C4
Zdravím,taky mám novou C4, mám ji třetí měsíc,najeto 2000km, je to soukromé auto.Shodou okolností taky Shark,taky benzín 1,6 - 120koní, stejná výbava, k tomu nějaké příplatky,automatická klima,parkovací senzory.Souhlasím s recenzí, povedené auto,krásné,jedná známá o něm řekla,že má šmrnc,není to nuda jako jiná auta.Citroenu se desing, jak zvenčí,tak zevnitř povedl.
Měl jsem ve výhledu několik auut,OII,Ceed,Astra,FocuII,Lancer,Auris a podobně.Vyhrál C4.Zklamala OII.
Narazil jsem taky na několik problémů:
- Občas vrznutí,spíš lupnutí uprostřed palubní desky,a to krátce po rozjezdu.
- Převodovka - problém s řazením ani tak ne,je to francouz,s delšími drahami jsem počítal,ale rychlosti tam padají dost přesně, ještě se mi nestalo,že bych se netrefil,ať nahoru nebo dolů.Ale je jiný problém.Při zařazené trojce(normálně zařadím - tedy zasunu páku do trojky až na konec a pustím),když se jen dotýkáte páky,tak se jemně chvěje, trochu na ni zatlačit a přestane,dělá to jen trojka, ostatní se ani nebrnknou,jakoby trojka nebyla doražená do konečné polohy.
- Občas rány od podvozku.Toto ale nechápu.Jedná se o přejezdy příčných nerovností,koleje-přejezdy a spáry(ty střední a větší).Většinou v pohodě, jen tlumené "dupnutí", které ani s autem neotřese.Ale už se mi stalo párkrát,že se ozvala ostrá rána a s autem to zatřáslo.To nejezdím rychle,pneumatiky jsou nafoukané stále stejně.Ty rány připománají jako,když jsou tlumiče vymlácené,a dorazí se až na doraz.Jindy stejné nerovnosti, ale je to v pohodě,jen to tlumené"dupnutí".To nechápu,že by si tlumiče občas vzaly dovolenou?Nejsou to nějak strašné rány,ale člověk čeká spíš drcnutí,a zaskočí ho rána.Hlavně zadní tlumiče.Jestli není třeba auto zatížit,protože zatím v autě jezdím sám.V zatáčkách ale sedí,jak přibitý.
Protáhl jsem ho i po dálnici,do Brna a zpět,tedy i kolem Vyškova.Drncal,ale které auto zde nedrncá(to by muselo mít hydraulické tlumení).V mém bývalém autě, starý Ford Mondeo,to drncalo a klepalo víc.Ale na druhé straně,ty přejezdy přes železniční přejezdy nebo po příčných nerovnostech zvládal Ford líp,bez takových ran do podvozku.A to měl staré tlumiče.Takže znovu, tlumiče na C4 nechápu.Snad se to ještě srovná.
- Dost nesrozumitelně napsaný návod,hodně jsem se trápil s nastavením rychlostí v tempomatu(možnost nastavit až 5 rychlostí tempomatu a omezovače rychlosti),až jsem rezignoval a zajel do servisu,kde mi nastavili mnou požadované rychosti.Zde jsem si oddechl,že nejsem sám,kdo se v návodu nevyzná,i chlapík od citroenu s tím měl potíže,listoval, zkoušel, až jsme nakonec našli a nastavili rychlosti.Ale trvalo to, neškodilo by dát jednu věc v návodu na jedno místo a ne několik míst v návodu,nebo alespoň dát odkaz,kde v návodu najdu pokračování.
Mimochodem, přitom jsem se chlapíkovi zmínil i o těch ranách od podvozku,kroutil hlavou,prý jsem první,kdo si na to stěžuje.Takže by mě zajímalo, jak jsou na to ostatní?
- Motor dobrý.To cukání jsem zaznamenal.Mě to připadá spíš jako by se na zlomek sekundy vypla spojka a pak zapla(vyšlápla a zase pustila).Motor cukl jen jednou,pak už nic,dál táhl v pohodě,bez problémů, jak nahoru,tak i dolů a znovu nahoru.Ale jak se motor zajíždí,tak jsem to již nějakou dobu neregistroval.Tankuji normální benzín 95-tku.Podl mě to v benzinu není,ale spíš v časování ventilů. Jinak motor jede, povedl se.Hodila by se ta šestka,to souhlasím. Motor na šestku má. Jak se zajíždí,tak se mu chce čím dál víc do otáček,musím ho už hlídat, abych nepřekročil povolené rychlosti,nebo zapnout tempomat.Četl jsem, že na vývoji motoru spolupracovalo BMW, a je to na motoru vidět.
- Byl jsem zvyklý při jízdě si opřít levou ruku o loketní opěrku ve dveřích a dlaní kontrolovat volant. Zde to nejde, když si opřu loket o opěrku, tak na volant nedošáhnu, a to ani prsty. Musím si zvyknout na jiný styl řízení,ale ukliňuji se tím,že aspoň mám dál od sebe dveře,a tedy je větší bezpečnostní mezera při bočním nárazu.
- Hodil by se o něco menší volant.
- Na palubní desce není nikde ukazatel teploty motoru.Prý poznám,kdy se motor přehřeje.Motor se zahřeje rychle, aspoň podle ukazatele okamžité spotřeby.
Napsal jsem spíš "negativní" zkušenosti,protože napsat ty kladné, by trvalo mnohem déle. Spíš by se mělo říci věci, které jsem nečekal a které jsem na autě našel, a které jsou odlišné od toho, na co jsem byl zvyklý z předešlých aut. C4 má velmi dobré sedačky, přesné řízení, dobrý a živý motor. Dostatečný kufr i s plnohodnotnou rezervou. Bez rezervy je to přes 400litrů a to je již na úrovni kombíků typu Ibiza a podobně.Slušně hrající rádio.Prostornou kabinu. Robusní karoserii. Rychle působící topení a klima. Pár vteřin po spuštění motoru se mi začalo odmražovat čelní sklo, to jsem byl hodně překvapen rychlostí náběhu topení. Bylo o dobrou polovinu času rychlejší než ve Fordu,a to C4 pesimisticky přidávám nějaký čas.Klima taky, pusíte motor,a po pár vteřiných fouká chladný vzduch. Ve Fordu to taky trvalo déle. Desing působí na auto této třídy luxusně. Nádrž na 60 litrů zabezpečí při troše snahy,ale bez loudání, dojezd kolem 950km.To je na urovni dieselů.Mě zatím ukazuje palubní počítač průměr 7 ltrů. A to motor ještě není zajetý,klimu mám pořád zaplou, a jezdím po městě a mimo město v poměru skoro půl na půl. Po zajetí by měla spotřeba ještě spadnout o něco dolů.
V servisu jsem byl od koupě auta jen jednou, a to nastavit rychlosti tempomatu,jinak jsem tam nebyl, nebyl důvod.Je to nové auto,zajíždí se. Uvedené věci jsou spíš mrzutosti,nejvíc mě znervozňují ty občasné rány od podvozku.
To je ke zkušenostem s C4 a k Vaší recenzi zatím vše.