Diskuse

Citroën C4 (2011)

12.6.2011

Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s relativní novinkou na evropském trhu, Citroenem C4 druhé generace s benzínovou jedna šestkou VTi. Vozítko je…

 

Citroen C4 (bicak77)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 14.06.11  07:20

    « Re: C4

    Zdravím kolegu! :-)

    Na úvod jsem chtěl říct, že rozsah a postřehy v příspěvku odpovídají plnohodnotné recenzi na MACZ, stálo by za to přidat fotky a je to ;-)

    Co se týká ran od podvozku, je třeba se s tím smířit. Není to "vada" jednoho kusu, ale konstrukční věc. Zvlášť Vámi zmiňované železniční přejezdy, spáry a díry přes celou vozovku. Tady totiž auto najede na nerovnost oběma kolama naráz a s tím si prostě podvozek neumí poradit. Velikost díry atd. se někdy špatně z auta odhaduje, kolikrát zatnu zuby a čekám ránu a ono nic. Jindy mě zase zpětně překvapí velikost projeté díry...Takže nezoufejte, nejste v tom sám ;-)

    Zvuky z přístrojovky jsem zatím nezaznamenal, tu trojku prověřím, až pojedu do práce.

    Na chybějící teploměr chladící kapaliny jsem úplně v recenzi zapomněl (další důvod proč udělat další recenzi). To je pro mě nepochopitelná "móda" nových aut v poslední době :no:

    Hodně šťastných kilometrů!!! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.11  23:44

    « C4

    Zdravím,taky mám novou C4, mám ji třetí měsíc,najeto 2000km, je to soukromé auto.Shodou okolností taky Shark,taky benzín 1,6 - 120koní, stejná výbava, k tomu nějaké příplatky,automatická klima,parkovací senzory.Souhlasím s recenzí, povedené auto,krásné,jedná známá o něm řekla,že má šmrnc,není to nuda jako jiná auta.Citroenu se desing, jak zvenčí,tak zevnitř povedl.
    Měl jsem ve výhledu několik auut,OII,Ceed,Astra,FocuII,Lancer,Auris a podobně.Vyhrál C4.Zklamala OII.

