých chyb...


Tedy, měl jsem několik let passata sedan B8 se stejným motorem - 2.0 tdi 110 kw a v poměrně slušné výbavě. (a ještě před tím mondeo) Das auto bylo výborné - rychlé, tiché, úsporné, pohledné, kvalitní, zvenku i uvnitř. Alespoň já to tak vnímám.
Mělo pouze 2 velké slabiny - malý nakládací otvor do kufru (sedan, že..) a pak klasickou bolístku B8 a sice na nekvalitní silnici hodně opravdu, hodně tvrdý, nekomfortní podvozek. (bez adaptivních tlumičů + 18 kola)

Tyto 2 věci + pocit, a je jedno jestli oprávněný, většího bezpečí, mě přiměly koupit si nové SUV. Výběr byl v podstatě Kožak=Kardiaq=Kodiaq, Tucson, Tiguan, nebo Tarraco. Ještě vlastně xc60, ale to bylo mimo mojí ligu.

Kožak si myslím, že super auto, ale je jich prostě moc, a už se mě okoukal. Normální Tigouš je malý, Tucson je za super peníze, ale také není největší, a když jsem v něm seděl a opravdu jsem si představil, že bych v tom měl pět let jezdit, tak mě to holt nějak nechytlo za srdíčko. Zkrátka nebyla tam ta chemie.
Proto se nakonec koupilo Tarraco, v podstatě takový šmrncovní Tiguan, který není ještě tak okoukaný, do toho jsem s tím tak šel.




Jsem trochu pesimista, tak je nutné brát to trochu s rezervou, ale jsem tu hlavně kvůli těm negativům, protože chvalozpěvů si můžete přečíst všude dost.
Takže seat- výbava excellance, nafta 110 kw, automat, 4x4. Do města super, ale pro mě jakožto svižně jezdícího člověka všude po celé ČR, je to opravdu na hranici snesitelnosti, spíš bych dokonce až řekl, že je to nedostatečný výkon. Prostě vám příjde, že když přidáte plyn, tak se auto prvně zeptá v Bruselu jestli může jet, a poté co se za pár vteřin vrátí odpověď se svolením, tak začně něco málo potit. Tak bych asi popsal reakci na přidání plynu.
Nejvíce je to poznat na dálnici, kdy zrychlování nad 120 Km/h je opravdu nedůstojné, minimálně v porovnání s kupní cenou. Takže do 120 to auto zhruba jede pěkně, ale pak už to trhač silnic fakt není.
Předjíždění v rychlosti nad 100 Km/h, ještě nedejbože dokopce, není úplně ten nejskvostnější zážitek.

To passat se stejným motorem byl opravdu co se týká zrychlení, reakce na plyn, tichosti projevu a spotřeby naprosto
někde jinde. Je až zarážející jak se ty auta jízdou liší, přičemž by měli být motorově velice podobné (s čímž jsem mylně počítal).
Spotřeba seatu je kolem 8 +-, to taky není úplně málo, s vw byla 6 při stejném stylu.


Co mě ale zaráží úplně nejvíce a je to ten nejpropastnější rozdíl mezi oběma auty je hluk motoru. Když jsem u vw jel běžně po okresce, měl jsem normálně puštěné rádio, tak o motoru jsem v nízkých otáčkách
téměř nevěděl. To španěl dole zní podobně jako sousedovýho bráchy zeťe v podnájmu kotelníkovi manželky syn, kterej má fakt hustej zánovní 50 let starej poctivej Zetor Crystal a já to moc dobře vim, protože nám
s tim pravidelně vozí brambory na dvůr!
Ne vážně, auto nemá ani 2000 Km najeto, takže se modlím, že si to ještě trochu sedne, až se více zajede, protože to klape fakt hodně nepříjemně. Opět ve srovnání s passatem, konkurencí nebo cenovkou auta. Nesrovnávám s 1.9 tdi. I když....



