Recenze

Zouzou (muž 60 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Carisma 1.6 Classic

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Carisma, foto 1 Mitsubishi Carisma, foto 2 Mitsubishi Carisma, foto 3 Mitsubishi Carisma, foto 4 Mitsubishi Carisma, foto 5 Mitsubishi Carisma, foto 6 Mitsubishi Carisma, foto 7 Mitsubishi Carisma, foto 8
Mitsubishi Carisma, foto 9 Mitsubishi Carisma, foto 10 Mitsubishi Carisma, foto 11 Mitsubishi Carisma, foto 12 Mitsubishi Carisma, foto 13 Mitsubishi Carisma, foto 14 Mitsubishi Carisma, foto 15 Mitsubishi Carisma, foto 16 Mitsubishi Carisma, foto 17 Mitsubishi Carisma, foto 18 Mitsubishi Carisma, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Carisma Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:111000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 141 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6

Popis vozu

I když už toto auto nevlastním - v souč. době se už 2 měsíce krčí
v jednom moravském autobazaru, který ho ode mne vykoupil a auto je možno najít v internetových nabídkách - rozhodl jsem se Vám tohoto
"Myšáka" představit, už proto, že zde zatím žádná recenze tohoto modelu zatím není. Až nabídka vozu zmizí a bude prodáno, pravděpodobně požádám
administrátora o stažení recenze.
Carismu jsme zakoupili v r. 2002 vlastně omylem. Tehdy jsme jezdili
v posledním modelu Forda Escort Kombi, který jsme chtěli vyměnit
za Focuse, který se v té době nabízel ve verzi Gold za dobrou cenu. Když jsem si šel Focuse vybírat, podařilo se mi hava-
rovat v areálu autosalonu Ford na neošetřeném náledí, trochu po-
muchlat svého Forda ale i Sierru jednoho zákazníka. S provozovate-
lem autosalonu nebyla žádná řeč - vše před policií hodil na mne, tak jsem naštvaný navštívil sousední salon Mitsubishi. Měli jsme
spadeno na Space Stara - chtěl jsem auto, kde je vyšší posez a po-
hodlnější nastupování. Nakonec to skončilo u vedle stojící Carismy.
S odstupem 6 let mohu s klidem říct, že jsme si vybrali dobře -
s autem nebyly až na drobnosti žádné problémy. I proto jsem si teď
znovu vybral Mitsubishi - Colta Sport.
Carisma se začala vyrábět v r. 1995 v holandském Bornu.
Současná generace se vyráběla od r. 2000 do r. 2004. V továrně
NedCar se souběžně dělaly Volva S40/V40 - auta měla shodné podvoz-
ky.
U nás se Carisem moc neprodalo - byla to vlastně jen o malinko
větší Oktávie, ale s menším kufrem. Navíc v tehdejší době byly na Carismu dosti drahé originální náhradní díly.
Stručně k výbavě - standart na rok pořízení - 4x ABG, man. klima,
ABS, el. př. okna, el. zrcátka.
¨Carisma s 1.6 motorem má normovanou spotřebu 7,3 l, můj šestiletý průměr byl 7,6 l

Silné stránky

-tichý motor - kolikrát jsem startoval už nastartovaný, motor je pružný odspodu - nebylo potřeba podřazovat
- dobré a čitelné jízdní vlastnosti - zřejmě zásluhou víceprvkové zadní nápravy
- dobrá sedadla s výraznějším bočním vedením a tuhostí akorát
- velký rejd

Slabé stránky

- zatékání do světlometů - po necelém roce vyměněny přímo výrobcem
světel (Hella), do nových zatékalo rovněž, ale už méně
- sice rozměrný, ale mělký /ve srovnání s Oktávií/ kufr
- poddimenzovaná přední náprava - tak jako ostatní, i moje Caris-
ma měla vytlučené závěsy stabilizátorů /naštěstí se to projevuje
jen ve velkých dírách/.
- pořád ještě drahé některé originální náhradní díly, naštěstí
z druhovýroby je jich už dost za dobré ceny.
- díky svažující se střeše omezený prostor na hlavu, já s 184 cm jsem se tam ale vešel. Zase to vypadalo trochu jako čtyřdveřové
kupé, které teď opět jdou do módy.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mimo zatékání do světlometů řešeny v záruce jen drobnosti (výměna panelu ovládání oken ve dveřích). Po záruce jen pravidel-
ný servis /brzdy, svíčky, rozvody, náplně, preventivní výměna vodní pumpy.
No a v loni menší kolize - zajíc se rozhodl spáchat sebevraždu
mým nárazníkem - spodní část praskla, takže svaření, lakování.
V internetové nabídce je uvedeno, že auto je ve vynikajícím stavu. Musel jsem se tomu zasmát, protože jsem ještě neviděl 6 let staré auto s víc jak 100 tis. km ve vynikajícím stavu - když, tak ve stavu odpovídajícím počtu km a stáří. To bych to auto ne-
prodával. Každému musí být jasné, že po šesti letech musí myslet minimálně na baterku, výfuk a v mém případě je načase vyměnit
kotouče. No a v budoucnu ještě přední tlumiče a zmiňovaný výfuk.
Takže si říkám, v jakém stavu jsou ta bazarová auta, která jsou označena jako "velmi dobrý" a "dobrý" stav?
A to zde ani nepíši, za kolik jsem auto odprodal a za kolik je k mání teď. Nechtějte to po mně. Už byste nechtěli auto z bazaru.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobré, nyní u stejného prodejce pořízen nový Colt.