    Narazil jsem taky na několik problémů:
    - Občas vrznutí,spíš lupnutí uprostřed palubní desky,a to krátce po rozjezdu.
    - Převodovka - problém s řazením ani tak ne,je to francouz,s delšími drahami jsem počítal,ale rychlosti tam padají dost přesně, ještě se mi nestalo,že bych se netrefil,ať nahoru nebo dolů.Ale je jiný problém.Při zařazené trojce(normálně zařadím - tedy zasunu páku do trojky až na konec a pustím),když se jen dotýkáte páky,tak se jemně chvěje, trochu na ni zatlačit a přestane,dělá to jen trojka, ostatní se ani nebrnknou,jakoby trojka nebyla doražená do konečné polohy.
    - Občas rány od podvozku.Toto ale nechápu.Jedná se o přejezdy příčných nerovností,koleje-přejezdy a spáry(ty střední a větší).Většinou v pohodě, jen tlumené "dupnutí", které ani s autem neotřese.Ale už se mi stalo párkrát,že se ozvala ostrá rána a s autem to zatřáslo.To nejezdím rychle,pneumatiky jsou nafoukané stále stejně.Ty rány připománají jako,když jsou tlumiče vymlácené,a dorazí se až na doraz.Jindy stejné nerovnosti, ale je to v pohodě,jen to tlumené"dupnutí".To nechápu,že by si tlumiče občas vzaly dovolenou?Nejsou to nějak strašné rány,ale člověk čeká spíš drcnutí,a zaskočí ho rána.Hlavně zadní tlumiče.Jestli není třeba auto zatížit,protože zatím v autě jezdím sám.V zatáčkách ale sedí,jak přibitý.
    Protáhl jsem ho i po dálnici,do Brna a zpět,tedy i kolem Vyškova.Drncal,ale které auto zde nedrncá(to by muselo mít hydraulické tlumení).V mém bývalém autě, starý Ford Mondeo,to drncalo a klepalo víc.Ale na druhé straně,ty přejezdy přes železniční přejezdy nebo po příčných nerovnostech zvládal Ford líp,bez takových ran do podvozku.A to měl staré tlumiče.Takže znovu, tlumiče na C4 nechápu.Snad se to ještě srovná.
    - Dost nesrozumitelně napsaný návod,hodně jsem se trápil s nastavením rychlostí v tempomatu(možnost nastavit až 5 rychlostí tempomatu a omezovače rychlosti),až jsem rezignoval a zajel do servisu,kde mi nastavili mnou požadované rychosti.Zde jsem si oddechl,že nejsem sám,kdo se v návodu nevyzná,i chlapík od citroenu s tím měl potíže,listoval, zkoušel, až jsme nakonec našli a nastavili rychlosti.Ale trvalo to, neškodilo by dát jednu věc v návodu na jedno místo a ne několik míst v návodu,nebo alespoň dát odkaz,kde v návodu najdu pokračování.
    Mimochodem, přitom jsem se chlapíkovi zmínil i o těch ranách od podvozku,kroutil hlavou,prý jsem první,kdo si na to stěžuje.Takže by mě zajímalo, jak jsou na to ostatní?
    - Motor dobrý.To cukání jsem zaznamenal.Mě to připadá spíš jako by se na zlomek sekundy vypla spojka a pak zapla(vyšlápla a zase pustila).Motor cukl jen jednou,pak už nic,dál táhl v pohodě,bez problémů, jak nahoru,tak i dolů a znovu nahoru.Ale jak se motor zajíždí,tak jsem to již nějakou dobu neregistroval.Tankuji normální benzín 95-tku.Podl mě to v benzinu není,ale spíš v časování ventilů. Jinak motor jede, povedl se.Hodila by se ta šestka,to souhlasím. Motor na šestku má. Jak se zajíždí,tak se mu chce čím dál víc do otáček,musím ho už hlídat, abych nepřekročil povolené rychlosti,nebo zapnout tempomat.Četl jsem, že na vývoji motoru spolupracovalo BMW, a je to na motoru vidět.
    - Byl jsem zvyklý při jízdě si opřít levou ruku o loketní opěrku ve dveřích a dlaní kontrolovat volant. Zde to nejde, když si opřu loket o opěrku, tak na volant nedošáhnu, a to ani prsty. Musím si zvyknout na jiný styl řízení,ale ukliňuji se tím,že aspoň mám dál od sebe dveře,a tedy je větší bezpečnostní mezera při bočním nárazu.
    - Hodil by se o něco menší volant.
    - Na palubní desce není nikde ukazatel teploty motoru.Prý poznám,kdy se motor přehřeje.Motor se zahřeje rychle, aspoň podle ukazatele okamžité spotřeby.

    Napsal jsem spíš "negativní" zkušenosti,protože napsat ty kladné, by trvalo mnohem déle. Spíš by se mělo říci věci, které jsem nečekal a které jsem na autě našel, a které jsou odlišné od toho, na co jsem byl zvyklý z předešlých aut. C4 má velmi dobré sedačky, přesné řízení, dobrý a živý motor. Dostatečný kufr i s plnohodnotnou rezervou. Bez rezervy je to přes 400litrů a to je již na úrovni kombíků typu Ibiza a podobně.Slušně hrající rádio.Prostornou kabinu. Robusní karoserii. Rychle působící topení a klima. Pár vteřin po spuštění motoru se mi začalo odmražovat čelní sklo, to jsem byl hodně překvapen rychlostí náběhu topení. Bylo o dobrou polovinu času rychlejší než ve Fordu,a to C4 pesimisticky přidávám nějaký čas.Klima taky, pusíte motor,a po pár vteřiných fouká chladný vzduch. Ve Fordu to taky trvalo déle. Desing působí na auto této třídy luxusně. Nádrž na 60 litrů zabezpečí při troše snahy,ale bez loudání, dojezd kolem 950km.To je na urovni dieselů.Mě zatím ukazuje palubní počítač průměr 7 ltrů. A to motor ještě není zajetý,klimu mám pořád zaplou, a jezdím po městě a mimo město v poměru skoro půl na půl. Po zajetí by měla spotřeba ještě spadnout o něco dolů.