Vlastně, sakra, nestojí to nějak moc, dyť je to akorát vyšší, dražší a horší passat/superb, proč to stojí o tolik více...? Obecně mám s tou cenovkou trochu problém, spolu se stupidní politikou koncernu, tak třeba:
Jo tak ty sis koupil auto za mega panáčku, no jo, ale co to dneska je milion...takže ti tam lupnem tyčku pod kapotu místo plynovejch
vzpěr jak v Ladě, ahaa, jo ty by si za ty prachy ještě chtěl uzamykatelnou palubní přihrádku u spolujezdce, no smolík (beze srandy, nejde ani za příplatek).
Nebo, ty bys rád vyhřívanej volant když parkuješ venku v -10 stupních, nojo, to tak to máš blbý - nelze objednat!
Ty bys chtěl nějakou jinou barvu tapecírungu na stropě než tu krásnou pohřební černou, aby si tam děti nepřipadaly jak na návštěvě krematoria, bohužel neděláme.
A nebo vlastně jo, děláme a to řešení se jmenuje Tiguan a tím se odstraní vše výše uvedené...
Dále, prkotina ale nepotěší, klíček od auta vypadá jak od oktávky z roku 98 a přitom kodiaq ho může mít pěknej, no co to je za vejmysle toto..??!
Ale co, to nevadí, že nemůžeš mít výše uvedené, když ti zadarmo dáme super kúl promítání loga Tarraco led světlem pod zrcátkem při vystupování, což je ti vlastně úplně k ho....
A taky dostaneš super sportovní hranatej volant s libovým obšitím nějakým ostrým stehem, o kterej si rozrývám vnitřek palce. (to doufám že časem trochu změkne). No jo, pro krásu se musí trpět. Jo a pádla řazení jsou tu sice "zadáčo", ale ten plast ze kterýho jsou vyrobený, to je jako nějakej vtip...

Ten digitální kokpit snad nechci ani zmiňovat, protože který vemeno španělsko-německý vožralý dělalo tu grafiku...
Tak třeba stupnice tachometru má odstupňování rychlosti 60 KM/h, pak nic, pak nic, a pak až 100 KM/h. Takže víte, že jedete přesně zhruba něco mězi 60-100 KM/h, +-
Nebo, je tam na budíkách prostoru jak kráva, ale font zobrazení hodin a teploty má snad 3 milimetry! (a to vidím celkem slušně)
A to nemluvím o tom, že mě v noci neustále oslňuje i při nejnižším jasu. Jinak Velký středový display celkem ujde, grafika a funkčnost sice taky jak z casio hodinek z devadesátýhotřetího, ale jinak celkem OK.
Oslňování v noci bohužel opět velké, je opravdu hodně na očích.
Je tam funkce že do 10 sekund od doteku se zcela ztmaví - vypne. Super věc, ale po každém novém nastartování auta se tato volba v menu vždy změní a displej pak svítí pořád, proč proboha, komu tím prospějete, co..?!!


To mě ale dostává k věci která mě štve opravdu hodně, snad nejvíc. A to je právě ta nemožnost volby. (i třeba ten tmavý tepecírung, nebo uzamyketelná schránka, kterou jsem fakt využíval, když jsem vozil nějaké peníze atd., vlastně jsem ani nevěděl, že se auto bez toho ještě vyrábí, bral jsem to jako samozřejmost)
Mluvím ale o volbě teď z jiného pohledu a to je ovládání auta. Tam je asi nejjasněji vidět rozdíl mezi 5 let starým passatem a tarracem, jak se doba posunula, ale bylo to dobrým směrem??
Tady se mě zdá že mě pořád někdo hlídá, že mám pořád někoho za krkem. Že mě auto pořád kontroluje jak řídim, kecá mě do řízení. A to mě štve, štve
a štve. Zkrátka cítim se jak nevolník. Třeba dáte na sedadlo dozadu fakt těžkou krabici, auto začně pípat že se má ta krabice připoutat. Dále, mám nastartováno mám volič převodovky v režimu P a mám elektronickou brzdu zabržděnou, sedím vevnitř jako šofér a dovolím si otevřít dveře. Náhle auto na mě začně dost zběsile a nahlas pípat, co to jako dělám,
když mám nastartovaný motor. Já to ale vím sakra, nejsem úplnej dement, jenom se chci jít třeba vymočit, nebo si vzít od pani igelitku z lídlu.
Stejně tak kupříkladu nepotřebuju jak italové do auta alarm jestli mě v autě spí moje děti nebo nespí, nebo je tam zapomenu. Toto prostě vím, a pohlídám si to, a pokud ne, tak bych v první řadě neměl mít řidičák, nebo auto no a nebo děti...
Podobná věc je i s line asistentem, který mě neustále kecá do řízení tahá mě za volant a to i na okresce a je to hoodně nepříjemné, jasně lze vypnout, ale při dalším startu se opět sám aktivuje. Bože prooč. (a nebo jsem na to ještě nepřišel, takže brát s rezervou). Podobně je to třeba s tlačítkem start-stop systému, které je umístěno na naprosto hloupé místo za řadící páku,
kde ho nevidíte, asi abyste ho moc nemačkali a tím chránili Planetu.


