Chevrolet Corvette (2011)
17.1.2014koupeno nové, verze pro Evropu. pro pochopení některých narážek je lepší přečíst si recenzi mé 911 (in memoriam) Oproti obyčejné Corvettě C6 má…
Chevrolet Corvette (concorde)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- :-) 17.01.2014 23:40 šmoula nešika
- Moc pěkná 18.01.2014 09:11 DawQa
- Corvette 18.01.2014 12:49 Dieselpower525
- Krása 18.01.2014 17:35 sshark
- Gratulace 18.01.2014 18:40 H.Karlik
- corvetka 18.01.2014 18:45 Toky1
- Nádhera 18.01.2014 19:39 Barrichello
- radnice LBC 19.01.2014 10:39 concorde
- Jen LS3... 19.01.2014 19:14 Franke
- Tak já se ptám... 20.01.2014 12:21 Enthusiastic.driver
- kulové čepy 21.01.2014 07:31 concorde
- Servis 21.01.2014 16:33 malcUm
- Motor 21.01.2014 23:35 poterienko
- Nordschleife 22.01.2014 08:46 Wiii
- Lbc 06.02.2014 22:19 vladimir111
- Výfuky 29.03.2014 17:55 Lada46
- moc pěkná 20.05.2014 23:12 nixx
- CORVETTE GRAND SPORT 24.10.2014 20:05 gresini
- Pozdrav 02.05.2015 23:41 Vette
- Gratulace 16.11.2018 12:44 šemík
-
-
Dieselpower525 18.01.2014 12:49
Corvette
:yes: Tak tomu hovorím náradie :yes:
Krása .... :-! Idem čítať znova >:D -
Barrichello 18.01.2014 19:39
Nádhera
krásná Corvettka, tak at ti dělá jen radost. A super recenze, krásně se četla :yes: -
-
Franke 19.01.2014 19:14
Jen LS3...
To není obyčejnej LS3 ze základní korvety. Ty máš v autě provedení s mazáním se suchou skříní.
Jinak super volba :yes:-
concorde 19.01.2014 20:10
« Re: Jen LS3...
to ano, ale výkon i krouťák je stejný... a to mazání dává jistotu že při velkých géčkách v zatáčce, ale asi i při brždění a rozjezdech zajistí oleje dostatek tam kde má být. Je hezké, že si s tím takhle vyhráli. Ještě některé nedávné sportovnější Audiny s tím prý měly problém ....
-
-
Enthusiastic.driver 20.01.2014 12:21
Tak já se ptám...
O pár příspěvků výše píšeš ptejte se, tak já se ptám :-)
Zarazily mě ty senzory tlaku a problémy při přehazování kol. Chápu, že u Vette se s nějakou výměnou zimní/letní asi moc nepočítá, ale s výměnou běžné/okruové by se snad počítat mohlo.
Nejde to nějak obejít/odstranit/whatever? A Z06 to tak má taky?-
concorde 20.01.2014 16:24
« Re: Tak já se ptám...
no je to tak, že Vette nemá kontrolu tlaku snímačem otáček ABS - což je relativně jednoduchý způsob zjištění stavu pneu. Má pod ventilkem čidlo a vysilač. A tady je kámen úrazu - čídlo se musí manuálně přes počítač přiřadit řidící jednotce, každé kolo zvlášť. Když měním kola - tedy i s čidly, tak jednotka ztratí kontakt se napípanými a hlásí xxx u tlaku pneu a v zatáčkách brzdí, protože se bojí, že řidič je *. Podzim a jaro mi nevadí zajet do servisu a nechat si přezutá kola napípat. Ale kdybych to samé měl absolvovat s koly obutými na slicky.... navíc bych na nich musel na okruh dojet a myslet na to, že na nich musím i odjet. (a nebo sehnat pípák a dělat to v boxu)
911 podržela více senzorů, takže kola jsem si mohl měnit dle vlastní libovůle. Řešení je přezouvat gumy na kolech kde jsou senzory napípané a nebo třeba jen měnit senzory... ale to už je divné.