    V servisu jsem byl od koupě auta jen jednou, a to nastavit rychlosti tempomatu,jinak jsem tam nebyl, nebyl důvod.Je to nové auto,zajíždí se. Uvedené věci jsou spíš mrzutosti,nejvíc mě znervozňují ty občasné rány od podvozku.
    To je ke zkušenostem s C4 a k Vaší recenzi zatím vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 13.06.11  20:49

    « Re: Re: Gratulace

    Tak DS3 a DS4 jsme se oba shodli, že bychom brali oba. Mě se nejvíce po stránce designu běžných aut samozřejmě líbí DS9 - Metropolis a ze supersportů GTbyCITROËN to je něco famózního :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 13.06.11  20:27

    « Re: Gratulace

    Díky, díky :-)

    Nad ztrátou coupéčka netruchli, až doslouží, viděl bych pro přítelkyni jednu DS4 ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 13.06.11  20:23

    « Re: Re: Re: Stredna trieda

    Ano, Octávka má u nás pro "obyčejné" lidi jistou auru luxusu a je i jakýmsi měřítkem úspěšnosti. Kořeny hledejme už nějakých 15 let nazpátek, kdy vyjela první generace. Byla to prostě bomba a dovolit si ji mohli jen firmy a "pracháči". Když se po letech finančně přiblížila větším masám (jak ojeté, tak nové), v lidech se evokovaly vzpomínky na auto, nad kterým dříve jen slintali. No a k tomu ten kufr no... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 13.06.11  19:01

    « Gratulace

    Nová C4 je prostě perfektní, už i dva roky starší C4 coupe mé přítelkyně mě dost překvapila v kladném smyslu a nová C4 a DS4 je zase o velký kus dál. Škoda, že se už verze coupe v C4 nebude dělat :-(
    Bravo Citroen!
    Ať Ti dobře slouží ke spokojenosti!
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 13.06.11  17:55

    « Re: Re: Stredna trieda

    velmi důležitá čísla :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 13.06.11  16:05

    « Re: Re: Stredna trieda

    Ano aj Focus II je sirsi nez Octavia II. Ten kufor je jasny, ale skor som myslel subjektivny pocit ked v Octavii sedim na zadnych sedackach.
  • « 00 Reagovat !

    foto matusco

    matusco 13.06.11  15:53

    « Re: Stredna trieda

    Nechcem tu vyvolavat "flame" na temu Skoda Octavia, kazdopadne neda mi nereagovat na poznamku: "...Octavia II je uz dost objemna na vyssi level...".

    Porovnal som rozmery O2 c novym C4:
    O2/C4
    dlzka: 4569/4329 - dlhsia je samozrejme Octavia, lebo je to liftback s velkym previsom vzadu
    sirka: 1769/1789 - Citroen je sirsi
    vyska: 1462/1491 - Citroen je vyssi
    razvor: 2578/2607 - Citroen ma vacsi razvor
    sirka v laktoch vpredu - 1415/1457 - Citroen ma vpredu na sirku viacej miesta
    sirka v laktoch vzadu - 1423/1451 - Citroen ma vzadu na sirku viacej miesta
    kufor: 560/340 - liftback O2 jednoznacne poraza akykolvek hatchback.

    Nerozumiem teda, preco teda ta poznamka o objemnosti Octavie, kedze aj v porovnani s inym autami v nizsej strednej triede patri Octavia2 (s vynimkou kufra, ktory jej nadhana dlzku aj batozinovy priestor) k tomu najmensiemu v danej triede.

    Skus si zobrat do porovnania napr. Ceed a zistis ze okrem dlzky a kufra dostane O2 opat na frak. Pri sklopeni zadnych sedadiel bude v Ceed dokonca 1300 litrov co je necelych 4% objemovej straty na 1350 litrov v O2.

    Takze opat: preco vobec poznamka o "objemnej Octavii"... :-( Naco vobec nejaky "medzimodel" medzi Fabiou a Octaviou?
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 13.06.11  15:39

    « Stredna trieda

    Ano, tie rozmery asi budu Skodovacka taktika. Dobre porovnanie je aj BMW1 vs Octavia.
  • « 00 Reagovat !

    foto J-Design

    J_Design 13.06.11  15:10

    « Re: Re: Fotky

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto J-Design

    J_Design 13.06.11  15:10

    « Stredna trieda

    Octavia a´t už A4 nebo A5 je a bude zastáncem nižší střední třídy! To že má "větší" karoserii, než-li konkurence, je pouze Škodovácký styl => hodně muziky za málo peněz, ze kterého bohužel už dávno vymyzelo to "za málo peněz."

