Chevrolet Corvette (2011)
17.1.2014koupeno nové, verze pro Evropu. pro pochopení některých narážek je lepší přečíst si recenzi mé 911 (in memoriam) Oproti obyčejné Corvettě C6 má…
Chevrolet Corvette (concorde)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
BaracudaJ 21.01.14 10:24
« Re: kulové čepy
Nechci konstruktéry nějak omlouvat, ale poloha čepu řízení na těhlici se nemůže hýbat libovolně. Vychází z nějaké navržené geometrie (Ackerman). To, že je v jeho blízkosti hřející kotouč, je věc delší...samozřejmě se to vše musí řešit současně. I tak mě to překvapuje, není to první generace auta co by vyvíjeli, ale tuším 6-stá. Stále je co zlepšovat ;-). Hoď sem fotku detailu toho čepu, díky. -
concorde 21.01.14 07:31
« kulové čepy
jak mám to auto rád, jednu věc vůbec nechápu. I když můj mechanik od Corvetty říká, že to není auto na okruh, určitě je to ale auto na sportovní jízdu. A až udělám fotku, pochopíte co soudruzi v Kentucky nedomysleli. Kulový čep řízení je cca necelý cm daleko od předního brzdového kotouče.
Takže když se brzdy hodně zahřejí, prachovka, která kryje čep se samozřejmě roztaví. Mechanik mne varoval už když jsem tam byl poprvé, že se mi to po okruhovém ježdění stane. A stalo se :-) .
Čepy jsem nakonec musel měnit celé, samotné prachovky nešly. (navíc asi je to lepší, ten čep mohl mít v sobě nečistoty a časem by začal klepat)
Je tam místo ten čep mít kousek dát, třeba až za krycím plechem kotoučů, ale oni si asi vyrábějí uměle zákazníky na servis a na díly....
P.S. dvě zadní gumy (30 tis Kč), mizí opravdu bleskově, když se jede ostře. Slicky jsem na autě ale nikdy neměl - právě pro to nepohodlné přezouvání a pípání.
tož tak na světě :-) -
-
concorde 20.01.14 22:49
« Re: Re: Tak já se ptám...
No u Charouze chodi ke kolum s takovym divnym udelatkem bezdratovym, nic do auta nestrka a jen pipa. No tak ci tak, uz je mi to putna. Rok a pul jsem si zazavodil, zjistil ze motorky na okruhu mne bavily vic a aute se na okruhu vic nici. A to mne dovedlo k rozhodnuti uz se na to vybodnout.
-
BaracudaJ 20.01.14 17:04
« Re: Tak já se ptám...
Řešením je si koupit diagnostiku (software), pak se připojíš kabelem přes diag. zásuvku a vše si nastavíš sám, čili i přihlásíš čidla ventilků.
Nemám s tím u Vette zkušenost, ale u mého kupéčka to tak funguje, také mám čidla tlaku ve ventilkách. Nemusím tedy do servisu, kamarád si diagnostiku koupil (má ji v noťasu) a vše co potřebuju, mi on nastaví, do autorizáku nemusím.
Určitě půjde přes DIA ty čidla tlaku odhlásit úplně, aby je auto stále nehledalo a dalo se jezdit bez nich. -
concorde 20.01.14 16:24
« Re: Tak já se ptám...
no je to tak, že Vette nemá kontrolu tlaku snímačem otáček ABS - což je relativně jednoduchý způsob zjištění stavu pneu. Má pod ventilkem čidlo a vysilač. A tady je kámen úrazu - čídlo se musí manuálně přes počítač přiřadit řidící jednotce, každé kolo zvlášť. Když měním kola - tedy i s čidly, tak jednotka ztratí kontakt se napípanými a hlásí xxx u tlaku pneu a v zatáčkách brzdí, protože se bojí, že řidič je *. Podzim a jaro mi nevadí zajet do servisu a nechat si přezutá kola napípat. Ale kdybych to samé měl absolvovat s koly obutými na slicky.... navíc bych na nich musel na okruh dojet a myslet na to, že na nich musím i odjet. (a nebo sehnat pípák a dělat to v boxu)
911 podržela více senzorů, takže kola jsem si mohl měnit dle vlastní libovůle. Řešení je přezouvat gumy na kolech kde jsou senzory napípané a nebo třeba jen měnit senzory... ale to už je divné.
A ano, všechny vette 6. generace mají senzory stejné. (i současné Camaro) -
Enthusiastic.driver 20.01.14 12:21
« Tak já se ptám...
O pár příspěvků výše píšeš ptejte se, tak já se ptám :-)
Zarazily mě ty senzory tlaku a problémy při přehazování kol. Chápu, že u Vette se s nějakou výměnou zimní/letní asi moc nepočítá, ale s výměnou běžné/okruové by se snad počítat mohlo.
Nejde to nějak obejít/odstranit/whatever? A Z06 to tak má taky? -
concorde 19.01.14 20:10
« Re: Jen LS3...
to ano, ale výkon i krouťák je stejný... a to mazání dává jistotu že při velkých géčkách v zatáčce, ale asi i při brždění a rozjezdech zajistí oleje dostatek tam kde má být. Je hezké, že si s tím takhle vyhráli. Ještě některé nedávné sportovnější Audiny s tím prý měly problém ....