A ano, všechny vette 6. generace mají senzory stejné. (i současné Camaro)-
BaracudaJ 20.01.2014 17:04
« Re: Tak já se ptám...
Řešením je si koupit diagnostiku (software), pak se připojíš kabelem přes diag. zásuvku a vše si nastavíš sám, čili i přihlásíš čidla ventilků.
Nemám s tím u Vette zkušenost, ale u mého kupéčka to tak funguje, také mám čidla tlaku ve ventilkách. Nemusím tedy do servisu, kamarád si diagnostiku koupil (má ji v noťasu) a vše co potřebuju, mi on nastaví, do autorizáku nemusím.
Určitě půjde přes DIA ty čidla tlaku odhlásit úplně, aby je auto stále nehledalo a dalo se jezdit bez nich.-
concorde 20.01.2014 22:49
« Re: Re: Tak já se ptám...
No u Charouze chodi ke kolum s takovym divnym udelatkem bezdratovym, nic do auta nestrka a jen pipa. No tak ci tak, uz je mi to putna. Rok a pul jsem si zazavodil, zjistil ze motorky na okruhu mne bavily vic a aute se na okruhu vic nici. A to mne dovedlo k rozhodnuti uz se na to vybodnout.
-
BaracudaJ 21.01.2014 00:08
« Re: Re: Re: Tak já se ptám...
jj tvé rozhodnutí chápu, auto dostává na frak. Sice to zvládne, ale potřebuje pravidelný servis a ty náklady jsou pak neúměrně vysoké. Už jen ty gumy a kolik toho vlastně vydrží, když jsou to nějaký lepidla...
Jinak auto je to krásný :-) :yes:
-
-
-
Ozzman 22.01.2014 13:55
« Re: Re: Tak já se ptám...
Úsměvné :-) Předně pochválim recenzi i auto... jednoznačně super i když za mě bych se přiklonil k té červené >:D
Přesně takhle fungovaly senzory na totálně nesportovní Laguně II. Pokaždé výměně kol znovu a znovu na diagnostiku. Jediný rozdíl byl, že auto nepřibrzďovalo, tam to není potřeba >:D . Já to neřešil a nechal na sebe přes zimu svítit výstražné trojúhelníky a kdovíjaké blbosti na obrazovce. Nejjednodušším řešením bylo zajet do neautorizovaného servisu a na diagnostice si nechat tuto funkco odstranit, ale u nového auta chápu problém se zárukou :-)
Hodně šťastných km! :-)
-
-
-
concorde 21.01.2014 07:31
kulové čepy
jak mám to auto rád, jednu věc vůbec nechápu. I když můj mechanik od Corvetty říká, že to není auto na okruh, určitě je to ale auto na sportovní jízdu. A až udělám fotku, pochopíte co soudruzi v Kentucky nedomysleli. Kulový čep řízení je cca necelý cm daleko od předního brzdového kotouče.
Takže když se brzdy hodně zahřejí, prachovka, která kryje čep se samozřejmě roztaví. Mechanik mne varoval už když jsem tam byl poprvé, že se mi to po okruhovém ježdění stane. A stalo se :-) .
Čepy jsem nakonec musel měnit celé, samotné prachovky nešly. (navíc asi je to lepší, ten čep mohl mít v sobě nečistoty a časem by začal klepat)
Je tam místo ten čep mít kousek dát, třeba až za krycím plechem kotoučů, ale oni si asi vyrábějí uměle zákazníky na servis a na díly....