Abych to shrnul, auto charakterizuje nemožnost volby a to různými způsoby, člověk jako zákazník i jako řidič je až na druhém místě.

No a dál mě pije krev několik samoúčelných uchyláren a designových a ergonomických přešlapů, jakožto některé dotykové tlačítka místo harwarových, černý strop, oslnující budíky atd, to už jsem vše zmiňoval.

Co mě také skutečně nakrklo, že po pár desítkách km od novoty jsem zjistil, že nejde čtecí lampička u řidiče a že mlhovka hlásí prasklou žárovku, i když svítí. Takže takto to sjelo už z linky. To tam sakra není alespoň nějaká základní výstupní kontrola kvality.
Jako je to prkotina, ale v rámci výše uvedeného a v rámci ceny auta to rozhodně nepotěší.



A teď už konečně ty radostnější věci:
Na Tarracu se mě líbí design karoserie (i když na fotkách vypadá lépe). Naproti tomu design interiéru vypadá o dost lépe ve skutečnosti než na fotkách.

Líbí se mě také: přesnost, strmost a tuhost řízení. Podvozek se v zatáčkách téměř nenaklání. To auto se řídí fakt téměř stejně jak passat. Má super odhlučněná kola, aerodynamický hluk velice nízký, až od 140 km/h to začíná být trochu horší než v pasatu.
Nemám adaptivní podvozek a mám 19 kola, takže múžu popsat pouze tento setup. Je to určitě pohodlnější měkčí a komfortnější než passat, ale čekal jsem ještě větší rozdíl. Doporučil bych tedy adaptivní podvozek + max ty 19 kola, ještě lépe třeba 18 kola, pak by to bylo asi opravdu super.

Také přední sedačky mě příjdou na suv dobré. Vyrovnají se téměř těm v tom passatu. Pozice za volantem velice dobrá i výhled z auta super. Prostornost celkově v interiéru i kufru výborná.



Shrnutí, ne nejsem blázen, ani mě není 85 let. Z auta jsem jen trochu v rozpacích. Něco je auto samotné, něco je moderní dobou ve které žijeme, EU atd... Lepší už to nebude. Važte si starších aut, ne vše nové je lepší. To asi platí obecně. Nesnáším když je funkčnost a ergonomie podřízena vzhledu ( a to u jakéhokoli produktu). A nesnáším podřizovat se politice VW a Bruselu na úkor spotřebitele. Kritika vychází z očekávání. Za 1 mil očekáváte velice dobré a do detailu promyšlené auto, holt to už dnes asi nejsou žádné peníze.... Proto tolik negativ. Nesrovnávám to s favoritem.
Jsou ale věci, které na 5 km dlouhé předváděcí jízdě fakt nepoznáte, proto částečně vznikl i tento blaf, abyste věděli na co si dát pozor.


A proč jsem si ho vlastně kupoval, zkrátka firemní rozhodnutí...

Koupil bych znovu? S výhradami asi ano, ALE 2 věci rozhodně jinak!:

Adaptivní podvozek + menší kola, a kdo nejezdí jen na chalupu a ve městě tak určitě 140 Kw motor a doufat, že po zajetí trochu ztichne.

PS: pokud bude nějaký dotaz ať už na tarraco nebo i passata, tak co vím, rád odpovím.







Silné stránky

vzhled, řízení, podvozek

Slabé stránky

hluk motoru!
vw politika
moderní asistenční systémy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žárovička

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobré

 


Další vozy značky Seat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6
provozní náklady
4
náhradní díly
4
výkon motoru
2
spotřeba
5
hlučnost motoru
2
kvalita sedadel
8
brzdy
5
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…