Tuning?

Podle mne to je hezké i bez křídel a spoilerů, někdy mne mrzelo, že má jen plecháče, řekl jsem si ale, že když už to má taková kola, tak to taková kola bude mít. Já ty peníze raději projedu v benzínu. Zato k Coltovi jsem dostal 8 hliníkových disků, takže jsem si to vynahradil.Na závěr ještě dvě zajímavosti:
- velmi mne překvapilo, když jsem se v nějakých testech dočetl, že Carisma má součinitel odporu vzduchu cx 0,29. Nevypadá, že by její aerodynamika byla nějak výrazně příznivá - možná to bude tím, že na dveřích je nasazen gumový profil, jež dokonale zaplní spáru ke karoserii a že na přední nárazník po náznaku jakéhosi
spoileru je přišroubován kryt z houževnatého plastu, který jde až k nápravě a za ní je podlaha krásně rovná. Výfukový systém je
zapuštěn do prolisu v podlaze a nic nepřesahuje ven.
- když jsem auto kupoval, bylo mě řečeno, že do republiky byly dovezeny jen dvě Carismy této barvy. Fakt je, že za šest let jsem
stejnou neviděl.

 

Novinky v recenzi

18.3.2010 06:45

Po více jak dvou letech... /březen 2010/

Nedávno jsem při svých cestách náhodou narazil na své bývalé auto. Našel jsem majitele - je to školník jisté školy v nedalekém městě. Předtím měl prý Lancera a s Carismou je velice spokojený. Prý tam lije jen benzín a olej. Ani ten narezlý výfuk prý neměnil.
Takže mu přeji mnoho šťastných kilometrů.

4.4.2008 00:00

3.4.2008 - Tak včera jsem jel po mém rodném městě a najednou jsem vyvalil oči - napřed jsem zahlédl známou siluetu, pak jsem zaregistroval barvu (údajně jsou byly v ČR prodány jen 2 Carismy této barvy), no a nakonec jsem přečetl RZ - moje auto! Tak já jsem auto prodal do 80 km vzdáleného bazaru a ono se objeví zase pár km od nás. Zastavil jsem a začal auto obcházet - takový divný pocit - je to moje auto, ale nemůžu si do něj sednout. Vše je při starém - přibyly jen nálepky autobazaru na předních dveřích, velká nálepka na zadním okně a škaredé reklamní podložky pod RZ. A za předním oknem na palubovce leželo označení invalidy.
Tohle mě tak nějak uklidnilo. Vypadá to, že se auto dostalo do
rukou člověka, který ho nebude ničit a bude mu dávat péči, kterou si zaslouží.


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Loví vás zdeformované monstrum! Recenze remaku Resident Evil 3

Loví vás zdeformované monstrum! Recenze remaku…

Dny Raccoon City jsou nadobro sečteny. Město, v němž zákeřný T-Virus mění obyvatele na zombie, bude nadobro…

Rukojmím v drážním domku! Zdenu (55) odřízli od příjezdové cesty, nepustí k ní ani záchranku

Rukojmím v drážním domku! Zdenu (55) odřízli od…

 Domeček jako z pohádky si před 24 lety pořídila paní Zdena Holečková (55) z Tábora... Má jedinou vadu na kráse…

 

iSport.cz

Přestupy v extralize ONLINE: Sparta udržela Košťálka, odmítl zahraničí

Přestupy v extralize ONLINE: Sparta udržela…

ONLINE | Hokejová extraliga skončila kvůli pandemii koronaviru bez mistra už v první polovině března. Všechny…

Proti nim hrát nechcete! 10 hráčů z české ligy, které je lepší mít v týmu

Proti nim hrát nechcete! 10 hráčů z české ligy,…

Stoprocentní nasazení, agresivita, příkladný přístup a zápal až do poslední minuty. Není náhoda, že právě tyto…

 

Reflex.cz

Online glosář Reflexu o koronaviru: Velikonoční díkůvzdání ministru zdravotnictví

Online glosář Reflexu o koronaviru: Velikonoční…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…

Kororychlovky: Pět českých vynálezů a projektů, které pomáhají v boji proti novému koronaviru

Kororychlovky: Pět českých vynálezů a projektů,…

Jsou to inženýři, ajťáci, technologové, designéři, logistici, vědci. Nové je, že pracují obrovskou rychlostí…