P.S. dvě zadní gumy (30 tis Kč), mizí opravdu bleskově, když se jede ostře. Slicky jsem na autě ale nikdy neměl - právě pro to nepohodlné přezouvání a pípání.
tož tak na světě :-)-
BaracudaJ 21.01.2014 10:24
« Re: kulové čepy
Nechci konstruktéry nějak omlouvat, ale poloha čepu řízení na těhlici se nemůže hýbat libovolně. Vychází z nějaké navržené geometrie (Ackerman). To, že je v jeho blízkosti hřející kotouč, je věc delší...samozřejmě se to vše musí řešit současně. I tak mě to překvapuje, není to první generace auta co by vyvíjeli, ale tuším 6-stá. Stále je co zlepšovat ;-). Hoď sem fotku detailu toho čepu, díky.-
concorde 21.01.2014 15:06
« Re: Re: kulové čepy
já vím a hlavně díky tomu je moje řízení poměrně strmé. Kdyby řízení svíralo menší úhel, byť by se dostal čep dál od kotouče, musel bych víc točit kolečkem. Mohli třeba tu prachovku udělat z žáruvzdorné gumy, nebo nějaký azbestový obal...
fotil jsem, ale i při vytočeném kole to nevychází a sundávat ho nechci :-)
tak je tam aspoň fotka podvozku
-
-
-
malcUm 21.01.2014 16:33
Servis
Hezká recenze. Už asi dva měsíce o corvette špekuluju, ale pořád jsem se vymlouval, že jsem ji v reálu prakticky neviděl a hlavně nikde není žádná recenze a zkušenosti a bez toho se mi moc kupovat nechce.. Takže jsi mi nasadil zas o něco většího brouka do hlavy :-)
Už jsi řešil něco závažnějšího ohledně servisu? Co elektronika?
Díky!-
concorde 21.01.2014 17:54
« Re: Servis
no servis zatím jen běžné věci, nic závažného ale pořád je to nové auto se 40 tis km. A co se týče výběru auta, jasně že jsem frfal, zvlášť když jsem přesednul z 911. Ale ten interier opravdu není špatný a jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a navíc je nás méně než 911 ;-)
Dokud jsem s ní nezačal jezdit, považoval jsem to auto za druhou ligu, ale teď vím, že je to jen chybějícím marketingem na starém kontinentu a neznalostí.
Jediné co mě štve, je že mám servis až v Praze, což jsem ale u 911 měl taky, takže jsem si moc nepolepšil.....
-
-
poterienko 21.01.2014 23:35
Motor
Díky za doplnění popisu motoru. Jak jsem to dočetl, tak mne napadlo "Zas*ané TDI proč jsem nezval 3.2fsi" (ačkoli i ten tdi má pěknej zvuk) a dále začali choutky na laděný výfuk a čip. Závist :).-
concorde 22.01.2014 09:06
« Re: Motor
no TDI si člověk kupuje kvůli spotřebě a protože ho pak lépe jednou prodá. A je větší výběr. Já byl vždy benzínový, takže na výběr bylo vždy méně aut - většinou ale hezky vybavené a nebo jsem musel objednat nové a čekat.
když vyšla nová Q5, už jsem jí málem objednal s 3,2 FSI, ale nakonec jsem vzal skladovku 2.0 T a byl jsem spokojen.
Ještě před rokem jsem se bál, že naftu začnou cpát i do sportovních aut (nebo do letadel a to se už stalo) ale co teď čtu, jak už i nafťákům dochází, jak je to drahý špás - fitry, vstřiky, v mrazu nestartuje,... a benzíny už se spotřebou klesly ... tak třeba se to začne obracet k benzínu. Už proto, že jet za nafťákem, jakkoli moderním je utrpení. Mi to prostě smrdí, nemůžu si pomoct.