    To co jí odlišuje od zástupců střední třídy jsou otázky technické vyspělosti, výbav, motorů a podobně. Rozměry karoserie jsou u každé třídy v dané době pouze orientačním měřítkem.

    Ideální porovnání se nabízí u těchto vozů => Renault Vel Satis... zástupce střední třídy, který ale popírá klasické proporce karoserie proti například Peugeotu 607, který je naopak klasickým zástupcem výšší střední třídy...
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 13.06.11  14:15

    « Stredna trieda

    S Octaviou je to zaujimave. Zastancovia (vyrobca, predajcovia a majitelia) ju radia do strednej triedy a odporcovia do nizsej strednej. O1 je jednoznacne nizsia stredna, tak ako Superb I patril s Passatom do strednej, ale 2-ka je uz dost objemna na vyssi level. Ked ale zamer Skody pochopia aj zakaznici a akceptuju vyssiu cenu, je vymalovane.
    Uz ostava iba jedna prekazka - chybajuci model medzi Fabiou a Octaviou - nova Felicia II(III).
    Co potom bude so Superbom, ktory uz v novej verzii ma prist o niektore prvky vybavy a motory a bude viac chudobnejsi. To ho vyradia z ponuky, alebo budu mat 2 auta v strednej triede alebo z chudobneho brata Passatu spravia vyssiu strednu a Nemec sa bude rozhodovat medzi A8 alebo Jazvecikom?
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 13.06.11  13:41

    « Re: Fotky

    Neboj dočkáš se ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 13.06.11  13:40

    « Re: Objektívny pohľad

    Díky, snažil jsem se. Je toho ještě hodně co bych mohl napsat, ale i tak to byl pro mě co se psaní týče heroický výkon. Cenově je to opravdu víc než férová nabídka, zvláště když si vybavím, že Fábie combi, se kterou jsem do teď ve firmě jezdil měla před pár lety cenovku 450tis...
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 13.06.11  13:34

    « Re: C4

    Díky za pochvalu, na fotkách samozřejmě zapracuju, už teď něco doplním. O robotizované převodovce jsem slyšel informací na dva filmy - horory ;-) Já diesla nezkoušel, ale se šestistupňovou manuální převodovkou si prý už se ctí technici z Citroenu poradili. Zkoušet to nebudu, aby mi to pak nebylo líto >:D
  • 00 Reagovat !

    foto J-Design

    J_Design 13.06.11  12:11

    « Fotky

    Nahod jeste par fotek zevnitr a tak...rad ti zvednu body potom ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 13.06.11  10:24

    « Objektívny pohľad

    Slušná recenzia, na ktorej cením hlavne triezvy a objektívny pohľad na auto. Ja na C4 cením aj nemusím presne tie veci, ktoré si spomínal: kladom je dizajn exteriéru i interiéru, kvalitná a zaujímavá palubovka, slušný priestor vnútri i v kufri, "bavorácke" motory VTi a cenová politika Citroenu. Nepáčili sa mi digitálne ukazovatele, nepresné radenie a menej stabilný podvozok a vo verzii so strešným oknom obmedzený priestor nad hlavou. Celkovo je to ale príjemné moderné auto za dobrú cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 13.06.11  10:20

    « Re: C4

    Tak tak, robotizovaná prevodovka PSA je des a hrôza, to by mali dávať so zľavou, nie za príplatok. Úplne pokazí dojem z akéhokoľvek auta, kde je namontovaná (ja som s ňou išiel v 508).
  • 00 Reagovat !

    foto -andrej-

    .andrej. 13.06.11  09:58

    « C4

    Vyborna recenzia. Toto auto ma prinutilo zmenit pohlad na citroeny, interier, exterier ale aj motory sa mi pacia. Celkovo smer ktorym sa citroen v poslednej dobe ubera je mi sympaticky. Ja som jazdil na 1.6 HDi s nejakym robotom a tam prezmenu neprijemne sklbala samotna prevodovka, ale motor bol fajn. Este dopln nejake fotky interieru a bude to za 10 :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…