Kia Rio (2022)
14.9.2022V době, kdy jsou nové auta velice drahá a nedostupná a ojetiny jdou nahoru takovým způsobem, že je prodáte skoro s nulovou ztrátou a možná ještě na tom…
Kia Rio (chetoos)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 14.09.2022 20:15
motor
Pěkná recenze i foto. Rio v paketu GT line vypadá skvěle a dospěle. Jen úplně nesouhlasím že spárování slabé atmosféry a dlouhým manuálním pětikvaltem je zrovna dobrá zpráva. Škoda že v nabídce Ria se neobjevuje nový motor 1,5 DPi 81 Kw. Ten by se se šestikvaltem do GT line vyloženě hodil. -
Marekx 19.09.2022 01:47
Rio IV
Mám Rio od novoty r.v. 2020 výbava Exclusive, čili před posledním FL a velmi jsem si ho oblíbil právě pro svou jednoduchost, hodně povedené jízdní vlastnosti, spolehlivost a jako jediný vůz v segmentu už od základní výbavy dokáže spustit sedačku opravdu nízko, takže člověk nemá dojem, že v tom pořád sedí jako na barové stoličce. Vše v motoru perfektně přístupné a obzvlášť pochvala konstruktérům za vzniklou krásně rovnou odkládací plochu nad chladičem. Motorizace 1.2 je naprosto dostačující za předpokladu, že v tom jezdí max. 2 dospělí s normálně naloženým kufrem. Pokud si do toho sednou čtyři 100kg řízci a ještě sotva zavřou kufr, pak je motor opravdu slabý, tím spíše v terénu s převýšením. Samozřejmě je to atmoška, na což už nějak zájemci o nízkoobjemovou atmošku zapomínají a pak píšou plačky, že to nějak nejede. Pod 2000 ot/min. je to prostě mrtvola, tak to prostě je a musí se držet v otáčkách, pak jede velmi dobře. Třeba můj motor se ze začátku choval jako na gumě, později po správném zajetí citelně ožil a onen zpožděný gumový efekt zcela zmizel. Kdo mé Rio řídí si vždycky myslí, že se jedná o silnější motorizaci 1.4, takže se vyplatí motor dobře zajet a ideálně po 5tkm vyměnit olej a dávat pravidelně VIF a není potřeba si vůbec hrát na prémiová paliva, natož řešit jízdní režim vozu, zda město nebo dálnice. Průměrnou spotřebu mám dlouhodobě 5,2l/100km, dle tankování. Odhlučnění je opravdu velmi dobré, nicméně spíše kelímkový plast v podbězích dělá právě při nárazu kamínku onen nepříjemný zvuk, jinak nic slyšet není. Převodovka je zpřevodovaná také velmi dobře a motor nemá problém ani na pětku na dálnici tahat a ne pouze držet rychlost. Jinak souhlas se zbytkem recenze. Dotykáč mi do auta nesmí, takže proto prostřední výbava a hlavně na elektronech R15 je podvozek naprosto luxusní. 2x denně přejíždím dvoje koleje a s jiným svým vozem Subaru bych si to v takové rychlosti nedovolil, protože bych to cítil v celém voze. Rio to krásně přežehlí a hlavně ani při tomto ježdění žádné vůle, což třeba nový Frantíci mají s tímto obrovské problémy. Cena pneu na R15 a R17 je taky již někde jinde. Na Subaru jsem záměrně také přešel z R17 na R16 a je to znát jak komfortem jízdy, tak cenou za novou sadu pneu. Trochu slabinou jsou poněkud méně odolné přední kotouče a ponekud citelně se sjíždějí a to nejezdím stylem brzda/plyn. Naštěstí jsem ještě stihl verzi bez otravných asistentů a start/stop vyřešila vlastní instalace zpožďovacího relé, takže nemusím otrocky mačkat ani deaktivační tlačítko. A co mě opravdu u Ria zaskočilo je od prostřední výbavy velmi povedené ozvučení vozu na to, že to je tovární konfekce.