-
-
Wiii 22.01.2014 08:46
Nordschleife
Zdravim, moc pěkné auto ;-) Když jsem viděl před pár dny na fotkách novou Z06 2015, tak jsem se málem po*ral... neskutečně krásné auto ;-) Osobně jsem také vždy tíhnul spíše ke Corvette než k 911, takže úplně chápu tvůj výběr. Jen jsem se chtěl zeptat (jelikož jsem to nikde v recenzi nenašel), za kolik cca jezdíš Nordschleife? Zajímá mě případný tvůj rozdíl mezi turistickou jízdou za plného provozu čas BTG (Bridge to Gate) a uzavřeným okruhem při nějaké akci, kde je doprava podstatně nižší (ideálně také BTG) :-) Pokud to nechceš psát sem, pošli mi to kdyžtak prosím do soukromé zprávy. Děkuji a přeji hezký den!! ;-) :yes:-
concorde 22.01.2014 08:59
« Re: Nordschleife
ahoj. No Nordschleife jsem si měřil na stopkách a 8,52 ale bylo to jedno z prvních kol. Pak jsme jezdili s kolegou Camaristou a navzájem se natáčeli . A pak mi ostudně došel benzín. Stopoval jsem to od stejného místa do stejného místa na cílové rovince.(je zajímavé, že na xboxu ve Forze 4 to nedám líp a to se nemusím bát...samozřejmě se stejným autem)
Měli jsme štěstí, jel jsem tam s KSA a na okruhu byl pouze německý klub sportovních aut. A byl jsem tam jen jednou, je to šíleně drahá akce - cesta, ubytování, samotný okruh... .
Po nás kolem 17 hod se začaly dít strašné věci. Všechny příjezdové cesty na smyčku se ucpaly normálními zájemci o okruh, takže od orezlých Peugeotů 205 po Ford Galaxy plus motorky.. v tom bych nechtěl jezdit ani zadarmo. Ale je fakt, že oni jezdí pomalu a člověk je rychle předjede (pokud se tam nemotají po trati)
Obecně ale Brno i Most mám s Vette i s 911 pomalejší než s motorkou. Je pravda, že motorku na okruzích trénuju asi 5 let. :-) :-) :-)-
Wiii 22.01.2014 16:46
« Re: Re: Nordschleife
A video z natáčení nemáš? ;-) Co se týče benzínu, tak jsem jednou také málem nedojel. Respektive tři zatáčky před koncem mi v zatáčce auto zakuckalo a chcíplo. Ale po chvíli se zase benzín dostal do vedení, a tak jsem nastartoval a dojel až na benzínku >:D :-!
Jinak máš pravdu, je to drahá sranda, ale stojí to za to >:-[] :yes: 8:52 celé kolo v kuse jestli to chápu správně - takže po odečtu cca 25 vteřin rovinky rozjeté Vette je to cca 8:27 BTG...
Já tedy bohužel zatím na uzavřené trati nebyl, vždycky jen na turistických jízdách a to je občas solidní zácpa >:D :no: Ale občas o to větší zábava :-) potkáš tam občas i nějakého soupeře s kterým tě baví jet celé kolo. Třeba zde jsem tenhle rok jel za postavenou a vykuchanou E92 M3 (dojel jsem ji cca na 1:30) a to bylo docela zajímavé ;-) [odkaz] na rovnikách mi hrozně ulítával, ale zase mi tak trochu čistil trať >:D Sice to nebyl nejlepší čas, ale určitě nejzábavnější :yes:
Bohužel jsem to také tenhle rok na Nordschleife rozbil (v tom mám každopádně premiéru)... na Flugplatzu jsem šel za skokem moc brzy na brzdy a stáhlo mě to mimo trať na trávu a pak po otočce do pneumatik.. Ještě teď se auto opravuje, ale na příští sezónu bude ready ;-) :yes:
Já a motorky - nikdy jsem neměl ani chuť si dělat řidičák, takže ti k tomu nemám moc co říct >:D Každopádně na ringu bude auto vždycky rychlejší, to tak je :-) (pokud budeme rozumně srovnávat srovnatelné). jediné co mě napadá o motorkách, tak na ringu jsem už několikrát potkal týpka na motorce BMW z roku tak 85 (nevim přesně, nevyznam se v tom), a ten to tam neskutečně kropí a pneumatiky má široký jak dnešní horská kola >:D :yes: [odkaz] Z motorkářů na něj tam nemá nikdo a z aut jen ti rychlejší >:D-
-
woody-alien 06.02.2014 23:27
« Re: Re: Re: Nordschleife
wii: Moc hezký video. :yes: Ale ty woe, je tam provoz jak na magistrále... ;-)-
Wiii 07.02.2014 16:01
« Re: Nordschleife
To nekacáš Woody >:D Doprava je tam poslední dva roky otřesná, dřív to bylo lepší ;-)
Jinak to chroupání při řazení na 4ku - první den se mi utrhla celá lamela ze spojky (celý ten kruh se urval v nýtech) a abych dojel ven z trati, tak jsem tam potřeboval vrazit nějakou rychlost bez spojky... odnesl to synchron na 4ce :-( 8-s :no: Tady uz je spojka nová
-
-
-
-
-
vladimir111 06.02.2014 22:19
Lbc
Skvělá recenze na krásný auto. Tu garáž z obrazku znám, koukám tam na Corvettu vždy, když jdu okolo . Jinak motor ma nádhernej zvuk. ;-).
Nedávno jsi me pěkné tlačil v serpentynach na Horský. :-) -
Lada46 29.03.2014 17:55
Výfuky
Ahoj muc pekna Corvette :yes: chtěl bych se zeptat píšeš ze jsi dával ladaky, dával jsi komplet se svody nebo jen vymena zadních tlumičů a upravoval jsi řidiči jednotku?
Díky Lada -
-
gresini 24.10.2014 20:05
CORVETTE GRAND SPORT
Ahoj concorde,rád bych se s tebou a tvojí corvette setkal v Brně na okruhu a dal chvíli řeč,protože C6 GS je můj sen a rád bych si ji pořídil! Ten článek jsi napsal moc hezky a je naprosto vyčerpávající. Pokud můžeš,tak se ozvi-zdraví Gresini-
-
gresini 16.01.2016 15:58
« Re: Re: CORVETTE GRAND SPORT
Ahoj concorde,jak jsem Ti napsal před více než rokem,tak jsem se potom několikrát díval jestli jsi mi náhodou neodpověděl a když jsem nic nenašel,tak jsem to vypustil.Až dnes jsem sem náhodou znovu zabrousil a vidím,že jsi mi přece jen odepsal. Takže pokud pořád Tvoje nabídka platí,prosím ozvi se,rád přijedu,protože C6 GS je pořád, alespoň pro mě ta nejhezčí a nejrozumnější vette co kdy byla vyrobena!! Jen bych byl rád, kdyby se náš mini sraz uskutečnil (okruh Brno) aby bylo hezky,takže bych to rád nechal od května po září. Díky s pozdravem Gresini :-)
-
-
-
Vette 02.05.2015 23:41
Pozdrav
Ahoj,
po velmi dlho som sa vratil na MACZ a pozeram ze tu pribudla recenzia Corvette. Moja C4 to bola volakedy prva recenzia na Corvette, potom pribudla este zlta C6. Som rad, ze si ju aj ty uzivas. Mozno sa niekedy stretneme aj na nejakej Corvette akcii. Momentalne som uz C4 vymenil za Z06 ( fotka tu je len spolocna s Jporom a jeho S63AMG na titulke). Mam ju uz vyse roka a zatial maximalna spokojnost :-) Po precitani tvojej recenzie som zase zacal googlit vyfuky ;-)
Tiez som si pri tvojej recenzii uvedomil tie cidla na pneu. Kupil som si nahradnu sadu diskov na okruh, ale ak nefunguju snimace asi to bude zbytocne vymienat :-(
Novy volant je super. Skoda len ze sa neda vymenit ten stredovy plast na volante. S interierom som spokojny, ale ten stredovy plast volantu sa im nepodaril. Rovnaky nazor mam aj C7. Vsetko super, len ten zvlastny stredovy plast na volante sa mi napaci :-)
Jinak samozřejmě. :yes: